Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:51

Misschien ook een dure grap, maar is het niet mogelijk om een geheel nieuw lamoen te laten maken? Weet niet hoe moeilijk dat is, lijkt me wellicht best te doen voor een vakman?

Pacific

Re: Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 19:04

Ehm, een vierwieler, maar verder nog niet gekeken naar wat voor kar ik dan wil.

Een nieuw lamoen... Het zal vast kunnen, had ook al een tip gekregen via pb. Ben alleen bang dat een niet-verstelbare zoals bij deze kar hoort, gewoon geen optie is als ik én Serena én Stitch er voor wil. En ik heb natuurlijk geen voorbeeld van hoe hij zou moeten worden. Maar zal zeker wel even kijken wat hierin de mogelijkheden zijn.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:21

En het is geen mogelijkheid om wel dat nieuwere (en verstelbare) lamoen te kopen en die dan zo te laten aanpassen dat hij wel past? Dan ben je misschien nog wel goedkoper uit?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:18

Wat fellow zegt bedoel ik ook! Dan zou je het nieuwe lamoen van de cavalettie kunnen bestellen. Dan hoef je alleen waar het lamoen bevestigt wordt aan te passen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 20:33

Ahja... Ik weet niet of dat een hele ingrijpende verandering zou zijn, is het uitzoeken waard indd (:

meisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:38

Wat ontzettend jammer dit.. Dacht je dat je er bijna was :(

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:35

Meet Serena het mestmonster :')
Afbeelding

Ik probeer er nu achter te komen of ik toch niet gewoon een paar nieuw model bomen kan kopen en deze op mijn oude model sulky te zetten, dat zou ongelooflijk fijn zijn. Dat is namelijk én niet duur, én ik heb verstelbare bomen die ik graag wil.

Tot die tijd heb ik besloten met Stitch te beginnen en Serena i.c.m. de kar even links te laten liggen. Even weer mijn gedachtes ergens anders op zetten!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:40

Vandaag is Stitch dus inderdaad gecastreerd :) hij moest een praam om, maar dat vond hij niet zo grappig. Vervolgens dus maar gewoon zo de prik gegeven en toen was er niks aan de hand :')
Afbeelding

Opstaan lukte goed, hij stond direct op vier benen en waggelt inmiddels weer wat door het land. Hij loopt alleen wat stijf, verder is ie weer goed wakker en lijkt hij er niet teveel last van te hebben.

Nog zes weekjes wachten en dan mogen Serena en Stitch samen komen te staan! Kan niet wachten :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:24

Ze vinden het vast super leuk oom gezellig saampjes te staan straks!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 17:52

Tijd om het topic hier weer wat leven in te blazen :D

Inmiddels is het alweer 2,5 week geleden dat Stitch gecastreerd is. De eerste week was zwaar voor hem, hij kon amper lopen, maar hij is goed hersteld en is nu alweer helemaal de oude!

Als ik er ben, mogen ze af en toe even samen. Het grootste gedeelte van de tijd staan ze dan lekker zo;

Afbeelding
&
Afbeelding

Though de afgelopen dagen begon Stitch Serena achterna te jagen, dus nu houd ik ze maar weer even apart.

Gister heb ik Stitch voor het eerst sinds de operatie weer eens opgepakt. Ik heb wat stemcommando's met hem geoefend dmv loslongeren. Hoewel ik het hele land open had, bleef hij braaf op een volte bij mij, dus dat ging veel beter dan verwacht! Zo had hij de commando's 'stap', 'draf' en 'ho' al heel snel door. 5 minuutjes geoefend, daarna mocht ie weer lekker z'n wei in.

Vandaag was het dan tijd voor wat serieuzer werk. Herrinneren jullie je nog dat mijn tuig te groot was voor Stitch? Nou, vandaag heeft hij het voor de tweede keer omgehad en kon ik sommige riempjes zelfs groter maken! Hij is aardig gegroeid dus, voornamelijk in de breedte.

Afbeelding

We hebben ook direct maar een paar rondjes gestapt en het halthouden geoefend. Althans, dat was de bedoeling. Stitch begreep het af en toe niet helemaal en doordat hij de afgelopen weken voornamelijk stil heeft gestaan, had hij lichtelijk energie teveel :D. Hoewel ik mijn handen vol had aan hem in een beloopbaar tempo te houden, heb ik toch wel even fijn met hem kunnen oefenen. De eerste stap voor het beleren voor de kar van Stitch is dus bij deze ook gezet!

Afbeelding

En toen stond bovenstaand meisje nog op mij te wachten :D haar heb ik dus maar lekker meegenomen voor een korte wandeling over de weg. Dit wil ik proberen wat regelmatiger te doen, ook al vindt Serena er weinig aan, om haar wat sterker op dr hoeven te krijgen. Dat is straks met het mennen over de weg natuurlijk wel nodig!

Vanochtend heb ik dan tot slot nog een bitloze neusriem en bakstukken zonder oogkleppen besteld, zodat ik straks mijn Ideal hoofdstelletje kan gebruiken voor beide pony's (Serena bitloos, Stitch in eerste instantie ook maar dus wel met de mogelijkheid om heel simpel over te stappen op bit, zonder een geheel nieuw hoofdstel e.d. aan te hoeven schaffen).

Nu zijn jullie weer up-to-date :D

meisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:00

Ik volg dit Topic nog steeds! Wat leuk dat ze nu afentoe bij elkaar kunnen staan :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:24

Topic weer even uit het oog verloren :o

Inmiddels staan ze al lekker de hele tijd samen. Mijn karonderdelen zijn binnen gekomen, dus die wordt komend weekend klaar voor gebruik gemaakt.

Momenteel ben ik, wanneer ik er aan toe kom, met Stitch druk aan de slag. Dit was de tweede keer loslongeren :)

Daarnaast hebben we al een keertje gelangelijnd. Dat blijft lastig te filmen, zeker omdat hij heel onzeker werd toen ik stopte met sturen, maar goed. Geeft een indruk :)

En met Serena wandel ik veel. Om de nieuwe bomen te testen moest ze afgelopen zaterdag even ingespannen worden. Dit was een paar weken terug, toen we dat voor het laatst deden met de oude bomen, een drama. Zaterdag stond ze braaf stil en liet ze het relaxed over zich heen komen :). Komt wel weer goed dus!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:39

Gister nog heerlijk met Serena gewandeld en Stitch voor de eerste keer echt aan de longeerlijn gehad. In totaal nog geen vijf minuten, maar hij deed het dan ook zo goed! Hij heeft nog moeite met de volte groot houden, kruipt graag richting mij. Maar commando's stap, draf en ho luistert ie al super na!

Serena even poseren
Afbeelding

Gister is ook mijn kar in orde gemaakt, hij ziet er nu precies zo uit als het nieuwe model sulky Cavalettie. Vandaag een mooie dag die zeldzaam kan zijn in deze tijd van het jaar, dus samen met een vriendin besloten vandaag maar eens te kijken of we een rondje met Serena voor de kar konden maken. Het inspannen gaat met de nieuwe bomen al veel rustiger, dus ik had een klein beetje hoop. Helaas, toen we drie stappen met de aanspanning hadden gezet (ik zat er gelukkig nog niet op) flipte Serena hem volledig. De kar viel om en Serena dus ook. Eerst heeft ze nog een heel aantal keren tegen de zweng aan lopen trappen voordat ze rustig bleef liggen waarna we haar uit konden spannen. Net op tijd, want toen stond ze weer op. Gelukkig was alles los wat los moest zijn. Ze liep niet kreupel, was alleen wel erg gevoelig op de achterbenen en bleek daar een inimini wondje te hebben. Thank god dat we de longeerlijn er nog aan hadden, dat we met z'n tweeën waren en dat de kar zo goed als los was toen ze weer op stond, ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als de kar nog half vast had gezeten ;(

In ieder geval, ik ben voorlopig wel afgekickt van het hele mennen. Mocht ik er ooit nog aan beginnen gaan ze naar een trainingsstal, maar dat zit er nu financieel helaas niet in.

Zo lag de kar, maar ook Serena, erbij
Afbeelding

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:46

Bah, wat een nare update!

Maar goed dat het nog tot zo ver goed is afgelopen...

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:07

Ah wat ontzettend jammer! Slim dat je nu iig niet meer zelf verder gaat. Als ik je hoor in het 4vwo topic heb ik wel het idee dat het voor Serena beter zou zijn om wat meer te doen. :o Dus ik zou ze zeker niet 'uit angst dat er iets gebeurt' in de wei laten staan. Nu sparen en het diertje naar een trainingsstal brengen. Voor je het weet kan je er lekker mee de weg op en heerlijk mennen :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:23

Precies wat Lian zegt! Ik denk dat je er uiteindelijk heel veel plezier van gaat krijgen maar en nu in moet investeren en dan komt het uiteindelijk vast helemaal goed!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 19:13

Was ik weer :) heb het even een paar dagen laten rusten, even over de schrik heen komen en eens goed nadenken hoe nu verder. Het staat in ieder geval vast dat ik beide pony's weg breng naar een proffesional (T&H Stables?). Een instructeur nemen doe ik liever niet, omdat ik zelf nu ook volledig het vertrouwen kwijt ben en ik echt met knikkende knieën op de kar zou stappen. Dus laat ik de eerste keren liever aan iemand over die heel veel ervaring heeft én wat steviger in zijn/haar schoenen staat.

Maaaar, dat pas in het voorjaar. Deze winter wil ik even wat goede ervaringen met haar op doen. Dus dat houdt in: als handpony mee naast de kar, weer slepen, voor sinterklaas een dubbele longe gevraagd dus lekker daar mee aan de slag, clickertraining i.c.m. de kar. Dat laatste is waar we vandaag mee begonnen zijn. Doel: haar achterwaarts tussen de bomen zetten op handgebaar en stemcommando.

Vandaag: voorwaarts tussen de bomen :) ik zit op het bankje. Geen greintje angst te bespeuren!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als laatste: van meerdere mensen krijg ik te horen dat ze denken dat ik er verstandig aan doen haar wat meer en regelmatiger aan het werk te zetten. Dat zou ik dolgraag doen, ik heb momenteel alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen i.c.m. school en werk nu het al zo vroeg donker wordt. Vaak ben ik pas thuis wanneer het al schemerig wordt, dan nog mesten en de andere klusjes. Dan is het helaas echt al wel donker en ik heb nog verlichting, nog iets waar ik overdekt aan het werk kan... Dus ik ga maar eens kijken hoe ik het toch op één of andere manier voor elkaar kan krijgen, maar het is niet gemakkelijk...

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:02

Ik snap je! Je was al op zoek naar een verzorger, toch? Anders kan je dat ook nog proberen...
Zijn Stitch en Serena al een beetje maatjes? Alles goed met Stitch?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:08

Pacific welke omgeving zit je?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 18:24

Ik heb een verzorgster nu! Zij is echter, nu in de winter, ook alleen maar beschikbaar in het weekend, dus dat schiet nog niet zoveel op. Hooguit dat zij dan Stitch even kan pakken, zodat ik niet twee pony's op één dag hoef te doen. Desondanks toch blij met der, gezellig :D

Mijn pony's staan in Friesland venivedivici :)

Afgelopen week ontzettend fanatiek met Serena bezig geweest... Een keer gelongeerd, wat in het begin mwahmwah ging maar na even doorpakken deed ze fantastisch haar best. Ik verbaas me er nog steeds over hoe gemakkelijk ze al die commando's opgepikt heeft :D.

We hebben een keer wat geklierd in het weiland toen ik eigenlijk wilde springen, maar me bedacht dat het te schemerig was voor haar om de hindernis te zien ( :') ).

Dus de dag daarop gesprongen, aan de longe. Snapte ze eerst niks van, maar toen ze het doorhad ging het hartstikke lekker! Hadden we nog nooit zo gedaan, dus meer dan tevreden.

Nog een keertje een stukje met dr gewandeld en gister een rondje gefietst (wat ze heel braaf zonder ook maar één keer stil te gaan staan, wat ze normaal gesproken doet, heeft gedaan).

Vandaag weer vrijheidsdressuur met haar geoefend. Ook de kar stond weer in de 'bak'. We hebben onder andere achterwaarts geoefend tussen twee prikpaaltje door. Voor een eerste keer ging dat best goed! De kar vindt ze spannend als ze er omheen moet lopen of wanneer ik ermee loop, maar als ik er op zit trekt ze zich niks van de kar aan. Uiteindelijk af kunnen sluiten met dat ik de kar omhoog hield en haar riep, toen kwam ze na enige aarzeling toch dapper naar mij toe lopen om haar biksjes te halen :))

En nu hetgeen waar ik helemaal trots op ben... De buren van mijn pony's kwamen nog even langs! Twee meisjes van een jaar of 5?, of ze er even op mochten! Dus alle twee hebben ze even op Serena gezeten, ze is heel braaf stil blijven staan :) dus wellicht dat ik hier een beetje verder mee train, dat ze binnenkort eens een rondje kunnen stappen.

Tot zover!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:10

Afgelopen dagen ziek geweest, dus heb het een beetje rustig aan moeten doen. Gister dan de pony's naar hun winterstuk verplaatst (zijn ze heel happy mee, eindelijk weer op droge ondergrond rondcrossen) en vandaag Serena gelongeerd. De eerste vijf minuten heeft ze alleen maar gegaloppeerd en gebokt, ondanks de bijna dagelijkse beweging en 24/7 buiten nog steeds heel veel energie. Blij dr zo vrolijk te zien, als ik terug denk hoe ze vroeger was, maar niet echt praktisch. Ga het handje brok per dag dus maar terugschroeven (was voor de extra vitamientjes in de wintertijd).
Na haar gekke bui ging het longeren wel redelijk :)

Morgen met beide smurfen richting de dierenarts voor hun inenting, best een hele wandeling vanaf mijn weiland. Hoop dat ze zich zullen gedragen!

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:34

gelukkig dat het longeren goed ging, wat naar van het ongeluk :(:) hoop dat alles voorderrest goed gaat in de toekomst en dat je zoiets nooit meer meemaakt!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:31

Ik hoop het ook, spruitje12!

Vandaag beide pony's dus voor een prikje :) ze gedroegen zich allebei keurig. Omdat het best een hele reis is (zo'n driekwartier wandelen heen en driekwartier terug), zijn we halverwege nog even bij mij thuis aangeweest. Daar kregen ze een handjevol brokjes :)
Afbeelding
Afbeelding
Dierenarts zei wel dat Stitch z'n tweede basisenting te laat kreeg, daar moest vier weken tussen zitten? Bij mijn weten is het tussen de 21 en 92 dagen. Volgens haar moest ik nu over drie maanden weer :?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 21:21

Vandaag schriktraining gedaan met een plastic tasje. Het waaide hard, dus het maakte flinke kabaal, wat resulteerde in dit:

Uiteindelijk goed afgesloten hoor, kon haar er lekker mee kriebelen :)
Maar dit soort dingen gaan we zeker vaker meepakken, in ieder geval deze winter! Zou het wel leuk vinden als de buurmeisjes eens een rondje kunnen stappen met haar, en dat moet ze wel gewend zijn aan klapperende dingen op haar rug.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:33

wat leuk!!
hoe gaat het verder met de pony's? /3