[VOLG] Annie de Clydesdale

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djoopie

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:51

Die is wel heel gaaf ja!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 19:20

Vandaag alleen weer ff wat foto's gemaakt.. Het is wel een fotomodel eerste klas hoor! :D Zodra ik de camera pak gaan de oren er op en staat ze echt te poseren! <3

Afbeelding

Overigens zag ik ook weer wormen bij haar, nogmaals ontwormd en hopelijk zijn we er dan binnenkort vanaf. :)

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:10

Die rot wormen ook... bah naar ongedierte :( Hopelijk snel er van af idd.
En wat leuk dat ze echt voor de camera gaat staan poseren :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:58

Hahaha Annie is dus het tegengestelde van Dexter. Leuke foto!
En inderdaad, rotbeesten die wormen. Bah

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 19:25

Vandaag heerlijk gereden met Annie. Had het hoofdstel wat lager gehangen, het bit iig maar toen gooide ze haar tong er weer overheen dus die gaat de volgende keer gewoon weer omhoog. Verder luisterde ze wel super en had ik ook niet echt discussies met haar. Heb er welgeteld 7 minuten opgezeten maar ik wil de stapjes wat kleiner gaan maken dus stop nu als het goed gaat.

Hopelijk blijft het deze week droog dan kan ik zaterdag weer rijden. 'Helaas' begin ik morgen aan 5 maanden stage van 40u per week dus gaat het vooral weekendwerk worden. Gelukkig wordt de klok binnenkort weer verzet, dan kan ik ook 's avonds weee gaan!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:29

Fijn dat het goed is gedaan. En een kort ritje wat goed gaat is beter dan een langere die niet zo lekker gaat. :D Moet leuk blijven voor beide! Gelukkig blijft het al weer wat langer licht en straks met de klokt wordt het alleen maar beter! :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:46

Fijn dat het goed gaat inderdaad :) Ben ook blij dat het weer langer licht blijft, ik ben altijd net om 17u klaar met werken en dan ben je niet meer voor het donker klaar pff.
Ik weet niet hoe het daar zit, maar hier zou het droog blijven deze week! Zelfs 15°C morgen, wij hebben het terras al opgezet hier in het restaurant.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:49

Oeh ik hoop ook dat het hier zo'n lekker weer wordt! :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:04

Oh hier een meelezer die onder haar steen vandaan kruipt. Ik ben vd week zelfs eerder gestopt met les omdat het goed ging. En van mij mag de vorst nu ook weg blijven tot volgend jaar oid.

Edit: spelfaudten eruit

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 13:59

Sorry dat ik zo update-loos ben maar ik zit momenteel al 5 dagen thuis aan de morfine ivm mijn rug. Stage ook even moeten pauzeren. Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor een foto en MRI scan en gesprek met een neuroloog. Waarschijnlijk weer een hernia. Kan vrij weinig doen ivm vreselijke uitstralingen naar beide benen en misselijkheid door morfine/pijn dus breng de dagen door op de bank. Ben zaterdag heel even geweest om ze een knuffel te geven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:04

Oh wat naar!! Heel veel beterschap met je rug.. Rustig aan doen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:01

Pff sterkte en beterschap!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:44

Net terug uit het ziekenhuis en dus inderdaad een (flinke dubbele) hernia. Moet volgende week al geopereerd worden. Volgens de neuroloog was het een wonder dat ik nog zo rond liep. Ga morgen/zondag nog even naar de paarden en nog even heerlijk genieten want dat zal voorlopig even de laatste keer zijn helaas.. ;(

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:18

Oh jeetje, das schrikken. Sterkte.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:20

Oh gatverdakke wat heftig.
Heel veel sterkte ... en beterschap!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:02

Poeh, dat is heavy!
Veel beterschap & hopelijk een snel herstel!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:03

Goed herstel en courage !!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:37

Oh bah heel veel sterkte gewenst!!! Hopelijk gaat het hierna weer beter met je!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:58

Pfff sterkte!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 17:34

Dank jullie wel! :) Helaas schiet het allemaal nog niet echt op... Had een afspraak om volgende week geopereerd te worden maar dat was in een privékliniek en voelde niet goed. Dus nu wachten we op een brief uit Utrecht.. Baal dat het allemaal zo lang moet duren. -O-

Vandaag wel heerlijk naar de paarden geweest! <3 Als ik rijd heb ik vrijwel geen last en volgens de arts is het ook een prima manier om toch in beweging te blijven. Vandaag was een vriendin zo lief om met me mee te gaan. (Ik mag geen auro rijden met de morfine) Heb heerlijk gereden met beide paardjes! <3 Menno had energie voor 10, Annie was heel erg braaf! Zelf lekker mee kunnen draven! :):) Ze blijft alleen wel haar tong over het bit heen gooien.. -O- Ze is dan nog wel prima te sturen maar het is natuurlijk niet de bedoeling.. Nog maar even denken wat ik daarmee aan moet dan.. Misschien nog eens een ander bit proberen met een tongboog maar die werken weer zo in op de lagen..
Iemand nog andere suggesties?

Heerlijk even op Menno uitwaaien! <3 Heb trouwens ook een nieuw hoofdstel voor hem, sidepull systeem! Liep hij fijn op. :D

Afbeelding

Afbeelding

Opwaarts? 8-)
Afbeelding

Annieeee! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:* :* Kusjes!
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:41

Wat fijn dat je ondanks je rugpijn toch kan rijden! Mooie foto's :D En het was ook even mooi weer om bezig te zijn met de paarden! Annie geeft lief kusjes :)
En Menno vond het ook wel even zijn weer aan het werk zo te zien.
Ikzelf heb ook vreselijk last van mijn rug, ik kan niet eens m'n schoenen aantrekken... Heb vandaag 5 minuten op Nick gezeten, als ik verkeerd beweeg dan schiet het me erin. Zit er weer een zenuw knel. (Last van ichsias). Wel fijn gewandeld.

Wanneer wordt je opgeroepen, of weet je dat nog niet?
Is een lepelbit een idee? Een Haf bij ons op de manege gooi ook de tong over het bit, maar sinds het bit met de tonglepel lukt het niet meer.

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:28

Ik heb jullie een paar keer voorbij zien komen in andere forums en toen vond ik jullie al een leuk stel! Ook heel leuk om op de foto te zetten ;).

Ik heb even alles terug gelezen en wat een vooruitgang heb je al met Annie gemaakt heel leuk om alles vanaf het begin te lezen. Zeker ook wat tegenslagen met je rug dat is natuurlijk ontzettend balen.. En ik wens je ook nog veel beterschap daarvoor!

Ook heb ik altijd al het werk van jou en Menno bewonderd via Instagram maar ik vind volg forums op bokt toch altijd een stukje persoonlijker dan Instagram :P. Héél leuk om je dan ook hier tegen te komen zodat ik je avontuur met Annie kan volgen.

Ik vind haar een stoere dame :o.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:09

Ahhh wat leuk!
Toch nog even een opluchting dat je kunt rijden, hoop dat je er snel vanaf bent!
Ben het ook met side pull aan het proberen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 10:38

Dank jullie wel! :D
@Chasey: ik wacht op een oproep uit Utrecht maar het duurt allemaal zo belachelijk lang. Lepelbit vind ik eigenlijk geen oplossing.. hoewel ik dat als tijdelijke oplossing zou kunnen proberen. Wellicht moet ze gewoon leren dat het bit op haar tong moet liggen ipv er onder, het zou een optie kunnen zijn omdat als tussenoplossing te gebruiken...

@east: wat lief dank je wel! Ik ga jouw volgtopic zo ook eens bekijken, je paard is echt gaaf!!! <3

@Granoek: en hoe bevalt het? :D Je wilde misschien ook een hackamore proberen toch? Ik ga die van Annie verkopen dus als je interesse hebt.. :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:11

Ja ik twijfel nog steeds!
Maar ik heb net mijn nieuwe, veel te dure, rambo micklem gekocht en ik wil er eigenlijk nog geen afscheid van nemen. Dus ik rij nu met dat hoofdstel, zonder bit en op zich gaat dat maar ik merk dat, om er side pull mee te rijden, de teugelbevestiging net wat te hoog zit, en niet echt op de zijkant van het hoofd, aan het einde van de mond (als je begrijpt wat ik bedoel). Dus ik hoop mijn oude side pull terug over te kopen omdat ik het meisje goed ken en ze hem nooit gebruikt heeft.

Maar inderdaad, ben nog steeds erg aan het twijfelen om hackamore te proberen, maar ik vind zoveel uiteenlopende meningen.. Maar dan zou ik enkel de scharen nodig hebben en het kinriempje, dan kan ik die aan mijn micklem bevestigen. (Heb ik al opgezocht omdat ik die niet weg wou doen :p ).
Al 5x in mijn winkelmandje gelegd en telkens toch weer niet besteld haha.

Maar hoor dus graag jou ervaring met de hackamore! Heb denk ik wel een stille hand maar Dexter kan buiten nogal eens uit het niks met zijn neus naar het gras gaan, of ineens omdraaien en dan wil ik niet ineens zijn neus breken natuurlijk 8)7