Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen.. Maar dat kan ook liggen aan dat ik misschien wat meer luxe gewend ben..
Ten eerste zat ik in de 15+ week, en ik was de een na oudste. Iedereen was 13,14,15. Had juist op mensen van 16,17 gehoopt want daar heb ik vaak ook veel meer aansluiting mee. Ten tweede kregen we les van een meisje welke ook begeleider was. Ze was geloof ik een jaar of 18 en had ook echt niet het idee dat zij gediplomeerd was. Zelf kreeg ze daar ook een keer les wat niet op een veel hoger niveau was dan dat ik en mijn vriendin zelf rijden. Toen gingen we als toppunt 30cm springen

. We mochten niet hoger en niet in galop springen. Onze pony's hadden totaal geen aansluiting in de groep omdat alle paarden naar de beten of schopten. Op andere kampen lopen ze binnen een dag vaak al in de kudde, nu duurde het 4/5 dagen.
Ook vond ik de kamers klein en het eten niet van topkwaliteit. Met brood eten stonden er alleen ongezonde dingen en soms vlees op tafel. Niet eens kaas of plakjes komkommer en de ranja kwam me na een paar dagen de neus uit. Ook werd met het eten in mijn ogen de leidingen voorgetrokken. Zij hadden lekkere bolletjes, sinaasappelsap en broodjes met gesmolten kaas. Toen we broodjes met knakworst kregen, kregen wij allemaal één knakworstje op ons brood, terwijl de leiders er 2/3 op kregen. Klein ding, maar gaat om het idee.. Als ik vraag of ik bij het lunchen mijn eigen knakworstjes mag opwarmen mag dat niet, want dat is niet eerlijk voor de anderen. Ook vond ik de douches slecht en de putjes stonken verschrikkelijk. Alle wc brillen zaten los op de pot, dus als je je achterwerk wou afvegen viel je met bril en al van de pot af..
Verder vond ik de buitenritten wel erg leuk, en liep er erg leuk personeel rond! Vrolijk en behulpzaam. Wel jammer dat de trailer waar in we naar het zwembad gingen niet goed was uitgemest en we in de poep en plas stonden met witte schoenen.
Dit is hoe ik het heb ervaren. Ik ben voorheen altijd bij een 5 sterren manege op kamp geweest, dus zoals ik al zei kan het dat ik gewoon meer luxe ben gewend oid.