ik heb twee van mijn paarden van naam veranderd.de ene hete vroeger pierrot en nu phandango en de shet die ik vorige week kocht heet nu frummel(oude naam was pluto)
Mijn merrrie heet Leonora. De vorige eigenaar noemde haar Leo maar dat is ook de bijnaam van mijn paard dus heet ze nu Noortje. Ze reageert er prima op!
Mijn paard heette Cabauw du Vlist roepnaam: Spook (omdat hij wit is ) Ik heb het veranderd naar Casper du Vlist en roepnaam nog steeds Spook
Gedachte erachter is dus; Casper het Spookje en dat past heel goed bij 'm
Bon_ita
Geplaatst: 05-06-12 15:10
Mijn paard heet op papier Touchie Tetti . Gezien mijn vader niet verder kwam dan uitspraken als 'tutie fruttie' én ik het zelf geen leuke naam vind én het nog geen eens op mijn naambordje past ( ) Hebben we haar Amber genoemd. Waarom ? Amber klinkt lief en zachtaardig (vind ik) en dat is mijn paard ook. Het was ook de eerste naam die in mij opkwam toen ik haar zag. Dus het besluit was snel genomen.
Lisamartine
Geplaatst: 05-06-12 15:14
Mìjn appaloosa merrie heet op papier 'Bergs' (wie verzint zoiets haha) ik noem haar Pistache
Mijn paard heet op papier Weelde, maar dat vond ik altijd een beetje "zeikerig" over de tong rollen. Maar voordat ik een nieuwe naam verzonnen had, zat de naam er al wel een beetje in. Ongeveer dan. Ik roep/noem haar meestal met Wildie. Bekt makkelijker en het past ook nog eens bij d'r omdat ze nogal eens wild uit de hoek kan komen
Mijn pony heet op papier Carla, maar ze werd Lotje genoemd. Dit vonden we echter niet bij haar passen, dus hebben we er Lotus van gemaakt. Klinkt een stuk stoerder en past ook beter bij haar, aangezien het een hele stoere dame is.
Ik ben zo slecht in namen verzinnen, dus ik heb het maar gehouden op wat er in het boekje stond. Ach, t past ook wel bij ze
NicoleHorses
Geplaatst: 08-06-12 13:08
Haha ik veranderd het liefste honderd keer van naam dus ben daar niet aan begonnen Blaxton is Blax of Blaxy, niet veel aan veranderd dus
Mitch_Beauty
Geplaatst: 08-06-12 13:14
.
Laatst bijgewerkt door Mitch_Beauty op 11-09-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Cowgirl
Geplaatst: 08-06-12 14:27
Anderen hebben destijds mijn haflinger uitgezocht en vergeten de naam te vragen.
Hij heet nu Felix. Uit de James Bond films/boeken. Per toeval kwam ik er gister !! achter dat Ian Flemming's (schrijver van de 007 boeken) geboorte datum 28 mei is en dat is ook de datum dat ik Felix kreeg en zijn geboorte datum van heb gemaakt. Ik kwam er wel pas 18 jaar later achter
Mijn fjord heet op papier Torsta en na 14 jaar kan ik dat nog steeds niet uitspreken. Hij gaat dan ook al 14 jaar door het leven als Danno. Uit de eerste Hawaii 5-0 serie.
Jippyhorse
Geplaatst: 08-06-12 15:51
Officiëel heet mijn paardje Maura v/d IJsseldijk, bij de stal waar ze is ingereden en van waaruit ik haar heb gekocht had ze niet echt een naam, ze noemden haar gewoon 'pony van Rutjes' en nu heet ze Yara, Maura vond ik niet leuk klinken en ook niet echt bij haar passen, en ze was de naam toch niet gewend, ze was pas 3 toen ik haar kocht en ze komt van een handelaar en die wist niet eens hoe ze heette tot dat hij het papier aan mijn moeder liet zien. Nu luistert ze al wel redelijk naar 'Yaartje' of 'Yara'.
AnniekSolana
Geplaatst: 08-06-12 16:15
Mijn pony heet Orchid's Solana, roepnaam: Solana. Vond het op m'n 11e echt een verschrikkelijke naam, maar in 8 jaar ben ik het steeds mooier gaan vinden en vind het nu ook zo bij haar passen dat ik het ook echt niet meer zou veranderen. En je kunt er ook vanalles leuks mee, noem haar vaak; Salami, Sultana, Solamie. Maar ook popje of worstje kan ik op haar toepassen haha . De Tinker van m'n tante waar ik op rijd heet Winnetou, het is een driekleur en een echt indianenpaard dus deze naam past perfect bij hem! Wel wordt het meestal Winnie als ik hem roep.
XxKayleigh
Geplaatst: 08-06-12 16:32
ik heb de naam van mijn vorige paard veranderd de roepnaam en naam op mijn startkaart
hij heette eerst Uniek en dat vond ik een beetje tuttig voor een stoere zwarte ruin dus heb ik er toen Umbroh van gemaakt met ROH van Rohdiamant zijn vader