Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

unihorses schreef:maar ik heb nog nooit wat gehad met die paniek haak, alleen toen ik perongeluk zelf de opening vast had en dus naar beneder trok. heb er stijgerende paarden aan gehad, paarden hangend en van de trailer af kletterend, heb en over hegjes springen de paarden aan gehad, vast geplet tegenen een boom met de draad erin vast en een paard wat door een anders tuin rent , paarden die zelf op het touw zijn gaan staan.
en toch alleen als ik zelf snel hem losmaak, gaat hij los en kan het paard ( gelukkig , met voorbeen vast in touw, wat vast zit, en hoofd onder been... ) los.
dus om welke versie gaat dit dan?
ik heb deze : http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 44&ndsp=29
Roxxiejj schreef:Apochewinta schreef:Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost.....![]()
Kosten: € 79,95 .......
Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen!Ik wil nooit meer anders.
Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).
Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

ajesca123 schreef:Roxxiejj schreef:Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost.....![]()
Kosten: € 79,95 .......
Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen!Ik wil nooit meer anders.
Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).
Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?
Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?
[/quote]Citaat:unihorse
Haha nou die borstel is bij deze verkocht hoor haha zoek me rot naar een betaalbare hahaha
Maar even ontopic die paniekhaaktouwtjes hebben bij mij ook nog nooit hun functie bewezen...9van de 10 keer loopt er een jong beest los als je een keer een ruk aan het touwtje moet geven en als ze dan een keer gaan hangen kom ik echt niet met mn vingers in de buurt van die klip hoor ik kijk wel mooi uit...
En het stomme is dat ze dan dus inderdaad door de druk niet losgaan
ajesca123 schreef:Citaat:unihorse
Haha nou die borstel is bij deze verkocht hoor haha zoek me rot naar een betaalbare hahaha
Maar even ontopic die paniekhaaktouwtjes hebben bij mij ook nog nooit hun functie bewezen...9van de 10 keer loopt er een jong beest los als je een keer een ruk aan het touwtje moet geven en als ze dan een keer gaan hangen kom ik echt niet met mn vingers in de buurt van die klip hoor ik kijk wel mooi uit...
En het stomme is dat ze dan dus inderdaad door de druk niet losgaan
snap het niet... door druk gaat hij niet los, maar hij gaat wel los met een ruk? was dat klipje dan niet langgenoeg? dat het er maar net in zat?
[/quote]
) kirsten4 schreef:Ik vind bandages juist niét waardeloos.
Mijn pony heeft een peesblessure gehad en toen ik eenmaal
weer mocht rijden, heb ik een hele tijd met bandages moeten
rijden. Duurt lang om ze om te doen, maar sommige paarden
hebben er wel behoeft aan
enig idee hoe slecht dit is? Neopreen is eigenlijk al te dik! Als ik heel eerlijk ben: ff snel op zoek gaan naar een andere DA!
Roxxiejj schreef:kirsten4 schreef:Ik vind bandages juist niét waardeloos.
Serieus? Werd je door een DA aangeraden om met bandages te rijden bij een paard met een peesblessure?enig idee hoe slecht dit is? Neopreen is eigenlijk al te dik! Als ik heel eerlijk ben: ff snel op zoek gaan naar een andere DA!
Die stalbandages: eventingruitera gebruiken ze bijvoorbeeld met een natte krant eronder met daar onder weer koelende klei. Na de koeling werkt het door op de doorbloeding en daar komen de bandages om de hoek kijken
Luz_ElenaE schreef:Offtopic maar waarom zo vaak de staart en manen borstelen op den duur heb je dan een kaal paard. Nee die van mij krijgt huismerk anti klit van de diervoeder hier werkt super! En dan alleen voor een fotoshoot of wedstrijd de staart helemaal uitpluizen.
Ik ben degene die een vliegendeken gebruikt zonder dat mijn paar overmatig veel last heeft van die beesten. Maar sommige mensen willen hun zwarte parel zwart houden en geen lichtbruin paard. Met een jury die naar je kijkt alsof je niet het goede paard mee hebt genomen
Roxxiejj schreef:kirsten4 schreef:Ik vind bandages juist niét waardeloos.
Serieus? Werd je door een DA aangeraden om met bandages te rijden bij een paard met een peesblessure?enig ide hoe slecht dit is? Neopreen is eigenlijk al te dik! Als ik heel eerlijk ben: ff snel op zoek gaan naar een andere DA!
Die stalbandages: eventingruitera gebruiken ze bijvoorbeeld met een natte krant eronder met daar onder weer koelende klei. Na de koeling werkt het door op de doorbloeding en daar komen de bandages om de hoek kijken