Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:49

nou wat raar.. maarja zo gaat het in de wereld blijkt maar weer, ik vind dat die moeder ook best even jouw verhaal aan had mogen horen, en zij kunnen volgens mij niet zomaar besluiten dat het paard nu van hun is, als jij mede-eigenaar bent...

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:03

Tja weet je, we kenden die mensen al zo lang! Dan verwacht je zoiets niet! Er was dus geen contract maar alles op basis van vertrouwen! Toen ze dit gedaan hadden wilden we ook niet meer met hun in zee, we hebben ons geld + stalling terug gevraagd en mijn spullen heeft mijn moeder opgehaald bij een gezamenlijke kennis. De moeder van het vriendinnetje heeft later nog wel geprobeerd contact op te nemen met mijn moeder maar toen was het al te laat. Zoiets doe je niet en al helemaal niet bij vrienden!
Het rare aan het verhaal is dus dat ik echt wenste dat Bo (naam vriendin) ook geen paard meer had. En een half jaar later is Valencia overleden aan een hersenbloeding, Net goed, was mijn gedachte. Al vind ik het nu toch wel weer sneu voor dr.
Heel af en toe kom ik ze wel eens tegen, ik woon nu nl in dezelfde stad. Ze zeggen altijd hoi en willen een praatje maken, ik heb daar geen behoefte aan en loop dus altijd door.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:08

Nee maar als jij de helft van het paard hebt gekocht, is de helft van het paard van jou, daar hoef je geen contract voor te hebben lijkt me. En zij kunnen dan niet eenzijdig besluiten om het paard over te nemen, want daar hebben jullie dan altijd nog wat over te zeggen.
Wel sneu voor het paard dat ze al zo jong is overleden..

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:36

Maar goed inmiddels heb ik dat wel verwerkt en ben ik ook niet meer zo goed van vertrouwen in iedereen. Je leert ook wel een hoop van zo'n situatie.

Nu weer leuke verhalen! Ik bedacht me er nog een! Ik had een verzorgpony Milan. Hij had alleen geen zadel maar dat vond ik geen probleem. Ook wist ik niet dat hij nog nooit van het terrein af geweest was. Ik dus hop, op milan en lekker naar buiten, de dijk op en het dorp in. Wat schrok de eigenaar toen ik een keer besloot om langs zijn huis te rijden. Al helemaal toen die zag dat er ook nog een vriendinnetje mee achterop liftte. Ik vergeet zijn hoofd nooit meer! Gelukkig heb ik Milan nog heel lang mogen verzorgen (totdat ik weer een eigen paardje had)!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:42

wooow! wat veel criminele bokkers hebben we zeg! haha.
zoeiets als op een vreemde pony gaan zitten durfde ik nooit, om al niet te denken om een pony zomaar uit de wei te halen! haha.
zelf had ik dan ook wel van jongs af aan al eigen pony's gehad, waar ik ook wel het een en ander mee heb geklooid.
zo mochten ik en mijn nichtje toen we 13 waren naar buiten ik had een D-pony en me nichtje ging op de shet. wij dus een heeel lang stuk gereden langs een heeele drukke weg, met een niet heel betrouwbare pony, helemaal naar de vlietlanden gereden(ongeveer 3 uur lang gereden, ook wel stukken er naast gelopen) en dit allemaal terwijl mijn pony spat had, ik dus vreselijk bang dat dit niet goed was, en tot schrik toen we er bijna waren belde mijn moeder waar we waren!:O toen snel telefoon aan mijn nicht gegeven en die gewoon doodleuk verteld waar we waren, waar mijn moeder heel vrolijk op heeft gereageerd, met hetgeen dat dit niet zo slecht was voor de pony, omdat die veel moest bewegen, en we hadden (geukkig wel erg veel gestapt) en uiteindelijk weken later een kortere route gevonden waarna we dit bijna ieder weekend hebben gedaan! maar o wat was ik bang toen mijn moeder belde! hahaha.

wel nog eens bij vreemde paarden in de wei geweest, naast onze pony's was namenlijk een weitje met een slootje er tussen waar we altijd overgeen sprongen(zonder pony) maar toen stonden er ineens 4 prachtige arabieren naast ( waar ik al helemaal gek van was) toen dus gedaan alsof we het voor het slootje springen deden, maar ondertussen gewoon naar de paardjes toe gegaan geaait, en af en toe ook een beetje klikken zodat ze mooi gingn draven!

maar gelukkig niet al te veel kattekwaad uitgehaald, ik was wel woedend toen ik merkte dat er kinderen MIJN pony gingen poetsen stiekem! en ook opjagen, dit was ook deels arabier en nog maar 2 waardoor hij dus niet meer te pakken was, en kwam ook nog eens bij dat hij kreupel liep!
nouja nu hebben we duizenden kinderen lopen om onze shet heen die het geweldig vinden om hem te poetsen en te wandelen, en af en toe nog een ritje te maken hihi. maar nee aan mijn paard komen ze niet!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 12:45

@cashlee: Haha, arme eigenaar, hobbelt zijn paardje langs het raam met twee kinderen erop. Zou mij maar gebeuren, ik zou een hartverzakking krijgen.

Ik ging ook altijd met mijn verzorgpaarden het dorp in, door het centrum. Dat vond ik toch zo gaaf. Al die mensen kijken.

Eens hadden we lichtjesavond, dan word het hele dorp versierd met lichtjes. Eén straat was in een cowboy thema. Prachtig was dat. Overal lagen oude zadels en hoofdstellen, stonden er poppen van cowboys en een huifkar.. En alles versierd met licht.

Was mijn zus naar ons verzorgpaard gegaan (ik had geen zin) en is toen naar ons huis terug gereden om me op te halen. Ik ben achterop gekropen en toen gingen we door die lange straat heen rijden. Heen en terug en weer heen baha, omdat we die straat zo mooi bij ons vonden pasten.

Eens even denken wat nog meer. Och... Ik en mijn zus zijn eens 's nachts een manege binnen gegaan. De paarden stonden allemaal lekker op stal te soezen. Toen zijn we bij een paar paarden die stallen in gegaan, hebben we ze geborsteld, wortels gegeven en zijn er hier en daar op gaan zitten in stal.

En ow, als men zich afvraagt wat we 's nachts op straat deden, dat mocht niet, maar we sneakten 's nachts weg. Mijn moeder sliep 'gelukkig' heel erg vast en had nooit iets door. Thuis klommen we door het raam naar buiten en dan via het rek van het klimop kwamen we op het dak van de schuur, waarnaast een konijnenhok stond en via dat klommen we dan vanaf het dak omlaag. Op de camping sliepen we in een tent en dan is het niet zo moeilijk :P.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:19

Pfft wat veel brave mensen hier zeg.. Gelukkig ook veel leuke penny-misdadiger verhalen. Velen zijn inderdaad erg herkenbaar.

Ik was ook echt verschrikkelijk penny!

Ik had vroeger ook 4 verzorgshetjes. Eentje daarvan verzorgde ik, al een oudere, de ander was een 3-jarige en verzorgde een vriendin van mij en dan had je nog 2 veulens. Die drie jarige hebben we toen gewoon op een dag 'even' ingereden. Hup erop en rijden maar. Beest was compleet overdonderd, snapte er niks van en wilde in eerste instantie ook echt niet lopen. En wij snapte er helemaal niks van want "we gaven toch hard genoeg benen?" Uiteindelijk toch een hele leuke brave pony geworden. Maar natuurlijk moest hij ook netjes dressuur kunnen lopen. Dus hup van die lange sporen gekocht, een slofteugel gemaakt van de longeerlijn... en dan moest de pony leren wissels springen, wijken enz. Ohh arme pony als ik er nu aan terug denk :(:) En lief dattie bleef! snap er niks van.

Die pony was trouwens wel vaker de sjaak bij ons! Een van de jongere shetjes heeft een tijdje apart gestaan, omdat hij met z'n 2 nog dronk bij zijn moeder.. En als wij hem dan uit de wei haalden dan werd hij.. uhm nogal opgewonden van elk paard dat hij tegen kwam zeg maar.. Dus wij vonden het wel grappig om hem die 3-jarige te laten 'dekken' wat hij ook nog vrolijk probeerde. Probleem was alleen dat de 3-jarige ook een hengstje was en er dus niet echt iets was om 'hem' in te stoppen :')

Ik reed dus meestal op de andere oudere pony als we samen gingen rijden en dat was echt een eigenwijs ding! Die pikte slofteugels en sporen echt niet dus daar hoefden we bovenstaande echt niet bij te proberen. Zo ben ik een keer gaan rijden en lag ik flink in de clinch met de pony.. zij wilde links, ik rechts en recht voor ons stond een boom.. Je raad het al: boem!! bovenop de boom. Heel stuk vel eraf, je keek zo tegen het bot aan bij arm ponybeest. Wij naar de eigenaar toegegaan en inderdaad met heel uitgestreken gezicht gezegd dat de pony zelf tegen een boom aan gelopen was toen wij haar hadden losgelaten.

Inderedaad met de pony's door het centrum, door het 'bosje' achter de wei... En dan natuurlijk slootjes springen want dat deden ze bij de jacht ook. Achterstevoren rijden en springen.. crossen van achter in de wei naar voren en dan met je teugels aan beide kanten op pony's kont slaan, zoals bij Hidalgo, want dan gingen ze harder..

OMG wat hadden die pony's het zwaar met ons :n Gelukkig ben ik ook met de tijd ouder en wijzer geworden (hoop ik). Daarbij komt dat daar waar wij de pony's verzorgden echt alles mocht en kon en de eigenaar het allemaal al lang goed vond. De witte merrie die ik reed leeft nog steeds en huppelt daar nog steeds rond, geniet van haar welverdiende (!!!) pensioen.. De drie hengstjes zijn helaas naar een handelaar gegaan en daarna waarschijnlijk bij de slacht beland. Van de ene op de andere dag waren ze weg en wij mochten natuurlijk niet weten waarheen.. Echt jammer, voor de oudste hengst (de driejarige die inmiddels vort 4 of 5 was) hadden we best nog een leuk huisje kunnen vinden misschien. Kon je echt alles mee!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:23

peacehorses schreef:
hoorde ik iemand iets zeggen over rechtopstaande staartjes? :D

Afbeelding

WOW! een punkshet!

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:29

Achja toen ik klein was was er zo'n moment dat de buren een Shetlander hadden en ik was in mijn fase van KAPPERTJE! Tja , ik wouw het nog heel mooi doen en toen ik klaar was... de buurvrouw kreeg bijna een hartverzwakking toen ze zag dat de ''poon'' een rasta/punk haarstijl had gekregen :')
Is toch wel het ''ergste'' wat ik heb gedaan ja :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:37

Whahahahahha die punkshet!!! Ge-wel-dig!!!

Ik zelf was redelijk braaf. Ik ben wel eens bij vreemde paarden in de wei gegaan, maar alleen om te aaien. Niet eens om ze van alles en nog wat te voeren want ik wist toen al dat het baasje van het paard moest bepalen wat het paard te eten kreeg.

Met verzorgpony's ben ik wel eens stiekem buiten gaan rijden terwijl dat eigenlijk niet mocht van de eigenaar. Daar heb ik wel spijt van, als ik me bedenk dat een verzorgmeisje nu zomaar met mijn pony naar buiten ging en er zou iets gebeuren... Brrr!

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:40

Lauke schreef:
zoofje schreef:
ik heb een foto gevonden van ponykamp, vrij penny, let vooral op onze roze shrtjess en de handoek op de pony' s rug :P ...
Afbeelding

hihi dat ken ik :') wij hadden met dezelfde pony ongevere dit gedaan alleen dan ook nog allemaal rechtopstaande staartjes gemaakt :))
zelfs nog staartjes in der sokken gedaan *D echt te penny _O-

er zit ook nog een hele mooie hengste vlecht met een lintje in haar manen, maar daar sta ik voor.

ze heeft ons trouwens het hele terein over gesleurd op zoek naar eten :')

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:19

hahaha typisch zaartje _O-

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:26

gister was ik op de manege, nou dat is echt een mierenhoop vol vervelende penny' s (ook wel hele lieven hoor)
maar er waren er een paar die hadden ruzie, ik er even heen om te vragen wat er was, de rede:
op stal is een meisje met een mooie tinker waar iedereen stiekem wel een beetje jaloers op is, die meisjes hadden dus ruzie over wie de beste vriendin van demi (baas van tinker) was en dus de tinker als verzorg pony had. echt de meest onzinnige redenen kwamen er uit, niet normaal.

laatst ging ik een pony uit de wei halen, zie ik daar ineens twee kinderen zitten op een manege pony. de derde was de pony aan het slaan met takken en proberen vooruit te krijgen door te hangen aan een halter.
ik erheen, en zij nog met een pokerface zeggen dat het hun pony is en dat het mocht enz. :')

zo zijn er nog veel meer rare dingen gebeurd hier die ik misschien later nog schrijf

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:27

Lauke schreef:
hahaha typisch zaartje _O-

het is echt de meest eigenwijze haf die ik ooit heb meegemaakt, en dat wil heel wat zeggen :')

ik heb met de strandrit op haar trouwens bijna een naakte man aangereden

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:30

Ik verzorgde een pony, en die heb ik per ongeluk laten ontsnappen :o Beestje vloog de weg over, en aardig wat mensen hebben geholpen om hem weer te vangen :') Leuke is wel dat het een tijdje later mijn eigen pony was :D

Verder was ik een heel lief meisje wat nooit in een wei van een vreemd paard is geweest, en geen gekke dingen met paarden gedaan heeft!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:44

hoe overtuigen mensen zoals jij je ouders dat ze het paard wel kunnen kopen? :+ ik ben nu al een poosje bezig en ik heb een heel mooi lijstje met voordelen en nadelen op een rijtje, ik kan alles zelf betalen, wil alleen het aanschafbedrag als lening van hen, en nog zien ze het niet direct zitten 8)7

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:12

Angeliekje schreef:
Ik verzorgde een pony, en die heb ik per ongeluk laten ontsnappen

Dat is mij ook eens gebeurd, eigenaar was niet blij. Dacht dat ik heel het verhaal had verzonnen en het beest expres had losgelaten, want bij haar deed hij nooit zo. Nou bij mij dus wel :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:13

Ik ben nog steeds penny als wat :Y) gisteren op een P.R.E hengst mogen zitten :))

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:15

whaha awesome :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:18

echt wel :)) op deze hengst <3
Afbeelding
Penny of penny :))

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:20

lifaya schreef:
echt wel :)) op deze hengst <3
Afbeelding
Penny of penny :))

Wat een heerlijk penny paard _O_ :D
Daar zou ik ook penny van worden als ik daar op mocht zitten <3

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:24

nou dat is wel onwijs penny inderdaad, hihi *stiekem beetje jaloers* <3

ohja, wat doe je als je geen pony hebt om mee te wandelen..
juist, dan neem je de kat (uitdrukking van de kat zegt genoeg):

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:01

Jongens, wat een stouterdjes zitten er in dit topic! ~~}>

Ik was met ponybeesten altijd wel een lieve penny, onze hond thuis had het zwaarder te verduren! Daar bouwde ik de meest onmogelijke hindernisparcourtjes voor in de tuin waar het arme beest overheen moest springen, als ik daar nog aan denk := En natuurlijk moest ie ook leren om 'aan de teugel' over de hindernisjes te gaan, en ik bedacht allerlei constructies met riempjes etc om dat voor elkaar te krijgen 8)7
Als moederlief het in de gaten kreeg had ik het trouwens ook zwaar te verduren, en op een dag was mijn hele collectie riempjes weg en mocht ik geen hindernisjes meer bouwen in de tuin. Waarom dat niet meer mocht was ik me toen totaal niet bewust van :P

Ook onze konijnen liepen met zadeltjes van barbiepaarden rond, maar die hadden daar weinig van, totdat we Barbie zelf er op probeerden te zetten :=

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:05

Mars schreef:
Ik was met ponybeesten altijd wel een lieve penny, onze hond thuis had het zwaarder te verduren! Daar bouwde ik de meest onmogelijke hindernisparcourtjes voor in de tuin waar het arme beest overheen moest springen, als ik daar nog aan denk := En natuurlijk moest ie ook leren om 'aan de teugel' over de hindernisjes te gaan, en ik bedacht allerlei constructies met riempjes etc om dat voor elkaar te krijgen 8)7

Haha dit is zo herkenbaar! _/-\o_

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:26

Mandy1990 schreef:
Mars schreef:

Haha dit is zo herkenbaar! _/-\o_

dat heeft mijn nichtje laatst ook geprobeerd.....