Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:43

wat zouden jullie voor onderstaande merrie geven:
10 jaar oud, l2 dressuur
super braaf en makkelijk in de omgang

Afbeelding

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:44

Wat is de afstamming en schofthoogte :)?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:45

groter dan 172 en afstamming onbekend.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:46

Als je het zinnetje verkeerd begrijpt, snap ik dat je niet gaat kijken.. maar nu duidelijk is dat de verkoper alleen doelt op de super kwaliteiten vh dier (als je het dier ziet ben je verkocht en wil je em hebben ;) ), dan laat je dat paard om dat ene zinnetje toch niet links liggen? Misschien heeft de verkoper wel gelijk en is het een droompaard :D

Alja, leuk dier! Maar ik wil een paard eerst ervaren voordat ik weet wat ik ervoor zou betalen.. internet is leuk, maar zo kan je toch niet oordelen over de waarde vh dier?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:50

om het even duidelijk te maken: het is mijn paard maar weet niet zo goed wat ik aanmoet met der ;)
paard geniet van van aandacht en rijden maar ik weet niet als ik ooit weer pijnloos kan rijden en vind het dan sneu voor haar om haar aan te houden.
op dit moment krijgt ze helemaal geen aandacht ( ben net geopereerd en moet revalideren) maar als ze me ziet komt ze gillend en rennend naar de draad gerend en door verveling kan ze ook uren langs de draad lopen en aangezien er bij mij veel emo waarde aanzit ( heb der vanaf veulen af) ben ik gewoon benieuwd wat ze waard zou kunnen zijn :)
het liefst zou ik haar lenen aan iemand maar dan weet je ook nooit hoe het gaat.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:51

Pfoe prijzen vind ik altijd zo lastig, kan dat ook slecht inschatten. Een wilde gok; mits helemaal goedgekeurd iets in de richting van €3750-4000?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:51

Van de foto is niet heel veel te zeggen, Alja. Ik ben sowieso geen expert hoor :)

Ik denk dat je voor een paard zonder papier en geen bijzondere prestaties (L2 als 10-jarige) niet heel veel kunt vragen, maar het dier heeft zo te horen wel haar braafheid mee. Voor een braaf en fijn, makkelijk te rijden paard zijn denk ik altijd wel geïnteresseerden :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:53

stef schreef:
Ja, dan kan je wel met heel de wereld rekening gaan houden...
nee, ik vind het heel raar om over zo'n zinnetje te vallen, maar goed :0

Hoeft (kan) ook niet! Maar uit dit topic blijkt dat je dan potentiele kopers zou kunnen missen als je een beetje pech hebt. :)

Het maakt mij niet zoveel uit wat er in de advertentie staat, wel hoe de verkoper ingaat op verdere vragen.

Het is een leuk dier, Alja! Helaas heb ik totaal geen verstand van prijzen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:54

Ow jee, dat is wel vervelend Alja :(:) ik snap het. Voor mij is de instelling super belangrijk. Een paard moet voor je door het vuur willen, daar hecht ik veel waarde aan. En ze moeten netjes kunnen bewegen. Spectaculair is gaaf, maar geen echte must. Het is wel jammer dat er geen papier bij zit.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:59

ik denk dat je er niet veel voor kan krijgen ben ik bang..
mensen die enkel een recreatie paard zoeken hebben meestal niet een heel hoog bedrag, en dat hoeft ook niet als ze enkel braaf moeten zijn.
3.000 euro max? het is lastig hoor soms kom je net iemand tegen die wel meer wilt betalen, maar als ik ook vaak op bokt lees voor wat voor geld mensen een paard willen aanschaffen denk ik dat dit het maximale is.
wel vervelend voor je, zou inderdaad fantastisch zijn als je iemand kan vinden die hem voor jou zou willen rijden of iets.. dan hoef je er niet helemaal afstand van te doen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:03

het is idd heel jammer dat er geen papier bij zit, ik heb als drie jarige wedstrijden met haar gereden en kon haar toen regelmatig onder mijn kont verkopen want ze is wel erg mooi en dat weegde toen zwaarder op dan dat ze papier had. toen nooit gedaan omdat ik nog kon rijden.
maar ze is echt braaf, ze was in december ingereden en in april gestart in de B en liep toen al gelijk boven de 200 punten en voor het einde van het jaar ook al boven de 200 punten in de L.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:04

Het klinkt wel als een fijn paard verder :j

Balen dat je zelf niet kunt rijden, zeg!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:06

@ alja ; lastig. Braaf paard. Maar geen papier. Dus als fokmerrie niet intressant.
Ik denk ong max 3500? Ik heb echt geen flauw idee.
Alhoewel er ook genoeg paardjes met leuk papier voor die prijs te koop staan.
Tis eigenlijk maar net wat de gek er voor geeft :)

Sterkte met je revalidatie! Is er niemand die haar kan rijden voor je?
Mijn instrucrice rijd mijntes ook al bijna 4 maand ivm mijn gebroken arm die niet heelt..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:07

Nanno_123 schreef:
mensen die enkel een recreatie paard zoeken hebben meestal niet een heel hoog bedrag, en dat hoeft ook niet als ze enkel braaf moeten zijn.
!

Dit snap ik ook nooit.. Ik zit zelf graag voor een duppie op de eerste rij hoor, maar waarom willen mensen niet betalen voor braaf? Braaf is juist goud waard IMO

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:09

Ja dat begrijp ik ook niet.. braaf is heel veel waard!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:09

wij zijn net verhuisd naar duitsland en ik ken hier nog maar weinig mensen.
en ik wil haar gewoon aan huis laten staan omdat ik nog een andere pony heb en die niet alleen wil laten staan en ik heb het gevoel dat het dan voor veel mensen wel veel moeite is :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:13

stef schreef:
Nanno_123 schreef:
!

Dit snap ik ook nooit.. Ik zit zelf graag voor een duppie op de eerste rij hoor, maar waarom willen mensen niet betalen voor braaf? Braaf is juist goud waard IMO

is ook zo.. ik vind het ook het belangrijkste eigenlijk, maar het is nou eenmaal zo. en als dat het enige is wat het paard moet beschikken? dan is dit toch een redelijk bedrag voor alleen een braaf paard of zie ik het verkeerd?
ik heb mijn paard voor minder verkocht daar zat ook nog is een heel goed papier bij en ze had de punten voor het M springen, was 11 jaar.
als ze alleen maar recreatief gaan rijden kan het die mensen niet schelen of ze leuk gefokt is en hoe ze een parcour rond komt.
en iemand die echt de dressuur ring in wil gaat geen paard kopen van 10 die tot het L is gekomen, zo is het nu toch eenmaal?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:15

Alja schreef:
wij zijn net verhuisd naar duitsland en ik ken hier nog maar weinig mensen.
en ik wil haar gewoon aan huis laten staan omdat ik nog een andere pony heb en die niet alleen wil laten staan en ik heb het gevoel dat het dan voor veel mensen wel veel moeite is :)

lastig, zou toch rond gaan vragen, er zijn misschien andere paarden eigenaren in de buurt met meer connecties?
als niemand er van weet zal je denk ook niemand vinden..
en dan ook nog iemand vinden die betrouwbaar is.. t is niet makkelijk maar zou zeker gaan rond vragen :D

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:19

Zo jullie gaan hard zeg! Bijna niet meer bij te benen!
Iemand nog opzoek naar een werkwillig leerpaard / goede fokmerrie met ster en sport predicaat?
100% verkeersmak
Zwart met 4 witte voeten en kol.
ZZ dressuur.
18 jaar
vorig jaar nog een veulen v. Oscar gehad.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:27

@Alja: 2850 - 3250 is de max wel hoor :) Zonde dat je haar om die reden zou moeten verkopen, oogt als een leuk dier.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:33

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een zeer leuk leerpaard, gelieve privé berichtje te sturen!

Vosse merrie, 12 jaar en afstamming van Rebel Z. Beschikt over een zeer goede dressuurbasis en is hierin ook zeer braaf, bij springen heeft ze vrij veel pit en durft dus ook te bokken. Springt parcour hoger als 1 meter!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:46

InekeN schreef:
En dat niet alle Sandreo's/Gribaldi's bijvoorbeeld mooi zijn of traag achterbeen hebben. En is dat trage achterbeen erg als je naar je doel kijkt dan? Niet iedereen zal de top halen bijvoorbeeld.

Als ik even voor mezelf mag spreken; ik denk dat ik zeker op die manier naar een paard mag kijken als ik er een zoek, want ik heb wel die criteria. Dus ja, die eisen mag ik zeker stellen. Ik hoop dat ik nog eens zo goed word in het paarden uitzoeken dat ik voor een mooie prijs echt een hele goeie ga vinden. Wie weet.
Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen en dat jij daar bijvoorbeeld ook geen oordeel over kunt vellen. Daarom vermeld ik er steeds bij dat sommige paarden heel goed voor het gros geschikt zijn, maar dan voor mij en een ander weer niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:53

Mijn zoektocht gaat weer verder.
Vanochtend de foto's van het paard waar ik interesse in had laten bekijken door mijn eigen veearts en die gaf negatief advies.
Ik wist dat het paard een OCD had maar volgens degene die hem gekeurd had niet nodig om te opereren.
De veearts welke ik had laten kijken naar de foto's oordeelde anders en gaf me negatief advies.
Heel erg jammer want had er veel zin in gehad!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:59

Wat balen!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:03

vonneke schreef:
Mijn zoektocht gaat weer verder.
Vanochtend de foto's van het paard waar ik interesse in had laten bekijken door mijn eigen veearts en die gaf negatief advies.
Ik wist dat het paard een OCD had maar volgens degene die hem gekeurd had niet nodig om te opereren.
De veearts welke ik had laten kijken naar de foto's oordeelde anders en gaf me negatief advies.
Heel erg jammer want had er veel zin in gehad!

oliebol wat klote zeg!!!!
welk beestje was dit?