rijstijl bij springen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bij het springen moet ook gekeken worden naar de rijstijl.

Mee eens
212 (85%)
Niet mee eens
36 (14%)

Totaal aantal stemmen: 248

Electra63

Re: rijstijl bij springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:32

Eline,
Ik heb nergens gezegd dat jij dom bent. Ik vind sommigen wel lijden aan zelfoverschatting. Je kan jezelf en jouw paard niet vergelijken met bijv. Lamaze en Hickstead. Dat was n.a.v. het bericht van iemand, dat de ruiters van het EK, misschien maar eerst eens aan grondwerken moesten gaan doen. Sorry, maar ik val bijna van mijn bank af van het lachen. Dat je dat denkt, vind ik al raar, maar dat je het dan nog opschrijft? IMO een gevalletje van steekje los en dan zeg ik het nog aardig.
Net als de vergelijkingen met hanengevechten, verongelukken bij een val en als toppunt: Hitler.
Waar hebben jullie het in godsnaam over?
Jammer, dat je op Bokt nog beleefd moet blijven, als ik af en toe lees, hoe hier op Bokt (sport)ruiters worden afgekraakt door recreanten, dan is mijn reaktie tot nu toe zeer beleefd.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:35

Dat iemand een andere.... laten we het stijl noemen.... heeft wil niet zeggen dat het geen "zielsmaatje is"!!!!!!
Omdat mensen in de sport zitten wil dat niet zeggen dat zij geen zielsmaatjes zijn met hun paarden!!!!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:38

Fijn dat jij niet zo over mij denkt, maar ik heb anders ook nergens gezegd dat het met grondwerken opgelost zal zijn. ;) Het zal misschien makkelijker gaan, maar in een parcours op dat niveau zal het toch niets uitmaken.

Ik kan mijzelf en mijn oude snoeperd van 21 (die niet eens meer kán springen) inderdaad niet vergelijken met de toppaarden en topruiters van nu... En weetje? Dat maakt me geen reet uit en ik ben apetrots op mezelf en mijn paardje!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:39

Aan topsportpaarden zit een steekje los. Dat is gewoon zo. Zij moeten door de pijn heel willen gaan om de beste te zijn. Net als mensen. Op het moment dat zo'n dier in de ring staat gaat er een knopje om. Dat is niet te vergelijken met recreatie, echt niet.

Ja, natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen. Maar dat is geen reden om gewoon slecht te discussieren zoals hier door sommigen gedaan wordt. :=

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:43

Ik zeg niet dat sport ruiters altijd doen wat is. Maar ik ben het zeker ook wel met Electra eens!!
Het moet eens afgelopen zijn met dat is fout en dat is fout! als je iets niet snapt hoeft het niet meteen fout te zijn!!!

Is geen aanval naar jou hoor Eline.... dat is voor alle 2 de "kanten"

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:44

Iris82 schreef:
Aan topsportpaarden zit een steekje los. Dat is gewoon zo. Zij moeten door de pijn heel willen gaan om de beste te zijn. Net als mensen. Op het moment dat zo'n dier in de ring staat gaat er een knopje om. Dat is niet te vergelijken met recreatie, echt niet.

Ja, natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen. Maar dat is geen reden om gewoon slecht te discussieren zoals hier door sommigen gedaan wordt. :=

_/-\o_

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:48

ik snap je punt, doebidon, maar dit topic is geopend naar mening van de TS. Ze víndt dit fout, terwijl anderen dit dus heel normaal vinden. Zoals al eerder is gezegd, dat verschil hou je altijd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:51

ElineB schreef:
ik snap je punt, doebidon, maar dit topic is geopend naar mening van de TS. Ze víndt dit fout, terwijl anderen dit dus heel normaal vinden. Zoals al eerder is gezegd, dat verschil hou je altijd.

Ja, dus mogen anderen toch zeggen, dat zij het niet eens zijn met TS en/of anderen?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:52

Natuurlijk mag dat! :) Maar dan mag ík dus ook zeggen dat ík het niet zo'n fijn beeld vind... ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:56

Ook nu zeggen de pro's dingen als, Ja natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen.....
Het punt is dat dat feit dan gebagtaliseerd wordt als er tegenstanders zijn ipv openlijk toegeven dat de praktijken die in dit geval door TS aangehaald zijn.
Heel duidelijk heeft TS aangegeven dat niet iedereen zo dieronvriendelijk reed in deze wedstrijd. Maar dat er 4 waren die echt schandalig met hun paard omgingen.
De springruiters of mensen die in die omgeving verkeren gaan gelijk op hun achterste staan ipv realistisch en eerlijk beoordelen.
Nee, ze voelen zich direct aangevallen. Zie de berichten op de eerste pagina's!

Daarbij wordt er weer gezegd dat de recreanten het niet snappen.....
Ik snap het heel goed. Ik ben niet ambiteus en hou van andere dingen dan topsport bedrijven met mijn paard.

Overigens heb ik ook veel gesprongen, welliswaar alleen onderling in de springvereniging waar ik vanaf de oprichting 12 jaar als vrijwilliger en bestuur heb gezeten. En bij ons zijn de praktijken die je op prof. wedstrijden wel eens ziet uit den boze.. 1 waarschuwing en dan wegwezen. Niet meer welkom.
Heb ik hier al eerder gemeld.....
Dus ikke niet snappen???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:02

jes_sira schreef:
Ook nu zeggen de pro's dingen als, Ja natuurlijk zijn er dingen die niet kunnen.....
Het punt is dat dat feit dan gebagtaliseerd wordt als er tegenstanders zijn ipv openlijk toegeven dat de praktijken die in dit geval door TS aangehaald zijn.
Heel duidelijk heeft TS aangegeven dat niet iedereen zo dieronvriendelijk reed in deze wedstrijd. Maar dat er 4 waren die echt schandalig met hun paard omgingen.
De springruiters of mensen die in die omgeving verkeren gaan gelijk op hun achterste staan ipv realistisch en eerlijk beoordelen.

Ik snap het heel goed. Ik ben niet ambiteus en hou van andere dingen dan topsport bedrijven met mijn paard.

Overigens heb ik ook veel gesprongen, welliswaar alleen onderling in de springvereniging waar ik vanaf de oprichting 12 jaar als vrijwilliger en bestuur heb gezeten. En bij ons zijn de praktijken die je op prof. wedstrijden wel eens ziet uit den boze.. 1 waarschuwing en dan wegwezen. Niet meer welkom.
Heb ik hier al eerder gemeld.....
Dus ikke niet snappen???

Jij snapt het inderdaad niet. Onderlinge springwedstrijden van een vereniging vergelijken met EK of WK is al geen goede vergelijking. En de vergelijkingen met hanengevechten, Hitler enz. zijn IMO gestoord.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:10

Electra63 schreef:
jes_sira schreef:

Overigens heb ik ook veel gesprongen, welliswaar alleen onderling in de springvereniging waar ik vanaf de oprichting 12 jaar als vrijwilliger en bestuur heb gezeten. En bij ons zijn de praktijken die je op prof. wedstrijden wel eens ziet uit den boze.. 1 waarschuwing en dan wegwezen. Niet meer welkom. Heb ik hier al eerder gemeld.....
Dus ikke niet snappen???

Jij snapt het inderdaad niet. Onderlinge springwedstrijden van een vereniging vergelijken met EK of WK is al geen goede vergelijking. En de vergelijkingen met hanengevechten, Hitler enz. zijn IMO gestoord.

Ga je nu het verhaal omtrent Hitler bij mij neerleggen? Heb ik 0.0 mee te maken.

En lees mijn stukje nog maar eens goed door waarin ik Hanegevechten heb aangehaald...

Klopt, onderlinge wedstrijd is niet direct te vergelijken met EK of WK.
Maar wel dat ik e.e.a. van springen af weet en dat ik afkeur wat dus duidelijk aan in mijn ogen onacceptabel gedrag van de ruiters wordt geaccepteerd wordt bij officiele wedstrijden als EK's en WK's.

En gelukkig denken alle vrijwilligers die zich nu ong. 15 jaar inzetten voor deze vereninging.

Mijn pony was ook niet makkelijk, maar dat ik aan mij om dit correct op te lossen. En niet door haar pijn te doen.
Ik verlies liever de wedstijd dan koste wat kost mijn prijs in ontvangst te kunnen nemen.

Das een mega groot verschil inzicht en dat is dus wat ik in mijn tektst waarin ik onder andere het woordje Hanegevechten heb aangehaald.

Je verdraaid mijn woorden. Niet meer en niet minder.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 16-09-11 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:12

Jee, wat een discussie weer!

Ruk en gepluk, ongelofelijk dat je het zo omschrijft! Als het zo simpel zou zijn zouden we een hoop meer ruiters op een EK en OS hebben...

Ieder zijn eigen ding, ik hou niet van dat natuurlijke bitloze grondwerk gedoe en jij houdt niet van 'geruk en gepluk'.

Trouwens, als die ruiter echt heel de tijd aan de teugels hingen zouden er weinig foutloos rondkomen. Paard kan namelijk geen goede sprong maken als het in de afzet en in de sprong veel in de mond wordt gezeten. Tussendoor moeten ze af en toe ingrijpen, als je naar zo'n hindernis toe rijdt moet je toch serieus controle hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:17

Jes_sira,
Nee, jij hebt inderdaad dat van Hitler enz. niet aangehaald, dat was die heks (geen belediging, staat in haar profiel :D ) Miska.
Maar in jouw profiel staat een foto van je vader, ik neem aan op één van die onderlinge verenigingswedstrijden? Eerlijk gezegd, daar word ik ook niet blij van. Dat maakt ook verder niet uit, maar ik weet dan wel wat ik met het commentaar moet doen: niets!
En dat stoort mij aan de discussie: vooral anderen afkraken.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:25

Electra63 schreef:
Jes_sira,
Nee, jij hebt inderdaad dat van Hitler enz. niet aangehaald, dat was die heks (geen belediging, staat in haar profiel :D ) Miska.
Maar in jouw profiel staat een foto van je vader, ik neem aan op één van die onderlinge verenigingswedstrijden? Eerlijk gezegd, daar word ik ook niet blij van. Dat maakt ook verder niet uit, maar ik weet dan wel wat ik met het commentaar moet doen: niets!

En volgens mij doe jij niet anders.....
Want je haalt mijn vaders foto erbij, wat inderdaad ook niet top is. En nee, dat was geen onderlinge wedstrijd van ons.
Overigens ken je het paard niet. Nogal berucht (op een leuke manier) om zijn uitspattingen hier in de regio.
Hiervoor al bokkesprongen uitgezeten, beugels kwijt en na deze laatste bok heeft hij zandgehapt...
En weet je. Mijn vader geeft hem een klopje op zijn hals en stapt weer op. Volgende poging...
18 jaar niet anders dan lol gehad met zijn 2-tjes

Daarbij geloof ik niet dat ik verantwoordelijk ben voor mijn vaders manier van doen. Niet dat het ertoe doen, maar wij staan ook niet op 1 lijn omtrent paarden. Maar hoe hij met zijn paard omging is 0,0 te vergelijken met wat SOMMIGE topsport ruiters doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:32

Nee, maar jij haalt iedere keer de vergelijking aan met de wedstrijden van jullie Vereniging. Dat is dus appels met peren vergelijken.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:41

Electra63 schreef:
Nee, maar jij haalt iedere keer de vergelijking aan met de wedstrijden van jullie Vereniging. Dat is dus appels met peren vergelijken.

Omdat je telkens zegt dat we het niet snappen. Dus vertel ik dat ik wel degelijk het e.e.a. van springen af weet. Met dit als voorbeeld/uitleg.
Dus, ik snap het wel, maar niet het dieronvriendelijke gedrag van sommige prof.ruiters. En dat dit gewoonweg geaccepteerd wordt.
En daar gaat dit topic toch zeker om?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:54

Ik ben het 400% eens met jes_sira ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:56

ElineB schreef:
Ik ben het 400% eens met jes_sira ;)

Dat verbaast me nu niets :D

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:57

Nee, dat zal wel.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:59

Vind het overigens ook wel erg zogezegd "zwak" van Electra om jes_sira te "pakken" op een foto van haar vader met een paard die jij totaal niet kent. Is ook wel erg makkelijk, om over iemand anders te beginnen als je zelf niets op je profiel hebt staan.. :Y)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:00

Electra63 schreef:
Jes_sira,

Hahahaha, voelde wel even goed om te kunnen zeggen of niet? DIE HEKS!!! }:) _O-

Ik moet zeggen dat ik het topic steeds komischer vind worden. :')
Omdat de dingen verkeerd gelezen en verdraaid worden, maar dat maakt niet uit.
Ik heb alleen een paar vraagjes...
Wanneer ben je eigenlijk prof?
Als je daar aan de top rijdt?
En als je daar -niet- rijdt mag je dan wel of geen andere visie hebben?
Of ben je dan meteen verstandloos of gestoord?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:03

Op de eerste plaats: hoe sommige ruiters soms met hun paard omgaan is idd niet geheel als 'normaal' te omschrijven...

Maar die springpaarden, dat worden 'beesten' in het parcours, en die hou je niet tegen door je bovenbenen aan te knijpen en zwaar te gaan zitten... :+
Kijk hoe die teugels losgaan na het parcours, hoe die paarden netjes onder hun ruiter blijven en niet idioot wegstuiven van de vrijheid die ze opeens krijgen.
Dressuurmatig zijn ze echt wel voor elkaar, hoe kom je anders zo'n parcours door?!
Zulk soort paarden gaan ervoor in het parcours, die trekken zo naar een sprong toe, die willen zo graag, die moet je soms in bescherming nemen tegen zichzelf.
En nee, dat gaat niet altijd even vriendelijk, maar wil je dan midden in een hindernis landen?

Paarden van dat kaliber, als daar een ruiter op zit die te ver gaat, zullen ze er echt niet lang meer opzitten. :n
Zo'n paard laat dat echt wel merken.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:06

Miska schreef:
Hahahaha, voelde wel even goed om te kunnen zeggen of niet? DIE HEKS!!! }:) _O-

Ik moet zeggen dat ik het topic steeds komischer vind worden. :')
Omdat de dingen verkeerd gelezen en verdraaid worden, maar dat maakt niet uit.
Ik heb alleen een paar vraagjes...
Wanneer ben je eigenlijk prof?
Als je daar aan de top rijdt?
En als je daar -niet- rijdt mag je dan wel of geen andere visie hebben?
Of ben je dan meteen verstandloos of gestoord?

_/-\o_ :j

Ben ook wel benieuwd naar ja....

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:12

pion ik ben het zo ontzettend met je eens!!