Donderdag kreeg ik foto's dat ze op de wei stond met haar vriendinnetje en nu nog een vriendje. Die stonden blij naar haar te kijken, maar zij snuffelde iets héél interessants in een hoekje

TiSento is destijds naar een weitje gegaan met een tweejarig hengstenvriendje. Maar hij was ook erg verdrietig (en nog best jong, 4 maanden).
Toen ik een dag later bij hem kwam, zag ik dat hij erg moe was en dus blijkbaar weinig had geslapen. We waren in de wei bezig en hij liep heel de tijd achter me aan. Toen ik in de wei ging zitten, ging hij bij me liggen en slapen. Toen hij wakker werd, stond hij op, zag zijn moeder nergens, rende een rondje en toen zag je het besef dat hij bij mama weg was, weer indalen. Dat was zó zielig.
Ti na zijn eerste nachtje zonder mama:

Deze kwam ik bij het zoeken ook tegen 

Fi had het beter. Zij was 6 maanden oud (daar ben ik echt voorstander van, maar Ti en Vie werden daarvoor te laat geboren) en ze stond de hele zomer al meer bij Ti dan bij Dais. Ti en zij gingen samen naar een winterstal waar ze de hele dag buiten stonden. Samen in de trailer en daar ook samen in een grote stal en samen naar buiten. Ze heeft haar moeder een dagje gemist en verder hing ze lekker aan haar grote broer:

Lekker stel 
En vandaag zijn Dais en Fi van stal verhuisd!
Na 5,5 jaar op een stal te hebben gestaan, ben ik een september een stal tegengekomen die beter bij me past. Sowieso een stuk dichter bij mijn huis (3,5km ipv 9km enkele reis) en ze staan iedere dag de hele dag lekker buiten op een betegeld stuk. Op mijn oude stal kwamen ze er alleen maar uit als er iemand voor ze was, dus Dais stond vaak 22 a 23 uur per dag binnen.
Nu vind ik dat ieder paard zo veel mogelijk buiten moet staan, maar voor een 21jarige met artrose en een 3,5 jarige die nog nooit 24/7 op stal heeft gestaan, vond ik het zeker belangrijk!
Vandaag was de grote dag! Mijn beste vriendin, één van mijn verzorgsters en ik zijn het stuk gezellig gaan lopen (5km). Heel de ochtend scheen de zon en wij komen op de wei aan en het begint toch hard te regenen
Gelukkig was dat maar een halfuurtje en verder was het prima weer!
De laatste 10 minuutjes heb ik nog even op Fi gezeten 
Alleen durfde Fi niet haar stal in. Ze moest een metalen hekje door en ze wilde écht niet! We zijn een halfuur bezig geweest. Eerst lief, toen met zweepje, uiteindelijk met een wortel en wat hooi geprobeerd te lokken (waar ik écht geen voorstander van ben!), maar het mocht allemaal niet baten.
Mijn laatste hoop was Dais. Dais weer uit haar stal gehaald, rondje over het erf gelopen met mijn vriendin met Fi achter ons aan, Dais weer door het hekje naar haar stal en toen liep Fi mee 
Het arme kind had mama weer even nodig 
Maar, ze staan! 

Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-11-16 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt