Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:38

Supervixen schreef:
Albino paarden bestaan niet.

Albino paarden bestaan wel. Van alle levende wezens bestaan er albino's.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:38

Ik heb helemaal niks met pony's.
Veel te klein, te iel, te dun. voor mij.

Maar de rassen waar ik niks mee hebt zijn arabieren, haflingers, fjorden, shetlanders, welsh paarden, tinkers, dravers, appaloosa's, quarter, pinto's,
Vind ze gewoon niet mooi, heb er gewoon echt helemaal niks mee.

Ik vind friezen fantastisch mooi, en hun karakter is geweldig leuk!
Daarnaast de barokke rassen, andalusiers etc, geweldig! Ben een tijd terug echt stapel verliefd geweest op een PRE op internet. Die werd toen verkocht voor 10.000 euro. Ocle heette die. Wat een pracht zeg! Als ik het geld had was ik acuut naar die stal gereden!.

Oldenburgers en KWPNérs, gelderse(hier heb ik an sich niets mee, alleen heb ik 4 jaar op een gelderse gereden..), NRPS, etc. vind ik altijd wel fijn.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:25

Tsja Ocle, daar zeg je wat! <3

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:03

Ik heb persoonlijk niets met IJslanders

En hoe dat komt is achteraf best lollig!

Ik reed op een IJslander (toen was ik een jaar of 9) en die ging stilstaan op de hoefslag en kwam op geen enkele manier voor of achter uit! Was zelfs afgestapt, en de anderen moesten er ook omheen rijden omdat hij zich gewoon niet meer verroerde!

Na 10 min kwam hij nog niet van z'n plek, maar stond nog wel vrolijk om zich heen te kijken!
Toen maar een ander paard gepakt en verder gereden.
na 20 min kwam hij eindelijk van z'n plek, uit zichzelf!

Sinds dien denk ik daar altijd aan als ik een IJslander zie!

Mukkietje

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:02

Ik heb helemaal niks met KWPNers, dravers, arabiertjes, eigenlijk al die smalle ielig gebouwde rassen niet.
eigenlijk vind ik de meeste grote dressuurpaarden/springpaarden allemaal hetzelfde lijken, beetje standaard. Met uitzondering van de speciale rassen dan.

Heb meer met (dan wel de brede gebouwde) tinkers, haflingers, ijslanders, shetlanders en fellpony's :))

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:06

Ik heb niets met een akhal teke, die vind ik zo lelijk gebouwd... Zo ielig, en zo'n rare nek...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:23

Snollygoster schreef:
Supervixen schreef:
Albino paarden bestaan niet.

Albino paarden bestaan wel. Van alle levende wezens bestaan er albino's.

Nou, dat is best een interessante discussie. Het is namelijk zo dat "albino" paarden het OLWS met zich meedragen en daarom als veulen direct (of binnen 24 uur) na de geboorte sterven. Een wit paard met twee blauwe ogen hoeft nog geen albino te zijn namelijk. Het is puur het gebrek aan pigment dat een paard albino maakt. En dan heb je Lethal White

Hamstermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:51

Ik hou van barokke paarden en niet zo zeer van kwpn'ers, bwp enzv maar toch vind ik er altijd die ik wél mooi vind.

Wat ik dan weer niet leuk vind zijn arabieren en achal teke? of hoe je het schrijft (dunne paarden dus)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:12

Hamstermuts schreef:
Ik hou van barokke paarden en niet zo zeer van kwpn'ers, bwp enzv maar toch vind ik er altijd die ik wél mooi vind.

Wat ik dan weer niet leuk vind zijn arabieren en achal teke? of hoe je het schrijft (dunne paarden dus)

Akhal teke :D
Arabieren zijn niet altijd dun gebouwd hoor :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:55

Shetlanders... vind er persoonlijk echt niks aan. Vind ze te klein, vind ze lelijk en vind ze niet meer dan grasmaaiers :o (ik weet dat je prima met ze kan mennen maar toch ;) )
Heb ik eigenlijk met meerdere kleine paardenrassen zo ook de mnprs, falabella en de amha bijvoorbeeld, heb ik ook niks mee..

Over het algemeen houd ik ook niet zo van warmbloeden, houd meer van koudbloeden. Rassen die lekker cool in het koppie zijn en wat breder gebouwd. Maar er zijn uitzonderingen natuurlijk :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:01

Friezen en de standaard 12 in een dozijn warmbloeden als KWPN'ers zijn niet echt het soort paard wat ik zelf zou aanschaffen. Net als hele iele minishetlanders. De grote en luxe shetten zijn helemaal mijn ding (maar daar heb ik er ook twee van al 17 jaar)

Orome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 04:18

Ik had absoluut niks met Haflingers. Tot ik verliefd werd op eentje en hem in huis haalde.:D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:39

Nou dat os best veel.. :+

ik he echt niks met die standaard engelse sportpaarden (kwpn sporttype, bwp, ...) Zo saai. Hebben vaak ook geen leuke kleuren, en leike kleurem vindik geweldig :D Ben dan wel weer helemaal verliefd op gelders maargoed.
Arabieren vind ik ook verschrikkelijj. Die neuzen zijn t ergste :') vind ze altijd zo 'arrogant' lijken. Vind ze ook te iel. Zelfde geldt voor die amerikaanse minipaardjes.
Alle lompe rassen (met sokken) heb ik ook niet zo veel mee, zoals tinkers en trekpaarden
Shetlamders en andere minipaardjes vind ik ook nier leuk, wsl omfat je er niet op kan rijden em tja sorry, maar rijden vind ik toch echt t leukste.
Fjorden en haflimgers oude type vind ik ook niet xo mooi. Vind nieuwere type wel leuk. Als t maar niet zo erg is dat t bijna een kwpn lijkt.

Kben best moeilijk :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:39

Eileen_ schreef:

ik he echt niks met die standaard engelse sportpaarden (kwpn sporttype, bwp, ...)

Je bedoeld het Europeese Warmbloedpaard? :+

Welke van de KWPN types vind je niet leuk? Of gewoon allemaal niet?
Ik bedoel dan het Springtype, dressuurtype, het Tuigpaard of de Gelderse Paarden? Zijn namelijk allemaal KWPN maar wel erg verschillend van uiterlijk.Op de kleur na inderdaad.....daar is weinig variatie in :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:44

Ik vind alles wel leuk :) Maar toen ik 10/11 was vond ik alleen grijze paarden leuk en andere kleuren niet :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:12

Ik heb niks met de 'gewone' paarden, dus 'standaard' sportpaarden als KWPN-ers of eigenlijk elk sportpaard x'D

Ik ben zelf helemaal fan van Haflingers, dus alles wat daarbuiten valt heb ik niet echt iets mee :P

Wat ik echt nooit zou willen is een Fries, sorry voor mensen met een Fries, maar ik vind er niks aan x'D
En zo zijn er wel meerdere paarden waar ik niks mee heb, maar je kan me beter vragen wat ik wél leuk vind :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:20

Paarden die ik niks vind... Arabiers, Welshes, van die minipony's, en hele smalle paarden en eigenlijk ook niet zo veel met Haflingers en Fjorden :o. Wat ik dan wel leuk vind zijn paarden zoals Friesen, Lusitano's, Tinkers ( <3 ) en het bredere type New-Forest. Paarden met een groot hoofd trekken mij ook aan, paarden met een klein hoofd vergeleken hun lichaam vind ik echt ontzettend lelijk :')

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:53

Vind ik heel moeilijk om te zeggen, zou zeggen dressuur/springtype kwpn, maar ik ken er dan ook weer waar ik zo opslag verliefd op kan worden. Friezen heb ik ook niet veel mee, maar ook daar ken ik er weer een paar die ik ronduit geweldig vind. Uiteindelijk gaat het toch om karakter en sommige paarden hebben een karakter dat je gelijk aanspreekt.

Het gaat mij dus uiteindelijk meer om karaktertrekken die me minder aantrekken. Ik hou van "slimme" paarden, "denkende" paarden, twinkeloogjes, mensgericht, niet te nerveus van aard(geen hoog hoofd paard, zo'n paard dat leeft tussen snork en scheet), nieuwsgierig, open karakter, beetje stout, maar op een vriendelijke manier(speels). Heb liever een paard met meer "who" dan "go"(dat wil ik met training wel in evenwicht brengen, maar dit als basisaard vind ik fijner dan andersom), geen "muurbloempje".
Uiteindelijk heb je dat soort karaktertype's in elk ras.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:47

Eileen_ schreef:

ik he echt niks met die standaard engelse sportpaarden (kwpn sporttype, bwp, ...) Zo saai. Hebben vaak ook geen leuke kleuren, en leike kleurem vindik geweldig :D Ben dan wel weer helemaal verliefd op gelders maargoed.
Arabieren vind ik ook verschrikkelijj. Die neuzen zijn t ergste :') vind ze altijd zo 'arrogant' lijken. Vind ze ook te iel. Zelfde geldt voor die amerikaanse minipaardjes.
Alle lompe rassen (met sokken) heb ik ook niet zo veel mee, zoals tinkers en trekpaarden
Shetlamders en andere minipaardjes vind ik ook nier leuk, wsl omfat je er niet op kan rijden em tja sorry, maar rijden vind ik toch echt t leukste.
Fjorden en haflimgers oude type vind ik ook niet xo mooi. Vind nieuwere type wel leuk. Als t maar niet zo erg is dat t bijna een kwpn lijkt.

Kben best moeilijk :D

Nu ben ik best wel benieuwd welke rassen je wel leuk vind, haha
Er blijft niet veel meer over :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:50

Fjorden, KWPN en van die typisch donkerbruine paarden.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 04:21

SuperAssie schreef:
Ik heb niks met de 'gewone' paarden, dus 'standaard' sportpaarden als KWPN-ers of eigenlijk elk sportpaard x'D

Ik ben zelf helemaal fan van Haflingers, dus alles wat daarbuiten valt heb ik niet echt iets mee :P

Wat ik echt nooit zou willen is een Fries, sorry voor mensen met een Fries, maar ik vind er niks aan x'D
En zo zijn er wel meerdere paarden waar ik niks mee heb, maar je kan me beter vragen wat ik wél leuk vind :')

En een haflinger is niet standard of gewoon? :+ Die zijn toch allemaal blond en dezelfde kleur :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:53

Ik heb helemaal niets met Tinkers, vind het echt geen mooie paarden. Ook vind ik die plastic KWPN'ers niets. En ondanks ik helemaal gek ben van Shetlanders, ik vind het een geweldig ras, die inimini dingen van 80cm of minder, die vind ik vreselijk. Daar kun je IMO gewoon net niks mee.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:01

nienke555 schreef:
Hamstermuts schreef:

Akhal teke :D
Arabieren zijn niet altijd dun gebouwd hoor :)

En AT evenmin. Er is zelfs een massief type, dat niet onderdoet voor een flinke warmbloed. :D De meeste leken herkennen daar geen AT in, terwijl ze doorgaans toch heel rastypisch zijn. De meeste rassenboeken zetten vooral plaatjes van het cliché 'hazewindhondtype' (en nog veel meer vooroordelen, zie onderschrift) in het hoofdstuk Akhal-Teke. C'est la vie!

Ik ben verknocht aan volbloeden en oosterse paardenrassen, maar een leuk individu van een ander ras zou ik niet direct afrekenen op het feit dat het een ras is dat me bijv. qua (gebrek aan) intellect niet direct zou aanspreken. Ik doe niet zo moeilijk, maar zou er waarschijnlijk niet zo snel een aanschaffen simpelweg omdat ik er niet naar op zoek zou gaan en een beetje in mijn eigen straatje van o.a. AT, Berbers en AV zou blijven hangen. :+

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:29

Ik vind zelf de rassen die dun gebouwd zijn niet zo mooi :) zoals Arabieren enzo ;p heb zelf dan wel een klein Welshje maar daar was ik gelijk verliefd op maar vooral Arabieren heb ik nix mee, karakter en bou niet ;)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:49

ik heb niks met appaloosa's (sorry!!). ik vind de stippen erg afleiden van het gehele plaatje. wel vind ik de appaloosa's mooi die alleen de vlek met stippen op hun kont hebben zitten. maar geheel gestippeld is niet mijn ding.