Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmy81

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:36

Hihi hilarisch !!!
Vroeg laatst mijn vriend om de peesbeschermers om te doen...... okay prima.
Whahhaa had ie achter voor gedaan EN de harde kant aan de VOORkant. Want het was toch dat als je paard ergens tegenaan loopt dat ie de benen niet zeer doet !! Whahahahahaha ja schat danku :)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:38

TinePine schreef:
Nu het weer kouder wordt en de Sint volgend weekend aankomt kan ik er weer op wachten dat iemand dit weekend tegen mij begint over het paard van Sinterklaas. Heb een witte anda! Dit gaat door tot februari!

yep bij mij ook :)
En ik heb ook nog een knalrode uitrijdeken, dat maakt het paard van Sinterklaas natuurlijk compleet :')

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:40

Hahaha ja mijn vriend zegt ook altijd dat hij alles wel sneller zou kunnen :P
Maar als ik vraag of hij dan even de stal wil doen moet ie ineens 'nodig naar de w.c.' :P

O ik weet nog een leuke :P Laatst was hij op woensdagavond bij de les komen kijken en na de les kwam ie naar me toe toen ik mijn paard in de stal zette:"
Hij: 'Ja, je moeder zei net tegen je instructrice dat je je been altijd naar voren steekt bij iets.'
Ik: 'Bij wat dan?'
Hij: 'Ja weet ik niet meer, maar ze zei dat je dat altijd doet bij iets.'
Okeee vaag, ik wilde dus wel even aan mijn moeder vragen wanneer ik dan mijn been naar voren deed, want ik heb geen idee wanneer ik dat dan áltijd doe.
Ik: 'Mam, wanneer doe ik dan mijn been naar voren?' (Vriend lachen ondertussen, want die dacht, HA ik heb goed opgelet en ik doe net of ik iets weet xd)
Moeder: 'Huh, je been naar voren? Met wat?'
Vriend: 'Tijdens het oefenen van dat proefje, aan het eind'
Moeder: 'Oh, nee, dan doet het paard d'r been naar voren, dat doet ze altijd als ze uit de galop valt!'

Haha toen kon ik hem dus lekker uitlachen en hij voelde zich al goed doordat ie eens had opgelet :P

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:43

Dat heb ik jaren geleden met mijn bijrijdpaardje van toen aan moeten horen. En ik snapte er niks van, hij was licht grijs, niet eens wit en echt een klein paardje (kruising arabier), hoe konden ze dat nou voor het paard van sinterklaas aan zien :o?
Nu besef ik dat ik het wel uitlokte met de rode uitrijdeken maar daar stond ik toen helemaal niet bij stil :Y)

De opmerking dat je erop moet zitten in plaats van er naast lopen hoor ik ook vaak, net als de opmerking "moet je niet wat harder".
De hond opmerking hoor ik ook vaak, maar ook de opmerking: "die is wel een beetje groot om mee te spelen he" wat de hondeneigenaren tegen de hond zeggen als ik langs stap.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:00

Ik reed laasts met een ander in het bos, toen we een vrouw tegen kwamen. Paard van de ander was heel wild want hij had een martingaal en thiedeman om( was martingaal me borsttuig). Ging ze hem toch maar aaien. Kijkt ze naar de merrie waar ik op reed. Die lekker stond te suffen met dr oortjes beetje hangend, Ja die aai ik niet hoor die kijkt zo gemeen.( ze word nog wel is gepoets door 4 dametjes van 9 die me dan helpen)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:02

Gebeurd tijdens afzadelen na een bos rit bij de trailer : Wat heeft U een gemeen paard , eh hoezo ? :o? omdat U die dingen om de benen doet omdat ie zo trapt , dat waren transportbeschermers ,,,, tja .

Paarden mensen kunnen er zelf ook wat van : Nieuwe instructrice : Wat is ie mooi hengstachtig gebleven na de castratie , die mooie dikke hals heeft ie gehouden , ehm dit gaat dus over een KWPN merrie 8)7 eerst kijken misschien ?

Gehoord toen smid bezig was met ijzers : Kijk paard krijgt nieuwe hoeven , doet dat geen pijn , meneer de hoefsmid ?

Schoonzus laatst ( ik ben bijna 40 ) : Wanneer stop je met paardrijden , je word toch ook al wat ouder , ik : hoezo ? Dat kan ik , mits ik gezond blijf , nog wel dertig jaar doen , zij , ja maar sport stopt toch als je de veertig geweest ben , ehm kijk eens in de sportschool %) of ben ik gek ?

En dan de vroegere vriendjes die heel lief bedoeld het zadel achterstevoren op doen , en ja echt waar , mijn man die nog steeds na al die jaren , het hoofdstel ophangt aan de frontriem , ik heb het maar opgegeven , laat maar doe het zelf wel .

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:08

petrea schreef:
MrUlbe schreef:
het eerste wat jongens altijd aan mij vragen: ''is het nu waar dat meiden een orgasme krijgen tijdens paardrijden??''

:j

Oh die is zooo stom... als het van die brutale jongens zijn zeg ik altijd "ik zit toch op mijn kont en niet op mijn k*t" En het leukst is dan om te wachten tot het schaamrood op hun kiezen staat... :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:10

Carmy81 schreef:
Hihi hilarisch !!!
Whahhaa had ie achter voor gedaan EN de harde kant aan de VOORkant. Want het was toch dat als je paard ergens tegenaan loopt dat ie de benen niet zeer doet !! Whahahahahaha ja schat danku :)

Jaaaa mijn vriend die voetbalt vind ook dat het veel handiger is om ze andersom te doen... En anders had hij nog wel een setje harde scheenbeschermers!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:13

Een tijdje terug was er een vrouw bij mij met een klein kindje.
Hebben zelf ook paarden, dus gingen hier ook even paardjes kijken.
Meisje was helemaal wild van mijn appaloosa.
Ja zegt de moeder, kijk een pipi langkous paard.
Meisje fronst haar wenkbrauwen, kijkt mij aan en zegt Heb jij dan ook pipi langkous?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:15

mijn vader denkt dat hij een geniale paardenman is, en dat ik veel te moeilijk doe.
ik heb een vrij jong paard, die er niet zo van houd om in de trailer te gaan.
oplossing van mijn vader: dan kan je hem toch gewoon een klap op zijn kont geven?
en maar niet begrijpen dat dat voor een paard echt geen rede is om die trailer op te lopen.

ik deed met dat jonge paard mee met de jumpcross in Breda. Lange stukken vol gas, en dan voor de hindernis terug nemen omdat je met zo'n onervaren tank dan nooit goed uit kan komen.
zegt mijn vader: waaaaarom rem je nou elke keer af, heb je eindelijk een lekker tempo, zie je een hindernis en rem je gelijk weer, ben je bang ofzo?

mijn stiefmoeder is helemaal grappig. Omdat mijn paard welleens wat doet wat de manege pony's van mijn stiefbroertje niet doen (hij schrikt wel eens van de heg en springt dan weg) , kwam ze laatst aanlopen met een vriendje (12) van mijn stiefzusje die volgens zijn ouders (en mijn stiefmoeder) een paardenfluisteraar was en mijn paard dus even kwam opvoeden. :+

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:16

petrea schreef:
het hoofdstel ophangt aan de frontriem , ik heb het maar opgegeven , laat maar doe het zelf wel .

dat doet mijn vader nou ook altijd!

Wij hebben een tijdje een verhuurder gehad in onze schuur. super aardige mensen, zegt een van de medewerkers die spullen kwam halen en mij de paarden naar binnen zag doen: ooh die zwarte is zeker de moeder van die kleine witte! wat lief!
(zwarte paard is 1.63 en toen 4 jaar oud, kleine witte B pony bijna 18 :+ )

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:21

ben ik in het bos aan het wandelen met mijn verzorgshetjes ,
Vraagt iemand;
lekker he met dit weer de hond uitlaten... o , het is een pony

:+

en in het bos met de shetjes zo'n oude man ,
Goh wat een leuke pony's shetlanders toch ?
mijn vriendin en ik denken, hehe hij weet het ...
die man weer ; ik had vroeger ook een shetlander van zo groot (en hij gebaart ong . 1.40)
:D

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:23

Een shet van 1.40 _O- _O- guiness book of records ?

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:25

Haha misschien wel en hij keek nog even naar mijn verzorgshet ruin , zo die is drachtig zeker _/-\o_

ehm , meneer het is een mannetje hoor en nee hij is gewoon een beetje bol :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:36

Tjha zo heb ik van mijn hoefsmid te horen gekregen dat mijn paard Ufo's had onder haar voorhoeven. :') Ze was een gelderse merrie en toen ze bij mij op stal kwam had ze maatje hoefijzer voor onder een stevige Bels. Hij haalde de ijzers ervan onder, de D.A. was er toen ook bij omdat die ging enten en hij zei tegen haar: Zo, wist je dat dit paard E.T. heel vaak langs heeft zien vliegen? Moet je kijken wat ik vanonder haar hoeven haal (die grote ijzers dus :D ).

Gelukkig heeft hij haar op een paar maten kleiner kunnen brengen, arm beest ;)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:47

hahaha, wat een geinig topic.

ik heb er een heleboel, maar ik kan niet op alles komen. deze wel:
ik rij wel vaker door het dorp met mijn verzorgpaardje, ben ook vrij bekend ( meer mensen kennen de naam van mijn paard, dan van mij :P ). ik vind het dan ook geen probleem om te stoppen zodat kindjes kunnen aaien of even wat willen vragen. paardje is toch gek op aandacht dus blijft maar al te graag staan O:)
van de zomer was ik dus weer door het dorp aan het rijden toen een groepje van 6 meisjes ( leeftijd 12-14 schat ik) me aanhield. natuurlijk werd er geaaid en ook moest ik duidelijk weten dat zij ook op paardrijles zaten en vérgevorderde amazones waren. ook wisten ze natuurlijk wel dat het een merrie was en een schimmel. toen ik eraan toevoegde dat het óók nog een arabier was vielen de monden helemaal open. ik was duidelijk de beste amazone OOIT dat ik zo'n wild en onstuimig paard zomaar kon berijden :))
toen ging het over op het tuig, want ze vonden het wel heel indrukwekkend dat ik haar dan zonder stang reed terwijl ze zo wild was :') ( een stang is vet zielig!!!!! )
maar de beste vond ik de opmerking over het zadel..
"mevrouw, ik zie wel dat u geen normaal zadel heeft.."
"oh?" ( heb toch echt een gewoon dressuurzadel)
"nee u heeft zo'n ECHT grotemensen-zadel!" 8-)
vooral de kopjes van alle anderen waren geweldig, allemaal waren ze, met een heel serieuze blik op hun gezicht, het roerend eens met de eerste :j

ik heb ze maar in de waan gelaten _O-

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:50

Haha geweldig :+

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:52

Maar als ze dan zulke vergevorderde ruiters waren konden ze toch wel zien dat het een arabier was , (ik keek ff in je profiel wat een prachtbeestje <3 )

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:54

nouja, toen ik het eenmaal vertelde hadden ze dat natuurlijk allang door :j O:)

(en bedankt :D )

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:56

Haha natuurlijk want ze waren wel gevorde ruiters :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:13

Niks tegen vaders hea :=
Mijn vader weet al hoe hij een halster moet omdoen hoor _O- hij kan ook een hoofdstel afdoen en een deken omdoen :))
Owja en mijn pony binnen en buiten zetten, peesbeschermers afdoen, zadelhoes om doen, afzadelen en wat hij helemaal geweldig vind, mijn pony laten flehmen _O-

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:24

Haha, die paardenmanege komt me bekend voor. Inderdaad richting Drenthe ja ;)

En al die benamingen die door elkaar wordt gehaald.

Hoofdstuk
Halster stel
Halsstuk
Buikstuk
Zadeldeken

Heerlijk vind ik dat, mijn man is daar ook zo heerlijk gemakkelijk in. Oooohh ja een hoofdSTEL, dat bedoelde ik ook. Gelukkig weet hij nu na een paar jaar wel dat paardrijden een sport is, en hoeveel spierpijn je ervan kunt hebben :j Uitgebreid laten merken :') Erg grappig hoe hij idd die eerste keren allerlei vragen had. Maar 'een pony wordt later een paard' is echt wel de meest hardnekkige. Nu rijd ik ook pony's, maar hij vindt nog steeds van niet. Je kunt er toch als volwassene op rijden?!?!?! Kan geen pony zijn! ;)

En laatst tijdens een buitenrit een groepje wielrenners die wel wilden ruilen. Ik vond het prima, zij trokken hun voorstel snel in :')

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:36

Mijn vriend zag iemand met haar paard schouder binnenwaarts doen, en hij vroeg aan mij waarom dat paard met z'n bips tegen de wand aan loopt. :P

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:52

Mijn zus had een nieuwe pony (Welsh valkje).
We gingen naar mijn opa en oma op bezoek en hadden een foto mee van die pony.
Hij zo van: Het is zeker een fjard he?
Wij zijden gewoon ja.
2? maanden later ging hij op die pony passen want wij gingen op vakantie.
Komen we terug hij zo van: Het is geen fjord he? daar heb hij te dunne benen voor _/-\o_

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:15

Carmy81 schreef:
Hihi hilarisch !!!

Je vriend hoeft zich niet te schamen. Het is zelfs mijn instructeur overkomen. (': Hij chekte even het been van mijn paard, aangezien hij een balk tegen zijn pees had gekregen bij het springen. Toen de beschermer weer om ging, zat hij toch mooi verkeerd om. Dan begin je toch te twijfelen aan die jarenlange ervaring. (':