Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
saddledancer schreef:Lees jij nou echt alleen wat je wil lezen, of ligt dat aan mij?zo is een discussie winnen wel makkelijk voor je zeg
Citaat:Hier staan de paarden vrijwel altijd op stal, 1 dag komen ze er niet uit (rustdag), en verder elke dag een uur aan de stapmolen, intensief rijden, longeren, of 'vrij' in de bak (met de zweep aanjagen). Sommige paarden mogen goed ingepakt soms een paar uurtjes in de paddock, en dat was m welik heb niet t idee dat wij ongelukkige paarden hebben, en ken maar weinig paarden die echt grlukkig worden van 24/7 buiten. Alles is hier in topconditie en loopt hoog in de sport, geloof maar dat ze t zo slecht niet hebben hier

Storm2009 schreef:saddledancer schreef:Ik vind bomen echt niet afdoende schuilmogelijkheid, die zijn misschien leuk voor de schaduw maar verder heb je er niets aan.
Onder onze grote eikenbomen is het gewoon droog hoor. Zelfs als het keihard regent. Dus een schuilstal is fijn maar bomen bieden zeker alternatief.je hebt wel veel tijd om te reageren saddledancer. Staan de paarden ff buiten
Polly schreef:saddledancer schreef:Dan lees je dus (bewust?) Over alles heen wat ik daarna geschreven heb
Nou je bent niet de enige die het opvalt hoor, ik zou er geen energie insteken. Sommige mensen lezen alleen wat ze willen lezen.
zwengel jij steeds dezelfde discussie aan
Bowen schreef:saddledancer schreef:Dan lees je dus (bewust?) Over alles heen wat ik daarna geschreven heb
Nogsteeds geld dat een heel aantal dus amper tot geen vrije gang hebben. De dames die wel lekker op de wei staan heb ik het dan ook niet over.

Storm2009 schreef:Polly schreef:
Nou je bent niet de enige die het opvalt hoor, ik zou er geen energie insteken. Sommige mensen lezen alleen wat ze willen lezen.
Polly waar je net nog klaagt dat de discussie door blijft gaan en niet ophoudzwengel jij steeds dezelfde discussie aan
@Saddledancer, rot van je ribben, gevallen? Het was overigens een grapje hoor hoop dat je dat wel kon lezen in mn tekst
achja risico van t vak he :p
mijn antwoord kwam er sarcastischer uit dan bedoeld geloof ik
Wendy schreef:Dat zeg ik nietWel even lezen, ik zeg dat er geen schuilstal is, maar ik zeg niet dat er niks is om te schuilen. Wat dacht je bijvoorbeeld van bomen? Je weet wel, schaduw enzo.
Bovendien is het hier in Nederland in de zomer echt niet iedere dag bloedheet. Dazen kun je wat aan doen met dekens, sprays en een dazenval.
En ja, ik vind het schandalig dat veel paarden, bijvoorbeeld in de randstad, niet of nauwelijks buiten komen. Maar om nou te stellen dat mijn manier van paarden houden minstens net zo erg zou zijn... daar word ik echt boos van, is wat mij betreft echt de omgekeerde wereld.
Kendra schreef:Het blijft bijzonder dat er steeds naar één aspect wordt gekeken: hoeveel uur staat je paard in de wei? Of dat tot de kogels in de modder is maakt blijkbaar weinig uit - als ze maar buiten komen. Niet ieder paard is hetzelfde, zoals Lusitana al een aantal keren heeft gezegd. Mijn oude wedstrijdpaard (inmiddels bijna 10 jaar uit de sport) wil nog steeds het liefste een paar uur in het land en dan weer op stal. Afleiding op stal vindt ze minstens net zo leuk als in de wei staan....Als er een ander paard uit het land wordt gehaald om te rijden, als de hoefsmid komt, wanneer dan ook, mevrouw wil mee. Lekker op stal, kop buiten de deur, ze bemoeit zich overal mee. Zo zijn er tal van voorbeelden, die hier ook zijn genoemd. Het eendimensionale denken helpt niemand verder, kijk naar je paard!
Ik denk dat de paarden van saddledancer helemaal niet zo gelukkig zouden zijn bij bowen of pol1 - andersom ook niet trouwens....
tenzij de zon schijnt, dan zie je ze echt genieten in het zonnetje
. Enkel bij storm weer staan ze binnen overdag, maar dat is zelden. (ben bang dat er een boom op de omheining zou waaien dan )pol1 schreef:Nou kendra ik durf de weddenschap aan dat de paarden van saddledancer bij een stal waar ze fatsoenlijk naar buiten komen beter af zijn en zeker gelukkiger zijn..verdiep je in t natuurlijke gedrag van een paard en je zou niet anders kunnen om er ook zo over te denken!
Bowen schreef:Vraag ook niet om 24/7 buiten verplicht voor iedereen, maar dat (pension)stallen die niet de mogelijkheid (!) hebben die dieren 4 uur vrije gang te bieden verboden worden. Als er dan individuele dieren zijn die om allerlei nare redenen daar ook niet beter van zouden worden kunnen die altijd nog vaker op stal staan.
Het gaat mij erom dat het de norm moet worden dat paarden minimaal 4 uur vrije gang krijgen. Dat stallen die dat niet kunnen bieden verdwijnen.
Kendra schreef:Dank je wel, ik ben niet dom, heb bijna mijn hele leven paarden en heb me voldoende verdiept in 'natuurlijk gedrag'. Interessant dat het ook hier weer wordt aangehaald, natuurlijk en welzijn hebben niet altijd alles met elkaar te maken...

.