De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjoukjepally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:30

1 ik reed toen nog maar 1 maand en ik reed op een lompe pony en we gingen springen en ja hoor ik dacht oh leuk maar toen struikelde die en toen viel ik op mn rug en ik had de hele week last %) 2 ik zat op een fjord we gingen galopperen nou mn pony wou niet in galop juf zei schop een keer hard en geef een tik met een zweep
ik deed dat en toen wou mevrouwtje op eens wel lopen heel graag zelfs en een beetje hard ik reed toen nog maar kort en ik kon de pony niet houden toen ding ze naar het midden en toen wou ze remmen dat had ik niet in de gaten dus een mooie zweefduik woehoe _O- ik zat op mn lieveling pally ik wou hem een klopje op de hals geven en hing een beetje naar voren en toen struikelde hij boem :(:)

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:51

toen ik nog een lief klein penny meisje was. Ik was bezig mijn beugels op maat te maken maar meneer de pony had geen geduld meer en ging lopen, tja toen gleed ik eraf }:0

en zo kan ik er nog een heleboel opnoemen -O-

Cabelona

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:56

Paard dat een in-uitje in 1x nam (dus in 1x zo'n 3 a 4 meter springen) het niet aan zien komen en boven de hindernis denken dat je het niet gaat halen en net niet de landing uit kan zitten.

Hierna weer een aanvaring met een soort in-uitje, alleen met nog een extra galopsprong ertussen. Voelen dat paard naar de hindernispaal toe gaat, er zelf naar kijken waardoor het paard via een hele aparte sprong over de hindernis heen gaat en om de paal heen. Ik raak uit balans en hang min of meer 1 kant op en val/stap min of meer af. Benen beetje opgerekt met paard van 1.80 en ik als 1.58 met nog eens korte pootjes -O-

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:24

Ik reed als jong meisje net op mijn nieuwe pony en de boom met 1 laaghangende tak waar ik met mijn vorige pony altijd prima onderdoor kon, kreeg ik nu vol in de snufferd, dus kukelde ik achterover van de pony af...... Genant! Was ff vergeten dat mijn nieuwe pony een stukje groter was....... _O-

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:32

Haha ik reed meer dan 14 jaar geleden een van m'n eerste lesjes op een toen al heel oude pony. Deed niets en liep altijd braaf achter de andere aan. Was benieuwd hoe laat het was dus ik keek naar de klok maar kon het niet goed zien. Dus bleef wat langer kijken terwijl pony de bocht doorging en toen gleed ik ernaast :')

En een keer ook lang geleden had ik vantevoren voorspelt dat ik eraf zou vallen. Op zon kleine shet die keihard kon rennen moest ik rijden. Nouja mevrouw in galop door de bak dus ik dacht : zet m tegen t hek. Pony stopte inderdaad. Alleen ik niet :o dus koprol voorover eraf haha :j

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:42

Lol! Ik heb ook nog een x meegemaakt, dat wapperend landbouwplastic ervoor zorgde dat mijn toenmalige pony een maisveld inrende. Aan het eind lag een sloot en daar wilde meneer niet over dus.... vol in de ankers.... Gevolg: ik rolde er voorover af, in de sloot en zat van top tot teen onder de eendenkroos.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:15

Jammer dat er geen filmpjes zijn van jullie verhalen..meeste manieren lijken me erg komisch! {behalve dan als je je bezeerd hebt}

Een van mijn raarste manieren is toen ik een leuk 4-jarig paard reedt..reedt deze net 2 weken,ging goed was een fijn maar energiek paard.Op maandag ging ik weer rijden helaas was mijn collega die verantwoordelijk was voor de paarden in het weekend me vergeten te vertellen dat ze het hele weekend de stal niet uitgeweest was..ik ging dus rijden,ging goed en toen op een gegeven moment ontplofte ze als een bommetje onder me en kreeg ik rodeo..mega hoge bokken en met 4 benen de lucht in springen! niet uit te zitten dus..ik belande achter het zadel terwijl ze bleef bokken en op een gegeven moment..echt geen flauw idee hoe ik het gedaan heb ben ik er af gegaan tijdens zo'n bok en lande ik staand op m'n voeten terwijl het paard bleef bokken en naar achteren trapte wat net zo'n 10 cm langs mijn hoofd ging...

Ik had dus een engeltje op m'n schouder zitten en had helemaal niets! paard heb ik vervolgens maar even flink gelongeerd en de dag erna weer gelongeerd en en er weer op en was niks meer aan de hand..

veronique137

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:18

hoi,

vorige week,

ik was rustig aan het galloperen en in eenkeer gaat me paard heel hoog bokken en werd ik ge lanceerd, met een salto plat op me rug op de grond.. hele arm deed tintele en ik kwam niet meer recht op.. toen een stal genootje ambulance gebelt en ben ik afgevoerd naar het zieken huis, daar allemaal foto's gemaakt en bleek dat ik een scheurtje in me wervel heb |( en dat als dat ik volgende week wedstrijd heb...

word een tijdje niet rijden haha :P stout paard :o

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:23

Die keer was toch toen ik nog op de manege reed.

Paard moest springen, maar wilde niet. Ik was nog klein en mijn instructrice zou me wel helpen. Op een gegeven moment waren de instructrice en ik al over de hindernis. :') En toen kwam het paard nog, en ja hoor die schaafde met haar hoef nog even een stuk vel van mijn arm mee. Had erger kunnen zijn als ze er op had gestaan, maar gelukkig niet gebeurd.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:42

ik maak gewoon een salto dat paardje begon te bokken en ik maakte een salto ik stond wel maar viel voorover haha
en een keer zonder zadel op een shet in volle galop mijn jas haakte aan de muur en ik gleed er zo af en shet lief gallopeerde vrolijk verder
en een keer gleed het zadel zo ver weg dat ik een kopstand maakte en eraf viel

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:00

Ik heb echt beeld bij sommige verhalen _O-

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:14

het was niet op mijn eigen pony maar op een grote fries van 1 meter 75 (ik ben zelf 1.57) we gingen springen en hij wou niet ik weet eigenlijk niet wat er precies gebeurde, ik weet dat ik eraf viel maar heel raar maakte een soort van salto maar lande wel op me 2 voeten hahaha :D

haha en me vriendin die schrok en toen stond ik daar van tadaaa :Y)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:30

Ik viel eens toen ik zonder zadel aan het uitstappen was. Hij stopte en ging schudden, waarbij ik er gewoon afviel, eigenlijk zonder echte reden :o

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:42

Paardje had last van jeuk in de manen en lette op een volte daardoor niet meer op waar het liep. De voorbenen kruisten over elkaar heen, paard struikelde, ik val er af en paard valt ook, boven op mijn rug.. Gek genoeg deed mijn knie het ergste pijn en daarna pas mijn rug.. :+ Niks gebroken gelukkig, wel chronische rugklachten, maar gaat steeds beter met fysio :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:47

Een vriendin van mij met mijn paard, hij stond heel braaf op uit het liggen, alleen ze hing te ver naar voren waardoor ze beneden bleef :+

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:58

_O- Die serie is echt prachtig xD

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:06

Whahaahaaa, zo te zien kan ze er zelf ook smakelijk om lachen, leuk!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:11

Haha leuke verhalen, toe ik ging springen had het paard er geen zin meer in.
Met gevolg ik vlieg over de hindernis en paard blijft voor de hindernis.. :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:40

Ze had idd minstens net zoveel lol als de toeschouwers hahaha

Roxlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:58

vanaf de grond op een paard proberen te springen. Denkend het lukt niet , het lukte net iets te goed . Ik raakte het paard amper en ging er gewoon over.

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:35

Ben in twee jaar rijden er maar één keer vanaf gevallen :D
Op het rustigste paard van stal aangalopperen, bedenkt hij zich ineens dat hij misschien wel heel hard kan galopperen, net zoals Coco (heel snelle pony) en daar raakt hij zo hyper van dat hij gaat bokken, en voordat ik het doorhad stond ik ernaast. Stond. Op twee benen :') en met de teugels in mijn hand :+ kreeg een applausje van de groep :D

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 02:17

Geweldige verhalen! :D

Ik sprong over een hindernis en wilde doorrijden naar de volgende, maar blijkbaar lag er een heel enge zandkorrel in de weg. Paard draaide zich om en racete de andere kant op, waarna hij zijn westernkant showde en een heel stoere noodstop maakte. Voor ik het wist, bungelde ik over de bakrand. :') Een tel later gleed ik eraf, terug de bak in, en landde op mijn kont, waar paardlief weer van schrok, zich omdraaide, terug naar de hindernis waar we eigenlijk heen reden rende en die alsnog nam. *\o/*

hetjerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:19

we gingen zonder zadel uitstappen toen ik nog bij de manege reed. toen wou ik dus via een tonnetje opstappen.
de 1e keer viel het tonnetje om dus lag ik languit naast het tonnetje en arwen (het paard) stond een stuk verder.
toen de 2e keer stapte ik op het tonnetje stapte ik op arwen liep die al naar voren zat ik op de kont dat vond die niet zo leuk dus dikke galop en bokken en toen lag ik er naast helemaal de slappe lach met met mijn hele groep.
toen de 3e keer hielp mijn vader mij met opstappen gaf die mij een voetje maar te hoog en toen lag ik dus aan de andere kant.
Toen de 4e keer gaf die mij een normaal voetje en zat ik er eindelijk op en ja met de slappe lach van hier tot tokio! en ja allemaal in de zelfde les bij het uitstappen....

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:21

Een salto, waarbij ik prachtig mooi naast het paard, op m'n voeten, met de teugels nog losjes in de hand landde...

Het duurde zeker 5 minuten dat ik door had wat er eigenlijk gebeurt was, en waarom iedereen moest lachen.

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:17

Van mijn verzorgpony, in galop op de hindernis af en hij ging net voor de hindernis in de ankers wat ik dus niet had zien aankomen. Ik vloog over de hindernis heen en lag aan de andere kant languit op de grond haha. _O-