Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:29

@ Jolien; Hij komt inderdaad rondom om de foto's ;)! Evt nog zelfs een osteo erbij. Die meid doet wel veel voor me hoor, ze houd me op de hoogte en wil eigenlijk alles wel doen zodat zij ook zeker weet dat ze 200% een goed paard aan mij verkoopt. Gister kreeg ik een mail dat ze hem weer op het harde had laten lopen links en rechts om en dat hij nu weer goed liep.. dus dat is iets positiefs ;)! Krijgt a.s. woensdag weer nieuwe ijzers dus dat loopt voor hem waarschijnlijk ook weer stuk beter!

Phoee.. 15.000 euro.. nou dat heb ik bij lange niet over voor een paard :Y)

Ik ben op ';t moment ook wel erg klaar met paarden zoeken hoor... of ze zijn te klein, te groot, te iel, te breed, overbouwd, geen uitstraling of de prijs is veeeeeeeeeeeeeelste veel dan wat hij eigenlijk waard is.
Paar dagen terug op paardje gereageerd.. 5 jaar, wel leuk paardje opzich, net weer wat opgepakt, springt leuk en kan beetje dressuur, zit niet een heel super papier achter.. 5000 euro, werkelijk hoor in wat voor fantasie leef je dan.. maar dat kan ook aan mij liggen :+

@ Twilight ; Klinkt leuk! Ben benieuwd of het wat is. Anders kun je altijd maandag bellen, dat is voor de meeste mensen meer een vrije dag :)

Dat paardenspullen shoppen is inderdaad erg verleidelijk! Zie iedere keer weer leukere dingen.
Zo ie zo wil ik wel graag het Micklem hoofdstel.. maar daar zit wel een prijskaartje aan, maar er zijn wel erg goede berichten van!

Anoniem

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:16

Ja, dat vind ik het dan ook niet helemaal waard. Zou daar eerder bij de 3500 gaan zitten, wel mooie leeftijd enzo maar nog niks bevestigt + papier zal wel niet veel zijn.

Nee, 15.000 dat ga ik nu niet en waarschijnlijk nooit niet betalen voor een peerd. :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:18

Hopen dat het wat wordt romanoff, wel fijn dat de huidige eigenaresse zo meewerkt :j

En wat dat betreft ben ik blij dat ik niet op zoek hoef naar een paard, ik hoef alleen maar te wachten tot hij of zij geboren wordt :Y) Maar het lijkt me idd dat je het op een gegeven moment zó zat bent.... En 15.000 euro kan ik alleen maar van dromen, laat staan een paard voor kopen :+

Micklem hoofdstel vind ik ook wel erg mooi, maar idd duur. En ik wil dan de versie zonder het ringetje op de neusriem, die vind ik niet mooi.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:24

5000 valt dan opzich nog best mee, maar dat kun je natuurlijk beter bepalen aan de hand van de beweging, uitstraling en karakter. En als het echt nog een redelijk groen dier is, dan is de leeftijf 5 weer wat goedkoper. Maar ligt er gewoon heel erg aan hoe dat paard beweegt.

Ik zit ook over de Micklem na te denken, maar de zwarte vind ik niet zo mooi, maar die lichte bruine.... Heb er nog wel een hele mooie foto van met mn bijrijdpaardje, kan hem straks wel even laten zien. :) Ik rijd er niet mee, want hij is van de eigenaresse en voor de dochter van mijn bijrijdpaardje. Is toevallig een halfzusje van "mijn" paardje, ook 4 en ze heeft haar met dat hoofdstel ingereden en ze is er erg tevreden over. :j
Voor wedstrijd vind ik het niets en bruin en zwart is ook weer minder en dan is hij nog vrij prijzig ook.. Maarja, zou hem sowieso wel even kunnen uitproberen voor ik het aanschaf en had hem de vorige keer even geleend vanwege het mooie kleurtje voor fotos :o

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:06

gister weer een paard wezen kijken.
vond hem erg leuk, woensdag gaan we nog een x kijken, maar dan met iemand die meer kijk heeft op het feit of hij goed loopt en die meer naar de feiten kijkt dan ik, mijn dochter en ik denken alleen maar hebben!!!
Wat vinden jullie van een week proeftijd???

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:08

Als je een proeftijd kan krijgen zou ik dat altijd doen :j Heb je toch net een andere/betere indruk van wat je koopt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:11

Als je die kan krijgen, een week DOEN! dan weet je inderdaad zeker of de klik er is bij jou en je dochter ;).
Iemand mee nemen die wat kritischer is, is ook geen slecht idee ;)! Als je zograag em wil hebben vergeet je ind vaak naar belangrijke dingen te kijken.. wat natuurlijk zonde zou zijn als je er achterkwam dat hij helemaal niet goed is ..
Wat voor paardje is het? laten jullie t paard ook keuren?

@ Lioony; Ik vind 5000 euro al veel geld en zou dat best overhebben voor een paard dat zich bewezen heeft in de sport.. niet voor een paard dat nog niks "heeft laten zien".
Voor meer als 3700 zou ik hem niet kopen iig.. maar zo zijn er genoeg mensen met hoge prijzen voor hun paard, wat hij niet echt waard is :)Tis maar net wat de gek er voor geeft haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:17

Ach ben een gelegenheids roker en de gelegenheden zijn nu spaarzaam dusja. Momenteel steek ik er eens in de 2 dagen eentje op, om dan te denken idd ik mis er niet veel aan. :+

15000? Daar DURF ik geen paard voor te kopen zeg. :')

Verder goed nieuws, ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en opgezadelt, ze was toch zo relaxed.... Barefootje erop, touwhalstertje (wel omgeknoopt tot sidepull) om, even in de wei stappen... Oh dat gaat wel goed. Op buitenrit!!! Zelfde rondje als dat ik gister aan de hand deed, zo gaaf omdat ik nu echt alleen was. Ze vond het héél spannend, maar deed ook waar ik haar voor gekocht had, namelijk toch doorgaan. Niet etteren, gewoon oké ik mag niet omdraaien dus dan zal ik er uit mezelf maar langs gaan. Je hoeft niet te drijven niet te vloeken, ze is gespannen maar ze gaat er langs.
Dusja ikke ben heel trots. Ga even zien nu of mijn filmpjes gelukt zijn. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 16:18

Als je proeftijd kan krijgen, grijpen met beide handjes! Ik denk dat er nog weinig verkopers zijn die een proeftijd toestaan :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:19

super gypsy :D

ben benieuwd naar je filmpjes :))

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:19

Tja, ik geef mijn pony geen week mee op proef. Zou niet weten hoe die terug komt.
Dus ik verwacht het ook niet terug.
Maar als je het kan krijgen zou ik het aannemen :j

Mooi dat het zo fijn gaat Gypsy!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:31

Fijn dat het zo goed gaat Gypsy!

Ik zou mijn paard ook nooit als "proef" meegeven.. Tenzij ik die personen prive goed ken en zeker weet dat ie persoon mijn paard niet zal vernielen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 16:45

Nee ik doe het ook niet, meegeven op proef.. Nu is er wel een meisje bij ons op stal die mijn merrie graag wil uitproberen en mocht zij interesse hebben mag ze haar natuurlijk wel 1 of 2 weken uitvoerig testen.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:58

ja ik ben ook blij met die week.
we doen het wel met een soort contractje dat ik het paard een week op proef kan hebben en dat ik het geld terug krijg mocht het niet klikken of dat het paard niet goedgekeurd wordt.
en dat ik het paard terug breng in de zelfde staat als dat ik het heb meegenomen (dat moeten we dan ook omschijven in het contractje) zoiets moet het worden denk ik.
en ik laat het keuren zodra hij hier is.
heeft iemand nog tips over wat er in zo'n contractje moet staan?

het gaat om een 16 jarige ruin.
Hij is nog wel dik en heeft weinig conditie maar ik ben er helemaal weg van probeer het nog te temperen want je weet nooit.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:55

Als je een proeftijd kan krijgen zeker doen (zegt diegene die op dit moment een weekje proef-paardeneigenaar is) en dan op alles testen wat je ook wilt als het jouw paard is. Maak een buitenritje, rij een les enz.
Aan de andere kant roep ik dit nu wel zo hard als koper zijnde, als verkoper zou ik mijn paard niet zomaar meegeven.

Mag ik een filmpje spammen? Vanochtend de eerste keer gereden en dat zag er zo uit:

Kleine toelichting: ik ben geen ruiter die zomaar op een paard stapt en wegrijdt. Ik moet altijd even wennen. Daarnaast leiden mijn enkels een eigen leven. Dat doen ze al 20 jaar en ik vrees dat ze dat ook blijven doen. Wat ik ook probeer, ze zwabberen alle kanten uit.

Wat vinden jullie van mijn nieuwe aanwinst-in-wording?

@Gypsy: Tof dat je vanochtend zo lekker hebt gereden. Lijkt me echt zo ruig om zo de eerste keer met je eigen paard op stap te zijn.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:57

Alice13 schreef:
oh oihoh, wat gaan jullie hardt een dag heb ik niet kunnen reageren en jullie zijn weer een pagina of 2 verder. Kijken of ik nog even een leuk berichtje achter kan laten zonder meteen offtopic te zijn, of terug te vallen op een pagina of wat geleden.
Vandaag gaan we eens goede foto's maken van mijn knollie dus dan kunnen jullie misschien wat beter mee genieten!

Oh en ik hou ook van shoppen hoor. Maar net zoals gypsy heb ik echt alles toen d'r tijd voor mijn bijrijdpaard gekocht en hoop gewoon heel erg dat dat past!:D

Heb wel een schitterend nieuw hoofdstel gezien http://hypostore.nl/premiera-monaco-ron ... sriem.html lijkt me erg mooi op haar staan.

hihi ik ga die ook bestellen moet alleen eerst weten of mijn paard het gaat passen,

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:10

Nou ik denk zeker dat hij op haar gaat passen hoor! Ze heeft een echt warmbloed hoofdje, ik neem denk ik wel de full, kan beter een gaatje in maken denk ik dan dat hij te klein is. (cob moest klein vallen)
'k heb ook een mooie frontriem er bij uitgezocht. ga het van de zomer denk ik aanschaffen, doe het nu nog even met mijn oude welkoop hoofdstelletje!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:32

Ohh wat een heerlijk filmpje om te zien zeg, die kleine toelichting is niet nodig joh, je rijd er gewoon zo mee weg. Toot liep bij zijn nieuwe ruiter ook niet meteen zoals bij edward, dus dat hoef jij dan ook niet van jezelf te verwachten. Het ziet er eerlijk en netjes uit, ben benieuwd naar een mooi haw of ritp topic binnenkort! :D

Ja het was echt ruig om zo weg te rijden haha. En ik ben zo blij dat ik toch voor een eerlijk paard ipv de zure types waar ik normaal voor val, gegaan ben. Zij doet gewoon vanaf begin af aan alles voor je.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:58

Wat een leuk filmpje Mikkie! Ziet erg erg vriendelijk uit, alleen ind wat om je benen denken, die zijn wel heel bewegelijk :+
Hoe groot is't paard? (merrie of ruin :D ?)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:13

Ja die benen dat is echt een drama. Maar ach, nu heb ik wel wat waar ik aan kan werken he. :D

Het is een merrie en ze is (maar) 1.64 en 5 jaar oud. Ze is nog relatief groen, laatste jaar weinig mee gedaan. Ik was een beetje bang dat ze te klein was, maar vind het reuze meevallen en ik heb besloten dat ik karakter belangrijker vind dan hoogte.

Gypsy: bedankt voor je lieve post. Haha, nee Toot liep ook niet gelijk de sterren van de hemel bij zijn nieuwe ruiter, dus het komt helemaal goed met ons (al had ik daar niet aan getwijfeld)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:15

Ziet er toch goed uit mikkie? Lekker relaxed voor een eerste keer hoor :D Vind je er ook goed op passen :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:24

Mikkie schreef:
Ja die benen dat is echt een drama. Maar ach, nu heb ik wel wat waar ik aan kan werken he. :D

Het is een merrie en ze is (maar) 1.64 en 5 jaar oud. Ze is nog relatief groen, laatste jaar weinig mee gedaan. Ik was een beetje bang dat ze te klein was, maar vind het reuze meevallen en ik heb besloten dat ik karakter belangrijker vind dan hoogte.

Gypsy: bedankt voor je lieve post. Haha, nee Toot liep ook niet gelijk de sterren van de hemel bij zijn nieuwe ruiter, dus het komt helemaal goed met ons (al had ik daar niet aan getwijfeld)

Ik vind het er ook gewoon heel netjes uit zien! Die benen heb ik ook, echt drama.. :+ Ik vind je er ook helemaal perfect oppassen qua maat! En het is een erg leuke merrie! :j
Ik heb dat ook altijd, dat ik heel erg moet wennen. Kan een voor mij nieuw paard ook niet meteen echt aan het werk zetten zoals ik dat met mijn bijrijdpaard normaal doe.

Gaaf zeg, gypsy! :D

Ik heb ook al een frontriem uitgekozen voor bij dat hoofdstel, zilver met zwart. Weet alleen nog niet wanneer ik die dan ga bestellen, omdat ik er toch al 1 bij krijg, maar het is iig zeker dat die er komt!

Dit zijn 2 foto's van het Micklem hoofdstel, de bruine. Vind het gewoon zo'n lekker kleurtje! Past ook zo mooi bij dit paardje op de foto's. :)
http://imageshack.us/photo/my-images/7/s053e.jpg/

Uploaded with ImageShack.us

http://imageshack.us/photo/my-images/703/s048d.jpg/

Uploaded with ImageShack.us

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:12

Zo filmpje is af. Zit alleen te denken waar het te zetten, volgens mij zit er welgeteld een minuut materiaal van tijdens het rijden in en voor de rest gewoon sfeerplaatjes. :')
Zal ik het toch heel brutaal bij rijden itp zetten?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:14

Het moet waarschijnlijk niet in dit topic, maar ik doe het lekker toch. Wat is nou het voordeel van zo'n Micklem hoofdstel? Hoe werkt dat eigenlijk?

Vriendin belde me, die had ik ook het filmpje laten zien en ze feliciteerde me met mijn eerste echt eigen paard. Vrees dat ik na dag 1 van de proefweek al weet wat de uitkomst gaat zijn. :D Ik ga dinsdag meteen de da bellen voor de keuring. Ben er alleen nog niet uit of ik alleen klinisch laat keuren of dat ik haar ook op de foto zet. Ik ken haar vanaf haar geboorte, dus dat wat zich geopenbaard heeft heb ik mee gekregen.

Hebben jullie dat nou ook, dat je je gewoon niet durft in te beelden dat je binnen onafzienbare tijd echt een eigen paard hebt. Ik droom ervan vanaf mijn 6de en ik ben nu 29. Ik had haar vanochtend vast en durfde gewoon niks te voelen, geen enthousiasme of wat dan ook. Ik heb haar na het rijden op de wei gezet en toen begon ze lekker rond te draven en toen dacht ik echt: "oh mijn god, dat is (bijna) mijn paard"

@Gypsy: gewoon bij rijden-itp. Mod grijpt wel in als het echt niet klopt. Soms moet je gewoon burgerlijk ongehoorzaam zijn. :o

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:15

Kan toch gewoon? Zie ik wel vaker! :j