Paard 'redden' van de slacht, welke prijs? [Update p.13]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

Re: Paard 'redden' van de slacht, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:11

*stille meelezer*

Ik begrijp dat je velriefd wordt op zo'n lekker koppie. Gefeliciteerd dat het je gelukt is. Dit wordt vast nummer 2 waarvan hij denkt: chips, had ik noooooooooit weg moeten doen.

But then again, je steekt er veel tlc in, dus dan mag je dat ook best gegund worden.

Hoop hier in de toekomst ook nog foto's van hem tegen te komen. Hoe heet hij overigens?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:15

Leuk paard hoor.
Denk je erom dat je hem nu niet te veel gaat voeren.
Mijn ervaring is dat een slungelig paard die op jonge leeftijd als zo groot is, een groter risico heeft op problemen met zijn gewrichten.

Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent geworden op zijn koppie!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:37

Wat een leuk paard! <3 Ik vind 'm geweldig :)
Ik snap nu hélemaal dat je verliefd werd! :j

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:54

paschja schreef:
Wat een ontzettende leuke GVR! (grote virendelijke reus }:0 )

Wat voor kleurtje wordt dat precies als hij 'klaar' is met ouder worden? ;)

Zo noemen we onze KWPN'er van 1.83 ook :P Nou hebben we er 2!

Hij heet Dizzerd (heel erg orgineel bedacht naar zijn vader Wizzerd }:0 )

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:33

Roepnaam: Dizziee <3

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 17:32

Ja inderdaad.. Dizzerd vind ik niet zo leuk :n Maar Dizzie wel :) Dus zo noemen we hem. :)

fashiondoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:44

Wat een schatje om te zien <3 Je zou toch zo'n leuk paard niet naar de slacht doen!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:39

Wat een schatje ! <3

fijn dat hij een goed plekkie heeft gevonden !
Ik zou hem wel bijvoeren, maar voorzichtig aan, want hij is nog bijna niets gewend, liever rustig op gewicht krijgen, dan dat je door te snel te veel, bijv. koliek krijgt.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:21

Stille meelezer valt binnen :Y)

TS, wat geweldig dat het nu toch is gelukt.
Het is wel een droppie hoor, of eigenlijk kan ik gerust DROP zeggen want sjonge wat een ontzettende slungel is.
Waar die gaat eindigen als hij 6 is???

Hou je ons op de hoogte van zijn voortgang. Dit wordt een heule mooie, die verkoper trekt zich straks voor de 2x z'n haren uit z'n hoofd :=
Haha, ik heb er nu al lol om.
Zo'n man zou geen paarden mogen hebben :n

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:32

*las het hele topic in spanning door*

Echt super dat hij nu bij jullie is zeg! Ik kan begrijpen dat je helemaal verliefd op 'em werd, wat een leukerd!
Volgens mij wordt het echt een knapperd, is hij nu ook al hoor! Heel veel succes en plezier met hem!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 15:38

Ik ben ook echt heel erg blij met hem, helemaal nu ik weet dat ik niet de enige ben die hem mooi vind :D

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte over hoe hij het gaat doen. Hij krijgt voer in overleg met een dierenarts, dus hij krijgt (als het goed is, zij zal er verstand van hebben hoop ik) niet te veel.

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:58

koenlover schreef:
Hij heet Dizzerd (heel erg orgineel bedacht naar zijn vader Wizzerd }:0 )

Tja, een 'Lizzard' is het ook niet echt... :+

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:40

Ik ben wel benieuwd naar nieuwe foto's !
Met een zonnetje en al weer iets meer op krachten gekomen, lijkt het me een schoonheid.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:19

ach en al was het geen schoonheid... wat heerlijk dat ie nu een fijn tehuis krijgt........

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:02

wow gaaf zeg, toch geluk, eind goed al goed!
je hebt heel wat geduld moeten hebben met die man!
misschien wou hij het paard niet verkopen eerst odat hij zo schraal was, wou hij hem eerst wat laten bij eten om geen praatjes te krijgen ofzo dat kan ook nog he.
en sommige mensen kunnen ook wel wat besluiteloos zijn, dat ken ik zelf ook wel.
fijn voor het paard en jullie dat hij het paard toch particulier heeft willen verkopen ipv naar de slacht te doen om zijn naam als fokker van goede paarden hoog te houden.
en ik hoop maar met je mee dat hij uitgroeid tot een goed en sterk paard.
is nu nog steeds wel schraal maar hij heeft nog wel tijd om bij te komen en uit te groeien.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:41

Ik heb t verhaal even meegelezen en wouw zeg... een hele reeks aan verbazende zinnen zitten nu in mijn hoofd "hoe haalt hij t in zijn hoofd", "hoe kan het toch dat er zulke ideen in mensen omgaan" etc...

Heel fijn voor jullie, en ook geweldig ván jullie dat jullie deze kanjer zo'n mooie oplossing kunnen bieden. :D
Ik hoop dat hij het heel erg naar zijn zin krijgt, oplapt en dat hij lichamelijk in orde blijkt te zijn!
Wie zou er nou niet verliefd worden op zo'n koppie, ik kan je geen ongelijk geven!

Het verhaal kan eigenlijk zo in de penny :+

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:56

Haha een beetje een penny verhaal is het inderdaad ook wel! :P En ik heb vaak genoeg gezegt er komt geen paard meer bij, maar deze mooie reus maakte van mij weer een verliefd penny meisje.. :P

Ik merk dat hij al een stuk beter in zijn vel zit. Hij heeft hier overdag voldoende gras op het land, 's nachst staat hij max. 10 uurtjes op stal (4,5 x 5 meter groot met een open bovenkant waar hij kan neuzen met de andere paardjes) met een goeie kwaliteit hooi. En hij krijgt nu op aanraden van de dierenarts equilin basic door zijn halfje kruiden muesli.

We merken dat het hem goed doet. Hij word langzaamaan al een beetje brutaal (vooral naar andere paarden). Gister hebben we de dreads uit zijn manen gepeuterd (wat een werk was dat) en hij heeft uitgebreid van alle aandacht genoten :)

Ik hoorde hier weer via via dat dit paard als jaarling een knie operatie heeft ondergaan. De fokker heeft dit eerder al ontkent maar een oplettende bokker zag een afwijking aan zijn linkerknie. Ik ga nog maar eens praten met de fokker (en ik hoopte zo dat ik nu van hem af was :( ) en zowiezo komt de dierenarts binnenkort dus dan kan die er eens goed naar kijken. Zou je een litteken kunnen zien als hij echt geopereerd was geweest?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:59

Ik denk het wel en aan de benen al helemaal.
Wat leuk dat hij brutaler aan het worden is.Een ècht teken dat ie beter in z`n velletje zit }> :):) +:)+

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:17

Zit juist je topic voor het eerst te lezen..

Wat een ontzettend leuk paard is het zeg!!

Die boer gaat spijt krijgen hahahaa..

karin1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:24

geweldig dat je hem een goed leven geeft.ik heb mijn paard ook "gered",hij vroeg toen 100euro voor een oud,graatmager paard,met kale plekken,rotstraal,en aan 1 oog half-blind.
ik had maar 850,en zou de rest later betalen.
toen ik haar had,ben ik nooit terug gegaan voor de rest,maar ik heb zo veel kosten gehad om haar op te lappen,dat me dat weinig kon schelen.
applaus voor jou!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:09

koenlover schreef:
Ik hoorde hier weer via via dat dit paard als jaarling een knie operatie heeft ondergaan. De fokker heeft dit eerder al ontkent maar een oplettende bokker zag een afwijking aan zijn linkerknie. Ik ga nog maar eens praten met de fokker (en ik hoopte zo dat ik nu van hem af was :( ) en zowiezo komt de dierenarts binnenkort dus dan kan die er eens goed naar kijken. Zou je een litteken kunnen zien als hij echt geopereerd was geweest?

Ja, dat blijf je zien. Mijn destijds 3 jarige merrie kwam bij mij met het verhaal dat ze als veulen in het prikkeldraad in een sloot had gelegen. Ze heeft een "mercedes ster" op haar bil van (omtrek) bijna 35cm. ook bij haar ene voorknie is aan de onderkant een blijven litteken te zien. De knie is breder (niet met vocht gevuld maar in vooraanzicht is de knie breder dan de andere). Dit hoeft niets te betekenen (blijkbaar) want ze is nu 28 en nog steeds nooit kreupel geweest . En ik rij er nog op.

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:35

Ik heb even dit topic 'gevolgd' en ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, veel succes :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:44

Agosh, wat een aandoenlijke slungel. Fijn dat het gelukt is en jij hem dat fijne huis kan geven :)

Wat die knieoperatie betreft, niet netjes dat ie t niet gemeld heeft, maar eerlijk is eerlijk, hij 'wilde hem naar de slacht doen' en jij wilde hem koste wat kost kopen..om hem dat goede thuis te geven en zo te horen krijgt hij dat ook perfect :)

Ben erg benieuwd naar over een paar maandjes, vast een heel ander paardje..veel geluk en plezier met Dizzy (ojee, zou je hem wel die naam laten houden???? hihi, mijn ervaring is dat ze hun naam eer aan gaan doen :P)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:36

Goed om te lezen dat ie zich al zo veel beter voelt! :D Benieuwd wat de da zegt van die knie inderdaad... Vreemd dat die fokker t niet gemeld heeft... Maar idd, hij wou m naar de slacht doen. T is iig een heel erg leuk paard om te zien, kan me voorstellen dat je daar verliefd op wordt *D

Amy77 schreef:
Ben erg benieuwd naar over een paar maandjes, vast een heel ander paardje..veel geluk en plezier met Dizzy (ojee, zou je hem wel die naam laten houden???? hihi, mijn ervaring is dat ze hun naam eer aan gaan doen :P)

T is wel echt zo! Heb die van mij Biscuit genoemd en hij doet zn naam eer aan :) T is een beetje een softie, een koekie :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:42

Wat een leuk beestje, mooi dat het gelukt is.
Ik zou de naam ook veranderen inderdaad. ;)