Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Reneee schreef:Mijn pony reageerde ook altijd heel slecht op het bit (mond opensperren en trekken), maar sinds ik een Mylerbit heb (gewoon deze van de MHS: https://www.minihorseshop.nl/bitten/mhs ... t-rvs.html) doet hij het eigenlijk heel erg goed! Bit ligt mooi stil in de mond en neemt weinig ruimte in. En daarnaast bewegen het linker- en rechterdeel onafhankelijk waardoor je hele precieze hulpen kunt geven
Ga er zeker eens naar kijken
Dat doet ze dus wel met bit, en het meisje is natuurlijk echt nog niet sterk genoeg om daar ook maar iets tegen te doen, maar zolang er verder niks geks gebeurt, prima zo haha
Ook nog even op de foto met de hond die daar is, zo'n schatje (pup van 11 weken ongeveer)

Dat bandje wat er omheen zit zat alleen scheef, verder zat het wel goed, maar klopt dus inderdaad haha
Zodra je je er van bewust bent is het prima hoor!
Het is inderdaad weer wennen, maar zonder hond op de boerderij daar is ook gek hoor! Hoort er echt bij, altijd al honden gehad daar. Missen doen we haar nog steeds, maar er is genoeg ruimte in onze harten voor meerdere dieren natuurlijk
En iedereen is al helemaal gek op dit nieuwe hondje
Hij komt zelfs al op me af rennen zodra hij me aan ziet komen fietsen/zodra ik uit de auto stap, geweldig toch
Ze was zo vrolijk vandaag 

Heb d'r net nog even lekker verwend met een wortel
Ging ook even haar stal doen, had de deur maar op een kiertje staan maar mevrouw had dat door dus die duwt de deur open en loopt weg
Gelukkig gaat ze altijd alleen maar op zoek naar eten dus ik had d'r snel weer terug
Beetje doorweekt nu dus, maar wel lekker gewandeld!

M'n jas heeft m'n trui daaronder nog wel drooggehouden, maarja m'n jas, broek, sokken en m'n haar zijn doorweekt natuurlijk
Maar zo erg vind ik het niet hoor, bij de paarden maakt het me niet zoveel uit!
Ben nu lekker thuis dus kan ik toch droge kleren aan doen haha
Eerste drafje in het bos ook gedaan! 

Wil inderdaad gaan kijken naar zulke beugeltjes ja, ik ken Jesse en Poow & Mellow inderdaad ook
Bijna gelijk gestopt toen ook, en voeten weer goed gedaan. In stap heeft ze ze netjes erin eigenlijk, maar in draf nog niet, want ze zet nog niet echt kracht oid. Meisje is nog maar 5, dus dat is logisch dat ze het allemaal nog niet kan en nog niet snapt
Dankjewel voor je oplettendheid verder hoor!
Ik probeer zo goed mogelijk te letten op wat er gebeurt en haar zo goed mogelijk al kleine dingetjes te leren. Het is al heel wat dat ze een cap op heeft, want moeders vond dit zelfs niet eens nodig... Heb hen overtuigd dat het toch echt nodig is, hoe braaf de pony dan ook wel of niet is, cap moet altijd