Laui!"]
[quote="Anneke schreef:Het is een 9 jarige NRPS hengst van Saint urrus d'Olympe.
Hij is gitzwart, met heel lange manen. Hij is heel mooi compact gebouwd, en heeft goede gangen, 1m62 hoog.
Hij is nooit uitgebracht, en er wordt zelden wat mee gedaan.
Wel rijdt je er zo mee weg, ook al staat ie een jaar stil.
Ik kan deze hengst kopen, maar wil graag van jullie weten, of jullie een schatting kunnen maken wat hij zou moeten kosten.
De eigenaar vraagt er nl E 5000 voor.
Het lijkt mij nogal een hoog bedrag.
Hoeveel % arabisch bloed? Als dat vrij hoog is denk ik dat hij dat echt wel waard is. Helemaal als er al mee gefokt is en blijkt dat hij zwart overerft. Zwart is namelijk goud waard bij de arabieren. Is hij al goedgekeurd? En lopen er al nakomelingen rond. Dat drijft de prijs namelijk behoorlijk op!
[/quote]
Dus als je dit paard zou kopen betaal je eigenlijk voor de kleur en het nageslacht?
*Ben hier een rund in hoor*
Maar als je hem dus wilt laten helpen en de sport ingaat is dat dus eigenlijk allemaal weggegooit geld?
Dan zou je voor minder geld een paard kunnen kopen wat hetzelfde of meer kan alleen dan niet zwart is en vererft?
Dussss het ligt eraan wat je wilt doen?
Als je verder wilt fokken enzo dan is die het geld dus wel waard en als je hem voor de sport wilt dan dus niet?
*voor mijn eigen opheldering hoor*