Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

kehdra

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:52

Mijn paard vraagt toch ook niet om mijn vriend weg te doen?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:57

kies is voor mijn vriend,
paarden vind ik erg leuk, vermaak me prima maar het is wel een hobby..
met mijn vriend kan ik praten, lachen en lekker uit eten en allemaal leuke verschillende dingen doen, en dagen achter elkaar.
bij paardlief kan dat niet :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:05

kehdra schreef:
Mijn paard vraagt toch ook niet om mijn vriend weg te doen?

Kan toch ook zijn dat je een hele drukke baan hebt die toch heel veel tijd in beslag neemt waardoor je of tijd hebt voor je paard of voor je gezin? Dat kan ook de reden zijn dat je een keuze moet maken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:23

Nessah schreef:
sefanja schreef:
Ik kies voor mijn paard, mijn moeder denkt nu dat ik eeuwige vrijgezel blijf.

Mijn moeder vind het een reden dat ik maar 1 beste vriendin heb, Niet meer :=
Zou het zo zijn? :=

Eerlijk gezegd snap ik dit niet.. Natuurlijk mijn paard is heel belangrijk voor mij, maar je wilt toch ook een leven naast je paard? Vrienden, relatie,familie.. Is toch nog belangrijker dan je paard?

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de mensen om mij heen kiezen. Gelukkig hoef ik niet te kiezen, want ik ben gek op mijn paard en zou het heel erg vinden. Maar ik zou het nog erger vinden om zonder vrienden/familie of relatie te zitten.

Geen idee het is gewoon zo.
Automatisch sluit ik mensen van me af, omdat ik veeeel te bezig ben met paarden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:24

@ Nessah, zo bedoelde ik het niet.
Ze zijn mij ongeveer evenveel waard (op het moment de ene iets meer dan de ander, maar dat komt weer goed), maar zodra de een zou vragen om de ander weg te doen, gaat juist de vragende partij weg. Als je van me houd kan je me delen ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:35

sharon_quiz schreef:
Ja natuurlijk doen we ook veel samen. Sowieso in het weekend. En doordeweeks na het werk eten we gewoon samen 's avonds. Na het eten nog even kopje koffie en thee en tv. Dan ga ik naar stal en kom ik rond 22:00 uur thuis en gaan we ook nog een uurtje tv kijken o.i.d. Op woensdag probeer ik altijd te regelen dat een ander m'n paard doet, zodat we ergens naartoe kunnen gaan. Dus we brengen ook wel tijd samen door ;)

Dat betekent dus dat je elkaar maar 1 avond in de week daadwerkelijk ziet en tijd met elkaar doorbrengt. Voor mij zou jouw "weekschema" veel te weinig zijn om zelf mijn relatie leuk te blijven vinden.

Dat is iets heel persoonlijks, en ook iets wat je in overleg en samenspraak met je partner doet. Maar ik heb in mijn omgeving best wat relaties stuk zien lopen "op de paarden" (feitelijk niet daarop, maar op niet luisteren naar elkaars behoeften) of ken mensen die maar een héél klein cirkeltje hebben en weinig contacten opdoen buiten hun stalgenoten. Voor mij is dat altijd een beetje een schrikbeeld geweest. Maar dat heeft dus ook te maken met de waarde die ik aan mijn relatie hecht. Laat ik het zo zeggen: mijn man is veel te leuk om de hele avond bij weg te zijn :D

CLoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:40

Ik had die discussie ook met een vriendin van de week.
waarop ik zij mijn paard is nr #1
daar heb ik voor gekozen,dus zal er goed voor zijn.
mijn vriend kan voor zich zelf zorgen.
maar als ik zou moeten kiezen,
paard of vriend. ging ik voor de volle 100% voor mijn paardjes.
omdat ik een vriend/man wil die achter mij staat..
en dat doet hij niet op het moment dat ik moet kiezen..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:30

Equimotion schreef:
sharon_quiz schreef:
Ja natuurlijk doen we ook veel samen. Sowieso in het weekend. En doordeweeks na het werk eten we gewoon samen 's avonds. Na het eten nog even kopje koffie en thee en tv. Dan ga ik naar stal en kom ik rond 22:00 uur thuis en gaan we ook nog een uurtje tv kijken o.i.d. Op woensdag probeer ik altijd te regelen dat een ander m'n paard doet, zodat we ergens naartoe kunnen gaan. Dus we brengen ook wel tijd samen door ;)

Dat betekent dus dat je elkaar maar 1 avond in de week daadwerkelijk ziet en tijd met elkaar doorbrengt. Voor mij zou jouw "weekschema" veel te weinig zijn om zelf mijn relatie leuk te blijven vinden.

Dat is iets heel persoonlijks, en ook iets wat je in overleg en samenspraak met je partner doet. Maar ik heb in mijn omgeving best wat relaties stuk zien lopen "op de paarden" (feitelijk niet daarop, maar op niet luisteren naar elkaars behoeften) of ken mensen die maar een héél klein cirkeltje hebben en weinig contacten opdoen buiten hun stalgenoten. Voor mij is dat altijd een beetje een schrikbeeld geweest. Maar dat heeft dus ook te maken met de waarde die ik aan mijn relatie hecht. Laat ik het zo zeggen: mijn man is veel te leuk om de hele avond bij weg te zijn :D

Haha, nou mijn vriend vind ik ook heel leuk hoor! Maar het paard ook! :D

Maar ik zie mijn vriend doordeweeks gewoon iedere avond. We eten altijd samen en houden wel van tafelen. Dus het is niet van hap schrok weg, doei ik ga naar m'n paard. En dan meestal op woensdagavond zie ik hem gewoon de hele avond en gaan we er wel eens op uit. In het weekend zijn we ook altijd samen, in ieder geval 's avonds. Maar nogmaals, mijn vriend is ook niet elke avond thuis. Die heeft ook veel klusjes hier en daar en z'n sportvereniging. We hebben niet het idee dat we elkaar weinig zien.

Maar ja, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb ook veel relaties stuk zien lopen door "jaloezie" van vriendjes. Ben blij dat wij het zo goed kunnen combineren. Hoe vaak ga jij naar je paard?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:52

sharon_quiz schreef:
Hoe vaak ga jij naar je paard?

Ik heb een flexibele baan waardoor ik niet gebonden ben aan 's avonds naar stal gaan. Mijn partner werkt wel op kantoortijden. Ik werk aan het einde van dag iets langer door dan hij, maar de rest van de avond is dan wel van ons. We wonen midden in het centrum en gaan dus regelmatig nog ergens naartoe (tentoonstelling, film, theater, vrienden).

Aan de ene kant is het "luxe" dat ik zo flexibel ben, aan de andere kant heb ik dat ook bewust opgezocht. Omdat ik dus niet elke avond op stal wil zijn zodat ik geen tijd meer heb voor mijn partner of vrienden doordeweeks.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:08

Dat is inderdaad wel luxe hoor. Ik heb wel flexibele werktijden, maar de aard van mijn werk zorgt ervoor dat ik toch eigenlijk altijd overdag werk. Dan blijft er voor je paard weinig anders over dan 's avonds. Maar ook dan blijft er toch 's avonds genoeg tijd over om wat leuks te ondernemen.
Hoe lang ben je nou echt bij je paard ( en niet kletsen met stalgenoten dus :o ), toch ook niet elke avond drie uur of langer.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:16

Ik heb geen eigen paard, maar als ik er nu één zou aanschaffen dan kan ik vertrekken. Dan is het einde relatie, volgens vriend. Ik denk dat hij bang is dat hij aandacht te kort komt in het weekend en dat ik mijn kids en huishouden verwaarloos. Terwijl die dus niet het geval zou zijn. Dan zou ik mijn tijd nog beter indelen dan ik nu zou doen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:28

Als ik voor mijn paard of vriend zou moeten kiezen, kies ik voor mijn paard. Net wat de TS zei; je vriend kan het een maand daarna ook alsnog uitmaken terwijl een paard moeilijk kan zeggen: he, ik zoek een ander baasje!
Maar ik hoop dat het niet zo ver bij ons zal komen en daar ben ik ook absoluut niet bang voor.. Ik vind dat je vriend niet kan zeggen/verbieden dat je minder naar je paard moet omdat hij aandacht te kort krijgt. Dan gaat ie toch lekker mee? Of zoekt hij toch ook een hobby?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:40

Als ik moest kiezen, kies ik voor mijn dieren. Niemand kan mij verplichten afstand hiervan te doen, dan ben ik niet gelukkig. Doet die gene dat wel, dan houdt die kennelijk niet zoveel van mij. Ieder mens heeft zijn ontspanning nodig, de één vind dat bij zijn paard en de ander bij een auto. :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:44

Ik heb toen ik net bij mijn man kwam (7.5 jaar geleden) gelijk gezegd dat hij me niet voor de keuze moest zetten omdat hij daadwerkelijk zou verliezen.
Nu dik zeven jaar later ben ik gelukkig getrouwd en heb een dochter en een tweede is onderweg.
Hij heeft niets met paarden maar heeft altijd gezegd dat hij me niet voor de keuze zou zetten.
Dit heeft hij ook nooit gedaan.
Hij weet wat het is om een keuze te moeten maken en weet dus ook hoe ik me zou voelen als hij dat bij mij zou doen.
Op hetm oment heb ik heel erg weinig tijd en heb ik een bijrijder erbij die het ontzettend goed doet maar toen ik wel vel tijd had combineerden wij het gewoon.
Hij had zijn dingen en ik de mijne en dat respecteerden wij van elkaar.
Ik was er niet elke dag maar wel vier tot vijf keer per week en daar had hij vrede mee.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:18

Zesiram schreef:
Hoe lang ben je nou echt bij je paard ( en niet kletsen met stalgenoten dus :o ), toch ook niet elke avond drie uur of langer.

Maar goed, als je van 7 tot 10 op stal zit (zoals hierboven als voorbeeld werd genoemd) dan blijft er weinig meer van je avond over. Ik zou niet op die manier 4 avonden in de week weg willen zijn. Als je strak tot half 5 werkt, niet teveel reistijd hebt en meteen uit je werk door gaat naar stal dan wil het nog een keer op een manier dat je nog wat aan je avond hebt, maar dat moet dan maar net kunnen.

Alternatief is dat je je hobby anders indeelt/beleeft en bijv. minder intensief rijdt en/of je paard op een manier houdt dat je geen uren aan de verzorging kwijt bent.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:45

hey hey

Ik heb twee jaar geleden tussen mijn ex en mijn haflinger moeten kiezen ( had op dat moment ook mijn arabier en shet nog) hij vond drie paarden teveel niet het onderhoud maar de tijd die ik er aan besteede. Dus eisde hij dat er een weg moest toen heb ik gekozen voor mijn haflinger die was als laatst er bij gekomen . ( had hem inmiddels wel al een jaar) Was het er natuurlijk niet mee eens maar kon op dat moment niet anders.

3 maanden later was het niet meer te doen de relatie met mijn ex ( diverse redenen) en ben ik alsnog weg gegaan . Na een relatie van 7 jaar waarvan 6 jaar samen gewoond. Maar was wel mooi me haflinger kwijt nou een spijt dat ik had al vanaf de eerste minuut dat hij weg was. Elke dag zie je dan de fotos van je pony echt verschikkelijk.

Nu wilde ik hem altijd graag terug hebben en of de wonderen de wereld niet uit zijn wil zijn nieuwe eigenaar hem verkopen en ga ik mijn pony 23 jan weer ophalen. Een kadootje van mijn man waar hij ook nog is een belachelijk bedrag voor moet neerleggen. Hij moet het 2,5 dubbele voor betalen als waarvoor ik hem verkocht heb aan die mensen. Heb nu gelukkig een man die ook gek is op paarden we hebben er nu inmiddels vier en de vijfde gaan we de 23 jan ophalen.

Dus bedenk goed wat je doet als een man je voor de keus zet je paard of hij ( of het moet financieel niet meer haalbaar zijn dan kan ik het nog begrijpen) als hij je je hobby niet gunt hoeveel houd hij dan van je ????????? Ik zal nooi maar dan ook nooit meer voor een man kiezen. Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:52

Ik zou me paard voor geen goud weg doen. Maar mocht de situatie zich voordoen is het puur als mijn paard het ergens anders beter zou hebben. Ik ben al jaren samen met mijn partner en dat zal ook zo blijven. We zijn beide knetter gek op ons paard dus die staat ons Nooit in de weg, daar zou ik mijn paard dus ook nooit voor weg doen! Als ik ooit een vriend had getroffen die mij voor de keus zou hebben gesteld had hij een probleem gehad, dan had ik duidelijk voor mijn paard gekozen!
Ik sta dus duidelijk niet in die situatie sterker nog heb ik het dus heel goed getroffen met beide mannen ;) (partner en paard).
Mocht het zo zijn dat wij niet genoeg tijd of geld voor hem zouden hebben zou ik absoluut een andere eigenaar zoeken die hem dat wel kan bieden. Maar gelukkig hebben wij een lekker leventje en hoef ik hier niet over na te denken.

Paard EN Partner dus :D

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:57

Kan moeilijk begrijpen dat je "vrijwillig" zo'n keuze zou moeten maken. Zoiets lijkt me alleen aan de orde als je om een of andere reden niet meer voor je paard kunt zorgen, anders zou het zeer egoïstisch zijn van de partner. En idd de liefde van een dier is écht onvoorwaardelijk, wat je partner er ook van vindt. Het beste lijkt me gewoon niet hoeven/moeten kiezen, samen of alleen de ruimte hebben of krijgen om je hobby te beoefenen.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:34

Nou dat vind ik ook.
Ik vind dat mijn paard bij het gezin hoort maar hij ziet dat niet zo hij ziet hem liever gaan dan komen.
Ik kan me daar zo druk en verdrietig over maken.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:36

Mijn paard!
mn vriendin kan nog voor zichzelf zorgen, mn pony kan moeilijk dr eigen stal uitmesten..

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:33

Als ik echt voor die keuze zou komen staan dan kies ik toch voor me man en kinderen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:35

Waarom zou ik moeten kiezen?
Als mijn vriend dat van me eist zonder goede argumenten, dan is mijn vriend niet de juiste voor me :).

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:38

me paard
if you want a stable relationship GET a horse ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:41

Mijn pony's heb ik 12, 9 en 3 jaar. Mijn langste relatie tot nu toe 10 maanden. Dus die keuze lijkt me snel gemaakt :')

Mocht mijn toekomstige vriend willen dat ik kies, dan is het denk ik toch jammer voor hem. Want wat ik met mijn pony's heb kun je denk ik wel vergelijken wat voor andere mensen hun kinderen zijn. En ik word gelukkig van mijn pony's dus als een vriend me dat niet gunt dan is hij toch niet de juiste voor me. En als je het druk hebt door een baan dan valt het met een goede planning wel te regelen. Mijn pony's lopen veel buiten, dus als ik wat minder rijd vinden ze niet erg.

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:54

Mijn paard (als ik er een had)