Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:15

vonneke schreef:
Arabiertje, wat ga je toch doen op zo'n grote stal met zoveel verhalen als je er weinig verstand van hebt?

Na haar laatste (onverstandige/domme) aankoop en teruggave(oid) is ze vast en zeker nu verplicht om daar haar geld te herinvesteren. Lees altijd de kleine lettertjes bij Jansen en Van den Hout! :j

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:17

Somebody_ schreef:
vonneke schreef:
Arabiertje, wat ga je toch doen op zo'n grote stal met zoveel verhalen als je er weinig verstand van hebt?

Na haar laatste (onverstandige/domme) aankoop en teruggave(oid) is ze vast en zeker nu verplicht om daar haar geld te herinvesteren. Lees altijd de kleine lettertjes bij Jansen en Van den Hout! :j

Dat denk ik helaas ook.... Ik zou er een DA naar laten kijken ipv iemand op bokt zoeken met 'veel verstand van paarden'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:18

Somebody_ schreef:
[naam] schreef:

Aha, op die manier!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:18

Ik gok dat Arabiertje haar nieuwe aankoop wel uitgebreid zal laten keuren :)?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:19

Liefst gewoon antwoorden, in plaats van er opnieuw een heisa over te gaan maken. Voor de meeste inderdaad een domme beslissing, heb gewoon mijn hart gevolgd het geprobeerd en het is niet gelukt. Ik kan het mezelf niet kwalijk nemen dat ik het niet heb geprobeerd, maar ik kan nu niet anders meer. (Ik heb al een paard van JVDH) En deze is niet correct. Heb ook een overeenkomst met JVDH, en idd zoals Somebody zegt. Binnen de 6 maand is er een inruil... Heeft niets te maken met weinig verstand, ik wil gewoon genoeg mensen mee hebben zodat ik hun meningen enzo kan overwegen. En dat ik zo opnieuw weer geen miskoop ga doen, natuurlijk zijn die mensen geen dierenartsen. Maar er zijn mensen die van op het eerste zicht zowat kunnen zeggen of een paard mankt of niet.

Noeka

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:21

En inderdaad, keuren is de bedoeling. Maar dat binnen de twee weken proefperiode uiteraard, van zodra de nieuwe er is, de dag erna laten keuren. Zo is de kans ook al minder dat er al een '' band '' geschept wordt. Zoals toen bij [***] onder andere, mijn DA gaat helaas niet tot in holland afreizen. Is voor ons een uur en een half rijden, maar ik ben save in de twee weken proef periode hé. Niet correct, is terug.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:22

Arabiertje* schreef:
Liefst gewoon antwoorden, in plaats van er opnieuw een heisa over te gaan maken. Voor de meeste inderdaad een domme beslissing, heb gewoon mijn hart gevolgd het geprobeerd en het is niet gelukt. Ik kan het mezelf niet kwalijk nemen dat ik het niet heb geprobeerd, maar ik kan nu niet anders meer. (Ik heb al een paard van JVDH) En deze is niet correct. Heb ook een overeenkomst met JVDH, en idd zoals Somebody zegt. Binnen de 6 maand is er een inruil... Heeft niets te maken met weinig verstand, ik wil gewoon genoeg mensen mee hebben zodat ik hun meningen enzo kan overwegen. En dat ik zo opnieuw weer geen miskoop ga doen, natuurlijk zijn die mensen geen dierenartsen. Maar er zijn mensen die van op het eerste zicht zowat kunnen zeggen of een paard mankt of niet.

Je kan altijd gaan kijken en filmpjes hier in het topic plaatsen of naar mensen sturen(ik heb wel vaker voor mensen filmpjes gekeken) . Alleen weet ik niet of iedereen je daarbij gaat helpen, gezien je eerdere koppigheid.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:22

Tja arabiertje, ze kwam toch al toch niet door de klinische keuring heen, maar jij wilde haar koste wat kost toch hebben....
dan moet je ook maar op de blaren zitten en de volgende wel uitgebreid laten keuren! Laat het een wijze maar dure les voor je zijn ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:23

Ik denk dat filmpjes maken inderdaad een goed idee is :j veel mensen zijn erg goed in het beoordelen van rijfoto's en filmpjes :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:23

Nu ja, oké. Dan zoek ik het zelf wel uit, geen probleem voor mij.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:24

Arabiertje* schreef:
En inderdaad, keuren is de bedoeling. Maar dat binnen de twee weken proefperiode uiteraard, van zodra de nieuwe er is, de dag erna laten keuren. Zo is de kans ook al minder dat er al een '' band '' geschept wordt. Zoals toen bij Warona onder andere, mijn DA gaat helaas niet tot in holland afreizen. Is voor ons een uur en een half rijden, maar ik ben save in de twee weken proef periode hé. Niet correct, is terug.

Ik zou keuren voordat je het paard meeneemt op proef.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:26

Dat zou ik inderdaad ook doen! Scheelt je misschien een hoop heen en weer gerij en je gaat er ook niet aan hechten als het dier daar achter blijft.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:26

Oke :) Kun je niet zelf een dierenarts of kliniek uit de buurt uitzoeken?

Lijkt mij ook zo vervelend als je je nieuwe aanwinst helemaal mee terug naar huis neemt, deze vervolgens wordt afgekeurd en dan weer helemaal terug moet worden gebracht, zowel voor het paard als voor jezelf. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik laat mijn potentiële nieuwe aanwinst keuren bij een kliniek uit de buurt van de verkoper. Als ze goed is, wordt ze gebracht, als ze niet goed is, gaat ze mee terug met de verkoper. De benen zijn trouwens al röntgenologisch gekeurd.

Laat je een nieuw paard ook op de foto zetten, of alleen klinisch keuren :)?

En hoe zit het eigenlijk als je daar nou geen paard vindt dat aan je eisen voldoet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:28

Arabiertje, gaat het paard wat je nu hebt terug?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:28

Filmpjes maken is inderdaad een goed idee :j Zo kun je zelf thuis nog eens rustig kijken naar het beeld en kun je mensen die er meer verstand van hebben om hun mening vragen. Mijn filmpjes heb ik ook naar verschillende mensen gestuurd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:29

Yelly schreef:
Oke :) Kun je niet zelf een dierenarts of kliniek uit de buurt uitzoeken?

Genoeg klinieken in de buurt. Zelfs einde vd straat ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:30

Geen idee van Yelly, ik denk dat ze dan wel je geld zouden terug geven maar zoals ik je al verteld heb via PB ben ik daar niet tevreden mee. Ga hier niet alles openbaar online gooien, wat dat kan wel is tegen me gebruikt worden als je snapt wat ik bedoel.

Klinisch zowiezo, rontgenlogisch zal er van af hangen of de dierenarts z'n twijfels er mee heeft. Ik ben ook niet meer van plan om een paard van een top niveau te zoeken. Ik wil gewoon een gezond, correct en braaf paard. Waarvan ik gewoon kan genieten... Meer wil ik niet.

Wat je zegt klopt, maar ik laat toch liever keuren door m'n eigen dierenarts denk ik. Heeft mij de laatste maanden zo goed geholpen met [***], dat ik op hem echt denk ik wel kan vertrouwen... Klopt wel met dat heen en weer gerij. In principe is dat niet mijn probleem, klinkt grof. Maar ik denk dat JVDH nu wel op de hoogte is dat ik echt een correct en gezond paard wil. Heb hem dat denk ik wel duidelijk gemaakt... Wat er gebeurd is met [***], kan zo maar niet. Dan ben ik misschien nog zo koppig geweest, het is en blijft niet netjes. En nee, ik hoef geen medelijden als andere dat denken. Heb gewoon een vraag gesteld, niet meer niet minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:31

Een gezond paard, dat kan de veearts zonder röntgen niet zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:32

Waarom laat je dan niet eerst uit zekerheid een veearts klinisch keuren uit de buurt en later door je eigen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:33

Ja, als ik laat keuren door de dierenarts van daar dan is heel de stal gezond als ik dat mag geloven.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:37

Ik ben inderdaad ook wel een voorstander van röntgenologisch keuren geworden, al blijft dat natuurlijk ook een momentopname. Ook met een volledig goedgekeurd paard, kunnen zich (op termijn) allerlei gezondheidsproblemen voordoen.

Aan de rug van mijn merrie zagen de dierenartsen en osteopaten in eerste instantie ook niets, maar je moest eens weten hoe haar rug er op de foto's uit bleek te zien. Naar mijn idee kon zelfs een leek de kissing spines van een afstand herkennen, het zat gewoon echt niet goed :n Het paard heeft echter wel altijd voor me gelopen en haar best gedaan, zeker de laatste maanden. Er had nog recent een osteopaat naar haar gekeken (check-up) en ze liet zich braaf losmaken, de osteopaat (tevens erkend dierenarts) kon geen noemenswaardige blokkades vinden :n

Misschien gewoon één keer dikke pech gehad, dat kan. Maar ik wil nu gewoon dat risico uitsluiten. Mijn merrie liep ook pas ongeveer een jaar onder het zadel.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:39

Even een snelle update van mij uit Spanje.
Uit alle paarden die we hebben bekeken pastte dit paard het best bij mij.
Morgen is de keuring, hoop zo dat hij goed is..

Hij heet Fitur, 3 jarige PRE hengst.
Afbeelding

Afbeelding

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:41

Vind het nog steeds erg voor je Yelly en snap wat je bedoelt. Ik geloof ook helemaal wat je zegt, maar hoe dan ook... Vroeger werden paarden zelf nooit gekeurd. Behalve sport paarden, denk ik dan. Paarden waar aan je veel geld betaald, [***] heeft dat nodig gehad; En zo zie je maar, ik had het eerder moeten doen. Maar wie verliefd is, is blind. Achteraf bekeken, had ik het gewoon nooit mogen doen. Als ze mij van vandaag op morgen een correct en gezond paard verkopen, al is dat dan bij wijzen van spreken een boerenpaard. Ben ik gelukkig. Voor mij is het ondertussen wel duidelijk, dat gezondheid en correctie belangrijker is als de schoonheid en de prestaties.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:41

Yelly schreef:
Ik ben inderdaad ook wel een voorstander van röntgenologisch keuren geworden, al blijft dat natuurlijk ook een momentopname. Ook met een volledig goedgekeurd paard, kunnen zich (op termijn) allerlei gezondheidsproblemen voordoen.

Aan de rug van mijn merrie zagen de dierenartsen en osteopaten in eerste instantie ook niets, maar je moest eens weten hoe haar rug er op de foto's uit bleek te zien. Naar mijn idee kon zelfs een leek de kissing spines van een afstand herkennen, het zat gewoon echt niet goed :n Het paard heeft echter wel altijd voor me gelopen en haar best gedaan, zeker de laatste maanden. Er had nog recent een osteopaat naar haar gekeken (check-up) en ze liet zich braaf losmaken, de osteopaat (tevens erkend dierenarts) kon geen noemenswaardige blokkades vinden :n

Misschien gewoon één keer dikke pech gehad, dat kan. Maar ik wil nu gewoon dat risico uitsluiten. Mijn merrie liep ook pas ongeveer een jaar onder het zadel.

Maar voor 2000 - 3000 euro kun je toch ook niet verwachten dat een paard volledig goed is op de benen en bovenlijn? En dan ook nog de juiste maat, kleur, leeftijd, niveau, geslacht. Misschien ligt het aan mij, maar die zijn echt zeldzaam hoor en al helemaal lastig te krijgen bij Jansen en VandenHout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:42

Arabiertje* schreef:
Ja, als ik laat keuren door de dierenarts van daar dan is heel de stal gezond als ik dat mag geloven.

Der zijn genoeg veeartsen in de buurt