Pf.. Dat mens is wel koppig hoor. Ze kan beter realistisch zijn en haar paard gewoon verkopen.
Hoe uit de kreupelheid zich?
lonnie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 12:58
ze is niet stokkreupel, maar loopot onregelmatig. Nou moet ik zeggen, ik heb wel een klein beetje hoop. HEt is namelijk zo dat paard de afgelopen 3 maanden, behoorlijk verkeerd is belast. 24 uur op stal, misschien een keer in de 2 dagen 5 minuten eruit en opgejaagd worden. Dat gaat natuurlijk niet echt lekker voor de spieren. Ik heb steeds het idee gehad dat het hoger zit, vanuit de schouder. Dat zou weer te maken kunnen hebben met het zadelmarktzadel waar paard mee is gereden en dat van geen kanten past. Dus ik ga haar (als ik haar ooit krijg) meteen door osteopaat laten checken, en verder dus lekker laten lopen op de wei en kijken wat dat uithaalt
Heb je haar ook vertelt dat hoe langer ze wacht met de verkoop (aan jou), hoe hoger haar schulden worden en hoe minder ze overhoudt aan de verkoop?
Daisies
Geplaatst: 25-01-10 13:01
Dat zou inderdaad goed kunnen komen.. Ik zou het afwachten, en zeker geen 300 euro bijleggen. Ze moet blij zijn dat je haar paard uberhaupt wil hebben..
lonnie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 13:01
jup.....dus ze heeft nog 6 dagen, dan begint de volgende maand en komt er weer 100 euro bovenop
Ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat ze het paard niet aan je gaat verkopen voor die prijs....
Daisies
Geplaatst: 25-01-10 13:03
Ze heeft nog een week om akkoord te gaan.. Ze is mooi dom als ze dat niet doet. Maar het is toch haar paard en niemand kan besluiten wat zij moet doen..
Binky_Zephyr
Geplaatst: 25-01-10 13:04
goed dat je de DB hebt gebelt .. ik heb niet alle pagina`s gelezen maar ik vind het afschuwlijk voor het paard, en ik snap ook niet dat sommige mensen dat kunnen doen !!
lonnie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 13:06
Liezel, ik hou er vanaf u ook rekening mee, maar ik blijf wel en beetje hopen, want wat gaat ze er anders mee doen? Dit is haar enige optie (tenzij ze wil dat de manege hem krijgt of hem voor de slachtprijs aan een handelaar verkopen)
MAar als het niet doorgaat heb ik er iig gigantisch hard mn best voor gedaan, en dan moet ik het maar snel vergeten. In tegenstelking tot iedereen op de manege die wel praat en roept dat het zo niet kan, heb ik als enige actie ondernomen. Ik ben ook de enige die (sporadisch) contact met haar heeft kunnen krijgen, omdat ik meer moeite heb gedaan dan opbellen en constateren dat er niet op wordt genomen.
Alle respect voor jou hoor, als er meer van zulke mensen waren was het dierenleed ook een stuk minder. Je kan nu alleen maar hopen dat ze akkoord gaat..
Salaborda
Geplaatst: 25-01-10 13:09
Liezel1 schreef:
Wordt de prijs dan ineens €1400,-????
Nee, de schuld van de eigenaresse gaat met 100 euro omhoog. Nieuwe maand, weer stalgeld erbij!
nou ik ga maar even douchen en aankleden en iets eten, want zo hier zitten wachten en steeds mn mail vernieuwen dat is ook niet je van het....zodra ik iets hoor plaats ik het hier
Binckydenice
Geplaatst: 25-01-10 13:11
Jetje, wat lastig zeg... En wat een dom meisje! Hoe kun je zo met beesten omgaan zeg. Ik hoop echt dat jij het nieuwe baasje wordt...
@TS: dit paard is gewoon niet meer waard als de slachtprijs en die ligt momenteel ronde euro per kilo slachtgewicht; dus alleen het vlees wat er afkomt. Voor een stevig paard zit je dus op rond de 4/500 euro !! Hiermee kan de eigenaar mooi de s taleigenaar betalen en is dan van alle problemen af. Ik zou haar dat even heel goed duidelijk maken met een tijd erbij waarbinnen ze moet regaren. Zo niet dan de DB wederom inschakelen c.q. de stalhouder een procedure laten starten (beginnend met een aangetekende brief richting eigenaar) waarin hij aangeeft binnen xx dagen geld te willen zien of anders een deurwaarder inschakeld.
Misschien dat dit helpt. Nu gaat het véél te lang duren iig.
ik hoop van harte dat het je lukt om het beestje over te kopen! ik hoop echt dat de eigenaresse inziet dat het zo niet kan, dat ze haar prijs er niet voor kan krijgen.
Zeeuwtje68
Geplaatst: 25-01-10 13:28
Liezel1 schreef:
Ik zou gewoon lekker je ding doen vandaag... Kijk vanavond nog maar een keer naar je mail.
idd zou ik ook doen. Je hebt je best gedaan, als ze niet wil is het niet anders. En heeft ze zichzelf ermee. Maar om steeds je mail te gaan checken om de paar sec word je ook niet blij van toch? Hopelijk gaat ze naar jou. En anders jammer! Maar wat kan je dan nog eraan doen?
Zera
Geplaatst: 25-01-10 13:31
Wt een verhaal zeg.
Hopelijk krijg je het paard toch. Want in deze situatie is het echt niks. Vind het zelf al verschrikkelijk als ik 1 dag niet geweest ben. Laat staan 3 maanden. Maar weet wel als ik een keer niet kan. Dat het paard dan gewoon door mijn ouders word verzorgd en binnen en buiten word gezet.
@TS; ga er langs met alle overdrachtspapieren én het geld en roep door de brievenbus dat je geld komt brengen
lonnie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-10 13:40
ja haha dat zat ik ook al te denken Dubbeldun!
Ik ga zo eens de manege eigenaar bellen, of hij al weet of ze de stalling heeft overgemaakt (zoals ze dus beweert)
edit: als dat zo is, ga ik vanavond inderdaad gewoon langs. Wie weet wat daaruit komt. als hij geen geld heeft gehad, gaat dat niet op. Da wil ik dat ze naar de manege komt voor de overdracht