Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

clhufl

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:52

Ik heb ook wel eens meegerend met galop. De rest ''kon''galoperen alleen lukte dat niet en kwam het neer op heel hard draven. De instructrice dus de hele tijd aanwijzingen geven en ze zaten te dicht opelkaar enzo. dus ze moesten afstand houden. De pony (was gelukkig wel een shet) waar ik meerende had aldoor genoeg ruimte om te galoperen, dus bleef ik maar doorrennen. Op een gegeven moment zegt die instructrice tegen mij: Wacht maar even een rondje, anders kunnen we je straks opvegen. Dus 1 rondje gewacht en toen kon ik weer rennen. Die ouders gaven mij wel complimenten. haha

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:07

bij de manege waar ik reed moest ik weleens meelopen en vooral rennen met de half uurtjes, en dan zouden hun zorgen dat t paard waar ik op moest rijden klaar stond.
dus na een half uur rennen moest ik onder mijn eigen lestijd ook nog eens t paard poetsen en opzadelen omdat ze het ''vergeten'' waren dus had ik uiteindelijk veel korter les dan een uur..
en nog geen bedankje of niks, vond ik een beetje belachelijk..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:11

Goed, maar, terug on topic. :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:47

Haha herinner me nu opeens iets _O-
Ik moest vroeger ook wel eens mee rennen met van die kindjes. Alleen kreeg ik het voor elkaar dat ik dan in het zand lag.. Kwam met mn voet tegen de voet van het kindje op de pony aan, ik struikelde en hoppa daar lag ik in het zand en kind galopeerde vrolijk door :') Een van de ouders langs de kant: huh jij hapt zand maar je zit niet eens op een paard? :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:16

hihi, bij ons op de manege doen ze het simpeler. ik of een vriendin rijden een pony of een traag paard en galoperen voor de kindjes. Vorige zondag was er veel volk dus pakte ik fair, een forse maar trage bwp ruin. (ik rijd het hele uur op kop) gingen we galoperen, maar fair heeft grote galopsprongen. ik verzamelde hem zo dat hij amper nog in galop kon blijven, roept de instructeur (!): laat fair eens trager galoperen! zo houden de pony's je niet bij. ik: sorry hoor, maar hij kan niet tragen. instructeur: wedde voor een drankje? ik: ok. instructeur (ietwat oudere man die la even niet gereden had erop), fair liep nog sneller met hem hihihi :p

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:29

Las ergens dat een deken een jas werd genoemd maar doe ik ook altijd hoor haha .

Ga nog ff zijn jas aan doen of ik gooi hem ff op stal/trailer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:42

Ik was op buitenrit met mijn pony die haar roze cavallo hoefschoenen droeg, toen een oma die langs fietste tegen haar fiets partner zei 'kijk een pony met roze crocs aan!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:11

Mijn paard moest een nachtj in de kliniek blijven ter observatie. Zegt mijn collega: "hebben ze daar ook cellen dan"?

Mijn paard is geen crimineel!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:27

Jakizi schreef:
Las ergens dat een deken een jas werd genoemd maar doe ik ook altijd hoor haha .

Ga nog ff zijn jas aan doen of ik gooi hem ff op stal/trailer

Hier wordt staldeken ook steevast 'pyjama' genoemd :')

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:05

Even een kleine blunder zonder paard. ik ging voor de grap tussen 2 lessen door even het dubbeltje zelf springen de eerste ging goed maar bij de tweede sprong bleef mijn voet achter de balk hangen, hup daar lag ik dan met de balken over me heen en ik plat in het zand. En al die lessers lachen :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:15

Ik zeg altijd trui tegen zo'n deken. :') Of jas inderdaad. Of heel erg flauw, juist bij een groot paard: je dekenTJE. :=
Maar ja het hele grote paard bij ons heet ook TruusJE, dus...

Luz_ElenaE: hm, bekend. Ze hadden terwijl ik had geholpen met het opstappen en aansingelen enzo de bakdeur al dicht gedaan, dus daar stond ik.
Begint instructrice ineens tegen me te roepen "Ja en nu schouderbinnenwaarts in DRAF graag!" terwijl de rest nog aan het instappen was...

Iemand enig idee hoe je schouderbinnenwaarts doet als je maar op twee benen loopt? :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:17

Handen op de grond en met je schouders naar binnen :))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:30

Dan vind ik mezelf toch wat te overbouwd voor de dressuur... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:33

Gewoon wijken maar dan op de rechte lijn. En als je je hoofd richting de kant waar je heen loopt doet dan heb je renvers/travers en doe je je hoofd de andere kant op heb je schouderbinnen/buiten. (ligd er aan aan welke kant de muur zit. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:54

Alou schreef:
Gewoon wijken maar dan op de rechte lijn. En als je je hoofd richting de kant waar je heen loopt doet dan heb je renvers/travers en doe je je hoofd de andere kant op heb je schouderbinnen/buiten. (ligd er aan aan welke kant de muur zit. :')

Blijf jij nog maar even lekker doorlessen dan. Met renvers/travers heb je één spoor meer dan bij sb.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:05

koper, die reactie komt best wel onaardig over, daarbij gaat het om travers/renvers op 2 benen, sb kan offiecieel ook niet op twee benen, mja je wilt toch op een manier paardje spelen....

TripleStiple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:20

niet echt iets heel raars maar ik had echt zoiets van wtf?

ik ga altijd met mijn topper te paard naar mijn dressuur instructrice waar ik les heb, dan ben ik een halfuurtje onderweg met een kleinstukje draf en gallop tijdens de rit. ik moet dan ook altijd over de dorpsstraat hahaha dus vind het altijd leuk als die oudjes en kleine kinderen echt hun ogen uit kijken :)

maar ik rij het liefst in de berm, tenminste als er niet allemaal van die kleine steentjes lichen of het dikke blubberplassen zijn.

maar het was een mooie nazomerse dag, mooie grasberm lekker droog dus ik reei lekker in de berm.
komt er ineens een vrouwtje naast me fietsen; aahw wat lief dat je hem in het gras laat lopen, dat is vast lekker zacht voor zijn voetjes.
Ze zei het ook met een baby stemmetje en fietste daarna zonder gedag te zegen gewoon weer door.

echt ik hield het niet meer van het lachen.

ik heb ook 1 x gehad,
Stippie is mijn vaste pony, ik reei op de manege lekker voor mezelf echt hard aan het trainen voor dressuur. Komt er ineens een man binnen lopen die vraag aan mij, waarom doe je zo erg je best voor dressuur? Waarom ik heel simpel andwoorde omdat dat de basis is en ik toch moet trainen, waarom de man weer reageerde; ik snap niet wat je aan het doen bent met zo'n western pony, daar moet je western mee rijden en geen dressuur daar is het geen geschikt paardje voor, het is maar een appaloos hoor zei hij er nog heel erg minachtend er achter aan.

Ik andwoorde kort af en heb gezegd dat hij zijn horizon van paarden maar eens moest gaan verbreden en dat hij ergens eerst verstand van moest hebben voor hij uberhoud comentaar levert op een ander.

Ik was even diep geraakt doen hij zzei het is maarrrr een appaloosa!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:43

Hihi... babystemmetjes. Ik ken paarden die dat vreselijk irritant vinden. :')

TripleStiple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:45

jah hahah Stip mijn merrie heeft er ook een hekel aan XD dan gaat ze echt happen :P
maar ze haat stilte ze is gek op muziek :P

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:39

Hihi,
Met mijn oude, helaas overlede verzorgpaardje Wonder, heb ik leuke opmerkingen gehad.
Het was een bruine ruin..
Ik ging buitenrijden, en kwam in de dorpstraat terecht, waar Wonder blijkbaar moest plassen. Roept een meisje van een jaar of 5. ´´Mama, Kijk die pony heeft een olifant opgegeten, zijn slurf komt er aan de onderkant uit!´´
Ik heb me doodgelachen, haha!
Gelukkig, hield Wonder zijn plas nog even in, tot we in de berm kwamen!

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:01

niet echt een veronderstelling
maar de gezichten van automobilisten als ik met mijn (100% verkeersmak) paard een drukke weg over steek
(met lichten) moet ook trouwens steeds in draf oversteken of haal de overkant niet voor het rood is

en ook als ik dan op groen licht sta te wachten paardlief met lossere teugels beetje aan het rond kijken
mensen doen dan meestal of ze een spook zien

ben ook altijd als eerste weg bij het groen licht omdat ze naar mijn paard staan te gapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:44

Had laatst iemand die begon te toeteren enzo naast mijn pony zodat ze zou schrikken. Deed ze niet, had je die kop moeten zien zeg. Teleurgesteld, het kón bijna niet erger hahaha.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:52

haha nog een (mogen deze ook?)

was aan het wandelen en kom uit een bosje
en wou de weg oversteken maar was net de gordel aan de gang (vlaams wandel en fiets evenement)

de fietsers kwam dus langs de weg die ik wou oversteken

paardlief weer met lossere teugels aan het wachten tot ik een gaatje vond in de fietsers (braaf peerd)

plots krijgt een fietser mij in het oog, is zo gefasineerd dat hij niet op de weg let en gewoon de sloot in reed
(sloot van toch een dikke halve meter diep)
paardlief moest volgens mij ook lachen was ook naar hem aan het kijken
met een kop van euhm dat normaal??

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:03

Ik heb een tijd op Ameland gewerkt en daar buitenritten begeleid. Natuurlijk moesten mijn zusjes ook een keer mee. 1 daarvan is echt dierenleek ten top. Ze zat op een aso dikke fjord die er nogal een handje van had onderweg fanatiek de duinen kaal te grazen, dit deed ie dus ook fanatiek met mijn zusje er op. Ik reed voorop en zusje roept ineens: We moeten stoppen!! Mijn paard heeft honger, en anders valt ie straks om!
Ze was bang dat ie zo'n honger had dat ie haar niet meer kon dragen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:17

Koper schreef:
[***] schreef:

Blijf jij nog maar even lekker doorlessen dan. Met renvers/travers heb je één spoor meer dan bij sb.

Ga je lekker? het ging over hoe je dat moest doen als twee benige (mens dus)