Had ik met me 1e arab die moeilijk was met inrijden....
Als hij dressuur echt moeilijk had gevonden had ik ons omgeschoold...
heb eens een western les gehad en vond het zoow leuk
Maar ben ook wel weer een dressuur miep hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jessebeau schreef:ts waarom wil je een hengst, alleen omdat ze mooi zijn? Ik ben het met je eens dat ze meer uitstraling hebben, maar soms ook meer pit.
En vraag je af hoe dit voor het paard zal zijn om alleen te moeten staan.
ook komt er een stuk opvoeding bij kijken.
melaniehut schreef:ohja, ik kreeg een paar vragen over weidegang,
Ik zou NOOIT een paard 24/7 op stal laten staan. Er zijn drie stukken weiland, onze merrie en ruin staan appart in een weiland maar zien elkaar wel en kunnen wel snuffelen, ze kunnen elkaar alleen geen schade aan brengen.
De weilanden liggen parallel aan elkaar, zou het een probleem vormen als je de merrie achter aan zet , ruin in het midden en dan een hengst?
Anders zou ik ze om andere tijd stippen buiten moeten zetten.
Als het al allemaal ooit een keer zal door gaan.....
Bizzybijtje schreef:melaniehut schreef:ohja, ik kreeg een paar vragen over weidegang,
Ik zou NOOIT een paard 24/7 op stal laten staan. Er zijn drie stukken weiland, onze merrie en ruin staan appart in een weiland maar zien elkaar wel en kunnen wel snuffelen, ze kunnen elkaar alleen geen schade aan brengen.
De weilanden liggen parallel aan elkaar, zou het een probleem vormen als je de merrie achter aan zet , ruin in het midden en dan een hengst?
Anders zou ik ze om andere tijd stippen buiten moeten zetten.
Als het al allemaal ooit een keer zal door gaan.....
Ja.
bigone schreef:Een hitsige hengst ruikt een hengstige merrie al van ver, Hoog hekwerk, veel stroom en dubbele afscheiding met een meter tussenruimte zal waarschijnlijk wel voldoende zijn, laat hij zich niet tegenhouden dan heb je tzt waarschijnlijk zeer hoge dierenartskosten, een hengst die naar een merrie wil laat zich niet zo gemakkelijk tegenhouden. Om de beurt weiden is een oplossing maar dan heb je dus wel de beesten veel op stal.
Joolien schreef:Zielig? Kom op, iemand die dat zielig vind snapt het niet. Je moet geen hengst nemen meisje, dat is echt niet verstandig.
melaniehut schreef:Joolien schreef:Zielig? Kom op, iemand die dat zielig vind snapt het niet. Je moet geen hengst nemen meisje, dat is echt niet verstandig.
ji heb ook ook hengsten gehad of nog steeds begrijp ik. Hoe doe jij dat dan met weide gang?
maar als ik weer is langs een afgelegen weilang rij, waar een paardje in zijn eentje in staat vind ik dat wel sneu (ongeacht geslacht)
maar asl het moet, dan moet het...
Joolien schreef:Ja 2 keer per dag een half uur en daarna werden ze gereden, gelongeerd of stonden ze in de paddock met hekken van 2 mter hoog en stroomdraad waar je als mens van naar de grond gaat.
... maar stonden ze dan ook helemaal alleen buiten? 

melaniehut schreef:Joolien schreef:Ja 2 keer per dag een half uur en daarna werden ze gereden, gelongeerd of stonden ze in de paddock met hekken van 2 mter hoog en stroomdraad waar je als mens van naar de grond gaat.
oke, zo'n paddock met 2 meter hoog hek er dodelijke stroomdraden word hem niet denk ik... maar stonden ze dan ook helemaal alleen buiten?