Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:20

Ok maken we speciaal voor jou het hokje: wedstrijdsloebertje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:22

demug schreef:
Ok maken we speciaal voor jou het hokje: wedstrijdsloebertje :P

jeeej ik heb m'n eigen hokje *\o/* _O-

SjaakPep

Re: Waar zijn de nuchtere sloeberruiters gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:24

Ik meld me ook. Hier ook een nuchtere sloeberruiter, nooit matchende kleren/setjes, paard mag gerust lekker goor worden (al houd ik wel van poetsen en schone paarden, dus de mijne gaat regelmatig onder de douche) buiten rijden vind ik heerlijk, beetje modder, no problemo, het interesseert me niets. Al rijd ik wel echt doelgericht, puur om mijn paard (en mezelf) in een goede conditie te houden en ik het leuk vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:25

ikke schreef:
Over de hele wedstrijdsport zie je wel een vrij duidelijke tweedeling tussen de fanatiekelingen en degenen die het erbij doen, voor de aardigheid, zeg maar.

Oké, redelijk eens... Geen enkel probleem mee...
Maar waarin uit zich dat volgens jou? Want zodra we dat apenpakkie aan hebben, is iedereen toch redelijk gelijk. Kwaliteit van rijden en paard uitgezonderd, niet iedereen kan even begaafd zijn natuurlijk, zowel materieel als immaterieel gezien :D

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:29

Hier ook een echte hobby ruiter. Vind het heerlijk om lekker met mijn haflinger rond te hobbelen en hij mag lekker buiten spelen en vies worden. Al vind ik het soms ook wel leuk om wat serieuzer te rijden. Wedstrijden krijg ik veel te veel stress van :')

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:33

Ik voel me nu een echte sloeber, ik heb dreamer blij gemaakt :P koste niks en werd er ook niks beter van _O-

Janine, hoe kun je haast als reden noemen om een paard in nood niet tehelpen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:35

demug schreef:
Ik voel me nu een echte sloeber, ik heb dreamer blij gemaakt :P koste niks en werd er ook niks beter van _O-

Janine, hoe kun je haast als reden noemen om een paard in nood niet tehelpen?

Weet jij veel wat voor haast die mensen hebben? Je bent op een wedstrijdterrein, dus sowieso niet alleen... Als er nu verder niemand was, was het een ander verhaal. Maar dan nog kan je plots haast hebben...

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:35

ik ben ook een slobber hoor! Maar soms vind ik een wedstrijd of een fijne dressuur/springtraining ook leuk, maar uiteraard gewoon in mn slobbertrui en jas vol vlekken :P
Toen ik dit las moest ik denken aan een opmerking die iemand gister naar mn hoofd gooide: "ja vet zonde dat je niet wedstrijden wilt rijden zo verpest je zijn afstamming" yeah right... :Y)

edit: de wedstrijd wel netjes gekleed uiteraard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:37

demug schreef:

_O- _O- _O-
En pownie en ik zijn dolgelukkig in ons eigen hokje :D hahaha :')

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:48

Mug maakt van hokje een groooooot hok voor pownie. :D

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:51

Ik ben denk ik niet zo'n sloeberruiter haha :Y) niet dat ik altijd de nieuwste dingen koop ofzo, maar ik zie er toch wel graag netjes uit :)) Maar ook ik heb thuis wel rijbroeken, jassen en jodphurs die uit de middeleeuwen komen }:0 Op concours zie ik ook vaak mensen die de nieuwste dingen hebben, die zowat elke maand nieuwe peesbeschermers of andere dingen krijgen.. :oo Niet dat ik daar wat op tegen heb hoor, maar ik denk dan -O- ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:14

demug schreef:
Mug maakt van hokje een groooooot hok voor pownie. :D

pownie van 1,75 past inderdaad niet in een klein hokje, die moet een grooooooot hokje voor al d'r blingbling en baas in grote trui :D

ahum okee back on-topic _O-

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:33

Hier ook een wedstrijdsloeber: voor wedstrijd heb ik een mooi gematcht setje voor mijzelf en paard is dan keurog gepoetst en superstrakke roosjes in dr (lange!) manen, en heeft dan een hele mooie blingbling frontriem die ik echt helemaal te gek vind, en op stal lekker mijn sloebervest of jas, mn modderthermolaarzen. En de trainingen afwisselen tussen loswerken en fijn nageeflijk rijden, lekker puntjes op de i voor de wedstrijd, gewoon basis rechtrichten, lange teugel grondwerk en urenlange buitenritten. Kan tegenwoordig zelfs wat t'ai chi oefeningen ertussendoor gooien. Er stond nog TREC op de planning maar helaas nog niet aan toegekomen. Heb zowel in onooglijke schuurtjes gestaan als hyperdeluxe accommodaties incl solarium voor t paard, maar voel me ergens vooral thuis als er goede en gezellige stalgenoten zijn :-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:54

Ik meld mij! Ouderwetse sloeberruiter. Oude trui, als ik een kruiwagen zie, zit de mest al aan mijn broek....heb wel les....beetje klassieke dressuur op boomloos westernzadel....geen setjes, ongeschorenPAARD. Enthousiast voor een trailparcoursje....buitenritje. Bruine lange chaps...dan zie je de smurrie niet zo. Vraag mij altijd af, hoe dametjes hun rozeruitjesrijbroek zo netjes houden.En we zijn een kei in lange lijnen.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:46

Ik meld mij! Ik heb helemaal de ambitie niet om hoog in dressuur te komen, laat mij nou maar gewoon een beetje all-round van alles doen. Springwedstrijdje? Helemaal leuk. F proeven doe ik alleen omdat iedereen wilt dat ik het doe, verder vind ik het niet echt leuk. Over matchen gesproken: dat boeit me dus niet :+ . Iedereen in mijn les moet en zal verder komen, zo nodig ten koste van het paard. Nou dat doe ik dus niet, ik ga niet zitten trekken en tikken omdat het niet "lukt". Daarom achet mijn rug om ook "de kneus". Achja, praat lekker verder :+ . Als het er op aan komt, rijd ik hogere proeven, wat nou kneus? Omdat ik minder ambitie heb? Is dat een reden om mij zo te noemen? Nee. Ik ben gewoon net als de meeste hier niet zo perfectionistisch en prestatiegericht.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:45

Hahaha....door je ontspannenheid bereik je meer! Heel herkenbaar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:06

nou vandaag er weer heerlijk op los gesloeberd....en ik heb me prima vermaakt!
En die kleren waren toch al vies!, nu heb ik een rede om ze te wassen! *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:50

:+ Tja, sloeberruiter.... trekt paard uit de blubber (maar ze mag wel lekker de hele dag naar buiten met haar maatjes) poetst de ergste modder en zand weg, krabt hoeven uit... handen zijn inmiddels nog zwarter dan de witte benen van mijn paard en....

Leg mijn goede zwarte dressuurzadel met bij mijn paard kleurend dekje erop, bijpassend hoofdstel aan en stap met mijn modderschoen via een krukje op om er lekker op uit te trekken de bossen in.

Ow en onze bak is vaak een zwembad, maar juist geschikt om even (met dressuurzadel) te oefenen om door de plassen te crossen.

Met een beetje geluk heb ik mijn ene rijbroek aan met precies het streepje in de kleur van mijn dekje... niet dat je dat ziet want die broek had ik met het mesten van de stallen ook al aan en heeft modderstrepen van het afvegen van mijn handen...

Been beschermers? Liggen ergens op zolder in mijn kist, passend bij mij dekje maar gebruik ze nooit....Wintervacht? de makkelijkste deken voor mijn paard, past altijd, geeft geen drukplekken en goed waterdicht :Y)

De meeste mensen bij ons op stal zijn zo... op en paar na. Ooit is er iemand na korte tijd weer vertrokken omdat ze zich niet thuis voelde tussen de pauper-rijders zoals zij ons noemde.... hoog in de bol past niet bij lol met je knol. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:02

tiwi1969 schreef:
Been beschermers? Liggen ergens op zolder in mijn kist, passend bij mij dekje maar gebruik ze nooit....Wintervacht? de makkelijkste deken voor mijn paard, past altijd, geeft geen drukplekken en goed waterdicht :Y)

Daar ga ik dan de mist in; vacht van mijn paard blijkt onvoldoende waterdicht.

Ik ben het met eens dat als het kan, zonder de voorkeur heeft maar blijf alert. Ook een waterdichte vacht kan het op enig moment opgeven. Leeftijd is zo'n factor die op kan spelen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:19

Ik doe ook echt alleen maar aan LMJK. Inclusief, vlekken jas, afgetrapte laarzen van een jaar of vijf, Altijd rijbroek op westernzadel. En alles in het bos, dressuur oefeningen... In het bos, racen: In het bos, springen in het.... Samen Zwemmen, voor de koets, slenteren, bijpraten op de rug van een paard... allemaal in het bos. Samen naar de kroeg... Door het bos. Nou hebben we hier ook best wel een fijn en uitgebreid stukkie bos.
Ik zou niet anders willen.
Bij ons op stal is niks, geen bak, geen verlichting, geen spuitplaats, geen toilet geen.. you name is de kans is erg groot dat het er niet is.
Wat er wel is, het hele jaar met zijn vrienden in de wei. Onbeperkt hooi en niet te veel brokjes.
Ik zou niet anders willen en ik denk Ocho ook niet....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:19

ikke schreef:
tiwi1969 schreef:

Daar ga ik dan de mist in; vacht van mijn paard blijkt onvoldoende waterdicht.

Ik ben het met eens dat als het kan, zonder de voorkeur heeft maar blijf alert. Ook een waterdichte vacht kan het op enig moment opgeven. Leeftijd is zo'n factor die op kan spelen.

Natuurlijk houden we dat in de gaten, paardenwelzijn komt op de eerste plaats.
Zowel mijn Groninger als de pony van mijn dochter (haarbal van onbekende afstamming) hebben zo'n goed wintervacht dat ze in de winter dekenloos zijn zijn. In de zomer onder een eczeemdeken., helaas noodzaak.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:24

mrie schreef:
Ik doe ook echt alleen maar aan LMJK. Inclusief, vlekken jas, afgetrapte laarzen van een jaar of vijf, Altijd rijbroek op westernzadel. En alles in het bos, dressuur oefeningen... In het bos, racen: In het bos, springen in het.... Samen Zwemmen, voor de koets, slenteren, bijpraten op de rug van een paard... allemaal in het bos. Samen naar de kroeg... Door het bos. Nou hebben we hier ook best wel een fijn en uitgebreid stukkie bos.
Ik zou niet anders willen.
Bij ons op stal is niks, geen bak, geen verlichting, geen spuitplaats, geen toilet geen.. you name is de kans is erg groot dat het er niet is.
Wat er wel is, het hele jaar met zijn vrienden in de wei. Onbeperkt hooi en niet te veel brokjes.
Ik zou niet anders willen en ik denk Ocho ook niet....

Maar anderen wel....
Dat je bijvoorbeeld weer eens verschijnt op een weekend :j

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:27

Ook weer heerlijk gesloeberd vandaag. In de binnenbak wel te verstaan! :) Er kwam al een keurige dressuurruiter kijken....een beetje verbaasd dat mijn sloeberacties heel succesvol waren. Ook sloeberaars kunnen netjes aan de teugel wijken. Ik sloeberde boomloos western en ook nog bitloos. Waar gaat dat heen?... :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:30

Jetta schreef:
Ook weer heerlijk gesloeberd vandaag. In de binnenbak wel te verstaan! :) Er kwam al een keurige dressuurruiter kijken....een beetje verbaasd dat mijn sloeberacties heel succesvol waren. Ook sloeberaars kunnen netjes aan de teugel wijken. Ik sloeberde boomloos western en ook nog bitloos. Waar gaat dat heen?... :')

Wat een denigrerende reactie zeg...

Zei de 'keurige dressuurruiter' dat? Of was dat jouw interpretatie van iemand die oprecht interesse toont?

Kennelijk is het voor sloebers net zo moeilijk of zelfs moeilijk om te leven en laten leven als voor ieder ander... Valt me een beetje tegen van het soort dat meent zich van niemand iets aan te trekken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:46

tiwi1969 schreef:
:+ Tja, sloeberruiter.... trekt paard uit de blubber (maar ze mag wel lekker de hele dag naar buiten met haar maatjes) poetst de ergste modder en zand weg, krabt hoeven uit...

Dat poetsen en hoeven uitkrabben heeft toch geen enkele zin als je in de blub gaat rijden :+ ik en paard zitten helemaal onder na een ritje....

We rijden na ons ritje door naar de wasplaats en daar wordt paard, tuig en mijn laarzen en rijbroek afgespoten!