Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:20

maar ik heb nog nooit wat gehad met die paniek haak, alleen toen ik perongeluk zelf de opening vast had en dus naar beneder trok. heb er stijgerende paarden aan gehad, paarden hangend en van de trailer af kletterend, heb en over hegjes springen de paarden aan gehad, vast geplet tegenen een boom met de draad erin vast en een paard wat door een anders tuin rent , paarden die zelf op het touw zijn gaan staan.
en toch alleen als ik zelf snel hem losmaak, gaat hij los en kan het paard ( gelukkig , met voorbeen vast in touw, wat vast zit, en hoofd onder been... ) los.
dus om welke versie gaat dit dan?
ik heb deze : http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 44&ndsp=29

Woogy

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:23

Ik heb nooit last gehad van paarden zonder haar, Daar is het antiklit juist zo best voor. eerst sprayen en dan poetsen, trek je er vrijwel niks uit

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:31

unihorses schreef:
maar ik heb nog nooit wat gehad met die paniek haak, alleen toen ik perongeluk zelf de opening vast had en dus naar beneder trok. heb er stijgerende paarden aan gehad, paarden hangend en van de trailer af kletterend, heb en over hegjes springen de paarden aan gehad, vast geplet tegenen een boom met de draad erin vast en een paard wat door een anders tuin rent , paarden die zelf op het touw zijn gaan staan.
en toch alleen als ik zelf snel hem losmaak, gaat hij los en kan het paard ( gelukkig , met voorbeen vast in touw, wat vast zit, en hoofd onder been... ) los.
dus om welke versie gaat dit dan?
ik heb deze : http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 44&ndsp=29

Die heb ik ook, ook nooit problemen mee gehad. Het enige wat er ooit is gebeurd, is dat er iemand anders aan de paniekhaak ging hangen. Ja, en toen ging hij los natuurlijk. Als je gewend bent om bij de gesp het touw vast te pakken, dan krijg je dat de paniek haak loslaat.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:35

Roxxiejj schreef:
Apochewinta schreef:
Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(
Kosten: € 79,95 ....... :evaw:

Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen! :j Ik wil nooit meer anders.

Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken :n
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).

Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Haha nou die borstel is bij deze verkocht hoor haha zoek me rot naar een betaalbare hahaha
Maar even ontopic die paniekhaaktouwtjes hebben bij mij ook nog nooit hun functie bewezen...9van de 10 keer loopt er een jong beest los als je een keer een ruk aan het touwtje moet geven en als ze dan een keer gaan hangen kom ik echt niet met mn vingers in de buurt van die klip hoor ik kijk wel mooi uit...
En het stomme is dat ze dan dus inderdaad door de druk niet losgaan :+

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:36

Op ebay heb je ze voor 7 dollar oid :))
*ontopic verder*

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:38

Ik vind bandages juist niét waardeloos.
Mijn pony heeft een peesblessure gehad en toen ik eenmaal
weer mocht rijden, heb ik een hele tijd met bandages moeten
rijden. Duurt lang om ze om te doen, maar sommige paarden
hebben er wel behoeft aan :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:44

op marktplaats kun je ze ook goedkoop krijgen en ik vind ze voor de harige honden prima, de paarden en kort harige honden vinden er geen natte krant aan...zeker voor die prijs niet!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:46

ajesca123 schreef:
Roxxiejj schreef:
Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(
Kosten: € 79,95 ....... :evaw:

Ik heb een nieuwe voor een 10tje te koop voor je om te proberen en WEDDEN dat je het dan de meest geweldige uitvinding vind? Mijn nieuwe paard zit mega slecht in zijn vacht en verhaard heel slecht. Met die Furminator is dat zo over, kan er per dag wel een kussen afhalen! :j Ik wil nooit meer anders.

Heel dingen die ik hier hoor zijn er absoluut met een reden. Is alleen een kwestie van smaak, maar dat heeft dus niets met waardeloos/nutteloos te maken :n
Zoals:
- Slofteugels waardeloos? Nee, goed gebruikt heeft ie zeker waarde, dan is het gewoon nutteloos voor die persoon.
- Paardensnoepjes, tja, vooral de pennymeisjes zijn er gek op. Zijn ook erg geliefd als prijzen bij wedstrijden. Zeker niet waardeloos, wederom weer nutteloos voor die persoon.
- Bandages, heb ik ook niets mee, maar wel eens leuk voor een shoot en prettig om als stalbandage te gebruiken (met bijvoorbeeld koelende klei eronder).

Wat ik kan bedenken wat mij waardeloos en/of nutteloos lijkt zijn de niet-zelf reinigende kalkoenen. Zelf tap en zelf reinigend is zo ideaal en snel, waarom dan nog die omslachtige gebruiken waar je met een borsteltje ieder korreltje zand eruit moet halen?

Persoonlijk vind ik een bitloos hoofdstel nogal nutteloos. Waarom ga je, als je niet met een bit wilt rijden, niet gewoon met een halster rijden? Als je persé leer wil, neem dan een leren halster?

Haha nou die borstel is bij deze verkocht hoor haha zoek me rot naar een betaalbare hahaha
Maar even ontopic die paniekhaaktouwtjes hebben bij mij ook nog nooit hun functie bewezen...9van de 10 keer loopt er een jong beest los als je een keer een ruk aan het touwtje moet geven en als ze dan een keer gaan hangen kom ik echt niet met mn vingers in de buurt van die klip hoor ik kijk wel mooi uit...
En het stomme is dat ze dan dus inderdaad door de druk niet losgaan :+[/quote]

snap het niet... door druk gaat hij niet los, maar hij gaat wel los met een ruk? was dat klipje dan niet langgenoeg? dat het er maar net in zat?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:05

Citaat:
unihorse

snap het niet... door druk gaat hij niet los, maar hij gaat wel los met een ruk? was dat klipje dan niet langgenoeg? dat het er maar net in zat?[/quote]

Ja heb zelf inderdaad ook geen flauw idee maar heb ook weleens gedacht dat dat klipje misschien inderdaad vaak speling heeft waardoor hij bij een rammelende beweging perongeluk los schiet ?
Maar het hoe en wat is me echt een raadsel want het is mij en toch ook wel diverse mensen om me heen overkomen }:0

sisi133

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:33

Wat ik echt waardeloos vindt zijn die dikke bandage's voor in deed stal...
Waar zijn ze eigenlijk voor?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:44

Als paarden dikke (stal)benen krijgen ofzoiets, ik heb géén idee.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:22

ajesca123 schreef:
Citaat:
unihorse

snap het niet... door druk gaat hij niet los, maar hij gaat wel los met een ruk? was dat klipje dan niet langgenoeg? dat het er maar net in zat?

Ja heb zelf inderdaad ook geen flauw idee maar heb ook weleens gedacht dat dat klipje misschien inderdaad vaak speling heeft waardoor hij bij een rammelende beweging perongeluk los schiet ?
Maar het hoe en wat is me echt een raadsel want het is mij en toch ook wel diverse mensen om me heen overkomen }:0[/quote]

het is mij nog niet overkomen dus kan me er nog niks bij voorstellen ( nog niet :P )

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:30

Paardenshampoo met glitters :) ken je daarna weer wassen om de glitters eruit te halen. Luchtzuigband. En de kick it met smaakjes. Ik ken geen een paard die het ee

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:30

Correctie, lick it.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:08

kirsten4 schreef:

Serieus? Werd je door een DA aangeraden om met bandages te rijden bij een paard met een peesblessure? := enig idee hoe slecht dit is? Neopreen is eigenlijk al te dik! Als ik heel eerlijk ben: ff snel op zoek gaan naar een andere DA!

Die stalbandages: eventingruitera gebruiken ze bijvoorbeeld met een natte krant eronder met daar onder weer koelende klei. Na de koeling werkt het door op de doorbloeding en daar komen de bandages om de hoek kijken :j

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:52

Roxxiejj schreef:
kirsten4 schreef:

Serieus? Werd je door een DA aangeraden om met bandages te rijden bij een paard met een peesblessure? := enig idee hoe slecht dit is? Neopreen is eigenlijk al te dik! Als ik heel eerlijk ben: ff snel op zoek gaan naar een andere DA!

Die stalbandages: eventingruitera gebruiken ze bijvoorbeeld met een natte krant eronder met daar onder weer koelende klei. Na de koeling werkt het door op de doorbloeding en daar komen de bandages om de hoek kijken :j

Ik heb ook het advies te krijgen van de dierenarts om te bandageren, maar voornamelijk met zware trainingen. ( En ik twijfel echt niet aan het advies van mijn dierenarts.) Ik rij wel met deugdelijke onderlappen en acryl bandages. En vaak is na een zware les het hele paard zeiknat en zijn de benen onder de bandages slechts ietsjes warmer dan voor het bandageren. Met neoprene beschermers waren de benen altijd nat. Maar zelfs bij mijn vrij prijzige dalmars wordt de achterkant van het been klam en een beetje vochtig, terwijl deze juist bij de tussenpees koel blijft. Dus zelfs dit wordt plaatselijk warm.

Inderdaad bandageer ik ook met klei en natte kranten, werkt super.

Luz_ElenaE schreef:
Offtopic maar waarom zo vaak de staart en manen borstelen op den duur heb je dan een kaal paard. Nee die van mij krijgt huismerk anti klit van de diervoeder hier werkt super! En dan alleen voor een fotoshoot of wedstrijd de staart helemaal uitpluizen.

Ik ben degene die een vliegendeken gebruikt zonder dat mijn paar overmatig veel last heeft van die beesten. Maar sommige mensen willen hun zwarte parel zwart houden en geen lichtbruin paard. Met een jury die naar je kijkt alsof je niet het goede paard mee hebt genomen

Het schijnt als je je zwarte paard paprika poeder geeft dat hij dan ook niet meer verkleurd, geen idee of het waar is en hoeveel je dan zou moeten geven. Misschien weet iemand anders dit wel?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:28

sammie18 schreef:
Het schijnt als je je zwarte paard paprika poeder geeft dat hij dan ook niet meer verkleurd, geen idee of het waar is en hoeveel je dan zou moeten geven. Misschien weet iemand anders dit wel?

Ben wel benieuwd naar hoeveel je dan moet geven.
Durf dit wel uit te proberen :+

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:45

Ja ik hoorde ook iets van dat het hielp om je paard. 3paprika's per dag te voeren, paprikapoeder is denk ik hetzelfde idee. Bedankt voor de tip!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:19

Meest nutteloze ding voor mij? Longeer elestiek.
Zelfs als ik alleen met een halster longeer loopt mijn paard nog beter. Met dat elestiek ging ze ineens lopen trekken en haar strot eruit drukken. Leek makkelijk en handig maar nier voor mijn paard.

Bandages doe ik ook niets mee. Door de warmte eronder krijg je juist een peesblessure. En een keer gebruiken en je mag alles weer wassen.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:10

Roxxiejj schreef:
kirsten4 schreef:

Serieus? Werd je door een DA aangeraden om met bandages te rijden bij een paard met een peesblessure? := enig ide hoe slecht dit is? Neopreen is eigenlijk al te dik! Als ik heel eerlijk ben: ff snel op zoek gaan naar een andere DA!

Ik twijfel niet aan het advies van mijn dierenarts. Ik moest ze ook alleen om doen met wat zwaardere trainingen. En ze hebben wel degelijk geholpen. Haar benen werden niet veel warmer onder de bandages. Ook reed ik met een gelpad voor haar rug. Mn paardje is nooit weer helemaal de oude geworden, en zal dat ook niet ook worden door al die blessures. Maar dit heeft wel geholpen en het is al een wonder dat we uberhaupt nog zover zijn gekomen.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:38

Ik heb nooi het nut begrepen van horsebeads. :')

En ik vind de paniek sluitingen/haken ook waardeloos.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:17

Shettepret schreef:
Ik heb nooi het nut begrepen van horsebeads. :')

Dat zijn toch die kralen kettingen?

Decoratie denk ik.

Niet mijn ding maar ach als mensen dat leuk vinden :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:25

Er zitten ook belletjes aan. Het ritmische geluid van die belletjes kan rustgevend werken.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:36

- De cowboy magic spray om je paard wit te krijgen, vind het echt zonde van me geld want het werk amper
- Bandages om mee te rijden, ik denk dat de kans op peesblesurre groter is met bandage dan zonder.
- Zonde van het geld al die merk kleding voor paardrijden, een bodywarmer van de C&A voldoet ook prima
Als ik er langer over na denk kan ik nog wel meer dingen bedenken

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:37

Niet zo zeer een product dat ik waardeloos vind, alswel de standaardomschrijving die er bij zit.

De uitleg van de wazige tekst hierboven:

Dekens worden ingedeeld naar type (Regen, vliegen etc) daar is wat mij betreft niet zo veel mis mee. Ze worden daarnaast ingedeeld naar gewicht. Een 200 grams deken, een 300grams deken etc.
En dat vind ik dus volkomen onzinnig, en ik kan er eigenlijk niets mee.
Die 200 of 300 (Of welk gewicht dan ook) gram zegt alleen maar dat de deken per vierkante meter zoveel gram weegt.
Standaard wordt er dan vanuit gegaan dat een 300 grams deken warmer is dan een 200 grams deken.

En dat is dus helaas niet waar...

Je kunt een stof hebben die heel veel weegt (En dus snel 300 gram / m2 haalt) maar nauwelijks isoleert. Er zijn ook stoffen die vrijwel niets wegen, maar geweldig isoleren. (Denk bijvoorbeeld aan zo'n aluminium reddingsdekentje)

Ik zou dus graag zien dat de isolerende waarde van een deken vermeld wordt, ipv (Of evt. naast) de gewichtswaarde.
Dat zegt veel meer over hoe goed de deken het paard warm zal houden.

Voor mij dus meest waardeloos: de omschrijving in grammen van een deken.