Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:13

mylittlejoy schreef:
Mar_ schreef:
Foto's voor bokt?Wat super sneu TS

Hoezo sneu? We mogen toch best nieuwsgierig zijn naar hoe die meid haar paard heeft toegetakeld? TS vraagt ook om tips wat nu te doen met de manen; dan is het wel zo makkelijk om te zien hoe het nu is, toch?

Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze het sneu vind voor TS dat de manen zijn verknipt en ze wil graag foto's zien
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 12-01-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:14

Ik zou het er met de staleigenaar over hebben,ik vind dit echt niet kunnen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:16

Nicky84 schreef:
Ik zou het er met de staleigenaar over hebben,ik vind dit echt niet kunnen.

Even terug lezen, die doet er niks aan. Staleigenaar is niet verantwoordelijk voor dit gedrag zegt hij, en daarbij heeft deze meid van 24 jaar 3 paarden daar staan waardoor de staleigenaar ze niet kwijt wil.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:30

Ojee ik kan me al kwaad maken bij het lezen van het verhaal! Zonde TS, hopelijk kan je er nog iets van maken. Ik zou persoonlijk de neiging hebben een aantal 'goedkopere' spullen van haar stuk te knippen (halster, zadeldekje). Eerlijk toegegeven zou dit wel een actie van hetzelfde kaliber zijn, maar what the hell :+ . (Al ben ik soms nogal van het idee 'oog om oog tand om tand')

karuna
Drukke kabouter

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:36

Die stalgenoot heeft echt met haar vingers van je paard af te blijven. Zomaar gaan knippen zonder te vragen. Die is gek. En vaag van de stalhouder, ok hij kan er weinig aan doen en is ook niet aansprakelijk maar op zijn minst een praatje of briefje over het gebeuren zou wel netjes zijn.

Wat betreft de coupe. Ik zou de kortse pluk aanhouden en de rest op die lengte knippen. Staat vaak ook erg leuk trouwens. Mijn wedstrijd pony heb ik die coupe gegeven omdat hij zijn vlechten eruit schuurde steeds. Onze oude merrie had dat model manen in de zomer. In de herfst liet ik altijd weer groeien en in het voorjaar ging de tondeuse er weer over. Zij was half kwpn, kwart fell kwart engels volbloed en haar manen waren in het voorjaar alweer een 20 cm.

En in mijn profiel staat een wat minder charmante foto van onze tinker na zijn castratie. De manen had ik in januari geschoren omdat de helft helemaal weg was. De castratie was in juni. Dat geeft misschien een beeld ook van de groeisnelheid.

Bij hem is trouwens ook eens een stuk manen afgeknipt/gesneden. We troffen hem aan met 5 cm manen foetsie en een snee in zijn hals. De dader is nooit gevonden, wel is er aangifte gedaan toen ook ivm da bezoek en hechtingen.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:41

Ik word al kwaad als er iemand anders aan m'n pony zit :o!
Laat staan als er zomaar aan de manen gezeten worden!
Dan word ik écht giftig :o!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:06

xxMaxx schreef:
Hoe moet het gebeuren? B-)

uhm... Eerst haar haren afknippen en een spiegel voorhouden. :+
Dan een zak over d'er kop zodat ze zichzelf niet meer ziet en stevig vastbinden. :j

:')

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:24

Dit topic is zelfs hot item bij ons op stal :')

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:47

24 jaar en zo kinderachtig?! Wat is er mis met haar? Dus ze gaat even de manen van je paard afknippen omdat ze het niet kan verkroppen dat je geen vrienden met haar wou worden? Het is al niet gepast dat ze gaat roddelen over de manier waarop jij je paard behandelt (vooral als het leugens zijn!) maar dat ze zich dan nog gaat moeien in je paard zijn coupe, dat is erover >;)
Misschien toch nog is een hartig woordje met dat mens gaan praten, waar haalt ze het recht vandaan???

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:58

dat is helemaal lekker zeg!!!!!
Wat een gek!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:32

ik lees dat er ook echt veel af is, das wel heel erg. sterkte

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:40

de manen van haar paarden gaan knippen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:04

Biskwie schreef:
Ze is 24 jaar. De staleigenaar geeft aan dat hij niet verantwoordelijk is van persoonlijke acties van anderen op zijn terrein. Daarbij heeft die stalgenoot (vader betaald) 3 paarden in pension staan dus het is financieel een goede klant, die de staleigenaar niet voor het hoofd wil stooten.

Ik ben me nu heel erg aan het bedenken om het paard van pension terug naar huis te halen. Dit is het enige paard wat ik in pension had staan, ivm gebruik van de faciliteiten die ik thuis niet heb en wat wel nodig is om lekker door te trainen.

je laat je toch niet ''wegpesten'' door zo'n iemand??

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:51

Jammer dat TS niet meer reageerd hier en wel in andere topics ik was oprecht benieuwd hoe het nu afgelopen is.......

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 19:52

@eclaire Ik laat me niet wegpesten, ik bescherm mijn paard tegen onbenullen.

Update: Ik heb aangifte gedaan, stalling opgezegd en het paard naar huis gehaald. Ik heb die stalgenoot niet meer gesproken. Ik weet wel dat ze verzocht is om op het bureau een verklaring af te leggen. De manen heb ik kort afgeschoren. Er was qua gelijk knippen echt niets aan te redden. Stalhouder betreurd het voorval (sinds hij dit topic heeft gelezen) maar geeft aan dat ik alleen de wintermaanden met een paard sta, en hun het hele jaar met drie paarden, dat hij toch hun zal steunen. Ik ben helemaal klaar met pensionstallingen.
Nu nog op zoek naar een fijne binnenbak waar ik kan rijden in de avonduren, dan weer richten op lekker positief trainen.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:54

@Biskwie, Ik snap je keuze, en ik vind dat je het goed heb aangepakt.
Gelukkig gebeurt dit niet op elke pensionstal, maar overal zijn er zo gebreken helaas.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:55

Ik blijf erbij dat ik het een waardeloze stalhouder vind!
En ik hoop dat diegene dat leest!
Hij zou op zijn minst aan kunnen bieden dat jij gebruik van zijn binnenbak mag maken....

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:57

Wauw, ik sta echt best wel te kijken van de reactie van die staleigenaar. Ik zou persoonlijk die meid niet eens meer op mijn stal willen hebben. Zou dit ook zeker melden naar andere pensionklanten, de manier waarop jij hier nu weggaat omdat jouw paard gewoon gekortwiekt wordt, en de staleigenaar het geld in het laatje belangrijker vindt dan dat zijn pensionpaarden gewoon veilig staan.

Belachelijk! Sterkte met je paard, en lekker op zoek naar een binnenbak. Hoop dat je nog wat terughoort van de politie.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 19:57

Dat zal best zo zijn tinkerfunss, maar dit is voor mij wel een hele vervelende indruk van een pensionstal.
Hier in de omgeving zijn weinig pensionstallen met de faciliteiten die ik in de winter nodig heb, en dit was de enige die dit jaar nog een plekje vrij had. Ik ga zelf maar sparen voor een verwarmde wasplaats en kijken of ik mijn buitenbak, meer winterproof kan krijgen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:58

Biskwie schreef:
@eclaire Ik laat me niet wegpesten, ik bescherm mijn paard tegen onbenullen.

Update: Ik heb aangifte gedaan, stalling opgezegd en het paard naar huis gehaald. Ik heb die stalgenoot niet meer gesproken. Ik weet wel dat ze verzocht is om op het bureau een verklaring af te leggen. De manen heb ik kort afgeschoren. Er was qua gelijk knippen echt niets aan te redden. Stalhouder betreurd het voorval (sinds hij dit topic heeft gelezen) maar geeft aan dat ik alleen de wintermaanden met een paard sta, en hun het hele jaar met drie paarden, dat hij toch hun zal steunen. Ik ben helemaal klaar met pensionstallingen.
Nu nog op zoek naar een fijne binnenbak waar ik kan rijden in de avonduren, dan weer richten op lekker positief trainen.

hhmmm je hebt gelijk
maar ik blijf het raar vinden dat je, je paard tegen onbenullen moet beschermen.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:01

Biskwie schreef:
Dat zal best zo zijn tinkerfunss, maar dit is voor mij wel een hele vervelende indruk van een pensionstal.
Hier in de omgeving zijn weinig pensionstallen met de faciliteiten die ik in de winter nodig heb, en dit was de enige die dit jaar nog een plekje vrij had. Ik ga zelf maar sparen voor een verwarmde wasplaats en kijken of ik mijn buitenbak, meer winterproof kan krijgen.

Ja dat snap ik! totaal niet acceptabel als je mede stalgenoten aan je paard komt!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:15

Ik vindt t ronduit belachlijk dat de stalhouder er zo over denkt.Geld is klaarblijkelijk belangrijker dan een goede sfeer.Ja ok geld is belangrijk om voer van te kopen maar een goede sfeer vindt ik net zo belangrijk.Lekker als ze t straks weer doet.Dan houdt ze geen pensiongasten meer over!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:37

Ts: echt akelig dat dit je overkomen is, maar ik vind dat je verstandig gereageerd heb. Góed dat je aangifte gedaan hebt, al zal het uiteindelijk voornamelijk uit principe zijn dat je dit gedaan hebt. Tuurlijk gebeuren er ergere dingen, maar érgens moet je een signaal geven naar de dader dat dit niet kán, en dit is dan toch een goede manier. Ze heeft gewoon, hoe je het ook wend of keert, een strafbaar feit begaan. Ik hoop voor je dat er nog wel wat mee gedaan wordt ! Ookal omdat de dader zelf kennelijk weinig onder de indruk was van jouw gesprek met haar, de omgeving van de dader ( haar vader, stalhouder) kennelijk ook niet in staat is om stelling te nemen, hoop ik dat ze wél last gaat krijgen van de procedure rond de aangifte

Blijft dat ik het ronduit verbijsterend vind dat dit zo kán en dan de stalhouder reageert zoals hij reageert.
Je zou haast hopen dat deze dame hem nog veel meer ellende gaat bezorgen!! ( want ik kan me niet voorstellen als ze dit bij jou doet, dat ze niet veel vaker zichzelf niet helemaal kan beheersen als zaken haar niet bevallen...) Ik denk eigenlijk dat je alleen nog maar van een afstandje eea hoeft te volgen... Stalhouder krijgt zijn eigen problemen nog wel met deze dame... Kán niet anders met iemand die zo in elkaar zit.

Verder:
Met de trailer op pad gaan naar een binnenbak is góed te doen hoor ( ik doe het zelf zo'n 3 keer per week, ook ivm ontbreken faciliteiten stalling waar ik sta)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:04

Ik kan me de reactie van de stal eigenaar wel begrijpen, zeker in deze tijd
Aan de andere kant .....
Verdorie zeg heb je nu ballen of niet, ook al bracht ze een hoop geld binnen zo'n etterzak zou ik niet op mijn pensionstalling willen
Wat is het volgende wat madam gaat ondernemen voor belachelijke acties
Ik zou zulke "gevaren" niet op mijn stalling willen hebben

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:10

Helaas is het vaak zo dat klanten met meerdere paarden net iets voorzichtiger behandeld worden dan een klant met 1 paard. Belachelijk, maar waar.