Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dit weekend, vanaf vandaag zijn de Nederlandse Kampioenschappen voor IJslanders in Oirschot. Geen idee hoever je daar vandaan woont, maar dat zou wel een prima gelegenheid zijn om nader kennis te maken met dit ras. Ik ben zelf vandaag geweest, erg leuk.
even in het kort ik heb 3 opties :
dus daarom is het m'n 3de optie nu omdat ik twijfel aan dat "kindjes" vlak
En denk dat m'n optie 1 daar beter voor geschikt is en rustigere is dus dat je niet moet inhouden
. Maar ik ga zien

Dan kun je straks meer kopen hahaha! 

Alleen stuiten we tijdens het rijden nu tegen een aantal probleempjes. Maar ik mag niet klagen, er zitten ook hele goede en fijne stukken tussen. Het is voor ons allebei ook even zoeken. Galop laten we momenteel even voor wat het is, hij valt uit elkaar bij het aanspringen en dan springt hij of niet aan, of hij valt direct weer uit galop. 
Ik galoppeer ook nog niet onder het zadel hoor, eerst de basis in stap en draf voor elkaar zien te krijgen
Aan de longe vindt ze de galop (vooral rechtsom) soms ook nog wat moeilijk, alhoewel ze vorige week een keer heel beheerst galoppeerde op beide kanten
Ze wil soms of graag hard (balans), of ze springt over
Dus dat komt wel onder het zadel, geen haast. Onder het zadel eerst in stap en draf de basis onder de knie krijgen en zorgen dat ze aan de longe al heel gemakkelijk aanspringt en in de goede galop blijft

? Als combinatie zullen jullie ook wel snel groeien en als het allemaal wat soepeler gaat, kun je de galop weer meenemen tijdens het trainen, toch
? 
ze schrok van iets. Heb haar dan wel nog even laten stappen;) want anders weet ze dat als ze de volgende x dat doet ik er af ga. NIET dus
. Ik moet eerst het paard voor de volle 200% in stap vertrouwen voor ik naar draf ga. Ik heb er trouwens al opgezeten met zadel hoor alleen nog geen draf onder het zadel. Gisteren was ik het van plan maar toen begonnen ze te springen met de andere paarden en ja dat ga ik dus nog niet doen.
. Optie 1 en 2 ga ik dan ook volgende week zondag gaan bekijken/testen etc.
!
. 
Nu hopen dat hij de keuring doorkomt, maar dat zit vast wel goed.