Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:03

JackyCS......heel apart inderdaad, heb dat nog niet eerder gehoord moet ik zeggen.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:48

Charica schreef:
@gewoonmarie : Een cremello? Me too! :D Hoe oud is die van jou? En hoe groot etc? :D

jaaa :j een cremello! hij word in mei 3, is nu 1.45 v. golden rock vvm. don carino du bois.
is een halfbroertje van de net goedgekeurde hengst goldstar du bois

golde rock is verkocht naar australie, dus veel van zijn nakomelingen zullen we niet zien

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:50

golden geeft z'n wolfskiezen er gelukkig al uit ;)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:57

Handsome is al compleet doorgelicht en behandeld door Jan Kroes. Enorm tevreden over zijn werk. Hij doet ook al jaren mijn bejaarde. Handsome had ook echt veel last. Waarschijnlijk in de opgok een mep gehad waardoor een paar rotte voortanden eruit gehaald zijn (melktanden dus geen ramp) en de wolfskiesjes zijn er ook uit. Sinds dien is Handsome op alle vlakken met sprongen vooruit gegaan!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:22

morgen weer naar mijn cremello toe. Kijken hoe t longeren gaat, ditmaal met een hoofdstel erin. Hoofdstel kent ze al wel maar de combi nog niet. Dus dat gaan we morgen rustig aftasten! Zal morgen nog eens een foto maken ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:18

Golden Cream? Ik vind het zo jammer dat die verkocht is/wordt... Zou een goede zijn voor rpb stamboek. Hele mooie bloedlijnen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:50

Haydn gaat volgende maand naar de tandarts, Daan Staller komt dan die doet het ook onder verdoving...
Haydn wordt in mei beleerd dus vind ik het ook erg belangrijk dat hij daarvoor naar de tandarts gaat.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:45

lailapri schreef:
Golden Cream? Ik vind het zo jammer dat die verkocht is/wordt... Zou een goede zijn voor rpb stamboek. Hele mooie bloedlijnen!

Ja die is nu van mij ☺️
Sorry...

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:08

moniek21 schreef:
Haydn gaat volgende maand naar de tandarts, Daan Staller komt dan die doet het ook onder verdoving...
Haydn wordt in mei beleerd dus vind ik het ook erg belangrijk dat hij daarvoor naar de tandarts gaat.

Klopt, ik heb ook daan staller.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:18

gewoonmarie schreef:
lailapri schreef:

Ja die is nu van mij ☺️
Sorry...

:')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:10

geen hengst meer? Ik hoop dat je er heel veel plezier van beleefd. Zijn bijnaam was niet voor niets creme de luxe ;)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:37

lailapri schreef:
geen hengst meer? Ik hoop dat je er heel veel plezier van beleefd. Zijn bijnaam was niet voor niets creme de luxe ;)

nee sorry :o geen hengst meer, bewuste keus en samen met du bois besloten dit te doen.

die bijnaam wist ik niet :o maar super leuk <3

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 10:48

Bij hinde zijn haar wolfskiesjes ook 2 maanden geleden verwijderd, merkte ook veel verschil met het bit. Ik vind het toch wel fijn om alles uit te sluiten voordat je ermee aan het werk gaat.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:42

yeentll schreef:
Bij hinde zijn haar wolfskiesjes ook 2 maanden geleden verwijderd, merkte ook veel verschil met het bit. Ik vind het toch wel fijn om alles uit te sluiten voordat je ermee aan het werk gaat.

Zo heb ik mijn jonkie al laten nalopen door een osteo. Mijn 19 jarige heeft die 'luxe' nog nooit gehad :+
Mijn jonkie is meerdere keren heel naar onderuit gegaan na de castratie dus daar wilde ik helemaal niets mee doen voor ik wist dat alles weer beweegt zoals het moet bewegen.
Wij gaan nu vooral nog lekker af en toe aan de hand naar het bos. Nu nog samen maar binnenkort al eens allen. Pas als we buiten een lekker stukje kunnen wandelen gaat hij aan de longeer lijn.
Ik haat longeren maar het geeft je wel de enige kans om eens te zien hoe ze bewegen en of dat gelijk is aan beide zijdes.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:09

pol013 schreef:
yeentll schreef:

Zo heb ik mijn jonkie al laten nalopen door een osteo. Mijn 19 jarige heeft die 'luxe' nog nooit gehad :+
Mijn jonkie is meerdere keren heel naar onderuit gegaan na de castratie dus daar wilde ik helemaal niets mee doen voor ik wist dat alles weer beweegt zoals het moet bewegen.
Wij gaan nu vooral nog lekker af en toe aan de hand naar het bos. Nu nog samen maar binnenkort al eens allen. Pas als we buiten een lekker stukje kunnen wandelen gaat hij aan de longeer lijn.
Ik haat longeren maar het geeft je wel de enige kans om eens te zien hoe ze bewegen en of dat gelijk is aan beide zijdes.

Dit ga ik bij Haydn ook doen volgende maand, hij heeft ook een paar beste smakkers gemaakt na de castratie ... Vind het erg belangrijk ook dat hem niets in de weg zit voor ze erop gaan.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:11

Hummie is inderdaad ook nagekeken zodat er lichamelijk niks in de weg zit....zadelmaker komt ook zodra we wat verder zijn, wil ook zeker weten dat het zadel geen problemen geeft.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 12:50

Vandaag voor de 4de keer op die van mij gezeten, we doen het heel rustig aan. 2x in de week wat ronddraven en 1x in de week aan de dubbele lijnen en ze vindt het echt leuk, het is zo'n werkwillig paard. Daarom doe ik rustig aan, want als het aan haar ligt, dan zijn we fulltime aan de slag.

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:06

Gaaf Yentl, dat gaat snel. Zo loopt ie nog aan de longe en zo rij je al in de rondte. Hoe ging het overigens de eerste keer bij jou?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:50

Dat ziet er al netjes uit yentl...wat fijn dat ze het zo goed oppakt!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:23

Babootje, het ging eigenlijk heel makkelijk. Ze heeft vanaf het begin eigenlijk niks geks gedaan. Nou is een goede voorbereiding echt het halve werk. Hinde reageert ontzettend goed op stemhulpen en dat kan ik nu toepassen in het rijden. Tevens heb ik veel met de dubbele lijnen gedaan, dus stuur zat er ook al op.

Ik raad echt iedereen aan om veel met de dubbele lijnen te werken, het is zo'n toevoeging voor tijdens het beleren/inrijden. En veel afwisseling vind ik ook belangrijk, houd het leuk voor je paard, dan zullen ze er ook vaak enthousiast aan beginnen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:13

Leuk dat Hinde het zo goed doet!

Ik heb nu 3 keer met dubbele lijnen gewerkt. Alleen ik vind het zelf echt meer dan verschrikkelijk. Ik ben zoooo onhandig met die lange lijnen! Gelukkig is Floor heel vergevingsgezind en laat ze me lekker klooien. Het komt erop neer dat ik aan het oefenen ben met de dubbele lijnen en zij mij laat prutsen. Ik doe het nu nog wel met het Dually Halter omdat ik zelf dus te veel klooi. Dat lijkt me met een bit niet heel handig.

Aan de andere kant snapte ze het sturen direct! Echt ideaal. Ik heb ook veel vrijwerken gedaan met haar. Ik heb daar vooral veel plezier van tijdens het longeren. Ze reageert super goed op lichaamstaal.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:37

Na ik een tijdje geleden stuurde dat ik 9 haflingers zadelmak ga maken, kreeg ik dus gisteren een bericht dat er nog 6 moesten, nou ik heb het druk! Tis maar goed dat er geen tijd en datum aan vast zitten maar dat ik het gewoon op mijn gemakje kan doen :P

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:52

Zo 15 zijn er heel wat! :oo

Leuk paard Yentl! Ziet er heel netjes uit al!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:20

Wow 15!

Vandaag myrthe wat denkwerk bezorgd. Eerst ff hangen springen, been over haar heen en toen erop. Ze wilde nog niet helemaal in de ontspanning zakken en was iets te snel gaan lopen want er kwam wat spanning. Bleef wel netjes bij me hoor, maar toch voelde het niet oke. Dus halt gehouden tot ze er wel in zakte en zich bewust werd van wat er nu eigenlijk gebeurde. Toen we weer verder stapte was dit heel beheerst, doordachten bewust. Zo wil ik ze hebben dus ook weer afgestapt, koekje gegeven en terug naar de kudde. Kort maar krachtig.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:30

Vandaag lekker geknooit aan mn cremello. Lekker uit laten razen aan de longe en de hulpen leren oefenen. Stap draf, en galop. Alleen stappen in het begin vind ze nog moeilijk, ze begint vaak meteen te razen zodra ze aan de longe zit. Wel met een hoofdstel in vandaag! Lekker veel kouwen maar ze reageerd er goed op.

Ohja, hoort een cremello niet wit te zijn???

Afbeelding

Afbeelding