florentine1 schreef:zillionke schreef:ik volg dit topic al een tijdje en ik krijg sterk het vermoeden dat ze een soort van nieuwe totilas zoekt. Ik snap dat je veel wensen hebt en ik snap ook wel dat wanneer je 17500 euros uitgeeft aan een paard dat je er iets voor terug wil verwachten. Maar je moet wel realistisch blijven.
ik he bnergens gesproken over een tweede totilas maar voor mijn budget mag je best wel wat eisen stellen iig mbt gezondheid,predikaten in de lijn ivm fokambitie, en karakter.
Ik praat nergens over een hoog afgericht paard met aanleg tot het grotere werk.
waar het meestal op stuk loopt is gewoon dat men zomaar prijzen vraagt van 15.000 of meer ( veel meer)voor een paard terwijl het een dertien in een dozijn paard is en dus de vr prijs niet realistisch is en niet ik dus.
ik zoek een paard met een goede prijs/kwaliteitsverhouding en geen paard waar ik op voorhand al teveel voor betaal
Idd vind ook dat als je een paard in die prijsklasse zoekt dat die 100% gezond is, goed aangereden en braaf. Natuurlijk geen 2e totilas maar voor dat geld mag je wel wat verwachten ja!
Heb je naar wat kleinere paarden gekeken? Z geklasseerde paarden van +/- 1.60 schelen een hoop in prijs met paarden vn > 1.70 en het scheelt ook niet zoveel in grootte voor je dochter.