Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:01

als je de garantie krijgt dat dat het paard is, zou ik wel naar zuid frankrijk willen rijden.
helaas zijn veel advertenties toch niet wat ze leken te zijn, dan wil je wellicht nog een 2e x gaan kijken en dan nog een x voor de keuring (om er dan achter te komen dat ie afgekeurd kan worden). Als je het dan in eerste instantie moet hebben van avonden en of zaterdagen is dat gewoon niet haalbaar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:02

Gewoon in de weekenden een dagje van maken en er meerdere (bij elkaar in de buurt) inplannen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:03

Nee Zuid Frankrijk niet. Maar 2 uurtjes in de auto.. wij zitten dat al gauw hoor :)

EllyC

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:05

zondag valt hier af.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 22:06

Voor mn merrie ben ik naar belgie en weer terug gereden 3 x ookal kan ik dr nu niet veel meer mee ze was het waard :j

Ik zal ook niet snel het hele land doorrijden voor een dier wat nooit gekeurd is geweest, maar heb al wel de laatste jaar en eind 2011 3 afgekeurd zien worden heel erg balen maar dat waren wel 3 niet niet eerder gekeurd waren nu ga ik daar dus niet meer voor.

Wij kunnen enkle op zondag de boerderij gaat ook in t weekend gewoon door, veel willen geen mensen op zondag dat is dan jammer maar helaas
Laatst bijgewerkt door Seven op 24-08-12 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:06

Ikke, nu ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar die leuke zwarte! Heb je niet een filmpje of foto? En watvoor met gebruiksaanwijzing heb je te koop?

Ik reis ook het hele land af. Moet ook zeggen dat je in Amsterdam en omstreken niet zo veel leuke paarden hebt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:07

Ik rij overal heen, heb mijn merrie zonder foto uit Limburg gehaald, direct de trailer mee genomen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:21

Ik ga volgende week waarschijnlijk naar Friesland en/of Brabant, het hangt er nog een beetje om wil nog een paar mensen bellen en dan kijk ik waar ik de leukste combinaties kan maken:D Maar beide op 1 dag wordt net wat teveel van het goede :+
Ik zit altijd wel een beetje met oppas ed. Je bent wel weer de hele dag weg en aangezien iedereen nog op vakantie is is dat ook vrij lastig.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:30

donderdag laat ik onze ruin keuren voor de verkoop.
Onze merrie ligt in de lage prijsklasse, ik kan er niet inkijken maar gezien haar doen en laten en haar geschiedenis verwacht ik niets geks van haar. Keuren mag dus.
De ruin ligt iets hoger in de prijsklasse en die laat ik klinisch keuren, ivm zijn wat hoorbare ademhaling (4 jaar geleden cornage onderzoek gehad en negatief) laat ik toch weer een cornage onderzoek doen.
Alvast een pre kennismaking:
Vos, 1.74 m Fürst Heinrich X Amulet. 9 jaar
Uit een moeder die meerdere sportpaarden heeft gegeven op hoger nivo. oa 1 X merrie 2X bundes championat springpaarden onder Rene Tebbel, wordt nu gereden door de zoon van Tebbel.
Te vinden op horsetelex.nl
naam: From Germany with Love.
Kan springen maar wordt dan te heet voor mijn dochter (is gewoon geen held met springen) Absoluut bomproof verkeersmak trailermak etc.
Misschien wat voor jouw Jury?
een wat ouder filmpje, als alles meezit komt er morgen een nieuwe. (ik kan zelf even niet zien, omdat het filmpje niet geschikt is voor de Ipad.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:37

Vind de vos best een aardig dier!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:53

Liaan schreef:
Citaat:
Zoeklijstje
Seven
Geslacht : Merrie
kleur nvt
leeftijd 3 tot 10
hoogte minimaal 1.70
disiplinie en niveau dressuur naar leeftijd
karakter voorkeur voorwaarts denkend, meewerkend paard met karakter
extra's minimaal ster waardig RX goed
Prijs klasse: tot 7500

Somebody_
Geslacht : Ruin of merrie
kleur nvt
leeftijd 4 tot 8-9
hoogte minimaal 1.68 - 1.73
disiplinie en niveau dressuur, niveau naar leeftijd, 4 jr B niveau, 5 Jr L niveau, 6 jr L/M niv, bij een 8 of 9 jarige min Z niv
karakter voorkeur Eerlijk/braaf, voorwaarts denkend, meewerkend paard met karakter, geen spooky-gedrag
extra's Gezond, rontgenologisch goed, met potentie voor sport +

maudenmarc
Geslacht : Merrie/Ruin/Hengst
kleur: nvt
leeftijd: 2 of 3
hoogte minimaal uitgroeien tot 1.70
disiplinie en niveau: Onbeleerd
karakter voorkeur: voorwaarts/ meewerkend
extra's: moet extra kunnen bewegen/ veel lossigheid in lichaam

2a54z6e45r6r
Geslacht: maakt niet uit
kleur: alles behalve sorrel
Leeftijd: 4 tot 10 =gezond paard!
hoogte: 145 tot 160
disiplinie en niveau: Basis western, allround
karakter voorkeur: Betrouwbaar, Cool, mag wat pit in zitten, geen heethoofd, ikzelf heb een dominant karakter en heb dan liever een paardje die wat minder dominant is.
evt extra's: een (al dan niet geregistreerde) paint/quarter, als het een paint is heb ik voorkeur voor weing wit maar veel vlekken, niet te veel wit op het hoofd, blauwe ogen zijn oke als er 2 zijn.

Aimee
Paard 1:
Geslacht: ruin of hengst, evt. merrie bij uitzonderlijke kwaliteit
kleur: voorkeur donker
Leeftijd: 6 tot 11, evt. een hele goede 5 jarige
hoogte: voorkeur > 1.70 m
disiplinie en niveau: Minimaal Z2 met een goede beginnende wissel
karakter voorkeur: -
evt extra's: een echt kwaliteits dressuurpaard, daar mag de prijs ook naar zijn

paard 2:
Geslacht: ruin of hengst, merrie indien papier zo interessant dat fokken een goede optie kan worden
kleur: onbelangrijk
Leeftijd: 2 tot 6
hoogte: voorkeur gaat uit naar 1.65 - 1.72 m
disiplinie en niveau: groen of zadelmak, maar ik doe het allemaal liever zelf
karakter voorkeur: sensibel, looplust, mag best een hete zijn
evt extra's: gezond, los in het lijf, fijn bewegen

AmberBeauty

Geslacht: Ruin
Kleur: Het liefst bont
Leeftijd: 2 tot 8 jaar
hoogte: +- 75 tot 85 cm
Diciplinie en niveau: Geen voorkeur, evt. beleerd voor de kar
karakter voorkeur: Vrolijk paard, mensgericht, werklust
Evt. extra's: Gezond, geen zomerexceem
Prijsklasse: 100 tot 500 euro

Johnnydepony
Geslacht: Geen voorkeur
Kleur: Alles, maar veel wit of schimmel heeft een klein streepje voor :D
Leeftijd: 5-9 jr
hoogte: min 1.68 paard met body
Diciplinie en niveau: allround, 3 fatsoenlijke basisgangen, iig dressuur wellicht ook Sgw uitgebracht
karakter voorkeur: Braaf :D
Evt. extra's: Goed verkeersmak, behalve wedstrijdpaard ook makkelijk alleen langs de weg met oa groot verkeer.
Prijsklasse: tot 6500

Ankie2011:
Geslacht: Voorkeur voor ruin, maar niet-chagrijnige merries mogen ook
Kleur: Maakt niet uit
Leeftijd: 8-20
Hoogte: 1.40 tot maximaal 1.65
Discipline: Recreatie, een fijne buitenrijpony/paard, moet ook bakwerk leuk vinden.
Karaktervoorkeur: Superbraaf, goedzak, nuchter/cool karakter
Evt. extra's: 100% verkeersmak, ook voor groot verkeer. Geen eczemers

Diertjec
Geslacht: maakt niet uit
kleur: alles kan, alles mag
Leeftijd: 3-7
hoogte: minimaal 1.65
disiplinie en niveau: springen of allround, moet al wel zadelmak zijn
karakter voorkeur: heb ik niet echt een voorkeur voor, ik zie wel wat ik leuk vind hahah
evt extra's: max 3.000

Liaan
Geslacht: merrie, ruin
Kleur:maakt niet uit
Leeftijd:3 jarige
Hoogte:vanaf 1.70m
Discipline : Dressuur, zz-zwaar is het doel :)
Africhting:Voorkeur voor al zadelmak
Karaktervoorkeur: Paard met veel looplust, absoluut geen flegmatieke! Hoeft geen brave te zijn, als hij/zij maar niet staatsgevaarlijk is...
evt. Extra's: paard moet gezond zijn zonder stalgebreken. Wordt zowel röntgenologisch als klinisch gekeurd en hierbij moet het met afkeuren kosten verkoper zijn

Iris__bennie
Geslacht: Merrie of ruin
Kleur: Geen voorkeur
Leeftijd: +- 4 en 10 jaar
Hoogte: vanaf +- 1.64, tot 1.74m
Discipline : Basis dressuursport en buitenritten zowel alleen als met andere.
Africhting: Goed zadelmak, minimaal de basis er in.
Karaktervoorkeur: Braaf en betrouwbaar, niet heel vlug.
evt. Extra's: Gezond en klinisch en rontgen goed (of mag gekeurd worden als dit nog niet gebeurd is)
Budget: Tussen de 3000 en 4000 euro

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:06

vonneke schreef:
Vind de vos best een aardig dier!

Fox is ook een mooie :j
Kan goed bewegen, gaat nu beter dan op het filmpje. Keurig opgevoed, simpel makkelijk maar geen dooie. Kan zich groot maken.

terzijde: is de titel veranderd? was toch eerst XIIII ?
heb ik wat gemist?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:11

Ik heb ook besloten om mijn 4j te koop te gaan zetten.. Zit alleen een beetje in dubio met de prijs.. Even wat info:
Het betreft een 4j Colman uit een volbloed merrie.
Best een interessante moederlijn, verscheidene neefjes die internationaal goed lopen oa Pedro (Maggy McAlary 1m50), Rockstar (Tori Corts 1m50), Tornado (won 7j in Belgie met Jan Vanalken), Farasha (7j, 1m30 in Frankrijk), Genaro (6j 1m25 in Zweden) en dan is er nog 1 merrie die als 7jarige al 1m40 dubbel nul liep maar 'kapot' gereden is, en voor de rest komt er niks uit deze stam dus eigenlijk lopen ze allemaal wel goed haha..
Het is een ruintje en hij is 1m62. Hij is vorig jaar rontgelogisch goedgekeurd en word volgende week sowieso opnieuw gekeurd. Hij heeft al verschillende 4j wedstrijden gelopen en bijna altijd foutloos! Hij was oa geselecteerd voor de Finale van het Belgisch Kampioenschap 4j waar hij foutloos liep!
http://youtu.be/eVGp4jOEpJo Dit is een filmpje..
Het is ook een heel mooi paard. Zal ook nooit niet stoppen; kent het groot water, driesprong e.d. Fijn paard ook voor de overgang van de pony's naar de paarden. Kan ook wel fijn dressuur lopen, als hij niet verkocht word denk ik erover na om SGW te gaan rijden met hem..
Zelf dacht ik aan een vraagprijs van 5000 euro, wat denken jullie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 00:27

Ja de titel is mij ook opgevallen die heb ik niet gewijzigd en heb ook geen mod gevraagd dus dat zal een ander wel hebben gedaan jammer. Had ook met mij overlegd kunnen worden had het dan aankunnen passen als meer mensen dat hadden gewild.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:45

Cowgirltjuh schreef:
Ik heb ook besloten om mijn 4j te koop te gaan zetten.. Zit alleen een beetje in dubio met de prijs.. Even wat info:
Het betreft een 4j Colman uit een volbloed merrie.
Best een interessante moederlijn, verscheidene neefjes die internationaal goed lopen oa Pedro (Maggy McAlary 1m50), Rockstar (Tori Corts 1m50), Tornado (won 7j in Belgie met Jan Vanalken), Farasha (7j, 1m30 in Frankrijk), Genaro (6j 1m25 in Zweden) en dan is er nog 1 merrie die als 7jarige al 1m40 dubbel nul liep maar 'kapot' gereden is, en voor de rest komt er niks uit deze stam dus eigenlijk lopen ze allemaal wel goed haha..
Het is een ruintje en hij is 1m62. Hij is vorig jaar rontgelogisch goedgekeurd en word volgende week sowieso opnieuw gekeurd. Hij heeft al verschillende 4j wedstrijden gelopen en bijna altijd foutloos! Hij was oa geselecteerd voor de Finale van het Belgisch Kampioenschap 4j waar hij foutloos liep!
http://youtu.be/eVGp4jOEpJo Dit is een filmpje..
Het is ook een heel mooi paard. Zal ook nooit niet stoppen; kent het groot water, driesprong e.d. Fijn paard ook voor de overgang van de pony's naar de paarden. Kan ook wel fijn dressuur lopen, als hij niet verkocht word denk ik erover na om SGW te gaan rijden met hem..
Zelf dacht ik aan een vraagprijs van 5000 euro, wat denken jullie?

Ik denk dat het paard best kwaliteit heeft als je er rust in hebt.
Springt nu vaak strak in de rug, breekt daardoor achter helemaal of, maar toch denk ik dat het een goed paard is. Heb je een foto op stand , waarin de achterbenen te beoordelen zijn ?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:57

Seven schreef:
Ja de titel is mij ook opgevallen die heb ik niet gewijzigd en heb ook geen mod gevraagd dus dat zal een ander wel hebben gedaan jammer. Had ook met mij overlegd kunnen worden had het dan aankunnen passen als meer mensen dat hadden gewild.

klacht indienen :j met z'n allen

BTW heb je bitcover gezien <3 +:)+

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 01:12

Ja Kiana, het is ook al veel verbeterd, het filmpje is zo'n 2 maanden oud.. Er staat een recenter op, maar dat is maar 70 cm.; We zijn daar echt hard aan aan het werk.; Word ook een heel fijn paard, ben ik zeker van.. Gaat tot het Z komen enja, dat is voor menig ruiter meer dan hoog genoeg, wilt ook voorzichtig zijn, stopt nooit.. Echt een fijn paard, maar we hebben er te veel helaas enja de rest is wat duurdere prijsklasse en eigenlijk van mijn schoonvader en deze is echt van mij dusja.;
Heb geen echte standfoto, maar hier is het achterbeen wel te zien: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/216029_4292267825550_785610473_n.jpg

Ik moet eigenlijk voor de verkoop een foto maken waar hij recht en mooi in stand op staat ja haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:42

Ze zullen de titel veranderd hebben omdat VIIII geen aanduiding is voor 9 en IX wel?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:50

Ik vind het filmpje nu niet echt een promotie voor de vos. Ik hoop dat het rijkunstig is maar er wordt nu niet echt aan gereden en wellicht daardoor weinig achterbeen. En om dan ff naar duitland te rijden.....
Ben benieuwd naar het nieuwe filmpje.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 25-08-12 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:50

Seven schreef:

Ik heb daar op het einde van het vorige topic een opmerking over gemaakt, maar daar is niet op gereageerd.
Wellicht heeft een moddie het gelezen en bedacht het even aan te passen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:16

Ik lees ook weer mee :) heb in het vorige topic mijn paardje gevonden en die staat sinds woensdag bij mij op stal :D

Is het voor de lijstjes ook een idee om er een ras in te vermelden? :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:53

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:29

ik kom toch nog even spieken in het topic.
Voor de mensen die me nog kennen uit het oude topic. Dit is mijn toppertje en hij is alles wat ik me maar kon wensen. <3
hoewel het topic erg fijn en zinvol is, blijf je hart volgen....
Afbeelding

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:37

Fijn dat jullie er zo blij mee zijn, Bertine.

Ik heb hier ook nog een foto van mijn merrie. Is ook uit het vorige topic. Had wat problemen met het verkleinen en uploaden.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 10:56

ikke schreef:
Seven schreef:

Ik heb daar op het einde van het vorige topic een opmerking over gemaakt, maar daar is niet op gereageerd.
Wellicht heeft een moddie het gelezen en bedacht het even aan te passen.

Niet op gereageerd lees dan even terug ikke ik heb daar namelijk wel op gereageerd.

leuk alle succes verhalen die moeten eigenlijk in het volgende topic in de begin post :D