Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MorganeR schreef:Ze zegt dat ze denkt dat ze haar over gaan nemen, maar ze dan wel waarschijnlijk op dezelfde stal blijft staan. Maarja, die zekerheid heb je natuurlijk met verkoop nooit. De eigenaresse lijkt, heel cru gezegd, wel (snel) van haar af te willen.
Tuurlijk mag dat, maar dan nog is het niet makkelijk. De eigenaresse heeft twee jaar lang niks met haar gedaan en nu opeens wel en dat voelt raar.
Over dat eigen paard, het is nog maar de vraag wanneer dat komt... Mijn ouders eisen steeds uitstel en blijven bezig met "maar wat als je over een jaar geen tijd/geld meer hebt". Ja... Zo blijf ik bezig en neem ik nooit een paard. Nu eisen ze bijvoorbeel dat ik eerst een jaar studeer, en ik kan in oktober pas beginen. Dan zullen er wel weer andere excuses zijn...
Ik klaag ook zeker niet bij de eigenaresse, dat heeft geen nut. Maar het van me afschrijven en tips vragen misschien wel.
XLeandrosX schreef:Ik heb het idee dat jij heel goed weet wat je wilt maar dat je vooral de lieve vrede wilt bewaren en niemand wil teleurstellen. Kies voor jezelf, ga voor jouw droom.
Misschien moet je even wat meer afstand van alles nemen. Een maand niet naar stal gaan. Soms helpt afstand nemen om alles wat beter te overzien.
Tigra_ schreef:Ik zou naar je verstand luisteren. Als ik het allemaal een beetje goed begrepen hebt ben je eigenlijk niet opzoek naar zo'n paard en dat kan ik heel goed begrijpen. Het is toch een wat ouder dier met hier en daar wat minpuntjes. Als je gevoel/verstand zegt dat je het dier toch niet zou willen kopen heeft een proeftijd ook niet zoveel zin. En om heel eerlijk te zijn zeg dat je 2 jaar op proef krijgt dan is het paard dan 23 jaar. Denk dat je beter naar een paard gaat uitkijken waar je wel voor 100% een goed gevoel bij hebt. Het is en blijft een dure hobby.
En wat je zelf ook aangeeft als je dan als nog niet op buitenrit mag en zal verder ook weinig veranderen dan is de eigenaar alleen maar goed af want ik neem aan dat alle kosten dan wel voor jouw rekening mee komen. Lijkt me toch niet helemaal fair als je dan als nog niet de beslissingen mag nemen.
Sassy schreef:Waarom proeftijd als je toch al weet dat je dit paard niet wil overnemen?
Wees dan duidelijk en eerlijk naar de eigenaar (en het paard) toe, en laat haar dit paard aan andere mensen geven.
Sassy schreef:Dan zou ik als ik jou was het paard ook de kans geven op een fijne oude dag bij iemand anders.
Mijn idee...
Ga voor jezelf dan op je gemak rondkijken voor een paard waar je geen twijfels bij hebt.
Bij twijfel zeg ik altijd niet doen.