Vesceron schreef:ze ruiken het al en weten dondersgoed waar ze belandt zijn...
.
dit is een fabel!!
een slacht ruimte is erg schoon en netjes en het gene wat je ruikt zijn de schoonmaak/ontsmettings middelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycexLynn12 schreef:Nouja.. ik heb dus net het filmpje gezien en het is geen pretje om te zien hoe je paard daar vermalen word.
Maar gelukkig is paard dood en voelt hier niks meer van..
Tis trouwens best een kleine vermaalmachine, mijn paardje was 1,77, hoe lang moet dat geduurd hebben?
Voor de mensen die zeggen van ja, kijk nou wat er gebeurd als hij naar rendac gaat!!!
Cremeren --> je paard word dus verbrand.. denk je dat dat een pretje is om te zien??? Nee, je ziet alles zo wegfikken.
Slager --> paard word helemaal opgesneden en word dus een stukje vlees.
rendac --> vermaalmachine en dan in hondenvoer of in lijm.
Het paard gaat hoe dan ook in kleine stukjes.. en dan ben ik begraven nog vergeten.. Nouja, dat kun je ook wel raden. Alle insecten onder de grond hebben dan een mega feest..
Citaat:Voor de mensen die zeggen van ja, kijk nou wat er gebeurd als hij naar rendac gaat!!!
Cremeren --> je paard word dus verbrand.. denk je dat dat een pretje is om te zien??? Nee, je ziet alles zo wegfikken.
Jilletje schreef:Vesceron schreef:ze ruiken het al en weten dondersgoed waar ze belandt zijn...
.
dit is een fabel!!
een slacht ruimte is erg schoon en netjes en het gene wat je ruikt zijn de schoonmaak/ontsmettings middelen
danneke80 schreef:JoycexLynn12 schreef:Nouja.. ik heb dus net het filmpje gezien en het is geen pretje om te zien hoe je paard daar vermalen word.
Maar gelukkig is paard dood en voelt hier niks meer van..
Tis trouwens best een kleine vermaalmachine, mijn paardje was 1,77, hoe lang moet dat geduurd hebben?
Voor de mensen die zeggen van ja, kijk nou wat er gebeurd als hij naar rendac gaat!!!
Slager --> paard word helemaal opgesneden en word dus een stukje vlees.
rendac --> vermaalmachine en dan in hondenvoer of in lijm.
Het paard gaat hoe dan ook in kleine stukjes.. en dan ben ik begraven nog vergeten.. Nouja, dat kun je ook wel raden. Alle insecten onder de grond hebben dan een mega feest..
Dat bij begraven de wormen het lichaam opeten is een fabeltje hoor. Als het diep genoeg gebeurt tenminste. Bij mensen is hier een wettelijke norm voor en op die diepte leven geen wormen of andere insecten. ik neem aan dat bij paarden er ook een norm voor is.
Jilletje schreef:het paard gedroeg zich wsl zo omdat jij nerveus was en omdat jij wist wat er gebeurde......![]()
ik ben zeker wel vaker bij een slager geweest
Jilletje schreef:@JoycexLynn12
bij de rendac word het kadaver vernietigd, dus niet verder verwerkt om er bijv. hondenvoer van te maken......
diervoer vlees komt gewoon bij een slagter vandaan maar is niet geschikt voor menselijke consumptie
Equimotion schreef:Vesceron schreef:Naar de slacht brengen vindt ik vreselijk, ze ruiken het al en weten dondersgoed waar ze belandt zijn...
En uit welk gedrag van je paard merkte je dat toen je met hem binnen stond naast de slachter?
Vesceron schreef:Hmm ben toch wel een "voorstander" van inslapen.
Meest vredige manier om te gaan en van het ophalen voelt ie niks meer! Naar de slacht brengen vindt ik vreselijk, ze ruiken het al en weten dondersgoed waar ze belandt zijn...
Cremeren klinkt allemaal mooi, maar errug duur en als je laatste eer is om hem te verbranden...das mijn mening...dan als laatste eer een spuitje en rustig inslapen...
Of je wel of niet paardenvlees eet heeft er natuurlijk geen f*ck mee te makenZoals ceesje al zegt!
Beetje kortzichtig...
Equimotion schreef:Pebblesther schreef:Wat me wel heel erg lijkt is als je je paard naar de slager toe brengt en dat hij door heeft wat hem staat te gebeuren.
Dat heb jij harder door dan hij. Een slachthuis is heel schoon, een paard ruikt daar echt z'n dood niet zoals door veel mensen (die nog nooit binnen zijn geweest) wordt beweerd. Schieten voor het slachten gaat een stuk sneller dan inslapen. Ik heb beide gedaan (met verschillende paarden) en weet zeker dat het geschoten paard er het minste van mee heeft gekregen.