Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Aan topsportpaarden zit een steekje los. Dat is gewoon zo. Zij moeten door de pijn heel willen gaan om de beste te zijn. Net als mensen. Op het moment dat zo'n dier in de ring staat gaat er een knopje om. Dat is niet te vergelijken met recreatie, echt niet.
Ja, natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen. Maar dat is geen reden om gewoon slecht te discussieren zoals hier door sommigen gedaan wordt.
jes_sira schreef:Ook nu zeggen de pro's dingen als, Ja natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen.....
Het punt is dat dat feit dan gebagtaliseerd wordt als er tegenstanders zijn ipv openlijk toegeven dat de praktijken die in dit geval door TS aangehaald zijn.
Heel duidelijk heeft TS aangegeven dat niet iedereen zo dieronvriendelijk reed in deze wedstrijd. Maar dat er 4 waren die echt schandalig met hun paard omgingen.
De springruiters of mensen die in die omgeving verkeren gaan gelijk op hun achterste staan ipv realistisch en eerlijk beoordelen.
Nee, ze voelen zich direct aangevallen. Zie de berichten op de eerste pagina's!
Daarbij wordt er weer gezegd dat de recreanten het niet snappen.....
Ik snap het heel goed. Ik ben niet ambiteus en hou van andere dingen dan topsport bedrijven met mijn paard.
Overigens heb ik ook veel gesprongen, welliswaar alleen onderling in de springvereniging waar ik vanaf de oprichting 12 jaar als vrijwilliger en bestuur heb gezeten. En bij ons zijn de praktijken die je op prof. wedstrijden wel eens ziet uit den boze.. 1 waarschuwing en dan wegwezen. Niet meer welkom.
Heb ik hier al eerder gemeld.....
Dus ikke niet snappen???
Electra63 schreef:jes_sira schreef:Ook nu zeggen de pro's dingen als, Ja natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen.....
Het punt is dat dat feit dan gebagtaliseerd wordt als er tegenstanders zijn ipv openlijk toegeven dat de praktijken die in dit geval door TS aangehaald zijn.
Heel duidelijk heeft TS aangegeven dat niet iedereen zo dieronvriendelijk reed in deze wedstrijd. Maar dat er 4 waren die echt schandalig met hun paard omgingen.
De springruiters of mensen die in die omgeving verkeren gaan gelijk op hun achterste staan ipv realistisch en eerlijk beoordelen.
Nee, ze voelen zich direct aangevallen. Zie de berichten op de eerste pagina's!
Daarbij wordt er weer gezegd dat de recreanten het niet snappen.....
Ik snap het heel goed. Ik ben niet ambiteus en hou van andere dingen dan topsport bedrijven met mijn paard.
Overigens heb ik ook veel gesprongen, welliswaar alleen onderling in de springvereniging waar ik vanaf de oprichting 12 jaar als vrijwilliger en bestuur heb gezeten. En bij ons zijn de praktijken die je op prof. wedstrijden wel eens ziet uit den boze.. 1 waarschuwing en dan wegwezen. Niet meer welkom. Heb ik hier al eerder gemeld.....
Dus ikke niet snappen???
Jij snapt het inderdaad niet. Onderlinge springwedstrijden van een vereniging vergelijken met EK of WK is al geen goede vergelijking. En de vergelijkingen met hanengevechten, Hitler enz. zijn IMO gestoord.
Electra63 schreef:Jes_sira,
Nee, jij hebt inderdaad dat van Hitler enz. niet aangehaald, dat was die heks (geen belediging, staat in haar profiel) Miska.
Maar in jouw profiel staat een foto van je vader, ik neem aan op één van die onderlinge verenigingswedstrijden? Eerlijk gezegd, daar word ik ook niet blij van. Dat maakt ook verder niet uit, maar ik weet dan wel wat ik met het commentaar moet doen: niets!
En dat stoort mij aan de discussie: vooral anderen afkraken.
Electra63 schreef:Nee, maar jij haalt iedere keer de vergelijking aan met de wedstrijden van jullie Vereniging. Dat is dus appels met peren vergelijken.
Electra63 schreef:Jes_sira,
Nee, jij hebt inderdaad dat van Hitler enz. niet aangehaald, dat was die heks (geen belediging, staat in haar profiel) Miska.
Maar in jouw profiel staat een foto van je vader, ik neem aan op één van die onderlinge verenigingswedstrijden? Eerlijk gezegd, daar word ik ook niet blij van. Dat maakt ook verder niet uit, maar ik weet dan wel wat ik met het commentaar moet doen: niets!
En dat stoort mij aan de discussie: vooral anderen afkraken.
Miska schreef:Hahahaha, voelde wel even goed om te kunnen zeggen of niet? DIE HEKS!!!![]()
Ik moet zeggen dat ik het topic steeds komischer vind worden.
Omdat de dingen verkeerd gelezen en verdraaid worden, maar dat maakt niet uit.
Ik heb alleen een paar vraagjes...
Wanneer ben je eigenlijk prof?
Als je daar aan de top rijdt?
En als je daar -niet- rijdt mag je dan wel of geen andere visie hebben?
Of ben je dan meteen verstandloos of gestoord?