Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 18:04

De hele dag grazen is denk ik toch geen optie. Dan kan ik ze de wei uit rollen. Hihi maar met al die weelde om ons huis is het wel erg jammer.
Hopen dat het ons toch een keertje gegund wordt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:13

Mijn spulletje staat wel al 24/7 buiten.. Gisteren wel mijn merrie naar de hengst gebracht..

(voor geïnteresseerden: [KS-MK] Welsh A topper verwacht in 2017 )

Maar het deed mijn naarling helemaal niks dat mam wegging.. Ze bleef lekker grazen met onze fries en tinker..

Fijne aant weideseizoen vind ik altijd om bij ze in de wei te gaan zitten en gewoon naar ze te kijken en meer niet.. Heerlijk..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:38

Daar kan ik ook zo van genieten nine, gewoon lekker kijken wat ze zoal doen.

Hier hebben ze hun eerste nachtje buiten gehad voor dit seizoen en die hebben ze goed doorstaan! Ik heb zo ongeveer geen oog dicht gehad maar dat heb ik altijd de eerste nacht. Ik trof ze vanmorgen gezellig samen liggend te tukken aan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:39

Heerlijk he.. :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:16

Net even een touwhalster omgedaan bij Rosie. Hij past goed, dus we gaan vanavond eens proberen daarmee over het erf te wandelen. Rosie liep de laatste keer steeds rechtsom bij me weg. Daar moeten we dus even mee oefenen zowel ik als zij. Als ze naar me toekomt wijkt ze voor druk. Halt houden doet ze als ik er voor ga staan, dat zijn we voorzichtig aan het veranderen dat ze het ook naast me doet. Maar niet rechtsom gaan dat kan ik nog niet stoppen. Misschien dat het met een touwhalster wel lukt, maar ik moet zelf ook nog even vinden waar ze het beste op reageert.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:39

Drainage zand hoe word dat ook wel genoemd, dat is toch geen M3C? cDat is toch voor de toplaag van de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:09

Grrr... ik vermoedde het al eens maar nu is het heel duidelijk; mijn jaarling was afgespeend maar inmiddels heeft ze de melkproductie weer op gang geholpen en gaat te pas en te onpas drinken -O-
Moeder en jaarling doen het verder wel goed hoor, zien er prima uit maar ik vroeg me af of het kwaad kan op langere termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:11

O Nine1987, heb jij ook een veulen die Karma heet? Mijn (inmiddels) jaarling heet ook Karma <3

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:55

Karma schreef:
Grrr... ik vermoedde het al eens maar nu is het heel duidelijk; mijn jaarling was afgespeend maar inmiddels heeft ze de melkproductie weer op gang geholpen en gaat te pas en te onpas drinken -O-
Moeder en jaarling doen het verder wel goed hoor, zien er prima uit maar ik vroeg me af of het kwaad kan op langere termijn.

Ik zou het toch wel verkomen. Maar of het echt kwaad kan weet ik niet :P

Met mijn jaarlinger gaat het super, hij schiet de hoogte in op het moment!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:07

Mijn gupje staat nu sinds in een week in de opfok. Hij liep thuis in een gemengde groep maar kreeg al flink wat hormonen dus moest hij weg. Ben zo benieuwd hoe hij uitgroeid <3

Afbeelding

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:12

@laura; ah spannend! Knapperd is het al hoor :j
@Karma; ik heb ook geen idee of het echt slecht is, wel een beetje gek haha :')

Ik heb vandaag weer lekker gewandeld met Lars langs de weg. Ging super! Naast auto's kwamen we nu ook motoren tegen, het boeide hem echt niets haha. Super braaf was 'ie. Ook nog even z'n hanenkam geknipt en Waterslang training gedaan (wennen aan natgespoten worden met de slang) leek me handig voor als ie gewassen moet worden enzo :D Ben zo blij met hem <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 21:20

Stoer hoor zo lekker wandelen. Ik moet met Rosie nog even flink aan de slag. Verkeersmak geen probleem. Maar het netjes volgen. Ze is toch wel even een ondeugende puber. Maar we hebben net aan onze rijbak gewerkt en kunnen er nu weer in. Dus eens kijken of ik haar beter kan laten volgen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:28

Ik loop ook samen met een vriendin hoor ik ga nog niet alleen. Ik vind het wel super belangrijk dat hij goed verkeersmak wordt dus ik wil dit wel al oefenen. Hij loopt nog niet 100% netjes mee, af en toe wil hij achter ons lopen maar dat mag niet want straks zit 'ie opeens in m'n nek :')

Maar hij kent wel goed de commando's 'ho' en 'terug'.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:38

ik heb van de week Mo op de trailer gezet. Gewoon heel speels, iedereen dacht dat ik hem er niet op zou krijgen, maar hup meteen bij de eerste poging liep hij me achterna. Zo fijn zo'n dier wat je zelf gefokt hebt en je helemaal 100% vertrouwd <3 <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:23

Mijn merrie is van de week naar het land gebracht met de groep (opfok). Ze moesten met de vrachtwagen en ze liep er zo in. Heeft ook de nodige reiservaring maar du duidelijk geen trauma.

Ik doe echt niets met haar behalve af en toe borstel er over en overal aanraken. Maar al ik jullie hoor over wandelen lijkt mij dat toch wel erg leuk.

Lauura, wat een mooi gupje! Is die welsh zijn nieuwe vriendje?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:40

Gisteren heb ik een grondwerklesje gehad met Geronimo. Voor zijn castratie was hij echt vervelend en toen ik 4 dagen na castratie met hem ging wandelen stuiterde hij ook alle kanten op.

Maar gisteren was hij natuurlijk kei braaf tijdens het wandelen dus konde we het niet echt bij 'het probleem' aanpakken maar het begin van grondwerken is nu gemaakt en hopelijk gaat het ons nu helpen naar een mooiere toekomst :)

Hij was overigens niet zo vervelend dat ik hem niet zelf meer aan kon maar het maakte het wandelen ook niet echt leuker omdat ik steeds zoveel strijd had met hem. Ik was gewoon bang dat ik hem zou verpesten door er verkeerd mee om te gaan vandaar dat ik een gedragsdeskundige heb laten komen. Echt geweldig hoe snel mijn hoopje energie veranderde in een hoopje ontspanning en geduld <3

Zo ken ik mijn mannetje weer, en ben Marloes die bij mij is langs geweest ontzettend dankbaar voor dit duwtje in de betere richting! Ik zal jullie op de hoogte houden of het goed blijft gaan!!

Verder nog ander goed nieuws: zijn wond van de castratie is heel goed aan het genezen en ziet er nog steeds erg rustig uit, helemaal geen problemen van gehad. :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:18

Goed bezig druppie!

Wandelen doe ik met die van mij ook niet meer sinds hij in de opfok staat.
Uit de kudden halen en poetsen vind hij al spannend genoeg. Ik kom er ook slechts een keer per maand. Duimen dat de vallen snel indalen wil hem zsm laten castreren.

Afbeelding
Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:32

En hoe gaat het met jullie jaarlingen?
Toen ik vrijdag naar Dex ging was hij aan het spelen met de ruin, echt super schattig!
Gaat er best hard aan toe Haha.

Had hem laatst even buiten de wei op het lange gras laten grazen, dat vond ie wel lekker :)Afbeelding

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:49

De mijne vond het vandaag tijd voor een modderbad :+

Afbeelding

Voor de rest niet veel tijd gehad de afgelopen weken. Wel iedere lekker poetsen en knuffelen :+:

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:53

Fflur heb ik pas mooi gevlochten.

Afbeelding

Vandaag
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren was Fflur precies een half jaar van mij/bij mij!
Ze raakt haar haar nu lekker kwijt (ik poets haar weinig meer, dus alles vanzelf). Voor op de borst word ze nu richtinf stekelharig maar op de kont is ze nog lekker wit. Knapperd.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:53

Ze zien er goed uit!
Haha lekker dat modderbad.
Mooi gevlochten kittydylan, dat kan ik niet hoor!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:08

De mijne deed verstoppertje
Afbeelding

Ik ben zo gek op haar kleurtje en mooie blonde manen
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 20:40

Wat een schatjes weer

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:01

Mooie foto's allemaal zeg!

Mijn situatie is gisteren in 1 keer erg veranderd. Mijn oudere merrie is gisteren erg plotseling overleden aan waarschijnlijk iets als een hartstilstand. Ben erg verdrietig maar wil nu ook graag mijn kleine meisje weer dichtbij zodat ik met haar vast wat kan gaan rommelen, poetsen. wandelen etc.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:04

wat naar fransje, begrijp het goed hoor dat je je kleine meid dan terug naar huis wil halen.

Wij hebben besloten om naar de provinciale keuring te gaan. Gewoon om het een keer mee te maken. Al een hoop dingen aan het regelen daarvoor.