144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:31

Cynn_x schreef:
my_precious schreef:
TS reageert helemaal niet meer in het topic, hoop toch wel te lezen hoe het verder is afgelopen.

TS is voor het laatst gisteravond online geweest.
Wellicht heeft ze het erg druk met school vandaag ;) ?

zou natuurlijk best kunnen, niet iedereen zit 24/7 op bokt haha, maar ben toch erg nieuwsgierig hoe het is afgelopen. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:33

Als ze wordt verwaarloosd is er ook niet zoveel tijd om te verspillen.
Als ze net door iemand is 'gered' dan maakt het niet zoveel uit, maar omdat we dit niet weten...

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:39

Yinnar schreef:
Ja, ik verbaas me ook over de hysterie terwijl niemand weet wat de actuele situatie is. Een meisje van 14 heeft de pony gezien en een foto gemaakt. Het ziet er schokkend uit maar de eigenaar is niet geraadpleegd. Is er niet iemand die in Eerbeek of de nabije omgeving woont die zelf even polshoogte kan nemen en de eigenaar opsporen en het vragen voordat er allemaal acties wordt ondernomen. Voor hetzelfde geld staat dit paardje al weer lekker op stal met een dekentje en een bak (ruw)voer.

Als ie water en eten in de wei heeft is het goed. Maar soms zie je paardjes tot hun neus in de blubber en ook geen weiland eromheen. Ik vraag me dan wel af of het dan wel verstandig is om paarden te houdej. Ik vind paarden trouwens niet snel zielig; je kunt het ook welnaan het gedrag zien. Maar meestal zijn het ook vaak oude ponys die worden aangezien vior mishandeld. Ik vind het trouwens wel goed dat zoveel mensen zich druk maken over het welzijn van een dier! :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:26

GamblersCup schreef:
Yinnar schreef:
En daar zijn we weer. De aannames. Je weet totaal niet hoevaak en waarom ze bij mij zijn geweest of dat het misschien om een kwestie ging waar ik niets mee te maken had.

Je hebt het zelf over "ik heb nog niemand over de vloer gehad die verstand had van paarden". Goed, of je hebt ze vaker over de vloer gehad en kun je dit zeggen, of je hebt ze één keertje over de vloer gehad en dan overdrijf je wat betreft dat geen van hen verstand had van paarden. Want dan heb je gewoon een keertje de verkeerde gehad die bij een zielig hondje had moeten gaan kijken. En eerlijk gezegd interesseert het me geen moer waaróm ze bij je zijn komen kijken, ik hecht dan gewoon meer waarde aan iemand anders z'n mening. Het zekere voor het onzeker zeg maar. En dat mag ik ook gewoon. Net als jij het niet eens mag zijn met mijn mening.

Wow wat een hysterisch antwoord. Wat is het probleem GamblersCup? Als je erover wilt praten mag je me best PB'en hoor! Want je reactie is uitermate over the top. Als je desondanks toch wilt weten waarom, wanneer en hoevaak ze zijn geweest dan wil ik je dat ook in een PB vertellen. Geen paardenkennis aangetroffen en de melding die was gedaan werd direct ongegrond verklaard. Ik ga dit nu niet in dit topic uit de doeken doen want ik ga al behoorlijk off topic maar voor de geïntereseerden wil ik het met alle liefde vertellen. :D Het betrof overigens niet alle keren mijn paarden.

Ik heb tijdens mijn periode dat ik op de ambulance reed ook veel inspectiezaken gedaan. Ik weet dat er vaak door jongere kinderen werd gebeld en dat de melding vaak onterecht was. Het werd ook vaak aangedikt. Dat kan je het kind natuurlijk niet kwalijk nemen. We gingen wel altijd even checken maar wat elke eigenaar altijd vroeg was: Waarom zijn ze niet eerst even bij ons langsgekomen om het te vragen? En dat begreep ik. Vandaar mijn mening om eerst de eigenaar aan te spreken en dan pas 144 in te schakelen als je het niet vertrouwd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:53

Niks hysterisch aan. Ik leg alleen maar even mijn antwoord uit, omdat je zo venijnig reageert. En nee, zoals ik al eerder schreef heb ik geen interesse in je verhaal.

Ik ben ook heel benieuwd of er nog andere actie ondernomen is!

gohya

Re: 144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:06

Zijn er bokkers die weten waar dit paardje staat?
Zonder adres kan ik geen actie ondernemen,de DP moet wel weten waar die staat.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:24

gohya schreef:

Ik vind het toch erg vreemd en toch ook wel onverstandig dat je, zonder het paard zelf hebt gezien wil bellen.
Maar ik neem aan dat ts je wel verder kan helpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:26

gohya schreef:

Waarom zou jij bellen? TS kan toch ook haar moeder vragen of zij wil bellen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:57

Waarom? omdat ze mij kennen bij de DP en DB en weten dat ik nooit voor niets bel.
Daarbij hoe meer er bellen hoe beter.
Ik zie toch heel duidelijk wat op de foto's.Ik werk al jaren met zulke paarden,weet er heus wel wat vanaf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:05

Nou ja, anders voel je je even aangevallen zeg :=. Ik stel een vraag en uryanne maakt een opmerking.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:12

Nee hoor,voel me helemaal niet aangevallen.
Ik zeg allleen maar waarom ik ook wil bellen.Dat heb nix met aangevallen voelen te maken lijkt me?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:59

GamblersCup schreef:
Tja yinnar, daar zijn ze nou eenmaal voor. Of jij het liever wel of niet hebt, maakt niet uit. Een wildvreemde heeft het recht niet om zelf te gaan vragen, dus zal sneller de deur in het gezicht krijgen, of een boos gezicht, of erger.

Als ik het zo lees ga je vooral van jezelf uit en raad je ts daarom af zelf te gaan informeren, bij jou wil je idd niet aan de deur staan.

Afgezien daarvan heeft iedereen het recht om te informeren, dat kan op een normale manier en dan is er niets mis mee. Waarom zou je het wel uitleggen aan iemand van de DB en niet aan een bezorgde voorbijganger?

Wij hebben ook al eens DB aan de deur gehad omdat onze paarden zonder eten zouden staan. Het geval was dat ze te dik waren en op een schraal stuk land waren gezet. Een van de buren had daarover gebeld met de gedachte dat een paard, net als een koe, altijd dik in het gras hoort te staan.
Was ze gewoon zelf bij ons gekomen dan hadden we haar gewoon kunnen uitleggen dat een paard geen koe is en dat te dik zijn gevolgen kan hebben, heeft zij ook nog wat geleerd.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:02

Heb je nou al iemand anders laten bellen saf?

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:05

Met ouders langs je, die toestemming geven om de dierenbescherming te bellen, MOETEN die mensen met je verder praten, dat zijn ze verplicht.

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:05

Beetje vreemd dat ze niet serieus genomen werd. :j

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:03

ik weet niet hoor of ik het nog wel moet geloven.. ts is ook al vanaf dinsdag niet meer online geweest.
als dit echt zo erg was dan had ze toch net zoals in het begin ons toch wel wat laten weten?
zal dit dan toch een penny verhaal zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:07

Ik denk echt geen penny verhaal de omgeving herken ik wel, weet alleen niet waar precies omdat er meer plekken zijn die daarop lijken. Maar niet iedereen kan online komen veel. Of heeft een telefoon die op internet kan. Daarnaast zal ze ook school hebben en wie weet veel huiswerk.

Daarnaast de wei ziet er niet heel jofel uit een de stal lijkt bij de wei erachter te horen. Zit een heining tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:13

Ze kunnen moeilijk bij elk mager paard gaan kijken. Bij mij op stal staat ook een gigantisch scharminkel overdag in de wei. Zorgen ze prima voor, maar beestje is gewoon stokoud.
Tja en met dit nattere weer ziet de wei er natuurlijk ook niet overal meer even super uit. Schuilstal is er niet, maar hij gaat elke avond lekker op stal.
Wat is er gebeurd met de tijd dat mensen nog eerst gingen vragen aan de eigenaar van het paard hoe of wat? In plaats van gelijk aan de telefoon te hangen?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:23

idinn schreef:
Ze kunnen moeilijk bij elk mager paard gaan kijken. Bij mij op stal staat ook een gigantisch scharminkel overdag in de wei. Zorgen ze prima voor, maar beestje is gewoon stokoud.
Tja en met dit nattere weer ziet de wei er natuurlijk ook niet overal meer even super uit. Schuilstal is er niet, maar hij gaat elke avond lekker op stal.
Wat is er gebeurd met de tijd dat mensen nog eerst gingen vragen aan de eigenaar van het paard hoe of wat? In plaats van gelijk aan de telefoon te hangen?

Ja maar niemand kent het paard en kan met zekerheid zeggen dat dit een paard is dat er zo uitziet door zijn leeftijd, dat is dus koffiedikkijkerij.
Op het oog is hij meer dan schraal, en het lijkt me heel wenselijk hier melding van te maken, Hetzij bij de eigenaar hetzij de DP.
Sta helemaal achter de TS wat dat betreft ik vind dit er niet goed uitziet en je op zijn minst de plicht hebt te kijken wat de oorzaak hiervan is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:26

Het lijkt of het weiland langs het Apeldoorns Kanaal ligt.
Als ik die rij bomen zo zie,dat daar achter een autoweg ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:42

Vanaf een foto oordelen is net zo goed koffiedikkijkerij toch? Kan die van stal ook op de foto zetten in een slecht stuk wei en dan zou heel bokt 144 willen bellen omdat je van een afstand elk botpunt anatomisch kan benoemen ;) Ik zeg ook helemaal niet dat ik niet achter de TS sta. Alleen direct 144 bellen vind ik niet logisch. Want het is waarschijnlijk daarom dat ze besloten hebben minderjarige niet te woord te staan. De kans dat ze dan te maken hebben met grappenmakers of overbezorgde penny's is tenslotte een stuk groter. Vind het juist goed om te zien dat er hier mensen zijn die hun hulp aanbieden om voor de TS te gaan kijken en bij de eigenaar navraag willen -proberen- doen :j Maar ik snap dus 144 qua beleid ook. Als elke voorbijganger voor het paard bij mij op stal gaat bellen hebben ze tenslotte geen tijd meer voor de gevallen die het WEL nodig hebben.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:45

wat ik jammer vind is dat er een topic word geplaatst, iedereen reageerde behalve ts....

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:06

Tja wat zou jij doen na al die reacties ik geef ze groot gelijk.
Heb ook een keer 144 gebeld toen kreeg ik heel bokt over me heen dus ik snap het heel goed...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:17

ik vind het ook nogal ehh een kansloos verhaal worden nu

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:36

idinn schreef:
Vanaf een foto oordelen is net zo goed koffiedikkijkerij toch? Kan die van stal ook op de foto zetten in een slecht stuk wei en dan zou heel bokt 144 willen bellen omdat je van een afstand elk botpunt anatomisch kan benoemen ;) Ik zeg ook helemaal niet dat ik niet achter de TS sta. Alleen direct 144 bellen vind ik niet logisch. Want het is waarschijnlijk daarom dat ze besloten hebben minderjarige niet te woord te staan. De kans dat ze dan te maken hebben met grappenmakers of overbezorgde penny's is tenslotte een stuk groter. Vind het juist goed om te zien dat er hier mensen zijn die hun hulp aanbieden om voor de TS te gaan kijken en bij de eigenaar navraag willen -proberen- doen :j Maar ik snap dus 144 qua beleid ook. Als elke voorbijganger voor het paard bij mij op stal gaat bellen hebben ze tenslotte geen tijd meer voor de gevallen die het WEL nodig hebben.

Vind je? Dat lijkt me toch overduidelijk, tenzij het vet en de massa eruit zijn gephotoshopt.

Ik zie veel paarden staan buiten , maar weinig zien er zo mager uit. Wat is er mis met op z'n minst te onderzoeken of er hier sprake is van verwaarlozen. Waar hebben we het hier over?