Voel me nu heel blond trouwens
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Spannend! Alice13 schreef:onder het zadel zie je het vaak niet omdat het paard zich er dan niet mee bezig houdt. Ik denk dat je bij de mens moet zien als een tik. Je hebt vast wel iemand gezien die constant met z'n hoofd op zij beweegt ofzo.
Dat doet paard ook bij elke stap tilt hij een achterbeen hoger op dan de andere. Ik denk dat als je heel goed kan rijden(achterbeen goed onder het paard kan rijden) dat het niet zichtbaar hoeft te zijn (maar ik weet dus niet of ik goed genoeg ben :S)
Ik moet alleen niet zoveel haast hebben, maar gewoon rustig kijken, proberen en wachten tot ik het perfecte paardje voor mij heb gevonden:) Samir schreef:Ik meld me ook!
Ik ga samenwonen met mijn vriend en samen gaan we een paardje kopen! Wanneer weten we nog niet precies, maar iig wel vanaf augustus pas ivm vakantie.Stalling is al gevonden nu alleen paard nog!
We zijn trouwens nu alvast begonnen aan onze 'paardenuitzet'! Echt super leuk om te doen!
*genieten*
Silly1972 schreef:Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar zat een beetje mee te lezen, omdat ik waarschijnlijk van de zomer weer op zoek kan.
Maar nu las ik dit verhaal, maar Hanetred is een soort zenuwaandoening, zenuwprikkel en hoofd corresponderen zeg maar niet met elkaar, paard kan er niets aan doen, maar je kan het er niet uit rijden. Het komt wanneer die prikkel er is en dat is niet te voorspellen.
Kan wel een belemmering in de sport zijn.
Het is niet erg, doet ook geen pijn, maar mensen storen zich er vaak aan, denken gelijk dat het paard kreupel is.
Alice13 schreef:Goed van je! Nou ik blijf voor je duimen!
Ik ben weg van deze scheet! http://link.marktplaats.nl/434421925 a.s. zondag gaan we kijken. Zou eerst afgelopen zondag al gaan maar ging niet door, jammer genoeg!
Wat is de vraagprijs?
Wel een leuk paardje!kunamosity schreef:Kuna meldt zich ook! Na een nare ervaring afgelopen vrijdag tijdens het proefrijden, zoek ik echt een heeeel betrouwbaar paard. Had verteld dat ik mijn rug heb gebroken. Ik kwam eigenlijk kijken naar een 8 jarig paard, blijkt ie 5 te zijn. Toch geprobeerd. Door een fout van mij ging het paard steigeren en zette het op een lopen. Daar zat ik, zonder beugels, te galloperen. Ik ben er gelukkig niet afgevallen, maar ik weet nu helemáál zeker dat ik geen jong paard wil!
Ik ga donderdag bij een 15-jarige kijken en ik ga waarschijnlijk zondag bij een mooie vosmerrie van 11 jaar kijken, die tevens bitloos gereden wordt. Vooral die laatste spreekt me erg aan!Ik moet alleen niet zoveel haast hebben, maar gewoon rustig kijken, proberen en wachten tot ik het perfecte paardje voor mij heb gevonden:)
Helaas snapt mijn familie niet dat ik een paard wil kopen, want ik heb immers een oom met paarden waar ik gratis mag rijden. Maar mijn lieve Friese schatje, Ninke, moet worden verkocht!
3 jarige hengst, ik heb niet snel veel vertrouwen op een paard die ik niet ken, maar het meest onwaarschijnlijke bleek toch te kunnen. Er was een gigantische klik en daar zat ik dan, op een 3 jarige hengst die die dag voor de 3e keer in z'n leven iemand op z'n rug had. En het voelde zó vertrouwd op zijn rug! Niet te beschrijven, net alsof ik hem al jaren kende
Die andere 2 paarden die ik toen geprobeerd heb daar waren ook raar. Wel ouder, maar ze leken wel een beetje angstig voor mij..
Saar88 schreef:Mag ik ook gezellig meepraten? Leuk topic dit!
Bij mij zijn het (helaas) op dit moment nog lange termijn plannen vanwege de financiën, maar dat er een paard komt is zeker! Ik heb nu alle tijd om na te denken over wat voor paard ik wil (ik heb al een behoorlijk eisenlijstje), wat voor stalling etc.
Waar ik vooral erg bang voor ben is dat ik word gen*aid. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk mijn enthousiasme verbergen, wat de prijs omhoog kan drijven natuurlijk, en ik kan al helemaal niet afdingen. Daarom heb ik wel besloten een volledige keuring te laten doen.
Hoe pakken jullie dat aan bij een eventuele koop? Wie nemen jullie mee en hoe zorg je ervoor objectief te blijven?
Saar88 schreef:Mag ik ook gezellig meepraten? Leuk topic dit!
Bij mij zijn het (helaas) op dit moment nog lange termijn plannen vanwege de financiën, maar dat er een paard komt is zeker! Ik heb nu alle tijd om na te denken over wat voor paard ik wil (ik heb al een behoorlijk eisenlijstje), wat voor stalling etc.
Waar ik vooral erg bang voor ben is dat ik word gen*aid. Ik kan bijvoorbeeld moeilijk mijn enthousiasme verbergen, wat de prijs omhoog kan drijven natuurlijk, en ik kan al helemaal niet afdingen. Daarom heb ik wel besloten een volledige keuring te laten doen.
Hoe pakken jullie dat aan bij een eventuele koop? Wie nemen jullie mee en hoe zorg je ervoor objectief te blijven?
Alice13 schreef:Heel verstandig dat je je paard laat keuren, ook kan je je door da laten adviseren over wat een goede prijs is. En natuurlijk afspraken maken met de eigenaar. Boden die op internet staan, kijk ik niet eens naar! Dat is gewoon onzin. Ik kan ook een bod van 3000 euro op het paard van me vriendin zetten, dat is gewoon om de prijs op te schroeven. Gewoon een bod doen van wat jij denkt dat goed is.
Om te voorkomen dat je een impulsieve aankoop doet. Meerdere keren gaan kijken, eventueel filmpjes foto's maken om thuis nog weer eens te kijken hoe jij er op staat. en wat je van het paard vindt etc.
Een onafhankelijke dierenarts is ook heel belangrijk voor het laten keuren van je paard!