Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:42

:\ Mijn paard is 13. Hoop dat ik er nog heeeeel lang van kan genieten.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:43

Somebitch schreef:
Geen idee Riagr, ik ben niet lenig ofzo en mijn pony maakt ook niet echt rare sprongen waardoor ik een vastere zit heb omdat ik het gewend zou zijn.. :\
Duss uhmm tjaa.? Het enigste wat ik doe is meegaan met de beweging maar dat is automatisme. :j

Leuke pony! :D

oh pffffffft....ik weet het al wel! Heb in je profiel gespiekt..jij bent 22!!!...bij jou is die lijmlaag nog fijn flexibel :D :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:43

:= Zou dat het zijn? :+

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:48

Oei, ik denk dat ik me ook moet melden.. :o
Laatst bijgewerkt door Cynthiaaapje op 22-12-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:48

Hmmm, ik ben nooit echt lenig geweest. Zou dat de reden zijn waarom ik er altijd makkelijk af pleurde, omdat mijn lijmlaag ook al vast zat :=

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:50

Volgens mij ben ik het laatste restje van de lijmlaag verloren bij de geboorte van m'n kinderen :P
Het was toen al niet veel maar daarna was er helemaal niks meer van over _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:50

Ja érg he.. die gemiddelde leeftijd. En dan hebben we het nog niet over de gemiddelde verblijfsduur per paard per eigenaar. Wordt ik eigenlijk niet vrolijk van.
Mán ik heb nachten wakker gelegen over hoe het nu moest met mijn KWPN-er, en die heb ik uiteindelijk ahw in vruchtgebruik afgegeven, staat op een super adres, met de wetenschap dat we weer bij mij terug komt als ze daar niet meer kan staan ( om welke reden ook). Ik voel me gewoon zo verantwoordelijk voor mijn dieren.
Echt erg: ik ben in staat ben om te stressen over of ik nog wel een veulen had moeten kopen... Want als die 30 is, ben ik ( als ik het al haal) 73.... wat gaat er dan met haar gebeuren als ik er ineens niet meer ben.. ( over neurotisch vooruitdenken gesproken...)

Oooohhh SB 22 :D :D :D
Héél erg zuinig gaan zijn op hetgeen je nog hebt........... en DAGELIJKS gebruiken... ( anders zit je over een x aantal jaar net zo te miepen als wij hier; willen wel maar VOELEN dat het toch allemaal net even wat minder stevig zit...)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:57

Misterylady schreef:
Volgens mij ben ik het laatste restje van de lijmlaag verloren bij de geboorte van m'n kinderen :P
Het was toen al niet veel maar daarna was er helemaal niks meer van over _O-

:') ....yay...weer een geldig excuus..."nee, sorry, ik kan niet rijden vandaag..ik lijd aan lijm-defficiency :')

Dat heb ik weer makkelijker riagr, als ik oud(er) ben...dump ik die oude knollen gewoon bij de kinderen :P

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:10

Lijmlaag? Oh my god.......en ik me maar afvragen waar het nou door gekomen is.
Maar natuurlijk mijn lijmlaag ben ik allang al verloren :j als ik van rond de dertig mag uitgaan......
16 jaar blijf ik al niet meer plakken,ja aan de bank of zomers in een tuinstoel met een blik op een pracht van een tinker waar ik de kriebels van krijg als ik me zadel er vlakbij zie hangen. :D

Misschien is die lijm nog na te maken,moet zeggen kook eens lijnzaad en volgens mij doet dat snotprutje wonderen op het zadel hahahahaha of misschien secondelijm,smeren en zitten! En er vervolgens pas afgebikt worden als je over je angst heen bent.
Wie weet is er nog hoop voor ons angsthazen ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:50

Hahaha lijmlaag is bij mij speklaag geworden!!
Misschien geeft die nieuwe laag mij wel een stabiele zit op Tinka! Zij is net als ik een Rubens dame, dus gezegend met een comfortabele brede rug, rondgeribd en bijna geen schoft. Helemaal mijn type qua bouw!! :P

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:09

binky schreef:
.... En er vervolgens pas afgebikt worden als je over je angst heen bent...

Heb ik meteen een superwerkend dieet te pakken geloof ik :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:26

Mmm........ ik vrees ook dat lijmlaag en vetlaag iets met elkaar te maken hebben.... En dan natuurlijk omgekeerd evenredig...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:02

ikke schreef:
Maare dames (en heren?) wat DOEN jullie eraan om die angst binnen de perken te houden??

Mezelf een dikke schop onder m'n kont geven! :j En doorzetten!
Ik wéét dat mijn paard een heel braaf en lief dier is. Hij maakt gewoon dankbaar gebruik van de mogelijkheden die ik hem bied... Dat mag ik hem ook niet kwalijk nemen, want dat is mijn eigen fout en die moet ík oplossen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:50

Precious20 schreef:
ikke schreef:
Maare dames (en heren?) wat DOEN jullie eraan om die angst binnen de perken te houden??

Mezelf een dikke schop onder m'n kont geven! :j En doorzetten!
Ik wéét dat mijn paard een heel braaf en lief dier is. Hij maakt gewoon dankbaar gebruik van de mogelijkheden die ik hem bied... Dat mag ik hem ook niet kwalijk nemen, want dat is mijn eigen fout en die moet ík oplossen.

Precies!!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:02

Ik ben ook 22, maar die lijmlaag is hier ook bedekt met een laagje zacht dons :)
Voordeel ; je landt toch ook weer zachter !

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:55

Ik heb net weer een lesje gehad met Jack. Hij was superbraaf. Dat helpt me wel om over mijn angst heen te komen. Aan de ene kant les nemen, iemand die tegen me aan kletst helpt al en als Jack dan ook nog braaf is dan is dat goed voor mijn zelfvertrouwen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:43

Bij mij helpt het ook wel als ik gewoon tegen iemand aan het kletsen ben, dan ben ik minder bezig met de omgeving.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 09:40

Dat helpt bij mij idd ook, als er iemand tegen me praat....zingen schijnt ook te helpen maar of ik dat de omgeving nu aan moet doen??? :')

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:33

Hier ook een bangerik. Na een val vier jaar terug bleef ik heel erg bang. Stom, want eigenlijk was het niet zo'n nare val, paar dagen spierpijn en dat was het wel. Bij mij is het vooral de angst om de controle kwijt te raken. En dus zie ik elk vogeltje, plastic zakje, scheef grassprietje, hondje, verzin het maar, waarvan ik denk dat het paard er misschien wel van zou kunnen gaan schrikken. En als goede voorbereiding op het schrikmoment (dat meestal niet komt) schiet ik dan maar vast in de kramphouding...
Een tijd lang durfde ik wel weer te rijden, als het maar in de binnenbak was. Buitenritten: eng. Buitenbak: eng. Maar wel op ruitervakantie gaan in Hongarije, want paardrijden is leuk. Echt waar, en als ik dat blijf volhouden ga ik het vast zelf geloven. En op een of andere manier heb ik het omgedraaid nu. Buitenritten zijn prima, rengalopje op het strand op vakantie mogen nog wel wat harder, ik ken nu een stal waar ik met blind vertrouwen op de paarden het bos in ga, ontspannen rijd en graag in galop door het bos cross. Maar nu ben ik bang in de bak... }:0 Ja, het slaat nergens op, maar in de bak rijden vind ik nu doodeng, terwijl ik zonder enkel probleem morgen die bosrit zou rijden.

Ook ik heb overwogen te stoppen met rijden, maar als ik voor zot over het strand ga in Wales, of de paarden wat extra aanzetten op een bospad, of ( toch in de bak) een oefening vloeiend gaat, dan is rijden zo ontzettend gaaf...

Nu ga ik binnenkort verhuizen naar de overkant van het land, dus moeten we een andere manege gaan zoeken. Hopelijk gaat alles dan weer beter.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:42

Bij mij werkt tegen iemand praten dan weer niet zo goed. Wel tegen mijn angst, maar ik ben dan ook meteen minder gefocused op de hulpen die ik geef zodat Goldz dankbaar misbruik van de situatie gaat maken :+ .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:42

Bij mij is het ook de angst om controle te verliezen. Ik ben wel blij dat ik zo'n lief paard heb die dus geen misbruik van de situatie maakt, die gewoon rustig rondwandelt en als ik hulpen geef voor draf en eigenlijk voel ik me niet prettig en wil ik liever niet draven, dan doet hij het dus ook gewoon niet. Pas als ik me zeker voel en echt zoiets heb, nu wil ik echt draven, dan gaat hij dus wel.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:00

Praten helpt mij ook,iedere week ga ik samen met een vriendin zeker 1,5 uur een staprit maken en dan kletsen we wat af......en dan vergeet ik mijn angsten......maar zo gauw ik alleen op stap ga......oh oh oh dan kan ik mijn konijnenoren wel weer op zetten.

De controlle verliezen....tja ook mijn grootste angst,maar dat komt ook omdat er een tijd is geweest dat mijn tinker soms in now time omdraaide, verkeer of geen verkeer in de buurt hij ging! En dan was hij ook niet meer te stoppen.Gelukkig was ik toen een ster in het heel snel van mijn paard afkomen....... :') Totdat ik door had dat hij het steeds op de zelfde plaatsen ging doen en ik dus al stijf zat voor dat we die plaatsen naderde,op een dag was ik mijn en zijn gedrag zo zat dat ik dacht what the f*ck ik blijf zitten wat er ook gebeurd! Dus ben ik een liedje gaan zingen heb geprobeerd me zo ontspannen mogelijk te gedragen heb de zweep alvast terhand genomen en voor ik het wist waren we de plek des onheil voorbij,wat zat ik te stralen :D Toch met regelmaat komt die angst voor het omdraaien weer terug....maar ik ga er niet meer af voor ieder eng moment.Ja laatst .......maar toen kwam er ook een ambulance met toeters en bellen ons achterop gereden,dat is toch niet zo vreemd dan toch? :o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:41

Als ik Ino reed, ging ik altijd zingen :)ddd . Het klonk wel helemaal nergens naar, maar het hielp wel _O- _O-

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:55

Als ik ga zingen wordt het hele bos pas echt bang... :o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:55

Geeft niks, dan jaag je meteen de bakkabouters en andere dingen waar je paard van kan schrikken weg :D