Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:19

Wat grappig dat ik dit zie. Het lijkt mij heel leuk om eens op een echt dressuurpaard te zitten die al wat hoger in de dressuur loopt. Ben zelf net begonnen met wedstrijden en voor het eerst in de L1 gestart maar loop vast met sommige dingen en lijkt me zo leuk om eens te voelen hoe het gaat op een paard waar de knopjes al op zitten :D

Wat ik aan te bieden heb: Mijn paard kan goed springen (wel voor de ervaren ruiter) dressuur op L1 niveau maar ook alleen voor de ervaren ruiter. Super braaf paard maar niet makkelijk mee te dressuren zonder ervaring! Buitenrijden kan ook, buiten is ze super braaf en kan je lekker met een lange teugel, strand/bosje in de buurt =)

Woon zelf in Schagen en paardlief staat in Callantoog ! :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:47

AshleyRol schreef:
Wat grappig dat ik dit zie. Het lijkt mij heel leuk om eens op een echt dressuurpaard te zitten die al wat hoger in de dressuur loopt. Ben zelf net begonnen met wedstrijden en voor het eerst in de L1 gestart maar loop vast met sommige dingen en lijkt me zo leuk om eens te voelen hoe het gaat op een paard waar de knopjes al op zitten :D

Wat ik aan te bieden heb: Mijn paard kan goed springen (wel voor de ervaren ruiter) dressuur op L1 niveau maar ook alleen voor de ervaren ruiter. Super braaf paard maar niet makkelijk mee te dressuren zonder ervaring! Buitenrijden kan ook, buiten is ze super braaf en kan je lekker met een lange teugel, strand/bosje in de buurt =)

Je mag wel een keer een rondje op mijn paard

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:26

Ik heb een hele tijd geleden in dig topic gereageerd, maar hierbij bied ik dit aan:

Je mag op mijn quarterhorse Holly rijden. Superlieve merrie die je op je zit kan rijden. Ze kent zowel de pleasure als de reining alleen de reining kan helaas niet omdat ik in een dressuurbak rij. Je krijgt dan een westernlesje maar we kunnen ook naar buiten gaan naar het wekeromse zand. Daar mag je dan een keertje gas geven :D

Wat ik zoek:

Een strandrit of een keer op een echt dressuurpaard rijden en voelen wat de oefeningen zijn.

Wat me trouwens ook leuk lijkt is op een springpaard te rijden. Ik wil graag leren springen.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:45

Ik heb een schat van een (e)pony, nrps gefokt. Hij springt niet echt uit in een discipline, maar hij vind alles leuk en is super braaf. Dressuur op B niveau, hij maakt een leuk sprongetje, kent een beetje vrijheidsdressuur, goed op neckrope te rijden. Staat in zuid-west Drenthe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mij lijkt het leuk om een keer op een dressuurpaard te rijden die al wat meer kent (wel ervaring mee) of andere disciplines zoals Western, eventing, endurance of iets anders ;) Ook zou ik het heel vet vinden om een keer op een pre te rijden.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:46

Off-topic maar is die laatste dressuurfoto in hellendoorn gemaakt?

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:25

Nee zuidwolde, manege den Esch ;)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:08

Wat een leuk idee dit topic! Helaas heb ik geen eigen paard en dus niets te bieden. behalve natuurlijk een gezellige middag!
Wat mij heel gaaf lijkt zijn eigenlijk meerdere dingen: Springen of dressuur op hoger niveau (vanaf M1 ben ik al heeel blij), western en dan met name de basics van reining (heb al enige western ervaring)
En wat mij echt het gaafste lijkt. Zitles! Ik heb geen paard waar dit mogelijk op is en misschien is hier wel iemand die dit wel heeft :D
ik woon in drenthe maar ook overijssel of friesland kan ik prima komen :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:25

Wat een leuk topic! Ik doe ook graag mee :D

Ik heb een 4 jarige merrie van 1.71 staan die net enkele maanden ohz is. Kan leuk lopen maar moet nog veel leren. Is wel erg braaf. Dus wie lekker eens de bak door wil slingeren.. :+

Afbeelding

En wat ik zou willen ruilen? Ik ben niet veeleisend, maar een lekkere buitenrit op een safe paard vind ik wel weer eens superfijn :D Mijn merrie is wel braaf buiten, maar toch nog heel onervaren. Een Ijslander of westernpaard zou helemaal top zijn!

Ik woon in Damwoude, Friesland.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:31

Ik heb een hele leuke en relaxe haflinger inde aanbieding ideaal voor relax buiten ritje. Of eventueel een keer mennen met onze shet. inruil? Een paar leuke foto's zou ik wel leuk vinden

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 07:03

Dorine92 schreef:
AshleyRol schreef:

Ah dat zou heel gaaf zijn en in de buurt!

Denk alleen dat jij er niet veel aan zal vinden om op mijn paard te rijden :')

Ik zie nu dat jij ook op Flora V heb gereden, ik krijg les van Isabelle!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:04

AshleyRol schreef:
Dorine92 schreef:

Ah dat zou heel gaaf zijn en in de buurt!

Denk alleen dat jij er niet veel aan zal vinden om op mijn paard te rijden :')

Ik zie nu dat jij ook op Flora V heb gereden, ik krijg les van Isabelle!

Ach je hoeft niet altijd overal wat voor terug te hebben toch? Ik rij momenteel 4 paarden dus ik kom niets tekort :D
Klopt ik heb Flora een tijdje gereden

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:05

Ik wil best mijn Shetlander beschikbaar stellen voor een ruil. Hoef er niet echt iets voor terug.

Hij is bekend met lange teugelen, lange lijnen. Zowel dressuur als springen.

Staat in zuid Limburg.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:05

[/quote]
Ach je hoeft niet altijd overal wat voor terug te hebben toch? Ik rij momenteel 4 paarden dus ik kom niets tekort :D
Klopt ik heb Flora een tijdje gereden[/quote]

Dat is waar!!

Super gaaf dat ik een keer een rondje op je paard mag, daar kan ik echt heel veel van leren en een echte droom !! :D

Ik ga vannacht op vakantie, stuur ik je daarna even een pb :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:46

kionasuppie schreef:
Wat een leuk idee dit topic! Helaas heb ik geen eigen paard en dus niets te bieden. behalve natuurlijk een gezellige middag!
Wat mij heel gaaf lijkt zijn eigenlijk meerdere dingen: Springen of dressuur op hoger niveau (vanaf M1 ben ik al heeel blij), western en dan met name de basics van reining (heb al enige western ervaring)
En wat mij echt het gaafste lijkt. Zitles! Ik heb geen paard waar dit mogelijk op is en misschien is hier wel iemand die dit wel heeft :D
ik woon in drenthe maar ook overijssel of friesland kan ik prima komen :D

Je mag best eens een sprongetje wagen hoor. En ook de knopjes als appuyeren zitten er op (maar zijn lastig te vinden).

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:28

Wat een leuk idee dit topic! Helaas heb ik geen eigen pony dus ruilen zit er niet in

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:01

Ik heb een shetlander die aardig wat vrijheidsdressuur kwam, mocht iemand het leuk vinden om daar eens mee te werken :D ik woon in Hengelo Overijssel.
Ik zou zelf wel eens weer op een Fjord willen rijden, of een buitenrit op een brave pony.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:07

Ik ben wel benieuwd of iemand geinteresseerd is in mijn aanbod :D vind het zoiezo leuk om iemand anders op mijn paard te zien rijden.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:11

Oh wat een leuk topic! Ik zou dolgraag weer eens willen rijden! ik woon in friesland, rond leeuwarden kan ik wel komen! ik heb jammer genoeg geen aanbod terug omdat ik zelf geen eigen paard meer heb. Wel kan ik mijn camera meenemen voor een paar leuke foto's. :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:19

Maureen95 schreef:
Ik ben wel benieuwd of iemand geinteresseerd is in mijn aanbod :D vind het zoiezo leuk om iemand anders op mijn paard te zien rijden.

Ik zou het geweldig vinden om op een Western paard te rijden, maar ik vrees dat ik niets in ruil heb te bieden... Of je moet een lesje lange teugelen willen

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:26

Fair schreef:
Oh wat een leuk topic! Ik zou dolgraag weer eens willen rijden! ik woon in friesland, rond leeuwarden kan ik wel komen! ik heb jammer genoeg geen aanbod terug omdat ik zelf geen eigen paard meer heb. Wel kan ik mijn camera meenemen voor een paar leuke foto's. :D

Je bent hier altijd welkom hoor Rianne! :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:35

Maureen95 schreef:

Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd! Ik zie namelijk dat je niet eens ver weg woont. Een westernlesje lijkt me namelijk ontzettend gaaf. Eigenlijk alleen de ervaring al, omdat ik merk dat ik bij paarden die ik niet ken algauw onzeker word, en daar wil ik toch echt wel een keertje overheen komen.
In ruil heb ik helaas geen paard te bieden, maar wel een camera in de hand. :D Ik fotografeer graag, niet prof, maar ik kan er zeker wat moois van maken. :)

Ik wou trouwens ook nog even melden dat ik dit topic echt fantastisch vind! Wat een heerlijk enthousiasme en positiviteit om elkaar een plezier en ervaring te gunnen, ik ben het eigenlijk alleen daardoor al gaan volgen. _/-\o_

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:41

Ik bied aan een buitenrit op mijn brave lieve Dizny, is prima op losse teugel en zit+stem contact te rijden. Heb een heerlijk bosgebied dichtbij en ga dan mee op m'n andere poown Boumi. Dizny is een Epony en is alleen ongeschikt voor angstige ruiters (daar wordt hij bang van en weigert dan te lopen).

Zou zelf graag een keer op een groot paard willen rijden of een Rocky..dat lijkt me zooo gaaf...of een IJslander die kan tolten, dat lijkt me ook een super ervaring!

Omgeving Rotterdam!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:10

Ik zal jullie zo beide even een pb sturen :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:14

Leuk initiatief dit!

Ik heb niet echt iets wat ik nog graag wil. Zou grondwerken of Horse Agility echt superleuk vinden!
Maakt in principe niet zoveel uit waar, zolang het maar niet echt aan de andere kant vh land is :P

Ik heb ook niet echt iets spectaculairs in de aanbieding, maar iemand mag best eens een ritje maken op mijn zo goed als bomproeve 8-jarige Fries :)
Kan wel een leuk sprongetje maken (voor een Fries kan ze best leuk springen haha) maar is beter in dressuur en buitenrijden vindt ze helemaal geweldig en dan is ze ook pittig :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:24

AshleyRol schreef:
Dat is waar!!

Super gaaf dat ik een keer een rondje op je paard mag, daar kan ik echt heel veel van leren en een echte droom !! :D

Ik ga vannacht op vakantie, stuur ik je daarna even een pb :D

Is goed fijne vakantie!
Verwacht er niet teveel van want paard doet niets vanzelf :D