De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:47

Die had iets te veel penny tijdschriften gelezen :D

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:49

Froukje schreef:

Maar we mogen toch niet alles op een "Penny "afschrijven?? :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:55

RaafSmits schreef:
Froukje schreef:

Nee, ouders zouden wat beter moeten nadenken wat het beste is voor hun dochter.
Maarja, als kindlief dan puppy ogen opzet en ze rijd ál een half jaar..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:18

Nibbit schreef:
Yvank_ schreef:
Wat is er nou zo geheim aan een vraagprijs dat kan ik echt nooit begrijpen. Als je erop zet 3000-5000 is het voor alle partijen direct duidelijk.

Dan kan er net zo goed staan dat de vp 4950,- is :D Want als er zoiets staat is het nooit 3100,-

De verhalen hier komen me niet onbekend voor :+

toch heb ik gemengde gevoelens over een categorie. Vind 3000-5000 toch wel een hele grote categorie.
Dat is de vraagprijs, waarbij sommigen er ook nog flink af willen doen, terwijl de ander dat niet wil.

Dat vergroot de uiteindelijke categorie nog weer. Waarbij de laagste prijs 50%!!! lager is dan de hoogste prijs. Ben al heel lang van mening dat die categorieën best fijner mogen.

Als je bijvoorbeeld 5200 wil krijgen, is de categorie 5000-7000 veel te hoog,...maar de 3000-5000 is niet wat je bedoeld.

En die mensen die willen dat je zelf biedt.. daar reageer ik niet meer op. Sorry betreffende bokkers. Als jij een paard wil verkopen, heb je vooraf al bedacht wat je er ongeveer voor wil hebben. Ik heb geen glazen bol en doe niet aan raadspelletjes.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:25

Ooit een dame hier uit mijn dorp waar ik een tijdje gebruik mocht maken van hun rijbak.
Ze wilde haar derde paard verkopen ivm tijdgebrek. Mooie schimmelmerrie en in een zeer donkergrijs verleden keer Z + enkele punten. Reden dat ze er destijds mee stopte: Merrie was niet te vertrouwen. En daarom had ze er zelf een tweede bijgekocht en uiteindelijk ook een derde. Ivm boerenbedrijf was er voldoende stal, voer en weide.

Later werd die merrie dus het paard dat verkocht moest worden om weer op 2 paarden uit te komen.
Ik in advertentie gekeken waarbij meerdere keren iets stond van Z geklasseerd, zeer braaf... moet nu alleen weer in conditie getraind worden. Opstappen en wegrijden.

Daar waren ze zelf ook al mee begonnen, alleen durfde de betreffende ruiter en eigenaar niet zelf..
omdat ze echt onbetrouwbaar was. En ze waren toch echt kundig.

Uiteindelijk hebben ze haar toch verkocht gekregen, waarschijnlijk als fokmerrie. Waarbij ze toch weer een nieuw derde paard had aangeschaft, wat ik dus niet snapte want het hele doel was toch om op twee paarden uit te komen.

Nu, jaren later staan er toch weer 2.
Zo zie je maar weer, dat de verhalen en de echte reden toch wel anders kunnen zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:29

Zo zag ik laatst hier op bokt markt.

Jong afgespeend veulen te koop wegens het ontbreken van een klik. Zo'n opgegeven reden snap ik niet.
Beestje was met 5,5 maand afgespeend en zit dan toch wel in een lastige levensfase.

Kan dat jonge spul hier ook wel eens achter een drie meter dik behang plakken, maar soms zijn dat JUIST de machtigste paarden die ik ooit heb gehad.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:30

Tijdens mijn zoektocht naar een pony kwam ik een super leuk diertje op marktplaats tegen. Na een keer wezen kijken zou ze hem voor ons reserveren omdat er nu nog geen plek was bij onze weide en er zou diezelfde maand een pony vertrekken. Toen die pony weg was hebben wij gelijk gebeld wanneer we de pony konden ophalen. Komt mevrouw met een verhaal dat haar pony al verkocht was terwijl ze hem toch echt voor ons had gereserveerd... Pittig van gebaald. Gelukkig heb ik nu een schat van een pony die ik niet meer zou willen inruilen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:40

ik word soms gaar van die reserveringsverzoekjes.
Voor een dag of twee doe ik niet moeilijk. En wanneer ze de hand geschud hebben voor verkoop zal ik mensen niet meteen dwingen dat ze het dier per direct op moeten halen...

Maar als ik aan de telefoon aangeef, bij mensen die het dier nog nooit hebben gezien, dat ik eigenlijk niet aan reserveren doe,... krijg ik toch wel rare onbeschofte reacties.

Alsof ik ff weken ga wachten op mensen met alleen een voornaam en een mobiele nummer, die het dier nog nooit hebben gezien. Ik alle potentiele kijkers afhoud, om vervolgens mijn advertentie te moeten verlengen voor 10,-- ofzo (x2 sites). En dan heel banketstaaf afzeg smsje krijg of gewoon niets meer hoor. Daaaag!

Willen mensen echt reserveren? Nou doe maar een aanbetaling.

Ik had persoonlijk ook geen maand of drie weken gewacht zonder aanbetaling.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:42

Mijn vorig paard was echt een draak. Heb dat ook uitgebreid beschreven in de advertentie. NIET VOOR BEGINNERS. ERVARING VEREIST. Paard was +1.80m, en echt een tank. Ook qua gedrag.

Krijg je mails van moeders, die vragen of dat gaat lukken met hun zoontje/dochtertje van 8-10 jaar, met een jaar ervaring. Eh...

Of ja, dat ze hem niet kunnen kopen, maar wel een goede thuis bieden. Ja kijk ik zeg niet dat je hem niet graag gaat zien, maar hem voeren en stallen en verzorgen kost toch ook echt geld hoor... En nee, de betaling kan niet op termijn, ik lever hem ook in 1 deel af...

Reserveren, daar heb ik mij ook zo'n 3 maanden aan laten vangen. Zucht.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:43

Knert schreef:
ik word soms gaar van die reserveringsverzoekjes.
Voor een dag of twee doe ik niet moeilijk. En wanneer ze de hand geschud hebben voor verkoop zal ik mensen niet meteen dwingen dat ze het dier per direct op moeten halen...

Maar als ik aan de telefoon aangeef, bij mensen die het dier nog nooit hebben gezien, dat ik eigenlijk niet aan reserveren doe,... krijg ik toch wel rare onbeschofte reacties.

Alsof ik ff weken ga wachten op mensen met alleen een voornaam en een mobiele nummer, die het dier nog nooit hebben gezien. Ik alle potentiele kijkers afhoud, om vervolgens mijn advertentie te moeten verlengen voor 10,-- ofzo (x2 sites). En dan heel banketstaaf afzeg smsje krijg of gewoon niets meer hoor. Daaaag!

Willen mensen echt reserveren? Nou doe maar een aanbetaling.

Ik had persoonlijk ook geen maand of drie weken gewacht zonder aanbetaling.

Nee snap ik, maar als iemand belooft iets te reserveren vind ik het anders.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:02

Wat een verhalen komen er voorbij zeg! Zelf bemiddelen wij in de aan- en verkoop van pony's en paarden (voornamelijk naar Zweden/Scandinavië). Vragen die je soms tegen komt zijn echt lachwekkend. Als we lange mailtjes krijgen weten we al direct: "foder". Dat is zeg maar een paard in bruikleen en wordt best veel gedaan in Zweden... Reageer er niets eens meer op, pony/paard uit Nederland ga ik echt niet in bruikleen geven in Zweden (daarnaast zijn het meestal niet eens mijn eigen dieren).

Paar jaar terug wel wat grappigs, had een ruintje zadelmak gemaakt en ingereden. Vrij braaf, maar kende niets. Beetje eigenwijs (ineens de andere kant op), maar niet gemeen of iets. Komen er mensen kijken naar hem. Begint hij ineens te bokken met voorrijden en ik donder er dus naast (niet verwacht...), ja zeg dan maar eens: "dat doet ie anders nooit!". Ook al was dat dus echt zo. :+

Mensen wilde hem dus niet, best logisch denk ik zo. Haha.

Ook eens mee wezen kijken met een vriendin die wat angstig was en graag wilde dat ik er eerst eens op ging om te proberen of ie écht braaf was. Ik had totaal geen angst dus prima. Paard werd voorgereden door stal ruiter, echt die wist volgens mij nog niet wat voor en achter was... Maar goed paard was braaf, dus ik stap op. Nou echt een heerlijk paard, liep heel fijn, braaf, onderste uit de kan getrokken en geprobeerd of er nog iets uit kwam. Nope helemaal niets. Dus ik zeg tegen m'n vriendin dat ze er wel op kon en stap dus af. Eigenaar keek best vreemd, maar goed hij zei verder niets. Zij kon er ook top mee rijden, precies wat ze zocht. Paard naar stal, daar nog wat mee getut maar echt top braaf (wat de eigenaar overigens ook gezegd had).

Komt de eigenaar naar mij toe, vraagt of ik even mee wil komen... Ik eh oké. Vraagt ie wat ik met zijn paard gedaan heb (ik dus helemaal verbaasd, bang dat ik iets vreselijks gedaan had of weet ik wat... Was 16 haha). Zegt ie, ik wist niet dat dat paard zo kon lopen, wat heb je er mee gedaan?! Ehm. Ik eh. Gewoon gereden...
Maar goed de stal ruiter was ook echt echt waardeloos.

Toen wilde hij hem niet meer verkopen voor het geld wat ie er eerst voor vroeg, maar dit paard was zo perfect voor m'n vriendin en ze wilde er wel meer voor betalen. Overigens was het geld wat de handelaar er voor vroeg ook niet veel, zeker niet voor dat paard. Zegt de handelaar, jij (ik dus) mag m hebben voor... (geen idee meer hoeveel), maar zij (vriendin) moet er ... Voor betalen! En dat was in ieder geval behoorlijk meer geld dan ik zou moeten betalen.

Uiteindelijk heb ik t paard maar "gekocht" en direct in de auto "verkocht" aan die mensen. Bizar was dat. Maar goed, zij waren er dol gelukkig mee en meisje heeft er echt jaren lang van genoten en nog steeds!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:12

ik heb (om eerder vertelde reden) DUIDELIJK OP DE 1E REGEL VAN DE ADV. staan dat ik niet gebeld wil worden .

pony staat overigens gereserveerd omdat ze mondeling verkocht is, maar nog niet betaald/opgehaald.

werd gistere 5 X gebeld sinds 16:00 (ingesproken dat ik maar terug moest bellen).

dus ik denk leer eerst maar lezen , ik zet het er met een reden in.

belde vanavond weer , dus weggedrukt . weer voicemail .

stik in je telefoon , dan heb je wat ! :Y)

en weer een tevreden klant :+ :=

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:21

Damelza schreef:
Rivjenn schreef:
Ik had eens een Fjord te koop voor €1500. Belt er een man: wat is de uiterste prijs? Ik zeg er staat toch een prijs bij? Ja maar wat is de uiterste prijs?! Ik zeg kom eerst maar eens kijken dan kunnen we het over de prijs hebben..

Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.
Tussendoor belde er mensen die dezelfde dag wilden komen kijken. Die hem ook gelijk kochten. Dus ik die andere mensen gebeld dat hij verkocht was. Nou.... woest was ze! Want ze had toch gezegd dat ze nog een keer kwamen, dat haar dochter intens verdrietig was en dat ze de foto's al aan iedereen had laten zien. Wat ik dat kind wel niet aandeed! Tja wie het eerst met geld komt...

Zelf gingen we een keer kijken voor een bereden Shetlander. Toen mijn zoontje erop wilde gaan zitten was het: eh.... Ik weet niet of dat kan hoor.. Hij was toch ingereden?

Kwam ook eens iemand kijken bij mijn pony. Hartstikke leuk vonden ze haar. Zeg ik; wilt u haar ook even in het verkeer zien? Nou dat geloven we wel hoor zo uit je verhalen...

Dat is ook wel een beetje naar hoor, een paard/pony hoort geen impulsaankoop te zijn. Maar op deze manier van verkopen die ik nu heel vaak op bokt voorbij zie/hoor komen wordt je er eigenlijk toe gedwongen om gelijk met een pak geld en de trailer langs te komen bij de eerste bezichtiging.

Ik zou ook niet blij zijn als ik al een afspraak had staan om nog een keer te kijken dat ik dan een belletje krijg dat het paard al verkocht is.

Dat hebben wij ooit eens gehad bij de handelaar waarvoor ik vroeger pony's verzorgde. We waren extra vroeg (lees: voor of rond 6 uur) opgestaan omdat het best een eind rijden was (en als het goed is namen we de pony gelijk mee als hij beviel), en voor de zekerheid werd er nog even gebeld toen we net in de auto waren gestapt, ik meen om te bevestigen dan we eraan kwamen. Toen vertelde de beste dame ons dat sorry, ze had hem de dag ervoor net aan iemand verkocht..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:40

Rivjenn schreef:
Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.
Tussendoor belde er mensen die dezelfde dag wilden komen kijken. Die hem ook gelijk kochten. Dus ik die andere mensen gebeld dat hij verkocht was. Nou.... woest was ze! Want ze had toch gezegd dat ze nog een keer kwamen, dat haar dochter intens verdrietig was en dat ze de foto's al aan iedereen had laten zien. Wat ik dat kind wel niet aandeed! Tja wie het eerst met geld komt...

Ik vind dat eerlijk gezegd ook banketstaaf.
Ik spreek altijd met mensen af, ik hou hem 24 voor je vast, hoor ik niets komt de volgende.
Mensen die een 2e keer willen kijken spreek ik direct een dag en tijd mee af. Gemaakte afspraak, maak ik geen andere afspraak al bieden ze de dubbele prijs. Ik zeg dan altijd 'prima, er komen mensen kijken, bel die dag na dat tijdstip maar dan ben je de eerst volgende die mag komen als hij niet verkocht is'.
Ik heb er zelf ook een gruwelijke hekel aan als mensen dat doen en wat gij niet wilt dat u geschied...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:46

quir

herkenbaar ook zo iets vergelijkbaar meegemaakt.

Paard stond te koop als groot mannenpaard stond in de advertentie, zou zeer sterk zijn. B niveau.
Maar het was een mooi dier, fijne afstamming en stond om de hoek. Dus toch gaan kijken.
We moesten even in de kantine wachten en daar hoorde we een tafeltje verder mensen over dat paard praten dat hij er in de galop uitgepeerd was en dat meisje gevallen.
Oeps denk je dan.

Toch maar dat paard gereden. En hij liep zo fijn.
Dus hem ook maar eens geplaagd met pasje wijken, pasje schoudervoor, om hem uit te lokken hoe sterk zou voelen.
Maar hij probeerde netjes het gevraagde te doen. Mooi halsstrekken, gewoon echt fijn.
Dus ik zei eigenlijk wel dat ik interesse had.
Maar ook toen zei de eigenaresse dat hij niet te koop meer was want ze had hem nog nooit zo fijn zien lopen en wilde het toch nog een kans geven.

Dan ben je ook blij dat je geen 2 uur in de auto hebt gezeten :D

Later hoorde ik dat ze hem inderdaad heeft gehouden, maar dat hij toch meer in het land stond dan gereden werd ivm het sterke.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:52

Froukje schreef:
RaafSmits schreef:

Nee, ouders zouden wat beter moeten nadenken wat het beste is voor hun dochter.
Maarja, als kindlief dan puppy ogen opzet en ze rijd ál een half jaar..

Ik zo'n geval voor gehad maar dan net andersom :D

Ik had mijn dubbel M pony te koop en een vader kwam met zijn dochter kijken, meisje reed al een tijdje op de manege en ze moest maar eens een eigen pony. Bij aankomst was meteen duidelijk dat er flink wat geld te besteden was. Vader had er geen verstand van, dochter niet veel meer en dus hadden ze een 'exper' meegenomen. Dus pony wordt voorgereden, alle oefeningen laten zien enz. Zegt de expert; hm ziet er idd wel goed uit, pony doet het allemaal keurig. Meisje erop, kind kon er weinig mee haha, pony ging zijwaarts links, zijwaarts rechts (expert ondertussen tegen papa; kijk ze doet de oefeningen terwijl je dochter het niet eens vraagt) en toen had ze 't door en kuierde op dr dooie gemakje vooruit (pony was braaf genoeg). Papa stond ondertussen met ons te kletsen. Kind lichtelijk chagrijnig, papa blij; leuke pony he? Nee ik wil deze niet, hij doet niet wat ik wil. Zegt die vader; dat ligt aan jou, niet aan de pony. Jij moet het nog leren en dat kan mooi op deze. En tegen mij; ik geef je de vraagprijs, wanneer mag ik hem halen? :D
Zo wil ik ze wel vaker verkopen.
Is inmiddels jaren geleden, pony is nog steeds bij ze en kind heeft er veel van geleerd.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:06

Knert schreef:
Nibbit schreef:

Dan kan er net zo goed staan dat de vp 4950,- is :D Want als er zoiets staat is het nooit 3100,-

De verhalen hier komen me niet onbekend voor :+

toch heb ik gemengde gevoelens over een categorie. Vind 3000-5000 toch wel een hele grote categorie.
Dat is de vraagprijs, waarbij sommigen er ook nog flink af willen doen, terwijl de ander dat niet wil.

Dat vergroot de uiteindelijke categorie nog weer. Waarbij de laagste prijs 50%!!! lager is dan de hoogste prijs. Ben al heel lang van mening dat die categorieën best fijner mogen.

Als je bijvoorbeeld 5200 wil krijgen, is de categorie 5000-7000 veel te hoog,...maar de 3000-5000 is niet wat je bedoeld.

En die mensen die willen dat je zelf biedt.. daar reageer ik niet meer op. Sorry betreffende bokkers. Als jij een paard wil verkopen, heb je vooraf al bedacht wat je er ongeveer voor wil hebben. Ik heb geen glazen bol en doe niet aan raadspelletjes.

Dat vind ik toch ook altijd een raar iets.
Ik vermeld altijd een vraagprijs, advertenties zoals nokt, op aanvraag, in de beschrijving sla ik over.

Ik wil een beknopt verhaal, leeftijd, ras/kruising, papier, niveau en prijs. Als ik interesse hebt bel ik, ik ga niet 100 x mailen en wachten tot ik ooit eens antwoord heb.

Zelf hou ik altijd rekening mee dat mensen al minder bieden als de vraagprijs, dus altijd wat hoger instel.
Daarnaast zie ik ook heel veel berichten over "in lage prijsklasse" dat mensen zoeken. Ik vind dat een lage prijsklasse tot 1500/1600 euro is, andere tot 1000,-. Zet een richtprijs tot waar je zoekt!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:24

Als het in de beschrijving staat is het toch geen probleem? :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:28

Toch bizar, heb best wat paarden verkocht maar de "Ik heb geen geld maar wel goed tehuis" mensen hebben op mijn advertenties nooit gereageerd. :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:39

cherell0 schreef:
ik heb (om eerder vertelde reden) DUIDELIJK OP DE 1E REGEL VAN DE ADV. staan dat ik niet gebeld wil worden .

pony staat overigens gereserveerd omdat ze mondeling verkocht is, maar nog niet betaald/opgehaald.

werd gistere 5 X gebeld sinds 16:00 (ingesproken dat ik maar terug moest bellen).

Ik vind het persoonlijk dan weer een beetje vreemd dat mensen je niet mogen bellen als je een paard verkoopt. Je hebt dan dus wel je nummer erbij staan? Dat is dan weer erg tegenstrijdig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:27

Lagere prijsklasse tot 1500 euro??
Volgens mij is de lagere prijsklasse meer tot 3000 euro.
En ligt ook aan wat je verkoopt, een jonge volpapier kwpn netjes aangereden in de lage prijsklasse of een braaf haflinger ruintje 9 jaar oud in de lage prijsklasse, daar kan gemakkelijk meer dan 2000 euro verschil in zitten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:33

Cardy schreef:
cherell0 schreef:

Ik vind het persoonlijk dan weer een beetje vreemd dat mensen je niet mogen bellen als je een paard verkoopt. Je hebt dan dus wel je nummer erbij staan? Dat is dan weer erg tegenstrijdig.

ze kunnen wel smsen of appen .
De reden heb ik eerder al uitgelegd .

Daarbij kreeg ik mijn nr. niet meer weg :+ .
En het is een betaalde adv. dus die verwijder je ook niet even voor een nieuwe. ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:51

cherell0 schreef:

je kunt op mp heel makkelijk je telefoon nummer weg laten hoor. en volgens mijn ook met een betaalde adv door te wijzigen
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 07-09-15 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:54

Ik vind dat ook niet zo raar eerlijk gezegd, of erbij zetten dat je enkel bereikbaar bent op bepaalde uren.
Sommige mensen hebben onregelmatige uren of werk waarbij je echt niet gestoord kunt worden.
De verkoper bepaald in dit geval.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:04

Rivjenn schreef:

Ja daar kan ik ergens wel inkomen dat ze kwaad zijn, is ook niet netjes als ze nog een afspraak hadden opstaan en jij hem snel aan iemand doorverkoopt. Toen ik voor mijn paard ben wezen kijken was er nog een potentiële koper na mij die zelfs €1000 boven de prijs bood, uiteindelijk heeft de eigenaar hem toch aan mij verkocht omdat ik een beter thuis aan hem kon bieden, geld speelde niet noodzakelijk een rol, een goed thuis was het belangrijkste voor haar.