Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nibbit schreef:Yvank_ schreef:Wat is er nou zo geheim aan een vraagprijs dat kan ik echt nooit begrijpen. Als je erop zet 3000-5000 is het voor alle partijen direct duidelijk.
Dan kan er net zo goed staan dat de vp 4950,- isWant als er zoiets staat is het nooit 3100,-
De verhalen hier komen me niet onbekend voor
Knert schreef:ik word soms gaar van die reserveringsverzoekjes.
Voor een dag of twee doe ik niet moeilijk. En wanneer ze de hand geschud hebben voor verkoop zal ik mensen niet meteen dwingen dat ze het dier per direct op moeten halen...
Maar als ik aan de telefoon aangeef, bij mensen die het dier nog nooit hebben gezien, dat ik eigenlijk niet aan reserveren doe,... krijg ik toch wel rare onbeschofte reacties.
Alsof ik ff weken ga wachten op mensen met alleen een voornaam en een mobiele nummer, die het dier nog nooit hebben gezien. Ik alle potentiele kijkers afhoud, om vervolgens mijn advertentie te moeten verlengen voor 10,-- ofzo (x2 sites). En dan heel banketstaaf afzeg smsje krijg of gewoon niets meer hoor. Daaaag!
Willen mensen echt reserveren? Nou doe maar een aanbetaling.
Ik had persoonlijk ook geen maand of drie weken gewacht zonder aanbetaling.
Damelza schreef:Rivjenn schreef:Ik had eens een Fjord te koop voor €1500. Belt er een man: wat is de uiterste prijs? Ik zeg er staat toch een prijs bij? Ja maar wat is de uiterste prijs?! Ik zeg kom eerst maar eens kijken dan kunnen we het over de prijs hebben..
Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.
Tussendoor belde er mensen die dezelfde dag wilden komen kijken. Die hem ook gelijk kochten. Dus ik die andere mensen gebeld dat hij verkocht was. Nou.... woest was ze! Want ze had toch gezegd dat ze nog een keer kwamen, dat haar dochter intens verdrietig was en dat ze de foto's al aan iedereen had laten zien. Wat ik dat kind wel niet aandeed! Tja wie het eerst met geld komt...
Zelf gingen we een keer kijken voor een bereden Shetlander. Toen mijn zoontje erop wilde gaan zitten was het: eh.... Ik weet niet of dat kan hoor.. Hij was toch ingereden?
Kwam ook eens iemand kijken bij mijn pony. Hartstikke leuk vonden ze haar. Zeg ik; wilt u haar ook even in het verkeer zien? Nou dat geloven we wel hoor zo uit je verhalen...
Dat is ook wel een beetje naar hoor, een paard/pony hoort geen impulsaankoop te zijn. Maar op deze manier van verkopen die ik nu heel vaak op bokt voorbij zie/hoor komen wordt je er eigenlijk toe gedwongen om gelijk met een pak geld en de trailer langs te komen bij de eerste bezichtiging.
Ik zou ook niet blij zijn als ik al een afspraak had staan om nog een keer te kijken dat ik dan een belletje krijg dat het paard al verkocht is.
Rivjenn schreef:Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.
Tussendoor belde er mensen die dezelfde dag wilden komen kijken. Die hem ook gelijk kochten. Dus ik die andere mensen gebeld dat hij verkocht was. Nou.... woest was ze! Want ze had toch gezegd dat ze nog een keer kwamen, dat haar dochter intens verdrietig was en dat ze de foto's al aan iedereen had laten zien. Wat ik dat kind wel niet aandeed! Tja wie het eerst met geld komt...

Froukje schreef:RaafSmits schreef:
Maar we mogen toch niet alles op een "Penny "afschrijven??
Nee, ouders zouden wat beter moeten nadenken wat het beste is voor hun dochter.
Maarja, als kindlief dan puppy ogen opzet en ze rijd ál een half jaar..
Knert schreef:Nibbit schreef:
Dan kan er net zo goed staan dat de vp 4950,- isWant als er zoiets staat is het nooit 3100,-
De verhalen hier komen me niet onbekend voor
toch heb ik gemengde gevoelens over een categorie. Vind 3000-5000 toch wel een hele grote categorie.
Dat is de vraagprijs, waarbij sommigen er ook nog flink af willen doen, terwijl de ander dat niet wil.
Dat vergroot de uiteindelijke categorie nog weer. Waarbij de laagste prijs 50%!!! lager is dan de hoogste prijs. Ben al heel lang van mening dat die categorieën best fijner mogen.
Als je bijvoorbeeld 5200 wil krijgen, is de categorie 5000-7000 veel te hoog,...maar de 3000-5000 is niet wat je bedoeld.
En die mensen die willen dat je zelf biedt.. daar reageer ik niet meer op. Sorry betreffende bokkers. Als jij een paard wil verkopen, heb je vooraf al bedacht wat je er ongeveer voor wil hebben. Ik heb geen glazen bol en doe niet aan raadspelletjes.
cherell0 schreef:ik heb (om eerder vertelde reden) DUIDELIJK OP DE 1E REGEL VAN DE ADV. staan dat ik niet gebeld wil worden .
pony staat overigens gereserveerd omdat ze mondeling verkocht is, maar nog niet betaald/opgehaald.
werd gistere 5 X gebeld sinds 16:00 (ingesproken dat ik maar terug moest bellen).
dus ik denk leer eerst maar lezen , ik zet het er met een reden in.
belde vanavond weer , dus weggedrukt . weer voicemail .
stik in je telefoon , dan heb je wat !![]()
en weer een tevreden klant![]()
Cardy schreef:cherell0 schreef:ik heb (om eerder vertelde reden) DUIDELIJK OP DE 1E REGEL VAN DE ADV. staan dat ik niet gebeld wil worden .
pony staat overigens gereserveerd omdat ze mondeling verkocht is, maar nog niet betaald/opgehaald.
werd gistere 5 X gebeld sinds 16:00 (ingesproken dat ik maar terug moest bellen).
Ik vind het persoonlijk dan weer een beetje vreemd dat mensen je niet mogen bellen als je een paard verkoopt. Je hebt dan dus wel je nummer erbij staan? Dat is dan weer erg tegenstrijdig.
.
cherell0 schreef:ik heb (om eerder vertelde reden) DUIDELIJK OP DE 1E REGEL VAN DE ADV. staan dat ik niet gebeld wil worden .
Rivjenn schreef:Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.