Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:28

Doma_clasica schreef:
amykimmie schreef:
Zoals al eerder gezegd reed ook oom agent van de bereden politie in de berm. Er zitten tevens 2 onoverzichtelijke bochten in de weg, wat het erg gevaarlijk maakt om daar te rijden.
Ik probeer ook niet in mijn recht te staan. Rechten en plichten is okee, maar is het ook geen plicht om rekening met elkaar te houden, in wat voor situatie dan ook? De weg is heus niet van mij alleen, maar tegenwoordig denken de wielrenners dat dat wel voor hun geldt. Het is al tientallen keren voorgekomen dat ik met fiets, te paard of lopen in de berm gedrukt werd, of werd afgesneden, of gewoon werd uitgekafferd.
Misschien arrogant, maar dan wordt ik op een gegeven moment wel even boos ja.

Dat begrijp ik wel hoor, hoort bij je leeftijd. :=
Welterusten allemaal. :evaw:

omg...deze gaat door voor trieste opmerking van de week..btw..je opmerkingen over leeftijd in dit topic staat inmiddels op 7..je bijdrage aan het onderwerp op1...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:28

Jij zou niet boos worden? Knap!
Ik weet niet waar je woont hoor, maar jij komt zeker zulke mensen nooit tegen?
Respect voor elkaars hobby.
Ik kom elke dag wel wielrenners tegen, fietsend of te paard. Vier van de vijf mensen/groepen komen luidkeels langs me heen, dat is tot daar aan toe. Maar ook nog afsnijden en me nog verder de berm in duwen? Dat gaat me echt te ver. Zelfs een keer gehad dat de wielrenner lekker met zn stuur langs mn beugel ragde. Dan is de koek echt een keer op bij me. Dan begin ik toch wat minder respect voor wielrenners te krijgen.
Haha, mn ouders worden er ook boos om hoor. En die zijn toch echt volwassen.
Welterusten!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:30

Sterre schreef:
amykimmie schreef:
Waarom zou ik niet volwassen zijn?
Noem eens een voorbeeld.
Ik vind het namelijk nogal onvolwassen om zomaar dingen te gaan roepen, vooroordelen noem je zoiets geloof ik?

Jemig amykimmie, de toon maakt de muziek ;) en jouw toon is niet een van de "mooiste" :x ....
Ik snap goed dat je het gedrag van de wielrenster asociaal vond/vind en wat ik al eerder schreef, ik vind het iig oliedom dat de meeste fietsers het risico nemen om een flinke mep van een paard te kunnen krijgen door dermate dicht langs een paard te rijden.
Maar dat betekend (helaas voor jou :+ ) nog steeds niet dat jij in je recht staat ;) . Hoe je het ook wendt of keert: een paard hoort niet op een fietspad en daardoor ben je sowieso fout.
Het is onvolwassen om hier op een drammerige, arrogante toon op mensen te reageren die uitleggen wat jouw rechten en plichten als ruiter zijn ;) .
Dat die rechten en plichten jou niet aanstaan, veranderd helaas niets aan de feiten ;) .

gekvanfleur schreef:
Gaan we weer.....nogmaals, dat is onzin en helemaal niet volgens de wet!!! Op een 80 KM weg hoor jij als ruiter absoluut niet thuis!!

Jammer maar helaas: ook al klinkt het onlogisch, een paard "hoort" wel degelijk op de 80 km weg thuis.
Al ben ik het wel met je eens dat dat een wet is die nog uit de pre-historie is en die met het drukke, snelle verkeer van vandaag de dag niet meer up-to-date is (maar dat is weer een andere discussie ;) ).

nop. die hoort op zijn hoogst in de berm naast de 80 kilometer weg. Die bevinden zich namelijk buiten de bebouwde kom..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:32

quera schreef:
LisaLuna schreef:
Ik snap de wet hoor Quera en ik zie in dat je gelijk hebt. Maar ik ga toch ECHT niet met m'n paard op een 80 kilometerweg lopen :)) .

Ik doe het zelf ook niet bij een 80 km weg hoor. Maar wettelijk moet het wel. Nu rijd ik al een paar jaar geen paard meer Maargoed.

Ja maar ik denk dat als je een agent tegenkomt die dat zelf ook niet eens weet omdat het zo onlogisch en tevens gevaarlijk klinkt!

Ik probeer me wel in mensen te plaatsen hoor als er bijvoorbeeld een wielrenner aan komt rijden of een auto o.i.d. , ik ga zoveel mogelijk aan de kant (indien mogelijk) . Maar als ik geen respect krijg krijg je die van mij gewoon niet terug.

Laatst ook was ik lekker aan het wandelen met m'n merrie en ik liep door een inham in de weg heen, zat er een auto achter me die wou me wel even inhalen terwijl dit eigenlijk niet mogelijk was. Dan ben ik echt vervelend door midden op die inham te gaan lopen en ook niet te versnellen. Het is niet het verstandigste dat weet ik maar dan maak je me zo pissig.. Alhoewel als er een auto achter me netjes wacht, spring ik altijd even in drafje, bedank en loop verder!

Ik heb 1 keer gehad met mijn merrie (ze is 3 jaar) liepen we langs allemaal happers op de weg en dit vond ze eng dus ze stond te stuiteren en heb haar eventjes stil gezet om te kijken en toen rustig verder gelopen. Ondertussen was er een hele file achter me gevormd en ik snap echt dat dat vervelend is maar ik heb dat liever dan dat mijn paard weg schiet en er een erg ongeluk gebeurt want dan sta je toch wel stuk langer te wachten maar ook daarna bedank ik mensen altijd.

Maar ik heb bij wielrenners eerlijk gezegd wel mijn vooroordelen klaar hoor.. niet eerlijk maar hé menselijk. Iedereen heeft vooroordelen. Gewoon omdat ik vaak aan de kant ben geduwd (reed op mijn eigen weghelft)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:38

Huertecilla schreef:
Het is ook totáál anders wanner je van je zelfverdiende salaris - vaste lasten - huishoudbudget je paard en evt verzekeringen betaalt of je ouders je een pony betalen; je zelf de eindverantwoordelijk voor jezelf en je rijdier bent of dat je ouders de penis zijn.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Heeft idereen er nu overeen gelezen of ben ik de enige met een "dirty mind"??? Bedoelde je pineut HC??

LisaLuna

Re: Ik word er niet goed van!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:39

You dirty girl. :))

Betteke

Dat is nou creatief omzeilen van de boktcensuur. :D

franka75

misschien kan je een klacht indienen bij de sportbond, las net nog een heel artikel van de week over dat tour fietsers soms hun leven niet zeker zijn, mevrouw sloeg af en had de wielrenners niet gehoord en vloeken en tieren tegen die gene en daarna meteen weer een groep , toen zijn ze maar koffie gaan drinken. Bij mij kwam er een keer een wielrennen in het stikkedionker over een fietspad in de polder, en zonder licht, voelde hem echt vlak bij langs suizen langs mn hoofd en bovenlijf. kan je wel verzekeren dat ik hem het een en ander heb nagebruld :D
Maar helaas hebben veel mensen in jouw geval gewoon geen geduld meer, daar kan jij niks aan doen. Paard kan altijd een keer dwarsliggen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:41

Wat dat betreft het rijden op een 80 km weg is natuurlijk wat tegen gesteld omdat de wet ook stelt dat je overig verkeer niet mag hinderen en in gevaar brengen en je dus ook jezelf niet in gevaar mag brengen dus ja. Ik ken wel 60 km wegen waar ik ook het fietspad zou nemen ondanks dat het niet mag je kiest voor de veiligste manier voor jezelf, het paard en overige weggebruikers dus of je nu echt fout bent als je daar niet rijdt ik weet niet.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:41

Babootje schreef:
Huertecilla schreef:
Het is ook totáál anders wanner je van je zelfverdiende salaris - vaste lasten - huishoudbudget je paard en evt verzekeringen betaalt of je ouders je een pony betalen; je zelf de eindverantwoordelijk voor jezelf en je rijdier bent of dat je ouders de penis zijn.

Heeft idereen er nu overeen gelezen of ben ik de enige met een "dirty mind"??? Bedoelde je pineut HC??

Nee hoor, maar ik wil altijd zo min mogelijk lachen om HC zijn opmerkingen. Maar deze vond zelfs ík heel erg goed!
En nee, hij bedoelde de banketstaaf zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:43

euuuh mag piemel ook?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:44

Dit vind ik nou zoiets jammers van bokt.nl! :) Ongelofelijk wat een reacties hier voorbij komen. Het is wel heel erg knap dat bepaalde mensen aan de begin post kunnen lezen hoe ervaren TS is.

Om iemand zo de grond in te boren op basis van haar beginpost vind ik erg kinderachtig. Jammer dat bijna niemand een normale reactie kan geven.

TS, ik vind het ook erg onbeschoft van deze wielrenner. Echter frustreren zij zich ook aan ons ruiters. Jammer, maar daar doe je helaas niet zoveel aan! Ook een volledig verkeersmak paard schrikt wel eens. Dit heeft niet te maken met het niet onder controle hebben. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:44

[="Fiffill"]
[="Huertecilla"]
quera schreef:
Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.
[/]

Niet in NL.

Leeftijd is in zoverre relevant dat piepkuikens simpelweg geen tijd hebben gehad om kennis/kunde/ervaring op te doen.
Howewel daar uiteraard individueel verschil in zit is het niet voor iets dat men de jaren des onderscheids pas bij 18 begint te tellen.
Wie zeg 35 is weet dat diens ´zijn´; DNA + eigen levenservaring vooral 16 (of zo) plus is. Dus zo´n 20 jaar.
Met 19 heb je (uitzonderingen met een extreem bewogen leven bevestigen de regel) echt nog geen benúl noch perspectief.
Ik dacht daar zelf toen ik 19 was (en met vriendin zelfstandig/onafhankelijk woonde) uiteraard ook anders over maar het is wel gewoon zo. Ik was toen in jaar 1, dus met stand DNA + (vrijwel) 0.
Voor studenten met een kunstmatig verlegnde afhankelijkheid schuift dat naar hogere leeftijd.

Gatverdamme HC, ga even ergens anders elitair lopen doen. Een beetje met dure woorden schrijven kan ik ook wel, en alhoewel ik ook geen 16 meer ben zo uit de hoogte doen met je "piepkuikens" is nergens voor nodig. Natuurlijk ben je op je 16e nog niet volwassen en volledig ontwikkeld etc. daar ben ik het helemaal mee eens maar het heeft geen nut om dat in dit topic aan te gaan lopen (en blijven) stippen. Dat is ook erg sneu en het voegt echt niks toe.[/quote]
bent u oh geachte baroness niet ook zelf ooit een piepkuikentje geweest

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:51

(alleen eerste en laatste pagina gelezen)
Wielrenners zijn zeker erg irritant, en gevaarlijk ook. Over het spoor terwijl de slagbomen net open/dicht gaan of met een bloedgang een kruispunt over/voor je auto langs...Op een 80km weg zonder verlichting 's avonds, en maar verwachten dat ze overal voorrang krijgen.
Ik fietste laatst op m'n gemak, komt er zo'n sjees langs die roept: prutsmuts! Eerst voelde ik me niet aangesproken, totdat ik me bedacht dat hij naar mij keek en ik de enige in de buurt was. Voordat ik kon reageren waren ze al te ver weg, boos dat ik was!
En een meisje die op haar pony zit, express gaan bellen, klik geluiden maken, extreem dicht er langs fietsen...

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:52

gekvanfleur schreef:
Bo_Cassey schreef:
:= Voelt ook iemand een mop aankomen? :=

kom maar op, ik hou wel van een geintje.. :D

Twee Belgen te paard in Nederland. Ze rijden langs de 100 km/u weg op het fietspad achter de vangrail. Zegt de één tegen de ander: "Alee, ik heb op BOKT gelezen dat wij op de weg moeten, en niet op het fietspad." Zegt de ander: "Er staat wel 100 op het bordje he? Daar wil jij toch niet serieus met deze twee paarden gaan rijden?"
De één weer: "Ik zal even moeten telefoneren."
Na het telefoontje wachten de Belgen daar een lange tijd.
Na zo'n vijf uur werd een groep van 100 Belgen te paard gesignaleerd op de weg.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:53

amykimmie schreef:
Zoals al eerder gezegd reed ook oom agent van de bereden politie in de berm. Er zitten tevens 2 onoverzichtelijke bochten in de weg, wat het erg gevaarlijk maakt om daar te rijden.
Ik probeer ook niet in mijn recht te staan. Rechten en plichten is okee, maar is het ook geen plicht om rekening met elkaar te houden, in wat voor situatie dan ook? De weg is heus niet van mij alleen, maar tegenwoordig denken de wielrenners dat dat wel voor hun geldt. Het is al tientallen keren voorgekomen dat ik met fiets, te paard of lopen in de berm gedrukt werd, of werd afgesneden, of gewoon werd uitgekafferd. Misschien arrogant, maar dan wordt ik op een gegeven moment wel even boos ja.

Dat "oomagentvandeberedenpolitie" (die uiteindelijk ook maar een mens is ;) ) ook in de berm rijdt, wil toch niet zeggen dat daarom de wet niet meer geldt :? ??!
Begrijp me niet verkeerd: ik snap het helemaal dat je niet op een drukke weg wilt rijden en al helemaal niet met een (jong) paard wat niet 100 % zadelmak is en daarom naar andere mogelijkheden zoekt (al of niet "legaal" ;) ), maar dat betekend dan wel dat als je van die specefieke mogelijkheid gebruik gaat maken, je zal moeten aanpassen aan degene voor wie die "mogelijkheid" in de eerste instantie is bedoeld ;) .
Tuurlijk snap ik dat je pissig bent op de reactie van de wielrenster (uitkafferen is nooit ok) en over het gebrek aan rücksicht van een heleboel mensen kan ik vaak ook alleen mijn hoofd schudden, maar dan nog is jouw reaktie naar een heel aantal mensen hier niet zo ehhh... aardig :\ .
ik schreef:
gekvanfleur schreef:
Gaan we weer.....nogmaals, dat is onzin en helemaal niet volgens de wet!!! Op een 80 KM weg hoor jij als ruiter absoluut niet thuis!!

Jammer maar helaas: ook al klinkt het onlogisch, een paard "hoort" wel degelijk op de 80 km weg thuis.
Al ben ik het wel met je eens dat dat een wet is die nog uit de pre-historie is en die met het drukke, snelle verkeer van vandaag de dag niet meer up-to-date is (maar dat is weer een andere discussie ;) ).

gekvanfleur schreef:
nop. die hoort op zijn hoogst in de berm naast de 80 kilometer weg. Die bevinden zich namelijk buiten de bebouwde kom..

Waar kan ik dat vinden?!
In de link van Waratje staat volgens mij wat anders:
Waratje schreef:

art 8: Ruiters

1.Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2.Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.

Zij gebruiken dus niet het trottoir of het fietspad.
Berm is dus ok, maar niet stoep of fietspad :)
Jouw link was trouwens een belgische, bovenstaande een nederlandse ;) .

*Bo_Casey :))
Laatst bijgewerkt door Sterre op 31-07-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:56

je mag overigens wel een fietspad kruisen. Dus dan zou TS niet verkeerd zijn als je het zo bekijkt :P

Ik moet namelijk altijd 2 fietspaden kruisen om op het strand te komen. En ja, ik volg gewoon braaf de ruiterpaden :D

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:58

lifaya schreef:
je mag overigens wel een fietspad kruisen. Dus dan zou TS niet verkeerd zijn als je het zo bekijkt :P

Ik moet namelijk altijd 2 fietspaden kruisen om op het strand te komen. En ja, ik volg gewoon braaf de ruiterpaden :D

Das een leuke als toevallig een agent langskomt en je erop wijst dat je niet dwars op het fietspad mag staan. "Meneer agent ik kruis het fietspad en dat is wettelijk toegestaan."

Als hij opmerkt dat je stilstaat, zeggen dat nergens in de wet gespecificeerd staat hoe snél een fietspad gekruist dient te worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:00

Helemaal correct :') Nou zorg ik er wel altijd voor dat we snel weer op het ruiterpad zijn... maar toch <<) :')

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:05

Wanneer ik door Volendam reed op mijn paardje, als meisje van 14, reden we over stoepen, fietspaden, grasvelden, wat maar het veiligst was. Jullie denken toch zeker niet dat een weldenkend agent tegen zo'n meisje gaat zeggen: "Meisje, ga eens met je pony op de weg rijden. Wel zoveel mogelijk aan de kant voor de auto's."

Wet of geen wet, ze zien het toch het liefst veilig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:07

klopt absoluut :j Ik zou ook geen kind van 14 op een 80 km weg willen zien. Ookal is een paard verkeersmak, het blijven vluchtdieren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:13

franka75 schreef:
bent u oh geachte baroness niet ook zelf ooit een piepkuikentje geweest

Oh maar natuurlijk (en dat staat er ook, al ben ik geen barones, was het maar zo'n feest :D ) ik zie er echter het nut niet van in om dat in dit topic aan te stippen, daar gaat het hier namelijk helemaal niet over en het is ook niet bevorderlijk voor de discussie, het werkt vaak alleen maar averechts.
Maar we kunnen wel een elitair boktclubje oprichten? 8-)

Babootje schreef:
Huertecilla schreef:

:D :D

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:16

Hier in de buurt is het niet alleen zo met wielrenners. Ook gewone fietsers kunnen er wat van :) ze vertikken het nog om hun hand uit te steken. Ook zo met m'n pony, rijd je in het bos (waar je gewoon mag rijden) en naast het bospad is een fietspad, gaan ze vloeken en tieren omdat het zo stoft door de droogte. Pardon? Ik ben dan ook echt in staat om 6 keer er langs heen te galopperen, doe even normaal.

Ik vind trouwens dat je helemaal gelijk hebt, een beetje rekening houden met elkaar aub. Hoe wil je je paardje anders verkeersmak krijgen? Dit is de enige manier, toen die wielrenner leerde fietsen kon hij het ook niet in 1 keer.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:22

Steek jij je hand wel uit als je op je pony zit,,,,,,en op de fiets ook altijd?
Wel eerlijk zijn he!!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:23

Op de fiets.. nooit.
Als ik wandel met m'n merrie en merk dat er iemand achter me zit laat ik die voorbijgaan of steek dan wel mijn arm uit! :j