Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:49

Victory-Boy schreef:
Ik heb eindelijk mijn donatie voor Brooke Hospital tnv Kareltje gedaan. Hopelijk kunnen ze daar ook weer een aantal "Kareltjes" mee helpen en misschien word ik wel donateur van de stichting. Ze blijven belangrijk werk verrichten en ik steun al de SOE en de Donkey Sanctuary, dus Brooke past eigenlijk wel mooi in dat rijtje. :+

Na aanleiding van dit topic word ik ook weer donateur van Brooke :) Was 'Vroegah' jeugd donateur, nooit omgezet nadat ik 18 werd.. Dus nu heel rap gedaan!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 19:04

Allereerst even het emailtje dat ik van Brooke Hospital ontving, al jullie donaties zijn dus zeer welkom !!:

Beste Rianne en mede-Bokkers,

Dank je wel voor je berichtje. Wij hebben natuurlijk even gekeken via de link. Wat fijn dat Kareltje wordt omringd met goede zorg, dat iemand ervoor heeft gezorgd dat hij in een kliniek staat, en dat er zo veel mensen zijn die zich om hem bekommeren!

En wat lief dat de suggestie wordt gedaan om een donatie aan Brooke Hospital te doen. Wij hebben al meerdere donaties mogen ontvangen met de vermelding “Kareltje”. Fantastisch! Wij zijn degene die Brooke Hospital heeft genoemd (van wie de naam volgens mij niet zichtbaar is?), en natuurlijk alle volgers van Kareltje heel dankbaar voor de mooie steun. Natuurlijk hopen wij vooral dat het beter zal gaan met Kareltje, ook met zijn gebit, en dat hij alle zorg blijft krijgen die hij nodig heeft!

Mocht het mogelijk zijn dan zou het fijn zijn om te horen hoe het met Kareltje gaat over een tijdje. Heel, heel veel sterkte toegewenst voor Kareltje en voor het zorgteam om hem heen.

Dank jullie wel voor jullie steun aan Brooke Hospital for Animals!

Hartelijke groet,

Claire

Stichting Brooke Hospital for Animals Nederland
Hoogte Kadijk 143-F4
1018 BH Amsterdam
T. 020-6709229

Helaas ging het met Kareltje wat minder vandaag, hij had vanmorgen koliek. Waar het precies vandaan kwam weten we niet, maar wellicht toch de stress van weer gisteren de tanden doen en de verhuizing, en natuurlijk de darmen die wellicht toch beschadigd zijn...DA is dus geweest want koliek wacht ik nooit af.

De pijnstillers zijn nu uitgewerkt en ik heb hem net zijn vroege avondslobbertje/mix/papje weer gegeven, en dat gaat er goed in.

henshem

Re: Kareltje de verwaarloosde ex-manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:07

Wat naar dat Kareltje een terugslag heeft, niet geheel onlogisch na wat er allemaal is gebeurd. Nu maar hopen dat hij weer snel opknapt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:08

koliek was ergens wel te verwachten, beestje heeft al een hele tijd enorm veel voeding tekort, en krijgt nu een overvloed aan eten. Misschien is de hoeveelheid / intensiteit momenteel nog wat te hoog?

(Bij mensen kwam dit ook voor, overlevenden van de oorlog die maanden/jaren tekort hadden gehad, en dan plots weer alles konden krijgen wat ze wilden, heel veel mensen zijn nadien daar nog aan bezweken omdat het gewoon teveel te snel was ...)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 19:10

@Duhelo, we hadden het idd wel verwacht, maar wat eerder zeg maar (toen hij nog op de kliniek stond)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:14

Had dat eerder verwacht na de ontworming weken terug, gaf toch ook redelijk wat voer, wel opgebouwd dagelijks iets meer

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:21

Jammer van de koliek, maar gelukkig eet hij wel weer goed nu. De darmen moeten misschien weer wennen aan een zekere hoeveelheid hooi ? Gezien dit waarschijnlijk al lange tijd niet meer te knabbelen was door zijn tanden.
Mooie brief trouwens van Brooke ! :j

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:48

Jammer van de koliek. Maar daar zal hij wel terug van bovenop komen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:50

SandravdB schreef:
Had dat eerder verwacht na de ontworming weken terug, gaf toch ook redelijk wat voer, wel opgebouwd dagelijks iets meer

Weken terug? Je had hem toch pas net de week voor kerst zoiets?
Kwamen er toen veel wormen uit? Als ie vol met wormen zat kan dat wel, maar anders krijgen ze geen koliek van een wormspuit hoor ;-)

Denk eerder inderdaad combi van stress en meer/anders eten/voer....hoop dat Karel snel van de buikpijn af is en zijn herstel goed gaat!
Van niks tot in de 7e hemel, dat is ook wel even schakelen hihi.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:55

Morgen drie weken geleden dat hij de pramox kreeg.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 20:01

HIj is gisteren natuurlijk nog een keer behandeld, de nog te lange kiezen zijn weer ingekort dus hij kan weer wat beter eten, waardoor misschien teveel gegeten.....tja blijft gissen, hij krijgt hier niets anders dan op de kliniek,hooi (2 verschillende soorten) en stro,had hij op de kliniek ook. Hij was niet verstopt, maar had heel juist heel veel darmgeluiden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:03

Ik hoop ook dat hij gauw opknapt!

(Ik moest net als Duhelo aan uitgemergelde mensen denken, ik gun hem zijn 7e hemel van harte - maar het is en blijft wennen.)

En wat een lieve brief van 'Brooks'!!

Sterkte voor Kareltje!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:18

Mist schreef:
HIj is gisteren natuurlijk nog een keer behandeld, de nog te lange kiezen zijn weer ingekort dus hij kan weer wat beter eten, waardoor misschien teveel gegeten.....tja blijft gissen, hij krijgt hier niets anders dan op de kliniek,hooi (2 verschillende soorten) en stro,had hij op de kliniek ook. Hij was niet verstopt, maar had heel juist heel veel darmgeluiden.

Misschien reactie op de sedatie?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:29

sinds de tanden gedaan zijn en hij zich wat beter voelt neemt hij vast ook de voedingsstoffen beter op.
Ik vermoed een beetje alles bovenop elkaar, hopelijk blijven verdere aanvallen uit en kan hij nog lekker wat genieten. Maar gelijk hoe, zijn laatste weken zijn al super geweest voor hem, warme droge stalletjes ,vrije beweging, warme jas op en geen pijn meer in zijn mond.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:36

Wat jammer van de koliek, hopelijk voelt hij zich snel weer beter. :(:)
En wat een lief berichtje van Brooke Hospital!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:44

Wat jammer van de koliek zeg :(:)
Maar kareltje heeft zoveel 'voor zijn kiezen' gehad de laatste weken.

Van de manege naar de handelaar, van de handelaar naar sandra, van Sandra naar de kliniek en nu op zijn forever home.
De behandelingen en voldoende voeding.
Het is niet zo gek dat zijn lijfje nu even tegen gaat sputteren :(:)

Hopelijk mag het nu weer ineen stijgende lijn blijven gaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:57

hé, pb xyzutu eens, zij is erg thuis in de wereld van ondersteunende kruiden en dergelijke. Bij haar eigen paard gaf ze kruiden tegen de stress (effe kort uitgelegd :P). Volgens mij kan ze wel advies geven wat je kan bijvoeren om de boel een beetje te ondersteunen?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:30

-O- Koliek -O-

Super dat je er snel een dierenarts hebt laten bij komen. Kareltje heeft heel wat meegemaakt en het zal allemaal een beetje meespelen.
Ik blijf duimen en hopen dat hij er door komt en dat Kareltje binnenkort vrolijk door je weiland loopt en met zijn nieuwe vriendjes speelt.

Hoe dit ook afloopt, Kareltje voelt jullie liefde voor hem en hij kan nu eindelijk genieten van zijn leventje.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:58

Donatie naar brooke hospitaal gedaan onder vermelding van Kareltje en ondertussen aan het duimen dat Kareltje er boven op komt!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:23

Hoop dat Kareltje zich vandaag weer beter voelt :(:) . Gelukkig geen verstopping of draai, teveel darmgeluiden misschien moeten ze wennen aan alles wat hij nu weer wel kan eten.
Ben je bekend met grasbrok? Dat is heel fijn gehakseld gras in brok vorm om te weken. Daar hoeven de darmen minder hard op te werken. Ik heb dat altijd wel in huis en zit niet ver bij jou vandaan.
Shirley heeft mijn gsm nr is het nodig geef een belletje maakt niet uit hoe laat.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:53

Ik heb nu net dit topic en het vorige topic volledig gelezen. Respect voor alle bokkers die zo met Kareltje begaan zijn. Van Sandra en Mist tot alle bokkers die zo meeleven of vervoer/spullen/financiële steun aanbieden. Mooi om te zien hoe iedereen de handen ineen slaat <3
Kareltje gaat het zeker weten goed krijgen op zijn nieuwe plekje.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:55

Arme kareltje. Ik hoop dat het nu weer goed met hem gaat en dat het eenmalig is geweest.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:15

ik volg!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 19:15

Hij doet het goed op dit moment, nadat de pijnstiller was uitgewerkt geen rare dingen meer. Heeft vandaag ook de paddock kunnen verkennen (en geconstateerd dat er geen grasjes meer te vinden zijn) hij is wakker en attend en heel lief.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:17

Hoe reageren de andere mannetjes op hem?