De komende twee weken blijf ik gewoon alleen rijden als ik les heb, daarna kan ik als ik een nieuw zadel heb meer rijden. Het kan nu ook, maar dat doe ik Ducky niet aan, dat vind ik zielig.
Ik heb deze week vooral gelongeerd en gefocusst op de galop. We willen dat hij vanuit een rustige tempo leert galopperen in plaats van eerst heel hard draven en dan in de galop vallen. Aan de longeerlijn gaat het linksom galopperen al heel goed vanuit een rustige draf, alleen rechtsom nog niet. Daar blijven we aan werken.
Het rijden ging vandaag heel erg goed. Ik heb heel fijn gereden. We begonnen met 6 paarden in de bak en dat vond Ducky even een beetje raar (niet spannend maar gek/anders). Ik had hem buiten al 12 minuten om precies te zijn losgestapt dus kon ik gelijk rijden. Zijn tempo was vandaag heel erg goed, lekker voorwaarts in stap en draf en hij bleef ook in hetzelfde tempo. Ik hoefte maar weinig been bij te geven, alleen door sommige hoeken een beetje maar dat was ook meer om hem een beetje opzij te krijgen. Ducky vond het wel nog heel gek als ik we aan het draven waren en er van voren een paard aankwam. Je zag hem echt kijken van: wat is dit nou? Ik merkte dat hij dan of versnelde in tempo of juist langzamer wilde gaan en zichzelf een beetje tegen de bakrand aan drukte. Daar moet hij gewoon nog even aan wennen maar ik vond dat hij na de 3e keer het gewoon goed deed
.
We hebben veel gebrokenlijnen gereden en uiteindelijk ook van de A of C een rechte lijn naar de B of E en dan mijn binnenbeen aandrukken zodat hij leert dat hij ook kan wijken als ik mijn been gebruik. Dit ging ook heel goed. Hij begreep het na een paar keer al best goed
.
Ik heb echt heel lekker gereden en ik vind de lessen heel leerzaam en ik merk zelf echt al een hele verbetering en dat na maar twee lessen.
Ducky is zo lief en hij doet het zo goed!
Ik geef hem nu na het rijden of als hij hard gewerkt heeft als beloning een beetje appel muesli zonder haver.