Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:21

Junia schreef:
Omdat ze allemaal in het dossier gaan als bewijslast. Puur uit voorzorg voor het geval hij echt te ver gaat.

Een kopie van zijn eigen brief terug sturen met een kort begeleidend briefje 'uw originele brief zit in uw dossier bij de politie" Niet meer en niet minder. Misschien gaan er eens wat lichtjes bij hem branden als hij ziet dat je serieus aan een dossier werkt.

J0anieke

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:35

Dat kan ook weer averechts werken Palmera, gezien het als dreigement opgevat kan worden... Lastig TS! Ik weet niet zo goed wat je hiermee kan doen, vaak valt er lastig met zon persoon te praten, de enige oplossing in zijn ogen is waarschijnlijk de deken eraf halen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:50

Junia schreef:
SVRL schreef:
Ik denk gewoon dat Moonfish willen zeggen dat ze wel kan snappen waarom mensen denken dat paarden met een eczeem deken op volgens sommige mensen sneu zijn en dat je pas weet dat het niet zo is, zodra je ervaring krijgt met dit soort dekens.

Zo vatte ik het ook op inderdaad.

Ik heb hem overigens niet meer gezien! Blijkbaar komt hij nog steeds meerder keren per week langs, maar gelukkig eigenlijk altijd op tijden dat ik er niet ben.
De keren dat ik hem toen had gesproken, was ik ook op andere tijden op stal dan anders vanwege een blessure van mijn pony. Voor die tijd zag ik hem eigenlijk ook nooit. Dus het lijkt gelukkig met een sisser af te lopen.

Dat bedoel ik dus inderdaad. :j
Wellicht te gehaast gepost, maar ik ga op pillow niet eens reageren.
Je moet wel heel kippig zijn om niet te snappen waar ik op doel.
Want ik zeg eerlijk ik vond het nogal wat die dekens in de hitte, tuurlijk begreep ik dat het pure noodzaak was maar ik had het best met eczemers te doen.
Constant zo'n warme deken, tenminste dat dacht ik maar dat valt reuze mee.
Wellicht is dat nog iets wat deze man ooit nog anders aan het denken zet, maar ik hoop vooral dat hij jullie nu lekker met rust laat.. :(:)
De wijze van aanpak geen idee, iets met stuurlui aan wal, in praktijk is het gewoon lastig want je vreest toch voor je beest en dat snap ik heel goed. :(:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:55

J0anieke schreef:
Dat kan ook weer averechts werken Palmera, gezien het als dreigement opgevat kan worden... Lastig TS! Ik weet niet zo goed wat je hiermee kan doen, vaak valt er lastig met zon persoon te praten, de enige oplossing in zijn ogen is waarschijnlijk de deken eraf halen...

Je kunt gelijk hebben, hoor. Of niet. Ik weet het niet. :)
Dergelijke types zijn zó lastig in te schatten.
En gewoon zo vervelend voor TS :(:)

Ik woon gelukkig nu in een land waar de politie niet veel mag doen, net als bij TS, maar waar je zeker als vrouw zijnde nauwelijks een aanklacht hoeft te verwachten als je zelf ingrijpt. Dat houdt dus in dat ik geen stalker mag vermoorden of ernstig letsel mag aanbrengen, maar een stalker weet dat hij beter niet naar de politie kan stappen als hij een knal voor zijn kop krijgt van iemand of er een waakse hond wordt ingezet.
Als een stalker dán gaat mekkeren bij de politie trekt hij aan het kortste eind.
Nederland is wat dat betreft erg krom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:14

Palmera schreef:
Junia schreef:
Omdat ze allemaal in het dossier gaan als bewijslast. Puur uit voorzorg voor het geval hij echt te ver gaat.

Een kopie van zijn eigen brief terug sturen met een kort begeleidend briefje 'uw originele brief zit in uw dossier bij de politie" Niet meer en niet minder. Misschien gaan er eens wat lichtjes bij hem branden als hij ziet dat je serieus aan een dossier werkt.

TS, ik zou even informeren bij de politie of dit een optie is. Vind het helemaal niet zo gek bedacht.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:19

Ook al gooit ze de deken eraf, dan volgt er toch weer een volgende brief over dat paarden in de wei moeten etc etc etc...

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:18

Palmera schreef:

Dat vind ik een goed plan en ik zou in de kopie erbij zetten of hij er zich van bewust is dat zijn manier van doen in jouw richting valt onder stalkgedrag en dus strafbaar is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:57

Jee wat vermoeiend dat het nog steeds loopt zeg.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:26

henny_w schreef:
Palmera schreef:

Dat vind ik een goed plan en ik zou in de kopie erbij zetten of hij er zich van bewust is dat zijn manier van doen in jouw richting valt onder stalkgedrag en dus strafbaar is.

Dat zou ook mijn manier zijn.

Kort, duidelijk, netjes en zeer formeel.

Evt begeleid door een kopie van informatie over ZE.

Met daarbij de vermelding dat je er vanuit gaat nu geen enkel schrijven of mondeling contact meer van hem te ontvangen.
En dat, indien dat wel gebeurd, jij je genoodzaakt ziet om een officiële aanklacht wegens stalking te doen.

Dan heb je voor eens en altijd heel duidelijk gesteld dat je zijn manier van communicatie, zelfs communicatie met hem in het algemeen, absoluut niet wil.

Voor hem duidelijk misschien, maar ook goed voor dossiervorming.

Je hebt hem er dan al duidelijk op gewezen.

Echt, dit zou ik doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:38

Reacties op stalkers levert alleen maar meer stalkergedrag op, strak blijven negeren en enkel bij de politie blijven melden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:06

tamary schreef:
Reacties op stalkers levert alleen maar meer stalkergedrag op, strak blijven negeren en enkel bij de politie blijven melden.

Precies dit.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:00

tamary schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Helaas uit ervaring weet ik dat een stalker indien je 'm negeert kan denken dat jouw negeren voortkomt uit angst waardoor de stalker steeds een stap verder gaat omdat hij denkt dat hij je in zijn macht heeft.
Je moet juist heel duidelijk naar hem zijn en verder heel sterk en daadkrachtig in zijn richting overkomen.

Ik ben het juist helemaal eens met het laatste bericht van JoyCiej007.