Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:06

Ik hoop dat iedereen het paardje vind waar hij/zij op zoek naar is. Ik heb vorige jaar in april hetzelfde moeten doen en heb geluk gehad.

Ik zocht wel gewoon een reacreatiepony (geen wedstrijd ofso) die vooral heel braaf en niet te jong.
Met wat kom ik thuis, met een juist 6 jarige maar super brave en goed bereden dpony.
Die mij tot nu toe al veel bijgeleerd heeft, zij heeft een hoger niveau kwa rijden dan ikzelf en leert mij, met veel geduld, alles aan.
En dan nog in de buurt en (voor een pony met dat niveau en goede papieren) aan heel goede prijs.

Hiermee wil ik zeggen, dat geluk er ook tussen zit en dat iedereen wel een paardje gaat vinden dat geschikt is.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 03-01-12 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:08

Ik noem een paard van rond de 1.75m toch geen paardje. En er zijn er dus heel veel die geen "paardje" zoeken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:10

Zeg, met verkeerde been uit bed gestapt? Zou er dan nog eens terug in stappen en er met het juiste been er uitstappen ;)

IK bedoel gewoon paard, pony, wat je ook zoekt hé.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:12

Oh, oke. Ik las "paardje".

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:14

Ik heb paardje geschreven, inderdaad maar dat is gewoon een manier van spreken van mij, niet denigrerend ofzo bedoeld.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:31

@arabiertje en adin: ik vind ze prachtig :)
@arabiertje, ik zou wel laten overkeuren (dus nogmaals keuren door je eigen DA).
Kennis van mij heeft daar ooit een paard heen gebracht die finaal afgekeurd was en even later werd hij daar gewoon goedgekeurd dus ben voorzichtig. En ik zeg verder helemaal niks slechts over deze stal want heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Uiteindelijk mijn paard daar niet gekocht maar werd erg goed behandeld.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:32

chanel1985 schreef:
Ik heb paardje geschreven, inderdaad maar dat is gewoon een manier van spreken van mij, niet denigrerend ofzo bedoeld.

En ik ben kort aangebonden want ik heb het in mijn rug. Ik kan niets. :(
Vandaar dus. Ligt niet aan jou.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:32

SimoneX schreef:
@arabiertje, ik zou wel laten overkeuren (dus nogmaals keuren door je eigen DA).
Kennis van mij heeft daar ooit een paard heen gebracht die finaal afgekeurd was en even later werd hij daar gewoon goedgekeurd dus ben voorzichtig. En ik zeg verder helemaal niks slechts over deze stal want heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Uiteindelijk mijn paard daar niet gekocht maar werd erg goed behandeld.

Was dat rontgenlogisch?

Dierenartsen kunnen op dat gebied verschillen van mening namelijk. En wie heeft dan gelijk? Dat zal de tijd leren....

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:38

Ze is rontgenlogisch en klinisch gekeurd. Vorig jaar, en werd helemaal goed gekeurd enkel op het sesembeentje en straalbeentje had ze een cijfer 2.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:43

Langcara schreef:
SimoneX schreef:

Was dat rontgenlogisch?

Dierenartsen kunnen op dat gebied verschillen van mening namelijk. En wie heeft dan gelijk? Dat zal de tijd leren....

Nee, volgens mij alleen maar klinisch! Ik weet niet meer precies wat er aan de hand was met dat beestje maar het was nogal wat.
Niet 1 ding maar meerdere dingen. Je hebt gelijk als je zegt dat DA van mening kunnen verschillen! Laten we het daar maar op houden.
Ik wil alleen maar zeggen dat arabiertje haar ogen en oren goed open moet houden! Maar ja......dat moet je eigenlijk overal.
Ik vind het paard hardstikke leuk en arabiertje ook dus dan kan je gevoel wel eens de overhand nemen. Verstand is beter!!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:44

Als het zo is dat het kwaad kan, dan maak ik van m'n hart een steen en gaat ze meteen terug. Heb daarbij ook nog 6 maand garantie op verborgen gebreken, en was vanplan om eventueel opnieuw een foto te laten maken van de benen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:45

SimoneX schreef:
Nee, volgens mij alleen maar klinisch! Ik weet niet meer precies wat er aan de hand was met dat beestje maar het was nogal wat.
Niet 1 ding maar meerdere dingen. Je hebt gelijk als je zegt dat DA van mening kunnen verschillen! Laten we het daar maar op houden.
Ik wil alleen maar zeggen dat arabiertje haar ogen en oren goed open moet houden! Maar ja......dat moet je eigenlijk overal.
Ik vind het paard hardstikke leuk en arabiertje ook dus dan kan je gevoel wel eens de overhand nemen. Verstand is beter!!

Als een paard klinisch zo afgekeurd wordt als jij beschrijft, lijkt het me lastig voor een andere dierenarts om die vervolgens klinisch goed te keuren.... maar goed.
Dierenartsen kunnen partijdig zijn....

Foto's laten maken kost veel geld Arabiertje. Ik zou het beperken tot klinisch.
Want waar wil je allemaal foto's van? Gebreken zitten in hoeven, kogels, spronggewrichten en knieen.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:48

Arabiertje* schreef:
Als het zo is dat het kwaad kan, dan maak ik van m'n hart een steen en gaat ze meteen terug. Heb daarbij ook nog 6 maand garantie op verborgen gebreken, en was vanplan om eventueel opnieuw een foto te laten maken van de benen.

Super :) Ik wil je niet bang maken maar je moet wel voorzichtig zijn. Maar goed......er staan ook paarden daar waar niks mee aan de hand is, wellicht is Warona daar 1 van :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:53

Ik laat gewoon foto's maken van waar ze het cijfer 2 op heeft. (Ik weet niet waar ze dat heeft, wat het nu links of rechts) en naar mijn zien liep ze vrij wel correct. Enkel op een heel kleine volte, had ze wat moeite. Maar dat kon ook aan mij liggen, zaterdag laat ik haar eens op de harde betton draven. Eens zien hoe ze het daar op doet, en nadien laat ik dan mijn dierenarts haar volledig nog is na kijken.

Voorzichtig moet je overal zijn SimoneX. Maar als het echt kwaad kan, dan moet ik van m'n hart een steen maken. Ze is best wel wat duur, om dat risico nadien dan toch te lopen. Maar als mijn DA goed teken geeft, dan ga ik gewoon verder. Ik heb de foto's zaterdag op CD, en haar klinisch bewijsje ook.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:55

nog niets van Ingetje?
hoopte zo op een goed nieuwtje!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:10

ik ben ook nog steeds een stille meelezer (ben nog uit topic deel 1)

@Adin/Nathe vind dat jullie beide erg leuke dieren hebben uitgezocht:-)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:15

dankje!

ben er zelf wel nog niet goed van dat ik zoveel geld heb uitgegeven maargoed ik denk dat ze het wel waard is :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:17

Ja, is het paard van Ingetje al gekeurd??? ben benieuwd!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:23

heb je misschien ook een filmpje van het paard arabiertje?

Ben benieuwd hoe ze loopt!
(ik beloof plechtig om geen commentaar te leveren. Ik heb in dit topic vaak paarden laten beoordelen door anderen en dat heeft mij
altijd veel geholpen omdat hier mensen zitten die er meer van kennen dan ik :) )

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:28

Nee heb ik niet Nathe, was al erg blij dat ik een leuke foto had! :j filmcamera lag nog op de poetsplaats, en mijn vriendin durfde me niet alleen laten... Er was een jongen vermist, en ze waren daar met helikopters aan het zoeken, maar [***] reageerde er eigenlijk totaal niet op. :') In het begin schrok ze wel, maar dan meteen beginnen draven en probleem was opgelost. :j

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:31

ik had gister een berichtje geplaatst, wat is het snel gegaan hier!
ben gister bij HenHsporthorses wezen kijken, heb er op 3paarden gereden maar was echt verkocht aan een 4jarige ruin van numero uno, vandaag weer geweest met mn instructeur :D
donderdag wordt die gekeurd.. wat is dat snel gegaan zeg!
vond het trouwens een hele goede stal, ook zeker aan te raden!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:36

Xchanel01, staan paar mooi paardjes op, wat is de prijs daar ongeveer?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:44

Ik ben net terug van het rijden op de fries. In de bak is er nog wel wat te leren. Heb maar 20 minuutjes erop gezeten, morgen avond wil ik in de les graag ook even op haar rijden en is eigenlijk al wat veel voor een 3 jarige. Dus alleen wat stappen en draven. Stap ging heerlijk, echt op de pinken te rijden. Draf was moeilijker. Heb het op film staan en had veel op mezelf aan te merken. :-) Ze is wat aan het wisselen en ipv dat ik haar lekker door liet lopen was ik veel meer met de voorkant bezig. Stom van me. Maar daar zal morgen in de les ook wel op gehamerd worden. Het is echt een schat, zo vriendelijk en lief.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:46

ik ben ook een stille meelezer, ik plaats even een berichtje zodat dit topic weer in mijn lijst staat!!
@ adin: wat een leuk paard heb je! wees er maar trots op!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:50

Snoekiej schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst weer 2 aansprekende paarden op internet zien staan waar ik het liefst zou willen gaan kijken. Maar dat kan eigenlijk gewoon nog ff niet..

Waar zoek jij naar (als je paard verkocht is)?