Achtergelaten pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Re: Achtergelaten pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:09

Ik volg je topic al een tijdje en echt een dikke pluim voor al je inspanning! Fantastisch dat je zo je best doet voor de pony!

Even een tip om de sp er in te krijgen, mijne moest het eerst ook niet maar nadat ik een paar keer een dikke theelepel appelstroop in het water heb opgelost gaat het er in als koek.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 13:56

Leuk dat je volgt! :)
De SP ging er eerst wel heel goed in, ze viel echt aan haha. Nu sinds een paar dagen is de trek erin iets minder geworden. Appelstroop heb ik niet staan, maar zal het vanavond eens met appelmoes proberen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:49

Is ze niet bevangen omdat ze zoveel eten krijgt en nu moeilijk loopt?
Mijn paard is ook bevangen van het beetje gras wat hij krijgt, het fructaangehalte gehalte is erg hoog!
Over de kale buik, mijn eczeem pony trapt ook naar haar buik waardoor er kale plekken ontstaan.. Ook kan ze er met haar mond bij! Even in de gaten houden indd!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 15:13

Het voetje heeft ze wel echt heel erg kortgemaakt, denk echt dat het daaraan ligt.

Dit zijn trouwens foto's van de kale plekken

Rug

Afbeelding

Zijkant buik

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:27

Zitten geen korstjes zo te zien. ZOu kunnen dat ze verhaart maar dat er nog geen nieuw haar onder zit? Heb je haar al laten testen op cushing?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:36

poeh het is wel flink dokteren met haar he,... puzzel puzzel puzzel... misschien scheren met een dekentje als je dat hebt? of eens wassen met een jeukstillend middel, kijken of dat helpt? Ik probeer even betaalbare oplossingen te bedenken hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:56

smileydees schreef:
poeh het is wel flink dokteren met haar he,... puzzel puzzel puzzel... misschien scheren met een dekentje als je dat hebt? of eens wassen met een jeukstillend middel, kijken of dat helpt? Ik probeer even betaalbare oplossingen te bedenken hoor...

Wassen met betadine of anders met Biotex groen en een lik sudo erover. :*

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:44

Is het geen luis? Dieren met een verminderde weerstand en zeker met een dikke vacht zijn daar vatbaar voor. In dat geval is de goedkoopste oplossing scheren en wassen met iets wat de luizen dood.. Behandelen met vacht is meestal niet effectief..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:30

Toch weer even een update. De laatste weken doet ze het erg goed. Je kunt zien dat ze steeds beter jn haar vel komt te zitten; ze is weer vrolijker, is wat actiever, gaat vaker liggen of rollen en zoekt meer contact met mij en de kleine. Allemaal positieve dingen dus!! Ben echt blij met de vorderingen die ze maakt!!
De kale plekken waren plekken waar ze haar wintervacht verloor en nog geen zomervacht had aangemaakt. Dat is nu goed bijgetrokken.

Vanochtend echter, lag ze gestrekt in de wei te slapen. Heerlijk in het zonnetje en ik heb nog even bij haar gezeten. Ik wilde haar SP geven, maar daarvoor wilde ze ook al niet opstaan... Uiteindelijk heeft ze het liggend opgegeten.
Op het punt dat ik haast de DA wilde bellen, staat ze ineens op en loopt weg of er niks aan de hand is...
Het zal wel goed zijn??

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja, over het algemeen doet ze het in ieder geval heel erg goed!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:33

Lekker toch, ontbijt op bed op een mooie zondagmorgen ;) ?

Haar vriendin ligt er ook heerlijk bij!

Fijn dat het zo goed met haar gaat!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:36

Ja, volgens mij vond ze het ook wel fijn dat haar ontbijt zo gebracht werd :9 die twee worden nu ook echt maatjes, heel leuk om te zien!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:38

Niks fijners dan je dieren gelukkig en gezond te zien <3

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:42

Zeker waar!!! <3

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:55

Mooie update en mooi om te lezen dat het klikt tussen hun beide. Ze liggen er idd heel ontspannen bij.
En idd ontbijt op bed ik droom er soms van maar krijg het nooit. |(

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:34

Net het hele verhaal gelezen! Super dat je je zo inzet! Waarschijnlijk waren en meerdere mensen die haar al lang weg gedaan hadden!

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:54

Wat fijn dat ze nu toch weer zo opgeknapt is!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:08

wat een positieve update!
Maar wat ga je met de andere doen als de oude shet sterft? gaat die dan weer weg, of komt er een nieuw vriendje? (al hoop ik dat dit pas in een verre toekomst is natuurlijk)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:07

Ze voelt zich blijkbaar zo prettig dat ze gewoon durft te blijven liggen..... en jij schrikt je rot!!!! :+

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:53

Kan me voorstellen dat je schrikt hahahaha, maar het ziet er wel heerlijk relaxed uit! Ik denk dat mijn tinkerdame er ook voor zou blijven liggen hoor en die is pas 8!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 08:39

Ja, ik schrik me eigen rot! Ik heb nog aan haar staan sjorren, zo van: Sta nou oh-op. Zij stond me zo aan te kijken: }:0

@Zoe: Ik heb nog geen idee, uiteraard wel over nagedacht hoor. Het liefst zou ik haar houden, het is echt een leuke pony en je weet natuurlijk nooit waar ze terecht komt. Ze is ook best wel braaf, dus ik denk dat ze ook uitstekend zal doen als kinderpony over een aantal jaar. Ik koop dan natuurlijk wel een pony bij dan, maar of dat dan een rijpaard wordt voor mij of een gezelschapspony voor haar, daar ben ik nog niet uit :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:04

Zo ver is het hopelijk nog lang niet!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:02

Heb net even alles doorgelezen, maar jeetje wat goed dat jij je zo over haar hebt ontfermt! Fijn dat het nu goed met haar gaat.
En wat een ruimte hebben jullie zeg, wauw :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:49

Nee, zover is het hopelijk nog lang niet. Van mij mag ze nog wel heel wat jaartjes blijven! :D
Da

Dank je wel JolisaJ!

Ik heb nog wat vragen. Ik vermoed namelijk dat ze cushing heeft, voornamelijk omdat vanwege haar wat lome gedrag en omdat ze geen kuiltjes heeft boven haar ogen (lokale vetophopingen). Ik neem aan dat de DA hiervoor langs moet komen om bloed te prikken? Nu lees ik hier en daar nog wel eens wat over gratis testen, weet iemand hoe dit zit? En als een pony (hoogstwaarschijnlijk) al wat langer aan cushing lijdt, kunnen medicijnen dan nog wel verbetering bieden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:59

Heb dit jaar nog geen acties gezien, maar wellicht kan je dierenarts zelf daar meer over vertellen?

Het is altijd afwachten hoe en of een diertje goed op medicijnen reageert, maar over het algemeen hebben de meeste er toch duidelijk baat bij!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:24

Ah okee, dan zal ik binnenkort toch weer even contact opnemen met de DA. Het is wel goed te horen dat de meesten er wel baat bij hebben.