Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:32

Ik nu weer paar dagen zonder beschermers gewerkt (Wegens schuurwondjes van zand). Dus ik zag dat hij allemaal pusserige plekjes, kloven en wondjes heeft in koten. Ik denk ohjeej mok. maar dierenarts bevestigde waar ik bang voor was; trauma van buitenaf, meneer tikt zich behoorlijk aan.... Met beschermers kan niet, zonder beschermers ook niet. Dierenarts zei: enige optie is nieuwe bak. Haha helaas geen optie...

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:50

Maria1991, die loopt lekker ;)

Deed me aan mijn eigen denken :') (peru scen toa)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:56

Takoda is flink aan het uitzwaren. Ik zie ze gewoon breder worden. Haar manen groeien nu ook eindelijk flink dik en lang. Wordt al een flinke dame nu, in mei wordt ze 4 jaar.

Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:59

xBostonx - Prachtig dier! Mooie kleur ook!

Bugatti en ik hebben meegedaan aan de showmanship en in hand trail. Voor de eerste keer op vreemd terrein. Meneer was super relaxt. :D We waren 4e geworden bij de in hand trail. Woop woop!

Afbeelding

Over een paar weken gaan we het longeren oppakken!
En ik hoop dat ik dan in de zomervakantie er op kan gaan zitten. :') *\o/*

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:41

Dankje! :o
De jouwe heeft ook al zo'n apart kleurtje!

Tako was net een ezeltje als veulen, ik kon er gelukkig doorheen kijken en ik had al wel verwacht dat dit er ongeveer uit zou komen. Ik heb haar nu bijna een jaar en het is nu al echt een paard aan het worden. Ze groeit nu echt in haar verhoudingen. Een ruw diamantje :D

Ik ga haar allround rijden en in de toekomst als we er klaar voor zijn gaan starten. Als het aan haar ligt zal het waarschijnlijk springgericht worden, ze houd wel van wat vlotte actie :=

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:46

Wauw mooie kleurtjes die bovenstaande twee! Knappe puppies

Mijne staat al paar dagen stil ivm wondjes aan benen van aantikken (ondanks komst dierenarts en behandeling daarvan)en nu dus toch einschuss....

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:52

Hier ook een heeele trotse baas! Vorige week ging het longeren al top en ik was gisteren aan het wandelen in de bak en dan heb ik hem altijd aan de longeerlijn voor het geval hij ineens iets in zn bol krijgt. Dus hij werd een beetje heet dus ik gaf hem wat lengte en voor ik het wist liep hij gewoon zijn rondje aan zijn halster, geen pogingen tot omdraaien of wegrennen maar gewoon relaxt en heel bewust van mijn lichaamstaal voor aanwijzingen. Wat voel ik me trots zeg <3 *\o/*

Pff maria wat rot zeg! Hopen dat het snel over is

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:01

maria1991 schreef:
Wauw mooie kleurtjes die bovenstaande twee! Knappe puppies

Mijne staat al paar dagen stil ivm wondjes aan benen van aantikken (ondanks komst dierenarts en behandeling daarvan)en nu dus toch einschuss....

Voor een einschuss been zou ik hidez bellen voor een set sokken. Helpt erg goed voor dit probleem.

Paint_Lover

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:54

Ik ook lekker bezig met mijn mannetje, gister n rodeo sessie aan de longeercirkel gehad en daardoor heeft hij dus nu n klein oppervlakkig wondje in z'n kootholte. Vandaag dus met springschoenen gelongeerd en met Pessoa zodat hij wat meer over de rug gaat lopen ipv met z'n koppie in de lucht... ging heel erg goed :)

Morgen longeren met 't zadel en zo gaan we de aanstaande week nog even lekker verder... daarna zien we wel weer verder :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:19

De datum staat nu vast 23 april gaat mijn kerel voor 1 a 2 maanden weg om beleerd te worden onder het zadel! :)

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:23

Oh wat gaaf die aparte kleurtjes! Ik ben echt fan van de kleuren valk en bont. Maar mijn 2 bruinen worden daar gelukkig niet minder leuk van :P

Dit is best grappig :=
ik kan een heel topic vullen met setjes te paard foto's :')
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1878462

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:37

spannend maaaikkee naar welke stal brengen jullie haar?
Maria1991 wat naar zeg.. Wat moet en kan je er nu aan doen?

Leuk te horen hoe veel jonkies het afbrengen en zo goed doen! Zijn er hier nog mensen die deel gaan nemen aan keuringen? of eventueel mee willen doen aan de pavocup?

Mijn hengst is vorige week dinsdag gecastreerd en voelt zich heel zielig nu. :(:)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:52

Ik ben wat aan het twijfelen geslagen over wat ik wil, en wat handig is. Qua beleren denk ik dat ik haar weg breng, naar okkema denk ik, maar onder t zadel, voor de wagen, of meteen beide?
Het probleem is dat ik dan ook zit met de aanschaf van tuigage en wagen......
Money money.....it's so funny .....

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:53

Normaal beleer ik eerst voor de kar. Maar nu andersom..
Geen bewuste keuze overigens. Is gewoonte om het in die volgorde te doen

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:05

Een filmpje krijg ik niet geüpload, heb even 2 foto's uit het filmpje gehaald. Dat was de 2de keer dat we hem met een touwtje hebben bijgezet. Het is een beetje een sensibel ding, maar wil wel graag wat voor je doen. Afbeelding
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:56

Ik gister gewoon op m'n 5 jarige gestapt.... hij is vorig jaar zadelmak gemaakt en daarna heeft hij heerlijk 24/7 op de wei gestaan. Vorige week donderdag op stal gekomen en gister dachtik : ach, waarom ook niet?

Gewoon na het longeren alleen opgestapt en wat rondjes gestapt en gedraafd.... mega trots op m!

Voelde me alleen echt weer n beginner ;)
Zo lang geleden dat ik weer eens op n jong beest ben gaan zitten....

Foto gemaakt toen ik al klaar was:
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:55

nog een mooi nagevelijk kopje erop ook aan de losse teugel :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:00

Goed hé :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:11

idd :D

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:20

@Mandy_B hij gaat naar de two lazy seven ranch :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:23

Vandaag ook weer met Takoda aan de gang geweest. Het gaat steeds beter alleen 'duikt' ze soms ineens met haar hoofd naar beneden. Ze loopt liever laag dan hoog en ze probeert soms nog wel de druk van het been en de teugels wat te ontlopen. Haar concentratie is het grootste struikelblok. Soms dwaalt ze af met haar gedachten en kijkt ze de ene kant op waardoor ze haar voorbenen overkruist. Dan raakt ze wat uit balans en soms schrikt ze daar van. Dan moet ze echt even stoppen en alles overdenken waarna ze weer doorstapt tot haar aandacht weer verslapt en zo verder. Eigenlijk verder nog niks geks meegemaakt. Geen bokje, geen gesteiger, helemaal niks. We gaan gewoon lekker rustig aan op deze manier verder :D

Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:50

Santos gisteren eerste keer zadeltje op met longeren :) . Hij was vanaf de start heel rustig en deed het echt super!

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:40

xBostonx ik heb juist liever dat een paard laag loopt met hals en hoofd ipv hoog. Beter voor de rug ;)

Mijn knappe pony staat in uitgelicht :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:12

Art_Ificious schreef:
xBostonx ik heb juist liever dat een paard laag loopt met hals en hoofd ipv hoog. Beter voor de rug ;)

Mijn knappe pony staat in uitgelicht :D

Ja ik ook maar Tako loopt als een stofzuiger met haar neus over de grond := Dat in combinatie met haar concentratiegebrek en slungeligheid met haar benen is dat niet zo handig, ze duikt echt naar beneden en dan heb je niks meer in je handen. Ik val liever niet met paard en al ondersteboven :o

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:14

hm ok neus over de grond, dan liever hoofd op borsthoogte maar niet recht omhoog.