Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:12

Ik snap alleen niet wat er nou zo erg is aan dat mensen Dravers niet mooi vinden? Je reacties komen namelijk erg aangebrand over.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:16

Yezzi schreef:
Ik snap alleen niet wat er nou zo erg is aan dat mensen Dravers niet mooi vinden? Je reacties komen namelijk erg aangebrand over.

Dat is het niet. Het punt is dat iedereen hier de draver afkraakt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:18

Arabieren. Zou ik nooit kopen.
Ik vind de karakters niks aan en qwa bouw en uiterlijk past het niet bij ons

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:19

Heimdallr schreef:
Yezzi schreef:

Met de ervaring die ze hebben net dravers

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:20

Heimdallr schreef:
Yezzi schreef:

Nou en.....waar maak je je druk om :o

Het is maar goed dat we allemaal van wat anders houden/smaken verschillen, anders lagen we allemaal met dezelfde vent in bed :+

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:21

LiannePuthzy schreef:
Heimdallr schreef:

Met de ervaring die ze hebben net dravers

Nou, een ervaring is niet dat je zegt dat een draver een te langwerpig hoofd heeft of uit verhouding is....
http://img69.imageshack.us/img69/6056/k ... ndfoto.jpg

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:25

Weet je hoeveel mensen geen Tinker willen, omdat ze ze lomp noemen?
Ik weet wel beter, maar als een ander dat vind is het toch prima, maakt mij dat uit?
Arabierliefhebbers vinden het misschien ook niet leuk dat 'hun' paard als zenuwlijders worden neergezet, maar ach daar heb je vooroordelen voor.
Lekker laten gaan, gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk :).

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:35

Heimdallr schreef:
Yezzi schreef:

Ze zeggen alleen maar waarom ze de draver niet mooi vinden.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:44

TrIjNiE__ schreef:
Ik zou nooit een arabier kopen. Geen heethoofden voor mij, en ik van hun bouw te fragiel :D

Grappig, Ik heb een Arabier totaal geen heet hoofd maakt zich ook nergens druk over
en hij is helemaal niet smal een mooie gespierde vent.

Ik zou zelf niet snel voor een draver gaan of een ijslander. Vind ijslanders wel superleuk, maar dan meer voor recreatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:04

Afkraken is het niet, er wordt alleen gezegd hoe mensen Dravers vinden. Deze meningen zijn niet altijd positief maar afkraken... Nee dat heb ik niet gezien hoor.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 09:09

Wat maakt het nou uit als je zelf blij ben met je paard is dat toch goed? We houden nou eenmaal niet van hetzelfde en dat is maar goed ook! Afkraken vind ik het niet mensen geven hun mening

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:15

Laat mensen gewoon hun mening hebben.
Dat jij dravers geweldig vind is mooi toch. Maar je moet de meningen van andere van je laten afglijden. Jij vind misschien niet terecht maar dat vindt ik sommige opmerkingen over mijn lievelingsras ook niet maar het is een mening en gelukkig houden we allemaal van andere rassen anders wordt erg saai als iedereen dezelfde wil.

Zag hier bijvoorbeeld de opmerking voorbij komen dat iemand geen KWPN wil want het zijn saaie paarden of iets(was hier toch?). Zullen genoeg zijn die het daar niet mee eens zijn. Arabier standaard de heethoofden en te smalletjes. Showarabier is anders dan de arabier die de meeste thuis hebben staan.
En zo zijn er nog meer het is echt niet alleen de draver. Het is geen populair ras dat is nu eenmaal zo.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:48

De drager wordt nu eenmaal gefokt om te winnen op snelheid en karakter, hoe het eruit ziet is minder belangrijk. Gister een in de dressuur gezien, liep erg netjes maar geen Super aansprekend paard met mooie hals en front. Wel een doorzetter die graag werkt, het is net waar je op valt. Zo ook met dressuurpaarden, je hebt er niet veel aan als je een zware huifkar hebt waar normaal twee Belgen voor lopen dan wil je andere dingen zien in je paard. En de een valt op dunne billen, de andere op een sprekend hoofd, weer een ander op een mooi voorbeen en de vierde op een bepaald karakter. Lekker belangrijk toch.

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:57

Ik zou zelf nooit een Draver kopen, maar dat komt denk ik omdat ik er geen ervaring mee heb.
Ook geen Tinker, veel te stevig voor mij, alhoewel ik wel een keer op een hele mooie heb gereden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:04

Cayenne schreef:
Ik zie dat veel mensen een compleet ras over een kam scheren. Er zijn ook rustige arabieren zonder enorme dish en er zijn ook KWPN'ers die alles behalve saai zijn.

Inderdaad viel mij ook al op.

Toevallig heb zo'n relaxte arabier, die niet iel is en ook geen enorme dish en ik heb een KWPN merrie die allesbehalve saai is :D

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:05

AnneOmie schreef:
Cayenne schreef:
Ik zie dat veel mensen een compleet ras over een kam scheren. Er zijn ook rustige arabieren zonder enorme dish en er zijn ook KWPN'ers die alles behalve saai zijn.

Inderdaad viel mij ook al op.

Toevallig heb zo'n relaxte arabier, die niet iel is en ook geen enorme dish en ik heb een KWPN merrie die allesbehalve saai is :D

De draver wordt ook heel erg over een kam geschoren.

Zelf vind ik arabieren wel mooi, maar om te rijden vind ik ze net iets te iel, maar dat zijn sommige dravers soms ook. Het is nu eenmaal bekend dat KWPN'ERS meer front en body hebben.

Ik ken ook een arabier die zo mak als een lammetje is, super lief paard ook.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:05

Dat klopt heel erg.
Ik heb wel eens een Tinker gereden die van elke bries van een ander paard 10 meter wegsprong, en Arabieren waar je een bom kan laten ontploffen zonder dat ze gek werden.

Het ligt ook aan het paard en ook beetje hoe je er mee omgaat.
Als je doet alsof alles eng, tja dan kan je zelfs het rustigste paard voor alles bang maken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:09

Ik zou nooit een arabier kopen. Ik vind ze niet mooi en ook een beetje klein en dun. (ik ben van groot en lomp)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:09

Heimdallr schreef:
Yezzi schreef:

Tja fjorden worden ook afgekraakt en over een kam geschoren nou en.........

Als ik maar weet hoe hij is en hij kan lopen. Het is alleen jammer dat de baas niet kan rijden. :+ }:0

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:11

Kwpn'r , draver, tuiger

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:14

_Loekie schreef:
Ik zou nooit een arabier kopen :o

Ik houd meer van brede paarden

Ik heb een anglo arabier. Paard is nu 1,67 (3 jaar groeit dus nog) en heeft een witte boom (wintec)
Paard is dus heel erg breed, maar heeft de souplesse van een ballerina. Niet alle arabieren over 1 kam scheren.
(ik zocht juist een grote arabier dus een anglo arabier (Engels volbloed met arabisch volbloed) is voor mij perfect en zeker niet smal of zonder front)

On-topic: Ik zou nooit een koudbloed (fjord, fries, haflinger, tinker enz..) kopen. Ook dravers vind ik over het algemeen niks. Ik hou van de bewegelijke paardjes en dat zijn koudbloeden en dravers meestal niet.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:18

Jongens laten we het nou gewoon bij de topictitel houden... Het is niet de bedoeling dat iedereen zijn eigen lievelings-ras gaat verdedigen. Ook nergens voor nodig, gelukkig heeft iedereen een eigen smaak, anders wilde we allemaal hetzelfde paard.

Wat voor ras ik ook niet zou willen is een ijslander, mij te klein en vaak niet geschikt voor wat ik zou willen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:19

Arabier, gewoon niet mijn ding.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:23

Voordat ik mijn Draver had vond ik ze niks, waren maar racemonsters.
Toen mijn verzorghaf overleed kregen wij de kans om een eigen paard te kopen en daar te stallen.
Op zoek naar een Haf, maar DE Haf was er niet.
Mijn vriend werd verliefd op een Draver, en ik vond hem niks.

Nu, na bijna 2 jaar, heb ik geen spijt van dat ik hem heb gekocht! Heerlijk rijpaard, dressuur, springen, buitenrijden alles zit erop.

Dus nooit kopen ga ik niet zeggen, want ik heb namelijk iets gekocht wat ik eerst nooit wou :').

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:29

tja.. Dravers hebben of de een of andere manier geen goede naam..

'heb je een kruising draver.. whyyyy?' werd aan mij gevraagd... Tja hoe ga je dat uitleggen..

Ik vind ze fantastisch, pittig karakter, beetje eenkennig maar als ze voor je gaan dan gaan ze door het vuur. Dat is hoe ik dravers ken.

En dravers niet mooi?
Ze is nog maar 2,5 jaar oud en vind haar nu al prachtig!

Afbeelding
Afbeelding

Zelf zou ik niet zo snel voor een koudbloed gaan. Dan met name een tinker, komt vooral omdat ik de tinkers die ik ken qua karakter niet zo leuk vind.. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn!