[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:13

Hilary schreef:
Als er uit die scopie ook niets komt, wil ik je aanraden om naar Den Hoek te gaan. Daar kijken ze net even wat verder dan wervels en magen die op beeld geen raar beeld geven. Wellicht toch last van blokkades ergens?

edit: wel goed dat je dit heel serieus neemt en uitgebreid naar je paardje laat kijken :j

Ik ben daar geweest. Heb wat meuk mee gekregen maar niet het idee dat het in zijn lichaam iets geholpen heeft. Wel een litteken die veel verbeterd is daarna door een zalfje. Maar verder niet qua druppels. Kost ook weer veel geld en zou het dus niet direct doen.. als de maag goed is denk ik dat het een pony is met een behoorlijk karakter waar je doorheen zal moeten.

Balen van het weekend zeg Britt! Zag de punten op de uitslagen. oliebol dat het niet gaat zoals je wil.
Zag ergens op bokt dat je schreef een filmpje te hebben? Zou je die mij willen Pb-en :o. Heb je vorige x natuurlijk ook zien rijden, en kan me niks bij voorstellen hoe drakerig ze heeft gedaan!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 11:21

Ik denk dat de Lingehoeve goed hun best doet om uit te zoeken waar het gedrag vandaan komt. Overigens heb ik er alles al bij gehad, osteopaten, tandarts, zadelmakers.. Noemt het maar op :+

Thamar, ik heb je een Pbtje gestuurd! Het was één groot drama zondag. Zo zonde, want de locatie was heel fijn en de concurrentie was niet erg hoog :P

eclair98

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:47

Hulde TS, super goed dat je zo je best doet voor je paardje!

Ik wordt er helemaal blij van als ik eerlijk mag zijn, ook al ben je nog niet veel verder :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 15:06

Haha dankjewel :P Mijn portemonnee wordt er minder vrolijk van helaas. Denk dat ik maar wat spullen ga verkopen en ben al druk aan het solliciteren voor een extra bijbaantje.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:58

TS wat super wat je allemaal voor die pony doet. Petje af!
Rijtechnisch kan je ook heel veel oplossen. Alleen hoe hè dat doet is vaak erg lastig. Waar woon je? Ik denk dat je erg geholpen kan worden met wat lessen van Noor of Patrick. Nee ik heb geen aandelen, heb wel een paar filmpje van het rijden gezien. Je bent niet verkeerd bezig maar ik denk dat je er heel veel profijt van kan hebben door met de juiste training het paard soepeler in het lichaam te krijgen. Noor en Patrick zouden je hierbij heel goed kunnen helpen. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 21:07

We hebben sinds kort een hele fijne andere instructrice, maar helaas pas 2 keer de kans gehad om bij haar te lessen. Als mijn spaarrekening weer een beetje gegroeid is, dan wil ik zeker eens een andere instructie uitproberen. Helaas roept die nu heel hard "Neeeee" :')

Ik heb Zara overigens vandaag aan de dubbele lijnen gehad. Even een check voor mezelf of ze dan hetzelfde gedrag zou vertonen als onder het zadel. Op een kleine poging na om er onderuit te komen, heeft ze verder perfect gelopen. Dus aan de dubbele longe hebben we vandaag heel fijn getraind!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:44

Goed om te horen. Ik train twee keeper week aan de dubbele. Heb er ook regelmatig les in..

Maar hè jij gaat om met Saams van bokt toch?
Ik wil rond september wil ik en mijn verzorgster weer met de caravan en paard naar Noor. Saams had ookal het idee om mee te gaan wellicht kan je aansluiten :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 06:59

schirocco24 schreef:
Goed om te horen. Ik train twee keeper week aan de dubbele. Heb er ook regelmatig les in..

Maar hè jij gaat om met Saams van bokt toch?
Ik wil rond september wil ik en mijn verzorgster weer met de caravan en paard naar Noor. Saams had ookal het idee om mee te gaan wellicht kan je aansluiten :D

Jaaaaa!
Vind ik een goed idee Linette! Dan gaan we samen in een caravan Britt :+
ik wil ook enorm graag naar Noor en Patrick voor les

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 10:52

Als ik tijd en geld heb, dan ga ik wel mee :D

Ik ben enigszins pissed, toen we dinsdag terugkwamen van de kliniek bleek mijn dure UV-werende vliegenkap volledig opgevreten te zijn door de honden. Precies nu met het mooie weer _-:( Heb gelijk een nieuwe besteld, weer dik 30 euro. Maar die komt natuurlijk nooit op tijd binnen, zeker niet met die feestdagen nu. Dus nu is de kans groot dat ze enorm last van haar neus en ogen gaat krijgen en misschien zelfs gaat verbranden -O- Alleen zonnebrand is niet genoeg namelijk..

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:56

Ghostattack schreef:
Als ik tijd en geld heb, dan ga ik wel mee :D

Ik ben enigszins pissed, toen we dinsdag terugkwamen van de kliniek bleek mijn dure UV-werende vliegenkap volledig opgevreten te zijn door de honden. Precies nu met het mooie weer _-:( Heb gelijk een nieuwe besteld, weer dik 30 euro. Maar die komt natuurlijk nooit op tijd binnen, zeker niet met die feestdagen nu. Dus nu is de kans groot dat ze enorm last van haar neus en ogen gaat krijgen en misschien zelfs gaat verbranden -O- Alleen zonnebrand is niet genoeg namelijk..

Leuk! Dan houden we nog wel contact als we gaan plannen :j

Ohjee wat zonde... Heeft er niemand van stal 1tje liggen? Divoza is open vandaag he :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 10:57

Nee er is maar 1 winkel die deze verkoopt := Gewone vliegenkappen werken helaas niet goed.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:59

>;) Balen zeg... Nou hopelijk valt het mee en is de kap snel binnen. O:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 21:25

Vliegenkap is nog steeds niet binnen en ze begint nu echt heel erg last van haar ogen te krijgen -O- Mooi poedersuiker dit.

Gelukkig vandaag een leuke dag gehad ondanks de extreme hitte! We hadden een afspraak bij Country Mill voor een zadelcheck en een springzadel. Dus vanmorgen de trailer opgehaald en alvast op stal neergezet. Rond een uur of 1 richting stal en alle spullen inladen en trailer aankoppelen. Het kwik was inmiddels gestegen tot circa 34 graden hier in het binnenland :') Raampjes van de trailer open, pony erin en richting Nijkerk. Gelukkig waaide het wel redelijk, dus in de trailer was het niet belachelijk heet. Ze kwam er ook heel relaxed en totaal niet bezweet vanaf. Top dus! Ze herkende de locatie gelijk, want ze heeft maar even rondgekeken en daarna was ze gelijk rustig. Even rondgestapt in de bak daar en toen heeft Bert ons geholpen. Pony werd van top tot teen weer bekeken en ik kreeg complimenten over hoe ze eruit zag. Hij vond het al een super mooie verbetering dan de eerste keer dat we er waren! Ook qua gemoedstoestand van Zara (die de vorige keer bijna wegrende van Bert _O- ). Ik kreeg ook een compliment over mijn dressuurzadel, 'Alsof ik hem gisteren aan je verkocht heb!'. Zo netjes zag hij er nog uit! Zadel lag nog top, dus dat was mooi. Vervolgens de zoektocht naar springzadels. Hij had er een aantal om te passen, waarvan 1 enigszins buiten het budget lag. Dat vertelde hij ook eerlijk. Het andere zadel, binnen het budget, even gepast en daar was hij wel tevreden over. Opzadelen en testen die hap.

Mijn god.. Alsof het 100 jaar is geleden dat ik op een springzadel zat _O- Maar al met al lag het zadel eigenlijk supernetjes, lekker even rondgereden met het zadel (pony gedroeg zich meer dan perfect en heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet :roll: ). Even besproken met Bert wat hij ervan vond en ik vond het zadel ook fijn zitten, dus ging hij een mooi prijsje maken inclusief toebehoren. Nu ben ik dus een Wintec Jump inclusief toebehoren rijker! :D

Daarna 's avonds nog even de staleigenaar geholpen met hooien, dus nu jeukt en prikt alles. Leuke bijkomstigheid: Ik ben allergisch voor hooi (en paarden) :D

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:10

Fijn dat je een Springzadel hebt! Dat vraagt natuurlijk wel om een foto O:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 16:49

Uiteraard! :D

Afbeelding
Afbeelding

Nu opzoek naar een leuk springdekje. Iemand tips? Dekje op de foto is een Pony Dressuur van Eskadron :+

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:04

Mooi! <3

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:18

Ghostattack schreef:
Haha dankjewel :P Mijn portemonnee wordt er minder vrolijk van helaas. Denk dat ik maar wat spullen ga verkopen en ben al druk aan het solliciteren voor een extra bijbaantje.

Ik ben een stille volger van dit topic en je YouTube kanaal. Ik kan natuurlijk niet in je portomonne kijken en je hoeft je ook niet te verantwoorden, maar een paar dagen geleden las ik bovenstaande quote.
In ieder geval erg fijn dat er geen bijzondere dingen uit de foto's kwamen, maar laat je haar verder ook nog onderzoeken?
Aangezien er nu weer een nieuw zadel is en nieuw dekje 'moet' komen en je het toen juist had over spullen verkopen om geld te sparen voor het onderzoek? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:18

Staat netjes. Vind het dressuurdekje er wel prima onder staan eigenlijk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 17:32

Marieke1495 schreef:
Ghostattack schreef:

Ik ben een stille volger van dit topic en je YouTube kanaal. Ik kan natuurlijk niet in je portomonne kijken en je hoeft je ook niet te verantwoorden, maar een paar dagen geleden las ik bovenstaande quote.
In ieder geval erg fijn dat er geen bijzondere dingen uit de foto's kwamen, maar laat je haar verder ook nog onderzoeken?
Aangezien er nu weer een nieuw zadel is en nieuw dekje 'moet' komen en je het toen juist had over spullen verkopen om geld te sparen voor het onderzoek? :)

>;) Waar staat dat er een nieuw dekje moet komen? Een simpel springdekje lijkt me wel handig. Daarnaast heb ik de aanschaf van een springzadel al een geruime tijd uitgesteld en deze was de helft van mijn budget. Zoals je kan lezen wordt ze verder onderzocht ja, we moeten morgen terug naar de kliniek.

Pernilla, dankje :) Dekje past op zich wel netjes inderdaad, maar beetje dik voor warme dagen helaas.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:00

Zo kwam ik vandaag aan op stal <3 Ze bleef lekker liggen en had weinig zin om mee te gaan eigenlijk. Uiteindelijk is ze wel opgestaan haha. We hebben even kort gelongeerd met het nieuwe zadel om te wennen, daarna moest ze de paddock op. Morgenmiddag moeten we terug zijn op de kliniek voor de gastroscopie en dat betekent dat ze 24 uur moet vasten en vanaf morgenochtend ook geen water meer mag. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen morgen!

Afbeelding

Afbeelding

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:01

Ik vind lemieux dexjes heel fijn of eskadron cotton, zijn niet dik en nemen goed het zweet op.

Overigens vind ik het wel een opmerkelijke reactie van iemand in het topic. Blijkbaar is het niet oke als iemand zijn paard volledig laat doorlichten en bij een zadelmaker een zadel laat aanmeten. Dat is natuurlijk onzin en ik heb bewondering voor TS hoe ze de situatie aanpakt. Juist iets voor anderen om een voorbeeld aan te nemen. Tevens lees ik nergens dat TS voor het onderzoek moet sparen? Waarom zouden er anders vervolgafspraken zijn?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:36

Schiet mij maar lek. Laat iemand zijn paard een keer doorlichten, is het weer niet goed _O- Als het nou het 100e dressuur dekje is, had ik mijn schouders opgehaald en weggeklikt. Maar een spring dekje voor een goed passend springzadel :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:11

Volgens mij vatten jullie het bericht verkeerd op. Ik neem aan dat ze zich afvraagt waarom (en dan is het eigenlijk niet haar zaak) Zara een nieuw zadel krijgt en een nieuw dekje, terwijl TS eerder schreef dat ze al haar geld nodig had voor onderzoeken en juist daarvoor spullen ging verkopen om aan dat geld te komen. Ik zie diegene nergens schrijven dat het controleren van het paard verkeerd is?

Ennuh, don't shoot me :). Vind het niet helemaal netjes dat er naar zoiets gevraagd wordt maar ik denk dat jullie het verkeerd interpreteren. Zo lees ik de reactie van Marieke1495 iig.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 19:39

Ik vind het sowieso een beetje vreemd dat iemand naar dit soort dingen gaat vragen :) En mocht er alsnog verheldering nodig zijn: Ik heb meer dan genoeg geld om de onderzoeken te betalen, maar dat neemt niet weg dat het een grote hap uit mijn spaargeld is. Om die hap weer terug aan te vullen, doe ik mijn best om weer te sparen. Ik heb ook nergens gezegd dat ik 'al mijn geld nodig heb' voor deze onderzoeken, integendeel zelfs. Met het verkopen van spullen heb ik volgens mij nergens gespecificeerd dat het om paardenspullen gaat :D

Wat betreft het zadel, er bestaat ook nog zoiets als een spaarpotje voor grote zaken zoals zadels :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:40

Daarom heb ik het onderste er ook bij gezet, ik deel dan ook niet de mening van Marieke en vind het nogal onbeschoft om naar zoiets te vragen.