Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:06

StalNollie schreef:
dat is ok niet wat ik wil zeggen hoor locanda maar vind erg jammer in het topic dat de tuigers worden bestempeld als moeilijk en geen fijne/goede rijpaarden
ts had met een ander ras jong onbeleerd paard waarschijnlijk in dezelfde situatie gestaan.

Dus omdat jij éém tuiger heb en 20 meiden die ook tuigers hebben weet je ineens alles?
Je bent te eigenwijs om een dag mee te lopen op stal, maar velt wel je oordeel? moet ik jou echt serieus nemen?

StalNollie

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:07

omdat ik 1 tuiger in mijn profiel heb staan, wil het zeggen dat ik er ooits maar 1 onder me billen heb gehad? oordeel?
wil gerust een dag meelopen kun jij misschien nog wat leren

je hoeft me niet serieus te nemen maar jammer dat je de tuigers negatief neerzet

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 22:08

MyHorseGirl schreef:
laurenuptown schreef:
ik heb ook veel hulpen nodig, dit is mn eerste paardje en dan inderdaad heel groen, heb alleen hulp in overvloed van de mensen op stal, alleen iedereen zegt wat anders en vind de hulp van andere maar slecht dus ik weet ondertussen ook niet meer wat nou goed is -O- maar opzoek naar iemand die er in gespecialieseerd is denk ik

Je vindt hulp van anderen maar slecht? Wees blij dat je ze willen helpen! Het is duidelijk dat jij niet het juiste paard hebt gekocht. Je zegt zelf al dat hij eerst alleen voor de koets kon lopen, verder niet. Je zegt zelf ook dat je er maar een paar keer in de longeercirkel op hebt gezeten en één keer in de bak. In feite is het in dat opzicht dus gewoon een groen paard. Dit soort paarden gaan nou eenmaal gewoon uitproberen. Het is duidelijk dat jij dit gewoon nog niet kunt handelen. Zo'n paard heeft een duidelijke en consequente ruiter nodig, maar volgens mij kun jij dit niet bieden..

als je even duidelijk leest staat er dat iedereen die hulpgeeft die van een ander slecht vind, ik was wel blij met de hulp, die zinne die je hebt gwquote zijn trouwens een aardige tijd terug..

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:09

Nou ja, on-topic... Hoe gaat het er mee?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:10

StalNollie schreef:
omdat ik 1 tuiger in mijn profiel heb staan, wil het zeggen dat ik er ooits maar 1 onder me billen heb gehad? oordeel?
wil gerust een dag meelopen kun jij misschien nog wat leren

je hoeft me niet serieus te nemen maar jammer dat je de tuigers negatief neerzet

Je heb echt een beetje moeite met lezen, jammer!
Mijn tuiger was een geweldig paard, maar niet om te rijden. en dan kan je zeggen dat dat aan de ruiter ligt, dus in dit geval aan mij, maar dat kan jij niet weten.

Je heb het echt heel hoog in je bol van jezelf, denk dat je nog wel een keer op je neus gewezen word :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:11

@ Locanda, de post die ik als laatste had getypt was bedoeld voor de persoon die mij qoute. Maar terwijl ik het typte waren er een paar berichten eerder tussen gekomen die ik had gemist.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:14

laurenuptown schreef:
als je even duidelijk leest staat er dat iedereen die hulpgeeft die van een ander slecht vind, ik was wel blij met de hulp, die zinne die je hebt gwquote zijn trouwens een aardige tijd terug..

Ah ik begrijp het! Sorry, maar mijn laptop gaf net bij het refreshen pas aan dat er al heel veel pagina's waren..

StalNollie

hahaha sorry alex wat een onzin en lekker offtopic. ik heb zeker geen moeite met lezen. heb nog nooit een ander hierover klagen alleen jij. dus tja waar of aan wie ligt het dan?
maar goed over deze onzin pb me maar gewoon als je zonodig denkt te weten hoe of wat maar laat het verder ontopic houden.

ts hoe is het verder met jou en je paardje.

Alexandra_

StalNollie schreef:
hahaha sorry alex wat een onzin en lekker offtopic. ik heb zeker geen moeite met lezen. heb nog nooit een ander hierover klagen alleen jij. dus tja waar of aan wie ligt het dan?
maar goed over deze onzin pb me maar gewoon als je zonodig denkt te weten hoe of wat maar laat het verder ontopic houden.

ts hoe is het verder met jou en je paardje.

Ik heet Alexandra. nog ergens moeite mee dus.
Dat je hier niet op doorgaat zegt voor mij genoeg.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 22:16

sommige reacties vind ik wel.een beetje nergens op slaan als ik eerlijk ben, want niemand van jullie is erbij gaan sommige gaan nu uitmaken dat ik het met geeneen jong paard zou kunnen? Nou sorry hoor maar nu gaat het goed hij luisterd en heeft nu meer gezag voor me alleen klikt het niet, we hebben geen ruzie of haat . jullie kennen heel casper en mij niet nog nooit in real gezien hoe het gaat, over internet komt alles heel anders over.. beetje jammer. Maargoed dit is hoe ik er over denk

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:18

haha dat bedoel ik alex!!!

laurauptown, klopt dat het via internet vaak wat anders overkomt, had jullie graag in real live geholpen helaas is het te ver weg.
je mag me altijd pben wil je een tip of iets degelijks.
verder ga ik niet meer reageren in dit topic, en voor de volgende keer zet er niet meer bij wat voor type je paard is.. scheelt ook veel in de mening van sommige bokkers :+

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 22:19

StalNollie schreef:

laurauptown, klopt dat het via internet vaak wat anders overkomt, had jullie graag in real live geholpen helaas is het te ver weg.
verder ga ik niet meer reageren in dit topic, en voor de volgende keer zet er niet meer bij wat voor type je paard is.. scheelt ook veel in de mening van sommige bokkers :+

true haha

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:22

Laten we wel wezen, dat groen en groen over het algemeen toch niet samen gaat.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 22:23

Locanda schreef:

dat vind ik eraan liggen hoe groen en wat voor hulp en hoe het paard en ruiter in elkaar zit.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:24

StalNollie schreef:

Wat is dit voor denigrerend gedrag? Er staat toch dat ik Alexandra heet? toch wel een leesprobleem.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:52

Alexandra_ schreef:
StalNollie schreef:

Wat is dit voor denigrerend gedrag? Er staat toch dat ik Alexandra heet? toch wel een leesprobleem.

nou dames, kan het hier over de tuiger van de TS gaan en hoe het daar mee gaat, STOP MET RUZIE MAKEN, (of doe het ergens anders) bedankt.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:54

laurenuptown schreef:
Locanda schreef:

dat vind ik eraan liggen hoe groen en wat voor hulp en hoe het paard en ruiter in elkaar zit.

Dat klopt inderdaad, maar zoals ik je posts lees, heb je het al min of meer opgegeven omdat je niet zoveel met je paard hebt. Dat voelt hij heel prima aan, een paard kan je niet om de tuin leiden.
Dus, waarom vindt je moeder dat jullie ermee door moeten gaan? Of beter gezegd, jij, zelf gaat ze er niet meer opzitten lees ik? (Ik ben ook moeder van een dochter die ponyrijdt, en eerlijk gezegd als jij mijn dochter was mocht je niet op zo'n groen paard zonder begeleiding gaan zitten....)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:25

ik ga er wel op, maar alleen als die vrouw die helpt er is, we adden afgesproken om de beurt te gaan zodat casper ons bijde leert kennen onder het zadel en niet alleen in de hand. Mijn moeder vond hem ook heel gevaarlijk maar was laatst 2 weken op vakantie dus moest ik het zonder haar doen en heeft heel wat keren vliegles gemist( ik was trouwens niet alleen hoor er was een vriendin van mn moeder is huis die ook ervaring met paarden heeft ) maar ik heb alles verteld toen vond ze het slim er niet mee op te gaan totdat er iemand kwam die ging helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 07:51

Komt de vorige eigenaar je nog helpen?
Je schreef eerder dat hij je 2 tot 3 keer in de week zou helpen. Wat zegt hij er van?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:30

MyHorseGirl schreef:
laurenuptown schreef:
ik heb ook veel hulpen nodig, dit is mn eerste paardje en dan inderdaad heel groen, heb alleen hulp in overvloed van de mensen op stal, alleen iedereen zegt wat anders en vind de hulp van andere maar slecht dus ik weet ondertussen ook niet meer wat nou goed is -O- maar opzoek naar iemand die er in gespecialieseerd is denk ik

Je vindt hulp van anderen maar slecht? Wees blij dat je ze willen helpen! Het is duidelijk dat jij niet het juiste paard hebt gekocht. Je zegt zelf al dat hij eerst alleen voor de koets kon lopen, verder niet. Je zegt zelf ook dat je er maar een paar keer in de longeercirkel op hebt gezeten en één keer in de bak. In feite is het in dat opzicht dus gewoon een groen paard. Dit soort paarden gaan nou eenmaal gewoon uitproberen. Het is duidelijk dat jij dit gewoon nog niet kunt handelen. Zo'n paard heeft een duidelijke en consequente ruiter nodig, maar volgens mij kun jij dit niet bieden..

Weer een probleem van niet goed lezen?
Volgens mij zegt ze dat anderen het niet met elkaar eens zijn en dat ze niet weet wat ze nu moet geloven(een heel gangbaar probleem overgens,ook met 'hulp' op Bokt :D )

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:06

TS je zergt nergens dat je het paard niet aan kunt. Dat je net dat stukje ervaring mist om met een jong karaktervol paard aan de slag te gaan. Waarom geef je dat gewoon niet toe ? Het zou een begin zijn van een stap in de positieve richting en je moet je daarvoor toch niet schamen ? Weet je een paard inrijden is niet niks en sommige meiden maken er een hele boterham van omdat ze een koudbloedje hebben kunnen inrijden, maar bij karakterpaarden of wat hoger in het bloed staande paarden gaat 95% van diezelfde meiden resoluut gaan lopen en gelukkig maar, want het houdt gevaar in en je moet al een hoge dosis zelfvertrouwen hebben om zo een paard te begeleiden, want die maken handig gebruik van ieder moment waar jij twijfelt en hoe meer het paard zijn vertrouwen in je verliest, hoe gevaarlijker die zich kan gaan gedragen.
Als je dit paard een echte kans wilt geven zou je er beter iemand bijhalen die paarden zadelmak maakt of een instructrice en die weet hoe je een jong paard kunt begeleiden. Die kan jou het beste helpen en alles wat je nu met hem leert is een ervaring rijker voor later, maar dan moet je het wel een echte kans geven en niet zo maar wat proberen in afwachting dat je moeder zelf ook beslist van hem weg te doen.

Als je nu al voelt en denkt van dit wordt niks dan laat je hem beter gewoon staan en steek je je energie en frustratie er niet meer in, want dat gaat alleen maar tegen jullie werken. Dan is het beter dat je gewoon eventjes van zijn lieve karakter geniet in afwachting dat hij terug vertrekt + als je hem niet wilt houden heeft het weinig zin om nog meer risicos te nemen. Je hoeft je rug niet te gaan breken om je te bewijzen...

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 10:06

ik heb meerdere keren gezegt dat ik hulp nodig had hoor, mischien niet alles gelezen

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 10:10

turquoises schreef:
Je schreef eerder dat hij je 2 tot 3 keer in de week zou helpen. Wat zegt hij er van?

hij zei eerst van ja ik kom je wel een paard x per week helpen, daarna heeft hij tegen mn moeder gezegt dat we het beter met iemand konden doen die hem niet kent dus nu hebben we een vrouw die helpt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:54

laurenuptown schreef:
turquoises schreef:

hij zei eerst van ja ik kom je wel een paard x per week helpen, daarna heeft hij tegen mn moeder gezegt dat we het beter met iemand konden doen die hem niet kent dus nu hebben we een vrouw die helpt :j

Mag ik vragen wie je nu helpt? Mag ook per PB natuurlijk. :D

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 13:09

laurenuptown schreef:
turquoises schreef:

Mag ik vragen wie je nu helpt? Mag ook per PB natuurlijk. :D[/quote]

doe het lkker zo:p ze heet nicole, haar achternaam ken ik eigenlijk niet maar mensen op die stal raade me haar aan en ze is goed vind ik :)