Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:00

Houthakkersbloezen vind ik stiekem nog steeds best cool :o

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:01

Urielle schreef:

Sorry Y;( .
Retro zullen we maar zeggen dan :)!

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:17

Houthakkersbloes heb ik inderdaad ook nog gehad, net als de waxjas en minichaps met franje waar na drie weken de rits van kapot was

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:18

Ribbroeken was het eerste waar ik aan dacht. Van die grote jassen. Kleine jasjes waar je de mouwen vanaf kunt ritsen vind ik ook uit de tijd (worden nog wel nieuw verkocht in de winkels) Suede mini chaps. Van die grote caps met plastic.

Spullen op het paard: witte koordsingels, zadelvormige dekjes, dunne doorgestikte dekjes meestal in saaie kleuren. Heb ook het idee dat bandages 'uit' zijn, zie steeds meer van die beschermers (weet niet precies hoe die heten)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:21

Ik zie nog best vaak bandages eigenlijk!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:22

Ik vind alles kunnen. Wat ik soms wel ergerlijk vind: mensen die menen talent te hebben maar ze kunnen gewoon niet rijden of zijn niks bijzonders, maar ondertussen wel met het duurste van het duurste lopen. Alsof de kleding en spullen een compensatie of afleiding moeten zijn voor het gebrek aan talent :+

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:23

Fluwelen ribrijbroeken. :+: Heerlijk dat ze zitten! Ik draag ze met trots! En vind ze prachtig.

Wat ik niet vind kunnen. Eh. Nou. Eigenlijk vind ik alles wel kunnen, moet ieder toch zelf weten.
Ja, hoge dikke fluwelen caps met strikje in een navy of zwarte kleur.
Maar ik zal de persoon die deze draagt nooit anders zien of behandelen dan iemand die een gladde, sportieve cap draagt.

Ahhh come on, zadelvormige dekjes in een mooie kleur en mooi sierkoord, da's toch mooi. ;)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:32

Iris82 schreef:
Wat is er mis met ruitjesbroeken?

Goed-gevormde, mooie benen lijken hierin vreselijk lomp en stevig.
Ik kreeg ook hoofdpijn van kleine ruitjes.
Zeker als je een maat meer dan de gemiddelde ruiter hebt kun je beter een rijbroek kopen zonder ruitjes-motief maar wel in een leuke kleur bijv.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:34

Carmenxoxo schreef:
Ik zie nog best vaak bandages eigenlijk!

Ik ook, en dat vind ik dan weer dom. Setjesmensen die er voor de kleur een stel bandages aanhangen zonder dat het nodig is. Dat vind ik nou echt een van de grootste missers ooit :n

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:34

Batlow schreef:
De sokken over de rij broek heb ik altijd lelijk gevonden.....

Dat heeft gewoon een functie. Zodat je makkelijker je laars in en uit gaat. :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:36

Ik vind rubberen laarzen juist ideaal. Ik draag ze als het heel vies en modderig weer is. Dan spaar ik mijn leren rijlaarzen (ik heb alleen een buitenbak).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:37

Gucci_ schreef:
Ribbroeken was het eerste waar ik aan dacht. Van die grote jassen. Kleine jasjes waar je de mouwen vanaf kunt ritsen vind ik ook uit de tijd (worden nog wel nieuw verkocht in de winkels) Suede mini chaps. Van die grote caps met plastic.

Spullen op het paard: witte koordsingels, zadelvormige dekjes, dunne doorgestikte dekjes meestal in saaie kleuren. Heb ook het idee dat bandages 'uit' zijn, zie steeds meer van die beschermers (weet niet precies hoe die heten)

Mijn hele cap is plastic :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:38

Als je niet alles in 1 kleur hebt, zal ik niemand uitlachen wat je naar de paarden aan doet,
Ik loop er dan ook als een slons bij :')

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:40

Ik lees even met ongeloof.
Je gaat naar de paarden en dan 'stressen' over wat jij aan moet en je paard mee loopt?
Serieus????
-O-

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:43

Leuk topic haha. Ik heb de suède rijbroeken nooit mooi gevonden, vooral die paarse en groene niet. Blauw vind ik wel gaan, al zou ik die zelf niet kopen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:46

Het kan mij allemaal niet gek genoeg, dus als ik hier dan mensen hoor over sjiek en elegant en geen blingbling dan kan ik denk ik maar beter meteen al mijn dekjes in de prul gooien en dan het mooie roze setje op de brandstapel. IK vind het leuk en heb er veel plezier van en daar gaat het om toch?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:48

Het maakt mij allemaal niet uit wat iemand naar de paarden draagt.
Zelf loop ik altijd in een oversized T-shirt waarmee ik me alleen thuis of op stal vertoon + vest (vaak ook oversized) en een trainingsbroek met rubberen regenlaarzen :+ ik ga niet naar mijn paard om een missverkiezing te winnen ofzo.
Voor het rijden kan ik kiezen uit 3 caps en ik heb gewoon jodphurs met lederen Petrie chaps, die ik al jaaaaaaren heb.
Heb alleen nog maar 1 rijbroek die past en die is wit.. moet volgend jaar maar eens voor een nieuwe kijken.. die ribstoffen lijkt me wel wat, vind ze niet supermooi, maar bij mij slijten rijbroeken vreseljk snel.. paar maand terug had ik een gekocht en na een maand was ie al stuk :( tsja moet wel een eind fietsen en dan slijt de boel snel.

Verder hou ik wel van mooie sjabrakken en blinbling frontriemen :o

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:50

Carmenxoxo schreef:
xDaantjxx schreef:
Waaar kun je rijbroeken maat 34/36 met lange pijpen krijgen? Hier gevalletje zeer smalle taille met zeer lange benen :+

Precies hetzelfde hier, ik trek altijd mn sokken ver omhoog zodat niemand kan zien dat de broek eigenlijk te klein is :')

Zelf heb ik goede ervaringen met Cavallo. Eigenlijk een beetje te goed want ik hen een rijbroek waar ik na mijn zwangerschap niet meer inkom. Qua gewicht zijn alle kilo s er vanaf maar mijn bekken is toch ietsje breder gebleven dus hij past niet meer om mijn heupen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:52

_San87_ schreef:
Ik vind rubberen laarzen juist ideaal. Ik draag ze als het heel vies en modderig weer is. Dan spaar ik mijn leren rijlaarzen (ik heb alleen een buitenbak).

Hier ook, heerlijk! :D

Toen ik net begon met rijden had ik altijd ribbroeken, dat waren de enige die ik lekker vond zitten. Maar die waren helemaal niet van fluweel hoor ??

Zo'n verstelbare casco cap (denk dat iedereen wel weet welke ik bedoel) vind ik echt foeilelijk..

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:56

Leuk topic, heb niet helemaal doorgelezen, maar hebben we de waxjassen al gehad?
Liep ik vroeger mee, toen vond ik ze heerlijk, maar nu :r

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:59

Urielle schreef:

Die horen bij mijn show outfit zelfs :') en de chaps met franjes en crème kleurige broek

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DianneM op 22-09-13 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:02

Gucci_ schreef:

Ik vind zadelvormige dekjes juist wel mooi. Dat extra stuk aan een vierkant dekje heeft toch helemaal geen nut :7

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:03

Zadelvormig vind ik zo kaal!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:04

Iris82 schreef:
Uggs zijn toch veel te duur om mee in de stal te lopen?

dan wil je niet weten wat de petrie's kosten waar ik de stallen mee uitmest ( en mee rijd ) :=
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 22-09-13 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:04

Klijntje schreef:
Gucci_ schreef:

Ik vind zadelvormige dekjes juist wel mooi. Dat extra stuk aan een vierkant dekje heeft toch helemaal geen nut :7

Boomloos heb je bijna alleen maar zadelvormige dekjes :D