Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GamblersCup schreef:En je weet dat beide contracten niks waard zijn? Tenzij je duur bij een notaris bent geweest.
Evitaali schreef:Ik vind wel dat er verschil is tussen kapot en kapot..niet pijnvrij kunnen leven (weidegang) is vredig in laten slapen.
Zelf heb ik 2 paarden en een oud shetje. Mijn oude shetje heeft wel gebreken. Ze staat bij andere mensen in de wei. Ik betaal haar medicatie en een klein maandelijks bedrag en kom 2 keer per week langs. Maar dan kost een shetlander dan ook niks in onderhoud. Ik ben blij dat ik deze oplossing heb, en snap dat dit niet voor iedereen kan, vooral grotere paarden.
Ik snap dat mensen een goed te huis willen voor hun paar met gebreken, en ik hoop ook echt dat die paarden dat dan ook krijgen. Ik vind het gewoon walgelijk dat er mensen bestaan die zulke paarden door verkopen zonder eerlijk te zijn..Dit vind ik fout. Mensen die ze aanbieden voor een goed te huis niet. Zij zijn tenminste eerlijk. De mensen die daar misbruik van maken dat zijn de foute mensen. Ik denk dat financieel niet altijd mee speelt, maar de tijd ook.. Een paard kan echt wel lekker in een weiland staan als dit pijnvrij kan, maar lekker geborsteld worden en geknuffeld maakt natuurlijk helemaal zijn dag goed. Als de eigenaar fulltime werkt en kinderen heeft dan kan dit net te druk worden, als er dan iemand is die wel de aandacht kan geven aan het paard, waarom dan niet aan die gene geven. Die gene heeft altijd zelf de beslissing om het wel of niet te doen.
Zelf zou ik iemand kunnen zijn die juist heel gelukkig kan zijn met zo'n gebreken paard die alleen lekker buiten kan lopen en af en toe een ritje. Ik heb zelf een rug en bekken afwijking, echt goed intensief rijden zit er voor mij niet in. Ik heb mijn paardjes al een poos, voor dat ik achter mijn gebreken kwam.
Als ik nu geen paard had en nu (voorbeeld) naar een paard zou zoeken, ging ik wss voor een paardje met gebreken. Als het een lief braaf paard was, die enkel een licht ritje mag maken. (pijnvrij dan) Dan was dat voor mij een goed paard geweest. Ieder zo zijn geluk met een anders ongeluk..(dit is nu geen aanbod voor een paard met gebreken, ik ben al 9 jaar gelukkig met mijn 1ne paard en die andere is zijn vriendje dus geen ruimte meer voor een paard erbij)

maar is wel echt de waarheid. Ze gaat van de week nog kijken naar een weiland meer in de buurt, tot zover ik weet.. Ze kan dus blijven, alleen wel een weiland een eind verder weg. Ze bekijkt nu gewoon de verschillende opties die er zijn. Ik vind het knap Little wat jij doet. Zelf zou ik ook niet snel mijn paard weg doen, dit natuurlijk ook omdat ik niet meer intensief mag rijden. Maar snap wel dat mijn zus opzoek is naar opties en deze naast elkaar afweegt. Het paard is nog maar 6, en kan nog heel lang als recreatie paard zijn leven door...Waar ze wel de aandacht krijgt. En verschillende opties bekijken is nooit slecht, zolang ze maar de juiste keuze maakt voor het paard. Ik vertrouw er op dat ze dit doet.

Kamy schreef:GamblersCup schreef:En je weet dat beide contracten niks waard zijn? Tenzij je duur bij een notaris bent geweest.
Dat is onzin. Een contract is wel geldig, daar hoeft geen instantie overheen gekeken en getekend te hebben. Is nagevraagd bij de notaris klerk en kun je ook overal op internet vinden.
Als ik op dat contract zet dat het paard in bruikleen is en IK de eigenaar blijf, is dat rechtsgeldig. als ik er een symbolisch bedrag voor vraag is het verkocht en heb ik geen poot meer om op te staan.
Dat je met zo'n contract toch een deel op het vertrouwen in anderen vaart zal ik niet ontkennen.
Esmeej333 schreef:Tsja waarom zou je, zijn genoeg probleemloze paarden te koop. Problemen hoef je niet te kopen, komen vanzelf wel.

Babootje schreef:Esmeej333 schreef:Tsja waarom zou je, zijn genoeg probleemloze paarden te koop. Problemen hoef je niet te kopen, komen vanzelf wel.
Ja, en de probleemloze paarden die je kunt kopen blijken toch niet allemaal zo probleemloos te zijn. Het probleem wordt vaak verzwegen omdat je anders het paard niet verkocht wordt.
Terwijl het niet iets hoeft te zijn wat het paard ongeschikt maakt, zelfs niet voor sport.
Babootje schreef:Esmeej333 schreef:Tsja waarom zou je, zijn genoeg probleemloze paarden te koop. Problemen hoef je niet te kopen, komen vanzelf wel.
Ja, en de probleemloze paarden die je kunt kopen blijken toch niet allemaal zo probleemloos te zijn. Het probleem wordt vaak verzwegen omdat je anders het paard niet verkocht wordt.
Terwijl het niet iets hoeft te zijn wat het paard ongeschikt maakt, zelfs niet voor sport.
little_king schreef:Waarvan de helft voorkomen zou zijn door keuren.
Maar dat vinden mensen vaak te duur en de oplichters wachten precies op die mensen.
Natuurlijk zijn er ook paarden waar niets negatiefs uit de keuring komt en toch kapot zijn.
Maar gelukkig ook gewoon genoeg gezonde.
maar bewust een kapotte en diens ellende kopen? Ik denk 9 van de 10 keer om er winst op te gaan maken.

.
Worden ze ook niet beter van)