paard gestolen. wat moet ik nu doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 01:19

jemig ik ga in ieder geval achter de computer vandaan. kijken hoe we het aan gaan pakken.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:20

Joscaa schreef:
Ik zou ook zo in de auto springen en gaan. Desnoods haal ik de papieren bij je op en slring ik met Nicole in de auto, alles wat zwart is laten we controleren!

Je weet me te bereiken!

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:20

Nicole schreef:
Nou meer en deel begint al veeeeeel vroeger hoor shagya

Voor 5 uur dan bedoel ik dat je daarna te laat bent.
Laatst bijgewerkt door shagya op 10-04-13 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:21

Nicole schreef:
Helemaal als de stal eigenaar nu niet thuis is met dit tijdstip zou ik goed achter m'n oren krabben en vrijwel zeker weten dat hij die kant op is..

Nou meer en deel begint al veeeeeel vroeger hoor shagya kom er toch al behoorlijk wat jaartjes..
Ik zou serieus niet kunnen slapen en vol adrenaline heel Nederland op z'n kop hebben gezet

Dat is een goeie inderdaad :)* Wellicht loop je de staleigenaar daar nog tegen het lijf ook. Als je er bent zou ik sowieso eerst organisatie en politie inlichten dat mocht je op je paard stuiten dat die dan al klaar staan om verder te helpen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:22

De eerste paarden worden zometeen al verkocht. Zo vroeg begint dat al. Pak dus je picknick spul vast bij elkaar en zorg dat je er komt.

Je moet, en kun je het best, aan de regels houden. Niemand aanspreken maar direct de politie bellen. Ondertussen paard en verkoper niet uit het oog verliezen.
Je kunt ondertussen ook kijken of er controleurs rondlopen. Dat zijn mensen die controleren of de paarden in orde zijn. Die kunnen je dan helpen tot de politie er is.
Succes

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:22

ts ga nou gewoon de auto in regel mensen regel een auto of regel benzine, en idd achter de pc vandaan.. voor je in zuidlaren ben duurt ook weer een hele tijd..
friezen zijn zo weg daar hoor mocht hij er tussen staan.. neem zijn paspoort mee.. als je daar bent bel je de politie en vertel je verhaal en sta erop dat elke fries die op jouw fries lijkt gecontroleerd word.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:23

De markt is een mogelijke optie, maar het dier kan ook ergens anders zijn...
TS ik hoop voor je dat deze nachtmerrie gauw voorbij is en je je paard weer vindt.
Sterkte.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:23

Het kenteken van de auto van de staleigenaar toevallig bekend?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:24

Ik kan niet eens een oog dicht doen sta strak van de adrenaline (en dat voor iemand anders z'n dier)

amyz

Re: paard gestolen. wat moet ik nu doen?

Hier nog een idd :j T is toch ook de nachtmerrie van elke eigenaar... Bah. En dan ook nog eens zo'n speciaal paard...

Maysie

frankyfrank schreef:
jemig ik ga in ieder geval achter de computer vandaan. kijken hoe we het aan gaan pakken.

Succes! Ik zeg warme kleding aan, zaklantaarn mee en foto/ videocamera paspoort en richting zuidlaren :j. Contactgegevens van organisatie bij de hand houden en contact opnemen met de politie daar. En zoals ik zei wellicht loop je daar de staleigenaar tegen het lijf. Rustig blijven als je hem herkend. Mensen in de buurt van het paard laten en de ander autoriteiten inlichten. Sterkte :(:)!

Mocht het nou niet zo zijn dat hij daarheen is dan heb je in ieder geval de meest logische plek bezocht aangezien de rest al helemaal een naald zoeken is in een hooiberg. :\

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:25

Nicole schreef:
Ik kan niet eens een oog dicht doen sta strak van de adrenaline (en dat voor iemand anders z'n dier)

Dat heb ik ook hoor! Moet er niet aan denken dat het die van mezelf zou zijn brrrr :x

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:25

shagya schreef:

Jeetje, jij bent goed! Inderdaad, en wat voor trailer heeft die stalhouder?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:27

Koper schreef:
shagya schreef:

Jeetje, jij bent goed! Inderdaad, en wat voor trailer heeft die stalhouder?

+:)+ Das ook een goeie inderdaad! Alleen merk type en kleur kom je al een stuk verder daar als je niet het gehele kenteken weet.

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 01:28

nee sorry die weet ik niet maar iig een buitenlands kenteken met een zilver/grijze auto, zover ik kan herinneren audi en dan station.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:28

amyz schreef:
Hier nog een idd :j T is toch ook de nachtmerrie van elke eigenaar... Bah. En dan ook nog eens zo'n speciaal paard...

Inderdaad.. Ik hoop voor je ts, echt waar. :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:29

Dat is in elk geval al wat. En dan in combinatie met een fries.

Ga nou achter die computer vandaan Frank. Ga je paard zoeken :Y)

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:29

Verder als ik het verhaal zo lees lijkt het me goed mogelijk dat de stalhouder nog schulden ergens had en diegene even zijn langsgekomen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:30

frankyfrank schreef:
nee sorry die weet ik niet maar iig een buitenlands kenteken met een zilver/grijze auto, zover ik kan herinneren audi en dan station.

heb je niet toevallig foto's van je paard van daar op het erf waar misschien de auto of trailer met kenteken op de achtergrond staan zonder dat je die expres op de foto heb gezet?

als je die hebt kun je die ook aan de politie doorgeven en die kunnen aan de hand van het kenteken en naam achter het telefoonnummer komen en meestal ook zien waar die persoon zich bevind en dat gaat erg snel..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:30

frankyfrank schreef:

Dat is al iets in ieder geval!
Ik zou in ieder geval daar een kijkje nemen. Weet niet hoe dichtbij je woont i.v.m. de reistijd die er nog bij komt?
Ik zou al in de auto zitten en met 200 km per uur richting Zuidlaren zijn. En al lijkt hij er een beetje op (want in de stress kan alles op elkaar lijken) gewoon alles laten controleren!

Hahaha My_precious die bedacht ik ook net _O- :')
Laatst bijgewerkt door Maysie op 10-04-13 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:31

shagya schreef:
Verder als ik het verhaal zo lees lijkt het me goed mogelijk dat de stalhouder nog schulden ergens had en diegene even zijn langsgekomen.

Laten we dan alsjeblieft niet voor niks naar zuidlaren rijden zo

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:32

Is er nu al iemand onderweg om dat paard te zoeken? :+

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:33

Nicole schreef:
shagya schreef:

Laten we dan alsjeblieft niet voor niks naar zuidlaren rijden zo

Ook voor zulke personen is die markt een uitgelezen kans om snel cash te maken.

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:33

Jeetje zeg , wat n toestand ...

Toen ik t verhaal las dacht ik ook meteen dat t wel heel erg toevallig is dat de stakeigenaar nu in geen velden of wegen te bekennen is

De markt is een hele goeie , hoop dat je hem daar gaat vinden.

Ik ga iig heel hard duimen dat je je paard snel en ongedeerd weer terug hebt.

T is zo al poedersuiker als het je gebeurt , maar dit paard heeft ook nog grote emotionele waarde ...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:34

Er wordt druk overlegd ik sta evt ook stand-by om in de auto te springen, maar wil wel een bijrijder :+