Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Fijn dat de OP is aangepast, nu kan ik hier ook officieel zoeken
LindseyM schreef:@ Belsje: ik zou alleen gaan dokteren als de eigenaar hier de kosten voor wil maken, aangezien hij dit niet wil zou ik het paard zeker weten terugbrengen.
ik begreep dat je eigen paard op dit moment ook kwakkelt én je bent op zoek naar een 2e paard: steek je dan niet liever je geld daarin?
het klinkt alsof de kosten behoorlijk kunnen gaan oplopen en je kan het maar 1x uitgeven, helaas...![]()
ik snap wel goed dat je je schuldig voelt tegenover de pony, zou ik ook doen. wat doet de boer ermee als hij terugkomt? weer de wei op?
monica08 schreef:Pattypaard schreef:Zo alweer een nieuw topic. Dat ging snel!
Ik ben nog niet bijgelezen maar wou even melden dat het paard dat ik wil gaan kopen afgelopen vrijdag röntgenologisch gekeurd is. Allemaal 1tjes behalve linksvoor en rechtsvoor op de sesambeentjes een 2tje.
Morgen wordt ze klinisch gekeurd en de foto's nogmaals beoordeeld. Bij goedkeuring nemen we haar mee.
Spannend!! Ik duim voor je!
Vanmiddag komt er ook een nieuw paard bij mij op stal mits ze wordt goedgekeurd!
Dat wordt het nieuwe paard voor de staleigenaresse.
Bonjoy schreef:Nog geen eigen gekocht (Wil volgend jaar als ik mijn opleiding klaar heb zachtjes aan gaan rondkijken)
- Merrie of hengst maakt niet uit, voorkeur voor merrie.
- Arabisch Volbloed
- Max. 2 jaar oud
- Wel halstermak en meelopen aan het halster kennen
- Verder nog niks mee gedaan qua zadelmak maken (Ik ben zelf namelijk een voorstander voor het zadelmak maken/doorrijden vanaf een leeftijd van 5 á 6 jaar)
- Eerlijk en rustig karakter, mag wel een beetje pit in zitten, maar geen heet hangijzer.
- Stevig gebouwd, maar wel rastypisch
- Grotere maat (rond 1.55) is bij een jong paard natuurlijk niet precies in te schatten ...
- GEEN schimmel en GEEN zwart (Goed paard heeft geen kleur, dus eigenlijk is dit ondergeschikt. Zul je zien, kom ik thuis met een schimmel)
- Ik val vaak voor vosjes of bruinen met een dunne/smalle bles
LindseyM schreef:@ Cath: wat leuk dat je er zoveel gaat bekijken, je was toch al eens eerder geweest? hoeveel heb je er toen gezien? ik hoop dat je nu met een Spaanse schone thuiskomt. nog een weekje toch voordat je gaat?